רב ערב 7.5.2013

תערוכות, הרצאות, השקות ודיונים

השבוע:

  • "חשיפה", תערוכת צילום של שבעה אמנים צעירים
  • אמני קרמיקה למען פליטים – אירוע מס' 2
  • "מומנטום"
  • "פלסטר", תערוכת מכירה לציון 25 שנה לרופאים לזכויות אדם
  • שערורייה בלב העולם: מפגש שלישי – משגיח כשרות
  • "פאלאס", סמנטה אדלר דה-אוליבירה"פצע""עצים של מטה, עצים של מעלה"זמן התנגדות
  • "מבעד לעיני הנחש", השקה לספר חדש
  • אירועים במסגרת התערוכה "תסיסה: דיור, שפה, היסטוריה, דור חדש בערים היהודיות-ערביות"
dor

דור גז, שדה, הדפסת פיגמנט זהב 9

 "פלסטר", תערוכת מכירה לציון 25 שנה לרופאים לזכויות אדם

חמישי עד שבת, 911 במאי 2013, סלון יפו לאמנות (נמל יפו)

פתיחה: חמישי, 9 במאי 2013, ב-20:00
אוצרות: ורדית גרוס, כרמית גלילי

התערוכה "פלסטר" נועדה לגייס כספים למרפאות הפתוחות שמפעילה עמותת רופאים לזכויות אדם. בתערוכה יימכרו עבודות אמנות במחיר אחיד של 1,000 דולר (עם חריגים מעטים), והכנסותיה קודש לעמותה. 25% מהמכירה מוצעים לאמנים. לצד התערוכה ייערכו פעילויות נוספות.

בתערוכה ישתתפו כ-100 אמנים, ביניהם אתי אברג'יל, לארי אברמסון, נלי אגסי, שי אזולאי, דן אלון, אניסה אשקר, איתן בוגנים, גיא בן-ארי, ענת בצר, אורן בן-מורה, דור גז, שירה גלזרמן, יאיר גרבוז, מיכל היימן, ליהי חן, רונה יפמן, עופרי כנעני, יעל מאירי, אוהד מטלון, עדו מיכאלי, מיכל נאמן, רועי רוזן, אנג'לה קליין, שמחה שירמן, גל ויינשטיין, דני קרוון, אלינור קרוצ'י, פיליפ רנצר, אסף שחם, ליהי תורג'מן ו-Know Hope.

בין פעילויות העמותה: מרפאה פתוחה ביפו, המעניקה למהגרים ולחסרי מעמד אזרחי טיפול רפואי, החל בעזרה ראשונה, תרופות ורפואת ילדים וכלה בשירותי גניקולוגיה ופסיכיאטריה, לצד עזרה בארגון ותיאום ניתוחים והליכים מסובכים יותר בבתי-החולים. נוסף לכך מפעילה העמותה מדי סוף-שבוע מרפאה ניידת ובה רופאים מתנדבים המעניקים פתרונות רפואיים לפלסטינים בשטחים הכבושים.
התערוכה תהיה פתוחה ביום חמישי, 9.5.13, בשעות 19:0023:00; ביום שישי, 10.5.13, בשעות 10:0022:00; וביום שבת, 11.5.13, בשעות 10:0022:00

 ***

סמנטה אדלר דה-אוליבירה, וידיאו פאלאס, 2013

סמנטה אדלר דה-אוליבירה, וידיאו פאלאס, 2013

 "פאלאס", סמנטה אדלר דה-אוליבירה

הגלריה בבית האדריכל, יפו
פתיחה: יום שישי, 10 במאי 2013, ב-11:00
אוצרת: קרני ברזילי

"פאלאס", תערוכת היחיד של סמנטה אדלר דה-אוליבירה, היא תוצר של תהליך שבו תיעדה האמנית במשך למעלה משנתיים את בנייתו של מלון וולדורף-אסטוריה בירושלים. המלון נבנה ב-1929 על-ידי המופתי של ירושלים תחת השם "פאלאס" בלב העיר, על גבול בית-הקברות המוסלמי בממילא.

במהלך השנים עבר המבנה גלגולים רבים בעקבות שינויים פוליטיים וחברתיים בעיר. ב-20 השנים האחרונות עמד נטוש, וכיום הוא עובר שיפוץ נרחב. אדלר דה-אוליבירה מתעניינת בפן הפרפורמטיבי של השיפוץ, ועושה זאת באמצעות שיבוש והפרה של הסדר היומיומי. מתוך כך היא מייצרת פעולה בידורית, משחקית ופואטית.

הגלריה בבית האדריכל, רחוב המגדלור 15, יפו. שעות פתיחה: א', ג', ד', ה', 10:0017:00; ב', 10:0019:00

 ***

גיל פרידמן, Primal Material

גיל פרידמן, Primal Material

 "חשיפה", תערוכת צילום של שבעה אמנים צעירים

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, חיפה
פתיחה: חמישי, 9 במאי 2013, ב-19:00.
נעילה: 10.8.13 אוצרים: שירלי משולם וגלעד אופיר

אמנים: גילי דיילס, ניקה פרו, גיל פרידמן, סיגל סבן ,מירב ריימונד, מעיין זארי ואיגור קרוטר.
התערוכה מאגדת עבודות של שבעה אמנים צעירים, בוגרי המכללה האקדמית לאמנות רב-תחומית שנקר, שסיימו לאחרונה את לימודיהם בהנחיית האמן-צלם גלעד אופיר, יו"ר אגודת האמנים בישראל, וכן עבודות של מעיין זארי, בוגרת המכללה האקדמית הדסה, ירושלים, ואיגור קרוטר, בוגר האקדמיה לאמנויות יפות בארנהיים.

התערוכה עוסקת בהיבטים חברתיים, אורבאניים, פוליטיים ואחרים שנוגעים לחברה הישראלית, עם דגש על שאלות של זהות, משפחה, מקום, אל-מקום, תיעוד, זיכרון והחיים כאן ועכשיו.

דרך שמחה גולן 54, חיפה, 04-8121111. שעות פעילות: א'–ה', 10:0022:00; ו', 09:3014:30; מוצ"ש: חצי שעה מצאת השבת ועד 22:30. כניסה דרך מנהרות הכרמל ויציאה ראשונה לנווה-שאנן, לחניון גרנד קניון 

 ***

מתוך חלל התערוכה "פצע". צילום: אלעד שריג

מתוך חלל התערוכה "פצע". צילום: אלעד שריג

"פצע"

תערוכה חדשה במוזיאון פתח-תקווה לאמנות
אוצרות: דרורית גור-אריה, סיגל קרינסקי והילה כהן-שניידרמן

יצירות ספרותיות ואמנותיות רבות העוסקות במוות, ובמיוחד בזה המתחולל בשדה הקרב, נוטות להנציח את דמות המת-החי כרוח רפאים, כצל הרודף את החיים ודורש לנצור את זכר קורבנו. התערוכה "פצע" עוסקת בחוויית הכאב, שהיא מייסודה מופשטת, ובפרט בכאב אובדנו של אדם שבבסיסו הוא בלתי ניתן לריפוי.

אף שנקודת המוצא היא הכאב והפצע שמקורם בהוויית השכול הישראלית, התערוכה מבקשת להרחיב את ההתייחסות לכאב להקשר אנושי-אוניברסלי. העבודות המוצגות הן ברובן המכריע מאוסף המוזיאון, שהושתת על אוסף בית יד-לבנים ועוסק בשאלות של הנצחה וזיכרון.
משתתפים: יעקב אלחנני, רותי ברבש, פלג דישון, דנה לוי, עוז מלול, חן שיש.
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.
www.petachtikvamuseum.com

 ***

מתוך התערוכה

מתוך התערוכה

"עצים של מטה, עצים של מעלה"

דואט של זוגיות: שרה רז ודורון רז
פתיחה: יום שישי, 10 במאי 2013, ב-11:00.
נעילה: 8.6.13
גלריית הציפור הכחולה, פתח-תקווה

שני אמנים בוחנים את ההקבלה בין אדם לעץ – דורון בצילום ושרה בפיסול ובציור. דורון מתעד את נשמתם של העצים בירקותם ובקמילתם, במאבקם לשרוד סערות ותנאי יובש קיצוניים. שרה מחפשת את שורשיהם של העצים ותוהה כיצד נראה החלק המוסתר של כל עץ המכוסה בעפר.

הגלריה פתוחה בימים ב'–ה', 17:0019:00, ובשישי ושבת, 11:0013:00

 ***

מתוך התערוכה

מתוך התערוכה

 אמני קרמיקה למען פליטים – אירוע מס' 2

פרויקט מכירת קערות שנתרמו על-ידי אמני קרמיקה למען פליטים

אמני קרמיקה מובילים תרמו קערות לתערוכה שכל הכנסותיה יועברו לקניית מזון לפליטים. אנו מזמינים את כל המעוניינים לתרום לפרויקט ולרכוש קערות מעשה ידינו. הרוכשים קערות יוזמנו להתכבד במרק חם או קר, לפי מזג האוויר.

הפרויקט מתקיים ביוזמת בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, ואגודת אמני הקרמיקה בישראל, ובשיתוף מסעדת א-לה רמפה.

בית בנימיני יהיה פתוח בערב זה וניתן יהיה לבקר בתערוכה המוצגת בו, "תל-אביב, ברלין, במעבר".

המכירה תתקיים ביום שבת, 11 במאי 2013, בשעות 17:0020:00, במסעדת א-לה רמפה, רח' העמל 19, תל-אביב (סמוך לבית בנימיני). לפרטים נוספים: אתי גורן, 03-6825876; בית בנימיני, 03-5182257

 ***

פייר מולינה

פייר מולינה

"מומנטום"

תערוכה חדשה בגלריה מינוטאור, תל-אביב "פריז–תל-אביב–פריז"
פתיחה: יום שלישי, 7 במאי 2013, ב-19:00
אוצרת: מרי שק

"מומנטום", תערוכה קבוצתית של אמנים בינלאומיים וישראלים, משלבת בין עבר להווה, בין אמנים שנולדו בסוף המאה הקודמת באירופה לאמנים בני זמננו, ילידי הארץ. הרעיון לנסוע לגלריה מינוטאור בפריז, לדלות ממנה את מיטב העבודות שנוצרו בין שתי מלחמות העולם, ולהציג אותן לצד עבודות של אמנים ישראלים עכשוויים בגלריה מינוטאור בתל-אביב, היה הטריגר לעשייה המוזיאלית בגלריה המסחרית.

אמנים משתתפים: ז'אן מישל באסקיאט, הנס בלמר, לואיז בורז'ואה, סופי קאל, ז'אן דובופה ,חואן מירו, ארווין בלומנפלד, תיאודור בראונר, מתיו מרסייה, פייר דימיטריינקו, אוטו פרונדליך, מיכאיל גרובמן, ג'ורג' גרוס, לוסיאן הרווה, בלה קאדאר, לסלו קאזאק, פרנטיס קופקא, פייר מולינייר, ג'ודית ריגל, קארל סטרואה, שארל טייג', ליאון טוטונז'אן, קיריל זאנביץ, UMBO, בלה קאדאר, ג'ול פסקין, יששכר בר-ריבק, מריאן היימן, בוריס גרגורייף, ג'ול פסקין, סמואל אקרמן, אדולף הופמייסטר, יגאל תומרקין, חנה סהר, ג'וזף דדון, תומר אזולאי, חמוטל פישמן, ליהי תורג'מן, אורלי מיברג, איתמר גלבוע, גידי רובין, חן שיש, ניבי אלרואי, גבריאל קלזמר, לינדה זנדהאוס, מאיה ז"ק, חיה רוקין, מיטל כץ-מינרבו, נגה אנגלר, טליה קינן, דינה שנהב, רב סבירסקי, צדוק בן-דוד, אנט מסז'ה, רפי לביא.

גלריה מינוטאור, רחוב בן-יהודה 100, תל-אביב, 03-5228424.

***
זמן התהגדות

זמן התנגדות

 "מבעד לעיני הנחש", השקה לספר חדש

יום שני, 20 במאי 2013, 18:30–21:00

לרגל צאת ספרו החדש של הצלם נח פולברג, "מבעד לעיני הנחש", תתקיים בגלריה ויז'ן השקה חגיגית. הסופר אלן הופמן והרב גרשון קיציס ישוחחו על תפיסת גן העדן במדרש, במיתוס ובאמנות. האירוע ילווה בנגינתה של הצ'לנית והמלחינה רלי מרגלית. ההרצאות יתקיימו באנגלית ובעברית. הכניסה חופשית.
אוצרות והפקה: שרה'לה גור-לביא.

***

אסתי צאל, פעילים בונים בית מחדש בשכונת עג'מי, אוגוסט 2007. באדיבות אסתי צאל

אסתי צאל, פעילים בונים בית מחדש בשכונת עג'מי, אוגוסט 2007. באדיבות אסתי צאל

אירועים במסגרת התערוכה "תסיסה: דיור, שפה, היסטוריה, דור חדש בערים היהודיות-ערביות"

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות
יום חמישי,
9 במאי 2013, ב-19:00

כנס לרגל השקת הספר הנלווה לתערוכה "תסיסה". הכנס יכלול סיור בתערוכה עם אוצרת התערוכה ד"ר רונה סלע. הכנס יעסוק בתנועות הצעירים הפעילות בערים הדו-לאומיות בישראל ובאקטיביזם. הספר "תסיסה" יצא במהדורה מיוחדת, עברית-ערבית, ומעמיק את הדיון בהיבטים ההיסטוריים והעכשוויים העולים בתערוכה.

בכנס יופיעו פעילים, נציגים של תנועות וארגונים ויוצרים מהערים הדו-לאומיות, הנאבקים על זכותם על העיר, על הכלת השוויון בנושאים של דיור, חינוך ותקציבים ועל הנכחת השפה וההיסטוריה הפלסטיניות.

כמו כן יתקיים מפגש של "ברית שלום 2012" ביום ראשון, 16 ביוני 2013, ב-19:30. המפגש יעסוק בחיים משותפים בין הירדן לים – היום ובעתיד.

התערוכה פתוחה בימי שבת, 18.5.13, 8.6.13 ו-6.7.13, ב-12:00.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *