רב ערב 26.2.2013

"ערב רב" בבית העיר, הרצאות, הצגות, פסטיבל סרטי אמנות וספר על אמנות רחוב

תומאס רוף, נשיקה (מתוך הסדרה "עירומים")

"הכל יחסים": על הדיאלוג של הצילום עם סוגי מדיה אחרים

הרצאה של האמן, האוצר והמרצה יאיר ברק
שלישי, 26.2, בשעה 19:00
בית האמנים, ירושלים
ההרצאה תבחן את נקודות ההשקה בין הצילום העכשווי לבין ציור, פיסול, מיצב, מיצג וקולנוע. ננסה להבין את המשיכה העכשווית של הצילום "להיראות כמו ולהתנהג כמו", ובעיקר – להיחלץ מן השיח הפנימי המתנכר לקיומה של אמנות מסוג אחר.
שמואל הנגיד 12 ירושלים

***

הרצאה וסרט בסינמטק חיפה בנושא מחאה בחינוך

"העם דורש צדק חינוכי – מחאה והשפעה של תלמידים ומורים על מדיניות החינוך בישראל" / ד"ר ניר מיכאלי, דיקן פיתוח פדגוגי במכללת סמינר הקיבוצים
חמישי, 28.2, בשעה 21:00
סינמטק חיפה
ההרצאה תעסוק ביכולת של מורים להשפיע על מערכת החינוך ולשנותה וכן על חוסר ההשפעה של מועצות התלמידים בבתי הספר התיכוניים על מערכת החינוך. לאחר ההרצאה יוקרן הסרט "מחאה" ("Walkout", ארצות הברית, 2006), המבוסס על סיפור אמיתי ומתאר סיפור מחאה בגל המחאות של 1968 בארצות הברית: פאולה היא תלמידה מצטיינת בתיכון במזרח ארצות הברית, אשר מארגנת הפגנה שבה משתתפים אלפי תלמידים היוצאים לרחובות, כמחאה על התנאים במוסדות החינוך ועל האפליה הבוטה ששוררת בהם.
ההרצאה מתקיימת במסגרת סדרת ההרצאות והסרטים "רוחות של שינוי", ביוזמת המכללה החברתית-כלכלית וסינמטק חיפה.
שד' הנשיא 142 חיפה
04-8353500
מעוניינים/ות בזוג כרטיסים? כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון

***

"Do Not Disturb – אמנות רחוב בישראל": ספר חדש על אמנות רחוב בישראל מאת ליאורה חשין

הספר "Do Not Disturb – אמנות רחוב בישראל", שראה אור לאחרונה, מכיל כמאה תצלומים ממגוון ערים בארץ, המביאים אמנות רחוב צבעונית, מעניינת ומסקרנת.
לא רק בתל אביב – גם בירושלים ובכפר סבא, בהרצליה ובשדרות, בנצרת, בעפולה ובחיפה – יש אמנות רחוב צבעונית, מעניינת ומסקרנת. בספר החדש יש כמאה תצלומים מערים שונות בארץ, כאשר רוב התצלומים מנציחים עבודות שנמחקו ואינן עוד.
היוצרים הם ילידי הארץ, עולים חדשים, וגם כאלה שמגיעים לביקור מחו"ל. שמות האמנים שאותרו מופיעים לצד עבודותיהם. בספר מאמר נרחב ומילון מונחים ייחודי. הוא כתוב בעברית ובאנגלית, ומתאים גם כספר מתנה בארץ ובחו"ל. הספר מודפס במהדורה מצומצמת על נייר מיוחד ובהדפסה איכותית. בספר 114 עמודים, 98 מהם עמודי צבע.
את הספר אפשר להשיג במרכז הבאוהאוס בתל אביב (דיזנגוף 99), בשלוש החנויות של מוזיאון תל אביב (בביתן הלנה רובינשטיין, באגף החדש של המוזיאון ובחנות המרכזית) ובסטודיו של ליאורה בירושלים (050-5529033).
ספר נוסף בנושא – "
Befriend Your Demon – אמנות רחוב בתל אביב", אזל, אך עדיין אפשר למצוא עותקים בודדים בחנויות של מוזיאון תל אביב.

 ***

סמדר יערון, "אז'אנר”, צילום: אושרי כהן

"מו"מ: ערב של תקווה מפוכחת"

זוג כרטיסים במתנה להפקה של התיאטרון הערבי-עברי, יפו העתיקה
רביעי, 27.2, בשעה 21:00
קברט סאטירי חדש נולד בתיאטרון הערבי-עברי – קברט אחרית הימים. בתוכנית הראשונה, "בכי-רות", השתתפו שלומי שבן, סהר עזימי, יונתן שפירא ורבים אחרים. הערב הועבר בסטרימינג, בפני מאות צופים בארץ ובעולם. בכוונת יוזמי הפרויקט, עתי ציטרון ויעל ביאגון-ציטרון, שגם מנהלים אותו, להעלות תוכנית חדשה מדי חודש ולבסס את הקברט כבית קבוע לאמנים ולקהל.
בתוכנית מס' 2 – "מו"מ: ערב של תקווה מפוכחת" – ישתתפו סמדר יערון בשירה בציבור, מירי אלוני בשירי ברכט, נעם פרתום בקריאת שיריה, ג'ני אברג'יל (נדב בושם) בקטעים מהחיים, מיטל עמר ועדילי ליברמן בתוכנית בישול, רועי אסף ויגאל פורמן בקטע מהמחול "הגבעה", סהר עזימי בשירו של גבעון, יונתן שפירא בשירי משט ואהוד ורדי בתפילה. את הערב תנחה הדיווה מבודפשט (יואב יפת), ואלירן מוטיוק ילווה בפסנתר. יערה צדוק ושוצי עיצבו, גלעד ברנע ודורית הראבן מחברת ארטלינק הפיקו.
לרכישת כרטיסים: arab-hebrew-theatre.org.il או ב-03-5185563
מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה (ליד החמאם)

מעוניינים/ות בזוג כרטיסים? כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון

***

אפוס 4 – הפסטיבל הבינלאומי לסרטי תרבות אמנות

27.22.3
אפוס הוא פסטיבל הסרטים הראשון בישראל המוקדש כולו למפגשים בין האמנויות השונות ובין הקולנוע. מבחר מסרטי הפסטיבל יוקרן במקביל בסינמטקים, במוזיאונים ובמוסדות תרבות נבחרים נוספים ברחבי הארץ.
אפוס 4 יכלול כ-50 סרטים עלילתיים ותיעודיים, ישראלים ובינלאומיים, וכן סדנאות, כיתות אמן, מופעים ייחודיים, פתיחת תערוכות, תחרויות, הרצאות ומפגשים עם יוצרים מכל העולם.
בין גיבורי הפסטיבל: הארון פארוקי, יוסי בנאי, איימי וויינהאוס, מרינה אברמוביץ', אנסמבל מיתר, ג'ון קייג', קרולין קרלסון, ארווין וורם, אורי ליפשיץ, אלכסנדר סולז'ניצין, הביטלס ודיאנה ורילנד.
מחיר רגיל: 44 ש"ח
36 ש"ח לאזרחים ותיקים, לסטודנטים ולחברי איגודי היוצרים; 24 ש"ח לחיילים (המכירה בימי הפסטיבל בלבד); "פס" חופשי לתלמידים וסטודנטים – 100 ש"ח (על בסיס מקום פנוי, המכירה בימי הפסטיבל בלבד). בהצגת תעודה מתאימה
כרטיסים לקונצרט "גרסת המלחין": 85 ש"ח (20 אחוז הנחה לחברי אקו"ם)
לרכישת כרטיסים:
קופת מוזיאון תל אביב לאמנות: 03-6077020, ובמרכז ההזמנות Eventim: *9066
filmart.co.il/about

***

ורה קורמן, בננה ספליט, וידאו, 08:00 דקות, 2010

שערוריה בלב העולם | "ערב רב" בבית העיר

סדרת מפגשים על קונפליקטים באמנות
בסדרת מפגשים שמארגן כתב העת לאמנות "ערב-רב" יוצגו שאלות עקרוניות המעסיקות את עולם האמנות בישראל. לכל מפגש יוזמנו משתתפים/ות המייצגים/ות מגוון של דעות שונות בנושא הנבחר, ויעמתו ביניהן.
עורכי הסדרה: רותםרוף ועורכי "ערב רב" יונתןאמירורונןאידלמןמפגשראשון: אמן! מורה?

שלישי, 5.3.13, בשעה 20:30
מוזיאון בית העיר, רח' ביאליק 27, ת"א-יפו

הפרסומים סביב הפסקת עבודתו של גל ווליניץ בביה"ס החדש בחולון לאחר שתלמידיו נחשפו לעבודותיו ברשת, יצרו דיונים סוערים אודות היחס בין עבודתו של אמן בסטודיו לדמותו בכיתה, התנגשות בין גבולות היצירה, חינוך וחופש ביטוי, חינוך ומיניות, טובת הילדים או רווחת ההורים ועוד.
בדיון בבית העיר ישתתפו אנשי חינוך ואמנים שעוסקים גם בהוראה, אשר ידונו בשאלות העולות מן המקרה, בדרכים שונות להתמודדות עם דילמות הנובעות מן הציפיות והדרישות השונות של כל תחום, ובעצם החיבור ביניהם.

אמנית מציגה: ורה קורמן
דיון בהשתתפות:
ליאב מזרחי – אמן, אוצר ומורה
נציגת בית הספר החדש בחולון
מנחה: ד"ר גילה אמיתי, חוקרת ומרצה בביה"ס לחינוך, האוניברסיטה העברית

***


"רב-ערב" – ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. בנוסף למידע השבועי מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות שונות למנויים.
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *