רב ערב 12.2.2013

תערוכות, שיח גלריה, סדנת קריאה, הצגה ועוד

תצריב ואקווטינטה משויפת עדי בר

שיח גלריה בתערוכה "דפוסי התנהגות" בנוכחות האמניות עדי בר ותמר שפוני והאוצרת אירנה גורדון

חמישי, 14.2, בשעה 18:00

סדנת ההדפס ירושלים
נעילה: 8.3
התערוכה מסכמת את פרויקט "קול קורא לאמנים בוגרי בתי ספר לאמנות בירושלים בחמש השנים האחרונות", ביוזמת סדנת ההדפס ירושלים ובתמיכת עיריית ירושלים. ששת האמנים – מידד אליהועדי ברנינו ביניאשויליאורית ישיאביטל כנעני ותמר שפוני – אשר נבחרו מתוך עשרות מועמדים, הוזמנו ליצור בסדנה במגוון טכניקות, הכוללות תחריט, דפוס-רשת, ספר-אמן ועוד.
תהליך העבודה הממושך הושתת על שיתוף פעולה בין האמנים לבין אנשי הסדנה. כל אמן חקר בדרכו הוא – על פי "דפוס ההתנהגות" שלו – את ההדפס, על אפשרויותיו ומגבלותיו, ואת נקודות המפגש שבין ההדפס ובין תפיסת עולמו האמנותית. במקביל, מצא כל אחד מהם פן אחר בהדפס, שרלוונטי לשפת האמנות העכשווית.
בתערוכה מוצגים גופי יצירתם של האמנים בהדפס לצד פסלים, ציורים, תצלומים ועבודות וידיאו.
שבטי ישראל 38 ירושלים

***

עטוף – תערוכת יחיד של הדס בר הלל 

אוצרת: חנה שביב
הגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה
הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה. טל. 04/8562540
א'-ה' 10:00-18:00

הדס בר הלל, בוגרת המחלקה לצילום של המרכז האקדמי ויצו חיפה, 2004, מציגה תצלומי פסלים דמויי חיה בתהליכים של שינוי ופירוק. את החיה, כלב, היא בונה מחוטי מתכת ועוטפת בעצמה. החיה מורכבת משלד מתכת העטוף בחומרים מתכלים,  מתוארת כמתכנסת בעצמה, רחמית, זקוקה להגנה. החיות מצולמות כמונחות בתוך עריסת אור. השימוש באור גורם לחיות להראות רוחניות, ומזכיר את תמונות הלידה של ישו באמנות הנוצרית של ימי הביניים. במקומות אחרים מזכיר השימוש באור צילום רנטגן החושף לפנינו את קרבי החיה, והקרביים – ריקים.
הדימוי הצילומי של בר הלל מציג צורות מתפרקות. התמונות לעיתים אבסטרקטיות, ההופכות לקו רישומי ולכתם. המשחק בין אור קדמי לאור אחורי, מעביר את הצופה מתמונות הנחוות כחלום לתמונות ישירות. בר הלל יוצרת עבודה אלגורית בה הדימויים מדברים על כאב, הרס וחמלה.

 ***

סנדי שרמן

פוקוס – שבת: מפגש וסיור עם שלום שפילמן  

בתוכנית: סיור מודרך בתערוכה וביקור באוסף של מכון שפילמן לצילום
יום שבת, 16.2.13, בשעה 12:00
הכניסה חופשית 
מדי שבת בשעה 12:00 נערכים במכון שפילמן לצילום ובתערוכה ”LUMA – צילום מודרני במחצית הראשונה של המאה ה-20” שיחי גלריה, סיורים מודרכים, אירועי אמנות, הרצאות, מפגשים ושיחות עם אמנים, חוקרים ואוצרים.
בשבת הקרובה, 16 בפברואר 2013, בשעה 12:00, יתקיים מפגש מיוחד פתוח לקהל עם שלום שפילמן, יו"ר המכון ומייסדו. המפגש יכלול סיור בהדרכת שלום שפילמן באוסף הצילום של המכון.
מכון שפילמן לצילום 
רחוב שוקן 27, קומה 3, תל אביב , טל' 03-7283737
www.thesip.org

***

צילום: אייל לנסמן

עכשיו ולעולם לא – נאוה פרנקל

בהפקת הזירה הבין תחומית
14.2 בשעה 20:00

רחוב נחמני 4, תל אביב.
מחירים: 
50-60
לרכישת כרטיסים: 02-6783378
www.hazira.org.il
ב'עכשיו ולעולם לא' חברו לבמה אחת מופיעים מתחומים שונים – אמנות, מוזיקה ומחול. בשולי העולם המוכר לנו הם מנהלים כלכלה אחרת, שונה משוק הקח-תן המקובל. המאמצים מכוונים לשמירה על עצם הקיום: שמירה על התפקוד הבסיסי, שנע בין דרגת האפס של השכיבה לדרגת המקסימום של הריצה, ושמירה על הנראות הבסיסית, זו ששייכת לדרגת ה'דומם'. זמן המופע הוא כולו זמן של 'דרך', זמן של נסיעה. עם ההיטלטלות בדרכים הופך היעד המקורי של הדרך למשהו שקשה להיזכר בו.
מופיעים ושותפים:
ענבל יעקובי, יוני סילבר, טליה קינן
עיצוב תאורה: עומר שיזף
עיצוב סט: אלונה רודה
עיצוב בגדים: תום קרסני
הקרנות: ליאור שדה

***

חיפה, מרחב עילי – מרחב תחתי

14-21 בפברואר
א-ה 16:00-22:00, שישי-שבת 10:00-16:00
אירועי הפתיחה: יום חמישי 14.2.13  בין השעות 22:00 16:00
אוצר: יעקב חפץ 
במתחם "השוק התורכי" בעיר התחתית בחיפה יתקיים אירוע אמנות מתמשך בהשתתפות כשלושים אמנים ואדריכלים מהארץ והעולם, שיציגו עבודות אמנות, מיצגים ופעולות המתייחסות למקום ברחבי המתחם ובחללים אלטרנטיביים.
"השוק התורכי" שהוקם ב-1927, תוכנן כמרכז מודרני למסחר ומגורים קרוב לחוף הים ובין השכונות הפלסטיניות. המרכז הפך עם הזמן לאתר מוזנח וחסר משמעות במרחב העירוני.
אזור העיר התחתית של חיפה, המייצג את הנתק רב המשמעויות בין המרחב העילי למרחב התחתי בעיר, עובר בימים אלו תהליך שיפוץ ופיתוח מקיף, ויישום תכניות שיקום במטרה להחזירו אל המארג העירוני כמרחב עירוני תוסס, דינאמי ומתחדש.
האמנים המשתתפים באירוע הוזמנו להגיב למקום שהאזור מייצג, לקונפליקט, להיסטוריה שלו, להתפתחות שחלה בו עד לנטישתו ולתהליך התחדשותו כיום.
בערב הפתיחה יתקיימו מיצגים ברחבי השוק התורכי החל מהשעה 16:00 ובמועדון הנתנזון החל מהשעה 18:00.
למידע נוסף באתר האינטרנט  www.beit-hagefen.com  ובטלפון 04-8525252 ובמוקד106

***

רעיה ארליך, "מטאתזה"

כתיבה על אמנות, אצלנו ואצל אחרים – סדנה ליוצרים

מרצה: יונתן אמיר – מבקר אמנות ועורך שותף של כתב העת המקוון לאמנות "ערב רב"
בית בנימיני, תל אביב
שמונה מפגשים, פעמיים בחודש, ימי שישי, בשעות 12:00-10:00 החל ב-1.3

סדנה ליוצרים ולכותבים המעוניינים לשלב קריאה, כתיבה ושיחה על תהליכי עבודתם, ברוח מעמיקה וקשובה אך בלתי פורמלית.
במסגרת הלימודים תיערך קריאה משותפת של טקסטים שונים העוסקים באמנות, לצד התנסות בצורות כתיבה על אמנות ובחינת הקשרים שבין הטקסט והיצירה החזותית. הקריאות ישולבו במפגשי הנחיה ודיון בעבודות התלמידים/ות ובתהליכי עבודתם/ן.
המשתתפים/ות יקבלו כלים לפיתוח כתיבה ומחשבה מנוסחת על עבודתם/ן, לצד חידוד החשיבה הביקורתית, היכרות עם סוגות כתיבה שונות ועזרה בכתיבת הצהרות אמן.

עלות: 800 ש"ח לכל הסדרה
העמל 17 תל אביב
למידע נוסף:   03-5182257[email protected]   benyaminiceramics.org

***

מיה יוגל

ONE BILLION RISING TLV 

הופעות מחול, מיצגי אמנות וווידאו ארט בסטודיו נעים בת"א, לתרומה לקניית ספריי פלפל להגנה של נשים חסרות בית ובזונות החשופות לאלימות ולאונס מדי יום.

פרויקט One Billion Rising מתקיים מדי שנה בכל העולם לציון התעוררות נשית והפסקת האלימות המשתוללת כלפי נשים. מדי שנה בחג האהבה, יוצאות מיליוני נשים בעולם לצעדה, ריקוד וקריאה למען כינון עולם בטוח יותר לנשים בכל הגילאים.
הפעילות לקנייה והדרכה של ספריי פלפל הגיעה מהרחוב, בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים של נשים חסרות בית ובזנות בדרום תל אביב על אונס ואלימות שהן חוות מידי יום, אשר העלו את נושא ספריי פלפל כאמצעי שיכול לסייע להן במקרים דומים.

יצירות ווידאו דאנס יוצגו על ידי טיפאני פיש (ארצות הברית), דן פרבראוף (אנגליה), טל גרבינסקי, יולי קובבסיאן וג'ני מוגילבסקיה וליאור גל-כהן.
מופעי מחול ומיצגים יוצגו על ידי: שירה אביתר, דניאל לבנת, עינת יניב, מיה יוגל ואלה בן-אהרון.
בתום ההופעות תיערך מסיבה עם די.ג'י יניב צדיק, Bush Beats b2b, Michal Rose.

סטודיו נעים: דרך שלמה (סלמה) 46.   יום חמישי, 14.2, מ-21:00 ועד בכלל.

http://www.naim.org.il/1br/

***

"רב-ערב" – ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. בנוסף למידע השבועי מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות שונות למנויים.

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *