ישוחרר האמן מוחמד סבאענה

קול קורא לתערוכת מחאה מקוונת לשחרורו של קריקטוריסט פלסטיני המוחזק במעצר מנהלי.

العربية بعد الصورة ادناه

קול קורא לתערוכת מחאה מקוונת

מוחמד סבאענה, קריקטוריסט העיתון הפלסטיני "אל-חיאת אל-ג'דידה", נעצר על ידי צה"ל ב-16 בפברואר בעת שובו מירדן. הצבא לא מסר מדוע נעצר, אולם נראה שהסיבה היא קריקטורות שפרסם המביעות תמיכה בשביתת האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראלים. ב-18 בפברואר האריך בית משפט צבאי את מעצרו בתשעה ימים נוספים "לצורך השלמת החקירה".

מוחמד סבאענה נמצא כעת בכלא ללא מידע על ההאשמות המיוחסות לו, מבלי שיותר לו לפגוש איש, לרבות עורך דין. הן המעצר והן הפרת זכויות העציר השיטתית נעשים במסגרת נסיון שירותי הביטחון הישראלים לרסק את מאבק השחרור הפלסטיני בכלל ומאבק האסירים שובתי הרעב בפרט, באמצעות מעצר עיתונאים, אינטלקטואלים, אנשי ציבור וקובעי דעת קהל פלסטינים.

אנו, אמנים ואמניות אזרחי/ות ישראל, קוראים/ות לשחרר את מוחמד סבאענה. ציורי המציאות שיצר אינם פשע – המציאות היא הפשע והפושעים הם אלו שייצרו אותה. כמו כן אנו קוראים/ות לשחרר את כל העצירים המינהליים, או להגיש נגדם כתבי אישום ולקיים משפט צדק.

רבים מאיתנו חתמו על עצומות, השתתפו בהפגנות והפיצו מידע חשוב בתקשורת וברחבי הרשת. כדי שמכתב זה לא יהיה עוד מסמך מלא שמות וחתימות אנו חותמים/ות בסולידריות באמצעות אמנותנו.

מעוניינים/ות להצטרף למחאה? שלחו שם ויצירה (דימוי, שיר, קישור לעבודת וידיאו וכיו"ב) לכתובת [email protected]

יצירות שישלחו יפורסמו בתערוכה מקוונת באתר "ערב רב" החל מתאריך 3.3.13

שותפים ליוזמה: כתבי העת "ערב רב" ו"החדש והרע", וקבוצת "גרילה תרבות".

fahem201

קריקטורות של מוחמד סבאענה

יצירת-המופת1

המציאות הפלסטינית

pen

חופש הביטוי

hunger-strike

שביתת רעב בכלא הישראלי

Mohammad-Sabaaneh

מבוקש

sw6X3RleQ5ymj2GvJ4kYSQ

חירות

نداء لمعرض احتاجيّ إنترنتيّ

محمّد سباعنة رسّام الكاريكاتير الفلسطينيّ الذي يعمل في جريدة "الحياة الجديدة"، تم اعتقاله على يد الجيش الإسرائيليّ في 16 فبراير، في حين عودته من الأردن. لم يمنح الجيشُ معلومات حول سبب اعتقاله، لكن، وعلى ما يبدو فإنّ السّبب هو رسومات الكاريكاتير التي نَشَرَهَا في صحيفته، والتي تعبّر عن دعمه لإضراب الأسرى الفلسطينيّين في السّجون الإسرائيليّة.

في 18 فبراير مدّدت المحكمة العسكريّة فترة اعتقاله لتسعة أيّام إضافيّة "بغية استكمال التّحقيق".

يقبع محمّد سباعنة الآن في سجن دون معلومات عن التُّهَم الموجّهة إليه، ودون السّماح له بمقابلة أيّ شخص، بما فيهم محاميه. كلّ من هذا الاعتقال وعدم الاحترام الممنهج لحقوق الأسرى بشكل عام، كما وتأتي هذه الاعمال تحت إطار محاولة قوى الأمن الإسرائيليّة لهدم نضال التّحرّر الفلسطينيّ عمومًا، ونضال الأسرى المضربين عن الطّعام خاصةً، ويتم هذا ايضاً بواسطة اعتقال الصّحفيّين، المثقّفين، رجالات الجماهير ومصمّمي الرأي العامّ الفلسطينيّ.

نحن، فنّانين وفنّانات مواطني/ات إسرائيل، نناشد بتحرير الفنان الفلسطيني محمّد سباعنة. صور الواقع التي أبدعها ليست بجريمة – الواقع هو الجريمة والمجرمون هو الذين خلقوه. كذلك نناشد بتحرير كل المعتقلين الإداريين من السجون الاسرائيلية.

كثيرٌ منا، من وقّعوا على بيانات، اشتركوا في تظاهرات ونشروا معلومات مهمّة في الصّحافة وفي فضاءات الإنترنت، كي لا تكون هذه الرّسالة مجرّد وثيقة إضافيّة مليئة بالأسماء وبالتّوقيعات نحن نوقّع ونتضامن عَبْرَ فنّنا.

معنيّون/معنيّات بالانضمام إلى صفوف احتجاجنا؟ أرسلوا اسمكم وعملكم (تصوير، قصيدة، روابط لأعمال فيديو او أي عمل فني آخر) على العنوان [email protected]
ألموعد الأخير لإرسال أعمالكم هو: يوم السّبت الموافق-2.3.13.

شركاء في المبادرة: كلّ من المجلاّت "عيرف راف"، "هحداش فهراع"، ومجموعة "غريلا تربوت" (عصابة ثقافة).

سنقوم بإقامة معرض إنترنتيّ في موقع "عيرف راف" في تاريخ 3.3.13

8 תגובות על ישוחרר האמן מוחמד סבאענה

    אמן מעולה, ומטרה חשובה.

    עצירים מינהליים, ללא כתבי אישום וללא משפט צדק הוא נוהל פסול.

    […] מעצרו של מוחמד סבאענה, קריקטוריסט של העיתון הפלסטיני "אל-חיאת אל-ג'דידה", הוארך בשמונה ימים מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. סבאענה שמוחזק בכלא הקישון נעצר על ידי צה"ל ב-16 בפברואר, עם חזרתו מביקור בירדן. למידע נוסף ותמיכה בשחרורו […]

    ברצון אחתום על עצומה בתביעה לשחרר את מוחמד סבאענה ויתר העצורים המינהליים. אך אין לי כל כישורי אמנות.אז איך אני יכול להביע תמיכתי?

    יהושע, אתה יכול לשים טקסט של משורר שאתה אוהב או תמונה של צלם או צייר שאתה אוהב (עם קרדיט כמובן). מישהו עשה את זה כאן עם טקסט של ברטולט ברכט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *