רב ערב 22.1.13

הרצאה על מיצגים בבית האמנים בירושלים, תערוכות בת"א, ואירוע רב תחומי על הקשר בין צליל, תנועה ודימוי

 

הגלויהחבוי והקורבן – על מיצגים מיתולוגיים של יוזף בויס,ויטו אקונצ'י ומרינה אברמוביץ'

הרצאה של מרית בן ישראל בבית האמנים בירושלים
שלישי, 29.1, בשעה 19:00
ב"איך מסבירים תמונות לארנבת מתה" (1965) כיסה יוזף בויס את פניו בדבש ובעלי זהב, ושוטט בגלריה בעודו מערסל ארנבת מתה בזרועותיו וממלמל ולוחש לה הסברים לרישומים התלויים על הקירות. ב"זאב ערבות: אני אוהב את אמריקה ואמריקה אוהבת אותי" (1974)הוא בילה שבוע בגלריה ניו יורקית בחברת זאב ערבות.
ב"Seedbed" מ-1972 בנה ויטו אקונצ'י רצפה כפולה לגלריה, ופעמיים בשבוע, מעשר בבוקר עד שש בערב, זחל מתחתיה ואונן כשהוא מפנטז על המבקרים הצועדים מעל ראשו.
ב"Rhythm 0" מ-1974 ערכה מרינה אברמוביץ' על שולחן בגלריה 72 "חפצים של כאב ועונג" והזמינה את הקהל להשתמש בהם ולעשות לה ככל העולה על רוחו במשך שש השעות הבאות.
על ארבעה מיצגים ש"נחרטים בחודי מחטים בזוויות העין" (אם לשאול ביטוי קולע מ"אלף לילה ולילה"), שעשרות שנים אחרי שהתקיימו אי אפשר לנער אותם מהמחשבה, וגם לא את השאלות האנושיות, הנשיות והאמנותיות שהם פותחים – כמו שפותחים פצעים וכמו שפותחים דלתות.
הכניסה חופשית
שמואל הנגיד 12 ירושלים

***

"עבודות": תערוכת יחיד של דיקלה יובל

אוצר: אריה ברקוביץ 
בית האמנים, תל אביב
פתיחה: חמישי, 24.1
דיקלה יובל מציגה בתערוכת היחיד הראשונה שלה ציורי שמן על בד בפורמטים קטנים מהשנים האחרונות. דימויי הנוף הדומיננטיים בעבודותיה עוברים מטמורפוזה מנוף אורבני מוכר לקומפוזיציות מונוכרומטיות, המתחברות לכדי דימוי כמעט מופשט. המרחב הציורי הנגלה אל הצופה, כמו מבעד לחלון, מזמן חוויה שהיא בין ניכור ומסתורין ובין תחושת אינטימיות של הביתי והיומיומי.
האמנית מוחקת את הדימוי ובו בזמן חוזרת אליו במבט חדש שחודר לעולם נוסףפנימי ללא קשר למקום וזמן… יובל בוראת עולם אזוטרי מזוקק נטול אדםמרחב סגור שביר ומסתורי לצד הביתי, המוכר והשגרתי (אריה ברקוביץ).
אלחריזי 9 תל אביב
03-5246685

***

Graffiti Bach: אירוע רב-תחומי

על הקשר שבין צליל, תנועה ודימוי, ומפגש בין שפות האמנות תוך מתן פרשנות אישית ליצירות מסורתיות
שבת, 26.1, בשעה 20:30
אולם התיבה, חצרות יפו

הנגנית שרון פרושנסקי, שמתגוררת בברלין ומתמחה במוזיקה עתיקה ובנגינה על כלי מקלדת היסטוריים, והד ירון מאירסון, אשר חי בציריך ועתיד להיכנס לשורותיה של התזמורת הפילהרמונית של ברלין, מעניקים פרספקטיבה רב-לאומית ועכשווית ליצירות שונות. הרקדנית שלומית ירון פוגשת אותם ביצירת מחול חדשה העוסקת במעשה היצירה בשיתוף פעולה שנוצר על קו אירופה-תל אביב. בעבודת הוידיאו "גרפיטי בתנועה", שנוצרה בשיתוף האמנית שירי דורון, נבחנים מפגשי מחול וכינור עם שפת רחוב תל אביבי ויוצרים פרויקט מולטימדיה ייחודי.
בתוכנית:
יוהן סבסטיאן באך: סונטה מס' 5 לכינור ולמקלדת
אימפרוביזציה על באך
קאיה סאריאהו: De la Terre
דיאלוג לכינור ותנועה עם הרקדנית שלומית ירון
ניקולאוס בראס: Music by Numbers
הקרנת קטעים מעבודת הוידיאו "פרויקט גרפיטי בתנועה"
לכרטיסים: 03-6822403hateiva.com
שד' ירושלים 19 יפו

***

"פלורה ופאונה"תערוכת יחיד של רונית שלם אוצר: ברנרד בןשושן 

גלריה ברנרד, תל אביב
פתיחה: שישי, 25.1בשעה 12:00
טקסט לקטלוג התערוכהד"ר קציעה עלון
רונית שלם מציגה סדרת עבודות מהשנה האחרונה, המתארות עולם וגטטיבי וחיות פרא השוכנות בו בסצנות שדומה כי הוקפאו לתוך הזמן. כלבים חשופי שיניים, נחש המאיים לבלוע ציפור קטנה אשר אינה ערה לסכנה שבה היא מצויה וציורי חיות דמיוניות.
עולם ה"פלורה והפאונה" של שלם עשוי ברובו בטכניקה של טושים על בסיס שמן על עץ. הדימויים נבנים מתוך משטחים צבעוניים, עמוסי דגמים גיאומטריים וצמחיים ומייצגים תיאורי טבע וחי אורנמנטליים ודקורטיביים.
מן העבודות עולה ניחוח סיפורי מיתולוגיה קדומיםעולים בזיכרוננו גם ציורי האבוריג'ינים,תחפושות של שמאניםהד קדמוני וקדום בוקע מליבת הבד (ד"ר קציעה עלון).
בן יהודה 170 תל אביב
טל527054703

***

פורים במוז"ה: "כשקו פוגש זנב"

פעילות משותפת לילדים ולהורים 
ראשון, 24.2, בשעות 12:00-10:00
לגילאי 5 ומעלה
25 ש"ח למשתתף
לכרטיסים: 09-9500762. מספר המקומות מוגבל 
כרטיס במתנה למבוגר + ילד לקורא "רב ערב" שיכתוב מייל שכותרתו "כשקו פוגש זנב" ויציין שם מלא, כתובת, ומספר טלפון לכתובת: [email protected]

***

"רב-ערב" – ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. בנוסף למידע השבועי מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות שונות למנויים.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *