רב ערב 12.3.2013

הרצאה על מונא חאטום בבית האמנים, תערוכות בבית הגפן, בית בנימיני וגלריה זיסמן ושיח גלריה באגריפס 12

משה קופפרמן, "השבר והזמן, מס' 2"

"גבע/גולומבק/קופפרמן" בגלריה זיסמן: שני דורות, שלושה אמנים

פתיחה: חמישי, 14.3, בשעה 20:00
"מצבור של הריסות", כך הגדיר בזמנו פיקאסו את הציור הקוביסטי. ביטוי זה נראה רלוונטי גם היום, כתיאור של מבנה עומק גיאולוגי-תודעתי המחבר בין שלושת האמנים בתערוכה.
עבודתו של משה קופפרמן נבנתה מראשיתה כקונסטרוקציה של מהלכים ציוריים, שצוברים עצמם על הבד כ"חתך ארכיאולוגי". קופפרמן מציג מערכת פעולות של בנייה והריסה, בנייה ומחיקה; שרשרת של אקטים ששואלים על עצמם, מתודולוגיה מאורגנת להפליא שמחפשת אחר "הדבר" הזה, מקום החיתוך.
עבודותיו החדשות של ציבי גבע מציעות מבט אינטרוספקטיבי על תהליכי היצירה עצמם: זהו ציור החושב על אודות עצמו ותר אחר הנושא שלו, תוך שהוא מחולל שבירה, ריסוק והתכה מחודשת של דימויים שאכלסו את עבודתו בעבר. ציוריו של גבע מחוללים פריעה כמעט אנרכיסטית של אופני ארגון ושל קונבנציות של סגנון ושל שפה.
הפיסול של איצ'ה גולומבק מתהווה מתוך הכאוס של ההרהור: איך תהייה הופכת לצורה, לגוף  ולאימג'. עבודתו מעלה על הדעת מושגים כמו ליקוט, גיבוב, דחיסה ומלנכוליה מכמירת לב, וההצבה משמרת זיכרון, שחזור של פעולות ושינון של סודות פרטיים.
לבונטין 28, תל אביב
03-5222325, sissmangallery.com, [email protected]

***

בודי וג'ורג', "כשהעורב לוחש"

המעבר שבפנים | The Beyond Within | ألمابعد الكامن في الداخل

בודי וג'ורג', ורד נסים
אוצר: ראפת חטאב
פתיחה: חמישי, 14.3, בשעה 19:00. נעילה: 2.5
גלריה לאמנות בית הגפן – מרכז תרבות ערבי-יהודי, חיפה
בתערוכה "המעבר שבפנים" מוצגות עבודות החוקרות זהות, מגדר ומעמד חברתי-כלכלי, באמצעות שילוב בין חומרים אישיים ומשפחתיים של האמנים עם מוטיבים מסיפורי אגדות ומאפייני תרבות פופולרית.
העבודות בתערוכה עוסקות באסקפיזם, בוראות עולם פנטזיות קסום ומעלות שאלות על היחס בין מוסכמות החברה והתרבות לחיי הפרט. "אנו חיים בחברה שהתמכרה לתעשייה של מותגים ודימויים, בעולם שבו מי שיש לו כסף צורך חפצים, ומי שאין לו צורך פנטזיות", כותב אוצר התערוכה, ראפת חטאב. הדימויים המופיעים בעבודות שאולים מסיפורי אגדות ומעולמות הפנטזיה, הגלאם, הקאמפ והטראש. דימויים פנטסטיים אלה מגלמים את המציאות מנקודת המבט האישית של האמנים, המתייחסים למושגים של גבריות ונשיות בחברה שבה אנו חיים.
התערוכה נתמכת על ידי מועצת הפיס לתרבות ואמנות.
הגפן 2 חיפה

***

מונא חאטום – Performance Still, 1995

פליטות, עקירה ופוסט-מינימליזם ביצירתה של מונא חאטום

הרצאה של חוקר האמנות והאוצר קובי בן-מאיר בבית האמנים בירושלים
שלישי,
19.3, בשעה 19:00
ההרצאה תבחן מבחר יצירות של האמנית העכשווית מונא חאטום, בת למשפחת פליטים פלסטינים מביירות, הפועלת בלונדון משנת 1975. יצירותיה של חאטום עוסקות בתודעת פליטות ועקירה ממקום, ומציעות אפשרות ייחודית לאמנות פוליטית: אמנות הבוחנת את היחיד כשיקוף של תהליכים חברתיים ופוליטיים רחבים. במקביל, ההרצאה תבחן את יצירתה של חאטום כחלק ממגמת הפוסט-מינימליזם, שנותנת מענה קונטקסטואלי למינימליזם השואף לאוניברסליות.
שמואל הנגיד 12 ירושלים

 ***

Chen Sviezky

 

"Shift": קרמיקה באקדמיות ובמכללות לעיצוב ואמנות

אוצרות: רוית לצר ושלומית באומן
פתיחה: חמישי, 14.3, בשעה 19:00. נעילה: 28.4
משתתפים: אדווה טל, אילה סול פרידמן, אלעד קאשי, אפרת קרן, ברק דאלי, דבורה שטראוס, חן שויצקי, יוליה צוקרמן, יערה לנדאו-כץ, מיכל פרגו, מקס צ'פרק, סיון חפץ, ערן גל-אור, רחל בוקסנבוים ושי פרי.
סרטים: אוהד חיא ואופיר זנדאני, אורנית צור אריה, גבריאל מרטין רקובר, דניאל עוזרי, לביא בר ועינב צדוק.
בשנים האחרונות הפך העיצוב הקרמי לזירה תוססת: אמנים, יוצרים בחומר ומעצבים תעשייתיים מפתחים בחומר קרמי סדרות קטנות של עבודות, המתכתבות עם שדות ידע מרובדים. השינויים שהתרחשו בעקבות המהפכות הטכנולוגיות אתגרו את תחום הקרמיקה להגדיר עצמו מחדש. העבודות בתערוכה "Shift" מסמנות את התזוזה המתרחשת בשדה העיצוב הקרמי ובודקות את הלכי הרוח החדשים. כך מתפתח שדה פעולה מרתק, המגשר בין היי-טק ולואו-טק ובין תיאוריה ופרקטיקה, ומאפשר התנסות ומתיחת הגבולות המתודיים של התחום."חוויית אכילה: פלציבו קולינרי קרמי"
סטודיו אפטיט
פרויקט "פלציבו קולינרי קרמי" הוא ניסוי שייערך בערב הפתיחה של התערוכה ויציע סדרה של פרשנויות לעיקרון הפלציבו. במהלך הפרויקט, שיתקיים כמיצג אכיל, יוזמנו המשתתפים לבחון מספר סוגיות: האם די בריצוי צורני על מנת לאפיין טעם? האם שינוי חומרי ופונקציונלי משנה את מהותו של אובייקט? וכיצד, באמצעות עיצוב קרמי וקולינרי, מתרגמים תרופת דמה לחוויה מרפאת?
העמל 17 תל אביב
03-5182257, benyaminiceramics.org

***

"ההוצאה להורג"

"שעיר לעזאזל": תערוכת יחיד של ליאורה וייז

הגלריה השיתופית אגריפס 12, ירושלים
אוצר: לאוניד זייגר

נעילה ושיח גלריה: ראשון, 17.3, בשעה 20:30
השיח, "הרהורים על כפרה, קורבן וחרדה", ייערך בהשתתפות ד"ר אבינועם רוזנק, ראש החוג למחשבת ישראל באוניברסיטה העברית
ליאורה וייז מספרת את סיפורו הנשכח של השעיר לעזאזל, הנושא עליו את כל חטאי העם ונשלח למדבר למסע מפרך, אשר הסתיים בראש הר העזאזל שממנו נזרק אל מותו והתרסק איברים-איברים.
בסדרת תחריטים שמרפררת לתחריטי "לוס קפריצ'וס" של גויה, שעניינם עוולות חברתיות, שולה וייז מהשכחה וההדחקה את האחר, הקורבן, ומאדירה את דמותו בפסל ענק עשוי נייר שאיברים-איברים משתלשלים ממנו.
זוהי פרשנות צינית ועכשווית לסיפור המקראי הרלוונטי מתמיד כיום – על החזק המשחרר עצמו מחטאיו ומעמיס אותם על שעיר שנענש במקומו.
אגריפס 12 ירושלים
שני-חמישי 19:30-16:30, שישי-שבת 14:00-11:00
artleora.com

***

"רב-ערב" – ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. בנוסף למידע השבועי מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות שונות למנויים.

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *