רב ערב 21.5.2013

כנס: "קריאות בנוף הישראלי",
מופע מחול ישראלי-שבדי,
יום עיון: "קראפט עכשווי",
זכויות יוצרים, חוזים ותנאי עבודה,
Artsignet ושרית אכטנברג

  • כנס: "קריאות בנוף הישראלי"
  • מופע מחול ישראלי-שבדי, "רצועות BAND"
  • יום עיון: "קראפט עכשווי"
  • זכויות יוצרים, חוזים ותנאי עבודה
  • Artsignet משיקה מאגר מידע ביומטרי לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות
  • "מתכסות", שרית אכטנברג

אפרת גלנור – מאחורי המוזיאון, שמן על בד, שני חלקים

כנס: "קריאות בנוף הישראלי"

מכון ון-ליר וסינמטק תל-אביב 
2423 במאי 2013החל מ-10:00

כנס ביוזמת קבוצת המחקר "קריאות בנוף הישראלי", הפועלת במסגרת מכון ון-ליר, יעסוק בהיבטים של "הנוף הישראלי" ויכלול פאנלים, הרצאות, מופעי תיאטרון והקרנות סרטים בהשתתפות חוקרים, אדריכלים, אמנים, במאים ויוצרים מתחומים שונים.

בקבוצה חברים המייסדות: אדריכלית הנוף ד"ר זיוה קולודני וחוקרת התרבות ד"ר תמר ברגר; אדריכליות הנוף פרופ' טל אלון-מוזס ונעמה מישר; האנתרופולוגים פרופ' ג'קי פלדמן ולירון שני; הגיאוגרף ד"ר עמירם אורן; חוקר פוליטיקה וממשל, מוריאל רום; אדריכלית איילת רונאל; חוקרות הקולנוע פרופ' ענת זנגר וד"ר יעל מונק; והאמנים אדריכלית הנוף רלי דה-פריס, האדריכל חנא פרח ואפרת גל-נור.

בכנס ייערכו פאנלים ודיונים בסוגיות של תכנון ואדריכלות נוף בישראל, משמעות הסימנים האישיים והקולקטיביים שמותיר הנוף וזכרונות של נוף ישראלי דרך מבטים קולנועיים וייצוגים אמנותיים.

יומו הראשון של הכנס יתקיים במכון ון ליר בירושלים החל מהשעה 10:00 בבוקר. בשעה 18:30יעלה מופע התיאטרון "נופי יזהר", בביצוע שחקני קבוצת התיאטרון של רות – פסיפס בימתי מתוך יצירותיו של ס. יזהר, מלווה בשיחה עם רות קנר ובקטעי משחק.

ביום שישי, 24.5.13, ב-10:00, יתקיים בסינמטק תל-אביב אירוע תחת הכותרת "געגועים לגן עדן". במסגרת האירוע יוקרנו סרטיו של הבמאי רן טל, "גן עדן" ו"שיחה עם דן צור". לאחר ההקרנה תשוחח חוקרת הקולנוע יעל מונק עם הבמאי רן טל על חוויותיו ותובנותיו ביחס לנוף הישראלי שעלו במהלך העבודה על הסרטים.

הכניסה לכנס במכון ון-ליר ולמופע התיאטרון – חינם. הכניסה לאירוע "געגועים לגן עדן" בסינמטק תל-אביב – 25 ש"ח

***

מופע מחול ישראלי-שבדי, "רצועות BAND"

הופעת בכורה בתיאטרון תמונע, 27 במאי 2013

לאחר הצלחה גדולה בשבדיה, מגיע טריו המחול הישראלי-שבדי רצועות BAND להופעת בכורה חד-פעמית בארץ. "רצועות BAND", שתוצג בתיאטרון תמונע, היא עבודת מחול עכשווית וייחודית מבית-היוצר של הכוריאוגרפיות ג'וליה קראוס-דייבק (שבדיה) ואייר בלומברג (ישראל). היצירה מתארת מפגש בין שלוש דמויות המתנועעות בתוך עולמן הפנימי, תוך השתוקקות אל האוטופי והלא נודע.

בחלקו הראשון של הערב יבוצע מיצג מקורי של הכוריאוגרפית הישראלית מאיה ברינר, הכולל אינטראקציה אינטימית בין הרקדניות לקהל. את המיצג תלווה מוזיקה חיה וכן יוקרנו סרטוני וידיאו-ארט של יוצרים צעירים. בחלקו השני של הערב תוצג היצירה "רצועות BAND".

רצועות BAND מעניקה שלושה כרטיסים למופע הבכורה לקוראי רב ערב. כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.
לרכישת כרטיסים:
http://www.tmu-na.org.il/Index.asp?ArticleID=2748&CategoryID=76&Page=1

לצפייה בטריילר:
http://www.youtube.com/watch?v=mNE5C2kRxzk

*

יום עיון: "קראפט עכשווי"

בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית
יום שני, 27 במאי 2013, החל ב-14:00

בית בנימיני ועמותת אמנים יוצרים בישראל מקיימים יום עיון בנושא "קראפט עכשווי". מהו קראפט עכשווי? מהי המשמעות החברתית והתרבותית של עשיית קראפט בעולם פוסט-מודרני? מה מניע את היוצרים לעסוק בתחום וכיצד המהפכה הדיגיטלית באה לידי ביטוי בחפצים וביחסי יוצר-צרכן?
ד"ר ראובן זהבי, אמן ומרצה בכיר בבצלאל במחלקה לצורפות ואופנה ובמחלקה להיסטוריה ותיאוריה, ישוחח על "קראפט עכשווי – סוגיות נבחרות"; ארז מולאי, בעל סטודיו לעיצוב חברתי, ישוחח על "קראפט כמנוף לשינוי חברתי"; עדיטל אלה, בעלת הסטודיו "עיצוב חושב סביבה", מרצה במכון הטכנולוגי חולון, תשוחח על "בין קראפט מסורתי לעיצוב עכשווי – שילוב חומרים וטכניקות מסורתיות בעיצוב עכשווי"; מיה לנדאו, מלווה ויועצת לעסקים בתחום העיצוב והיצירה, תשוחח על "קראפט בעולם מקוון: האמן כמותג עסקי".

יונית קריסטל, חוקרת ומשמרת מלאכות מסורתיות, תשוחח על "שימור מלאכות מסורתיות"; אסי חיים, עיתונאי וצלם, ירצה על "המורדים – מסע לתיעוד העסקים שבשולי השיטה הקפיטליסטית".ליאורה רוזין, מעצבת, אוצרת ושותפה בסטודיו ב', תישא את ההרצאה "How To". כמו כן יוקרנו קטעי ארכיון של האמן אל אנאטסוי.

הרשמה: 03-5182257 או [email protected]. לקהל הרחב: 70 שקל. לחברי עמותת אמנים יוצרים בישראל, תלמידים בבית בנימיני וסטודנטים: 60 שקל.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב. ימים שני עד חמישי, 19:00–11:00; שישי-שבת:14:00–11:00. לפרטים נוספים: כאן.

***

זכויות יוצרים, חוזים ותנאי עבודה

השתלמות בהתנהלות עסקית נכונה בעולם האמנות

מרצים:
עו"ד גליה מלוברוצקי – אמ"י (אגודת אמני ישראל)
עו"ד גיא אבידן – איגוד האמנים הפלסטיים

27/05 – יום ב', 18:00
משרדי "רוח חדשה": רח' עליאש 6, ירושלים (מעל המשביר לצרכן)

לפרטים ולהרשמה: ענת 054-6623453
האירוע בפייסבוק – https://www.facebook.com/events/526243487428331/

* ההרצאות בשיתוף הקבוצה "הצעות עבודה בתחום האמנות":
http://www.facebook.com/groups/297272047030273

&

Artsignet משיקה מאגר מידע ביומטרי לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות

תופעת הגניבות והזיופים היא חלק אינטגרלי מעולם האמנות הבינלאומי. בשנים האחרונות אף ניכרת התגברות של מקרי זיוף, גניבה וחשד באשר לאותנטיות של יצירות אמנות. חברת הסטארט-אפ הישראלית Artsignet מתמחה בפיתוח טכנולוגיות בתחומי רישום, אימות ותיעוד של יצירות אמנות ומערכות הגנה ומעקב.
החברה, שהוקמה במטרה להגן על זכויות יוצרים ולצמצם תופעות של זיוף, העתקה, גניבה וסחר לא חוקי ביצירות אמנות, מספקת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לאמנים, גלריות, מוזיאונים, בתי-מכירות, אספנים, רסטורטורים ומאשרי אמנות.

בימים אלה משיקה החברה את מאגר המידע הביומטרי הראשון בעולם לרישום, אימות ותיעוד יצירות אמנות, לצד מערכות חדשניות לניהול מתקדם של יצירות ואוספים ומערכות מעקב והגנה. לרגל ההשקה מעניקה החברה הטבה מיוחדת לאמנים ישראלים.

Artsignet תציג ביריד "צבע טרי" 6

www.artsignet.com

שרית אכטנברג, "מרחפות". שמן על בד

"מתכסות", שרית אכטנברג

פתיחה: יום חמישי, 16 במאי 2013, ב-19:30
אוצר: מאיר אהרונסון

סדרת העבודות החלה ממפגש של שרית אכטנברג עם מטעי הבננות. אשכולות הבננות, המכוסים בשקי פלסטיק חומים וכחולים הזוהרים על רקע העצים הירוקים, הופכים למראה סוריאליסטי הנושא מסר של אנושיות מוזרה המקיימת חיים אחרים. נשים עטופות מרחפות בין העצים ומייצרות מיצב צבעוני הנראה כהקפאה של ריקוד שהחל ונעצר באחת.

בתערוכה מוצגים גם קבוצת רישומים אבסטרקטיים בדיו שחור המזכירים כתמי רורשך, המציעים לצופה גירוי לדמיונו הפרטי.

המוזיאון לאמנות ישראלית, רמת-גן, רח' אבא הלל 146, רמת-גן. שני ורביעי,10:0016:00, שלישי וחמישי, 10:0020:00, שישי, 09:0013:00, שבת:09:0015:00=

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *