רב ערב 8.1.2013

תערוכה חדשה בבית מאני: "מרחבים חדשים II" אוצרת: ד"ר סמדר שפי משתתפים: אלה אמיתי סדובסקי, אניסה אשקר, איתן בן-משה, יאיר ברק, שירה גפשטיין-מושקוביץ, מאשה זוסמן פתיחה: חמישי, 10.1, בשעה 19:30. נעילה: 15.4 התערוכה "מרחבים חדשים II" מורכבת משש תערוכות יחיד של האמנים, לצד מבחר מעבודותיהם מאוסף הבנק. התערוכות מביאות שישה סיפורים המשרטטים מרחבים חדשים של […]

עבודות של איתן בן משה. צילום: עופר חן

תערוכה חדשה בבית מאני: "מרחבים חדשים II"

אוצרת: ד"ר סמדר שפי

משתתפים: אלה אמיתי סדובסקי, אניסה אשקר, איתן בן-משה, יאיר ברק, שירה גפשטיין-מושקוביץ, מאשה זוסמן
פתיחה: חמישי, 10.1, בשעה 19:30. נעילה: 15.4
התערוכה "מרחבים חדשים II" מורכבת משש תערוכות יחיד של האמנים, לצד מבחר מעבודותיהם מאוסף הבנק. התערוכות מביאות שישה סיפורים המשרטטים מרחבים חדשים של יצירה ומהווים הזמנה למסע ברוח התקופה, שבה ניכרים תהליכי שינוי, התפתחות ובחינת אפשרויות חדשות.
לצד הציור "הצריף של יודק'ה", מאוסף לאומי, אלה אמיתי סדובסקי מציגה ציורים חדשים עשירים בצבעוניות, תיאטרליים ומלאי תנועה, וכן סרט סטופ-מושן (טכניקת אנימציה המדמה תנועה באובייקט דומם) שיצרה.
עבודתו של יאיר ברק "Real Estate", מאוסף לאומי, משקפת את העניין שלו בפער בין הדימוי של האושר – המתבטא במקרה זה בפרבר האמריקאי, לתחושת המועקה שמרחפת מעליו. בחלל התערוכה שלו מוצג תצלום של תצלום מאובנים של דאגר על שולחן אור. באקט אירוני ברק משכפל דימוי שמעולם לא היה לו נגטיב.
"מחווה לואן גוך (הקטיף)", של אניסה אשקר, הוא דיוקן עצמי עם חמנייה גדולה וציור קליגרפיה על פני האמנית. בעבודות חדשות, שעושות שימוש בספלי קפה, כותנה וזפת, אשקר ממשיכה לחקור את היחסים בין סמלי תרבויות שונות.
איתן בן-משה מציג פיסול הנראה עשוי מחומרים שעברו שינוי קיצוני של מצבי צבירה. העבודות החדשות מוצגות לצד שניים מציוריו מאוסף לאומי.
עבודתה של מאשה זוסמן, "ללא כותרת", היא מרכישות האוסף בשנה החולפת. בתערוכה מוצגות סדרות חדשות יותר, שבהן טמון געגוע ליופי ראשוני ונדיר של טבע, בציורי פרחים על רקע שחור.
ציורה האקספרסיבי של שירה גפשטיין-מושקוביץ, "אמבטיה", שמציג רגע אינטימי של רחצת תינוק, התווסף לאוסף לאחר שסיימה את לימודיה. כעת, לצד ציורים חדשים, היא מציגה עבודות ציור ופיסול חדשות שנוטות לצמצום צבעוני אך נשארות נרטיביות ומכילות מבט מהורהר ורחום.בית מאני, מרכז המבקרים של בנק לאומי – יהודה הלוי 36 תל אביב
הכניסה חופשית. לרשות המבקרים מוצעת הדרכה באמצעות אודיו גייד (ללא תשלום)

***

ג'ים המלין

שבר, שבריריות

בית בנימיני, תל אביב
אוצרת: אילת זהר
מפגש עם האוצרת ייערך ביום שישי, 11.1 בשעה 11:00
נעילה: 23.2
משתתפים: אתי אברג'יל, אוצרות המדינה, גדעון גכטמן, נאויה האטאקיאמה, ג'ים המלין, טמסין ואן אסן, אילת זהר, קארין זינגר, מגדלנה חפץ, ארז ישראלי, סיימון פוג'יווארה, מירי פליישר, ניל קאמינגס ומארסיה לבנדווסקה, מרטין קלימס, אלישבע קמייסקי, תמר שוער
התערוכה עוסקת בתהליך יצירת הקרמיקה ובמקום הטעון של התפרקות ושבירה: לרוב מקובל לחשוב שקרמיקה שבורה הגיעה אל סופה, ועל כן מקומה בפח, אך השבריריות והעדינות של החומר הקרמי הן חלק מן החיבה היתרה שרבים חשים כלפי האובייקטים הללו.
תערוכה זו בוחנת את המומנטום הטעון במוות ולידה מחדש, בחילול והקדשה, בפירוק ושבירה ובריפוי ובנייה מחדש של החומר הקרמי, כפי שהם מופיעים בעבודותיהם של אמנים חזותיים מתחומים שונים. התערוכה מציעה מבחר עבודות אשר חוקרות את הרגע הבלתי מקודש של הניפוץ של האובייקט הקרמי ופיזורו, לצד ניסיונות להבנות וליצור קונטקסט חדש לשברים אשר חזרו להיות חומר ראשוני.
בית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית, העמל 17 תל אביב
03-5182257

***

נחמה גולן

 

Made in Holyland / תוצרת ארץ הקודש

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד קניון, קומה 3, חיפה
אוצרת: שירלי משולם
פתיחה: חמישי, 10.1, בשעה 19:00. נעילה: 17.4
משתתפים: נחמה גולן, ג'וזיאן ונונו, ריקי פוך, דורית פלדמן, חיה גרץ רן, הדס רשף, קיר אספנות – "הון תרבותי", מאוספו של אירי
על פי הסוציולוג פייר בורדייה, "ההון התרבותי המחופצן" מגדיר את הקשר שבין הון ותרבות, והוא מיוחס לבעלות על טובין תרבותיים חומריים כמו יצירות אמנות, ספרים וחפצים. התערוכה עוסקת במושג "הון תרבותי" בהקשר של "תוצרת ארץ הקודש", בהיבטים של קדושת האדמה, נופי ארץ ישראל, מיתוסים של שואה וגבורה, סמלים מתקופת ראשית המדינה ותרבות מיובאת. מיצבי הקיר כוללים יצירות אמנות מקוריות ו"חפצים מטופלים". בנוסף לכך, מוצג קיר אספנות משוחזר – "הון תרבותי", מאוספו של אירי. התערוכה מעלה לדיון את הקשר שבין תרבות ומקום, את ערכו של החפץ הנצרך ואת המשמעות התרבותית, הסמלית והנוסטלגית, שמייחסים לו.
דרך שמחה גולן 54 חיפה, 04-8121111

***

מאיה בלוך

אמנות ישראלית עכשווית למען סטודיו "הופכות את היוצרות"

מכירת עבודות אמנות למען הקמת סטודיו לעיצוב – חלל להכשרה מקצועית, תעסוקה והעצמה לנשים היוצאות ממעגל הזנות
פתיחה: חמישי, 17.1, בשעה 19:00
שד' רוטשילד
69, תל אביב
משתתפים: בועז אהרונוביץ', עילית אזולאי, שי אזולאי, בועז ארד, איתן בוגנים, יעל בלבן, מאיה בלוך, רותי בן יעקב, אמנון בן עמי, גיורא ברגל, ציבי גבע, לאה גולדה-הולטרמן, אורי גרשוני, רקפת וינר-עומר, מאשה זוסמן, אנה ים, טל ירושלמי, רפי לביא, אנה לוקשבסקי, סיגלית לנדאו, ליאב מזרחי, יעקב מישורי, רמי מימון, מיכל נאמן, אבי סבח, דוד עדיקא, גיל צלנר, טליה קינן, רועי רוזן, עינת רייך ועוד.
הפקה וניהול אמנותי: טלי בן נון

 

***

גלריה אנו יוצאת בקול קורא לאמנים להגשת הצעות לתערוכת המכירה "יוצרים שינוי"

תאריך אחרון להגשת ההצעות: 12.1
התערוכה תתקיים בתאריכים  7.2-31.1
גלרייה "אנו" בסוכת האמנים, בנימינה
גלריה אנו יוצאת בקול קורא להשתתפות בתערוכת "יוצרים שינוי", שהכנסותיה יוקדשו לרווחתם של ילדים במצבי סיכון המטופלים בכפר הילדים תלפיות.
25 אחוז מערך המכירה יועברו לאמן שעבודתו נמכרה. על האמנים להביא את העבודות לגלריה ב-27.1. עבודות שלא יימכרו ייאספו על ידי האמנים עד 8.2.
על מנת להציג בתערוכה, יש לשלוח למייל הגלריה הצעה עבור התערוכה בצירוף דימויים (עד שישה) ברזולוציה נמוכה ובצירוף פרטי העבודות: גודל, טכניקה, שנה ומחיר.
המלאכה 6 בנימינה
[email protected]
עמוד הפייסבוק של הגלריה: facebook.com/pages/Anugallery/483830515001222
לשאלות: ישראל 052-2388423

***

ערב האמורי 2: אחרי הבחירות, אחרי השמאל

בית העם, רוטשילד 69, תל אביב
יום חמישי, 10.1.13 19:30

הבחירות מתקרבות, ואף על פי שהפוליטיקה המפלגתית נטולת בשורה יותר מאי פעם, כמעט לא מדברים על שום נושא מלבדן. אבל גם אם הבחירות יביאו עוד מנדט למפלגת שמאל כזו או אחרת, או יכניסו לכנסת מפלגה חדשה, שום דבר מהותי לא ישתנה במצב הפוליטי. המחאה החברתית לא הביאה לשינוי עומק בדפוסי ההצבעה. ביום שאחרי הבחירות, הסיכוי שהשלטון בישראל יוביל לפיתרון פוליטי צודק ובר קיימא בין הים לירדן יישאר זעיר בדיוק כמו לפניהן. דבר לא ישתנה גם במבוי הסתום שבו נמצא השמאל בישראל – שעל אף מאמציהם העצומים של פעיליו הופך ונעשה קטן ומבודד מדי שנה, ומנוכר מאי פעם לשכבות שאותן הוא אמור לייצג.

האם כל מה שנותר הוא להתייאש? לא בהכרח. בערב האמורי השני יוצגו אפשרויות פעולה והתנגדות פוליטית שחורגות מדרכי הפעולה המסורתיות של השמאל. האם השמאל האשכנזי רק חוסם את צמיחתו של שמאל מזרחי-ערבי? האם הוא צריך למות כדי שמטרותיו יתגשמו? האם הגאולה תבוא מהגלות? איך אפשר לשכתב את הקוד של הטכנולוגיה הידועה בשם ישראל? האם הדרך לחידושה של הפעולה הפוליטית מתחילה בתוך עולם האמנות? ואולי בכל זאת יש להיאחז במסורת הישנה והטובה של השמאל האוניברסלי – חסרת סיכוי ככל שהיא נראית בישראל של היום?

משתתפי הפאנל:
סמי שלום שטרית – המצוק היהודי.
עפרי אילני – עבודה זרה.
רוויטל מדר – אורך וחיבורים.
מוחמד ג'באלי – פלסטינים, ברלין.
הדס קידר – אמנות בשיתוף הקהילה: שאיפה אוטופית או אמצעי מיתוג?
הפיראטים – מעבר לייצוג: המסיכה של גאי פוקס.
מאשה אברבוך – תסמונת מחיקת הניינטיז של השמאל המזרחי.
גל כץ – למה בכל זאת שמאל.

כל משתתף ידבר במשך 10-5 דקות ולאחר מכן יתקיים דיון פתוח בשיתוף הקהל.
כמו כן תוקרא הודעה מיוחדת מאת הבלוגר אישתון.
הנחייה: אורטל בן דיין ומערכת האמורי.
מומלץ להביא בגדים חמים.
אירוע בפייסבוק

***

פסטיבל בסוודר 3 – למען חסרי וחסרות הבית

יום שישי, 11 בינואר, 12:00-17:30 במועדון לבונטין 7, ת"א
מופיעים בהתנדבות: איה כורם, דני גלבוע, זאב טנא, סגול 59, יהודה קיסר, אהובה עוזרי, מידנייט פיקוקס, חמי רודנר, יא יא, הבילויים, מרסדס בנד, מלכה באיה, בני בשן, איתמר רוטשילד, שרון מולדבי, נועה מיי
מתקלטים בהתנדבות : אייל גולדמן, אייל לניאדו, שימי קוברסקי, צח זמרוני
'פסטיבל בסוודר' הוא אירוע התרמה מוזיקלי שמטרתו איסוף בגדים חמים למען חסרי בית. האירוע, שכבר הפך למסורת יפה ואנושית של תושבי ת"א כשעלות הכניסה לקהל היא מעיל, שמיכה, סוודר, נעליים או כל בגד חם אחר.
הפסטיבל הנו יוזמה פרטית, שנועדה לערב את קהילת תושבי העיר בנעשה מתחת לחלון ביתם ולהושיט יד לאלו שמזלם לא שפר עליהם. מטרת הפסטיבל, מעבר לעזרה החומרית, היא להעניק לדרי הרחוב ה"שקופים" נראות ונוכחות. בשנת 2011 מתו כ-45 דרי רחוב בישראל, חלקם מהייפותרמיה – כך שהעזרה שלכם בביגוד ושמיכות עשויה להציל חיים!
אירוע בפייסבוק

***

"רב-ערב" – ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. בנוסף למידע השבועי מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות שונות למנויים.


המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

1 תגובות על “רב ערב 8.1.2013”

    אהבתי במיוחד את דמעת האדמה של נחמה גולן.
    ככל עבודותיה גם עבודה זאת תמציתית, נוגעת בנשמה אך גם רציונאלית מאוד,
    מדוייקת, ומה עוד נבקש?
    כן, וגם שברירית כל כך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *