רב ערב 11.12.2012

תערוכות חדשות במוזיאון פ"ת, מרינה אברמוביץ' בפסטיבל דוק אביב, מחול, תיאטרון ועוד

תערוכות חדשות במוזיאון פתח תקווה לאמנות

פתיחה: חמישי, 13.12, בשעה 20:00

"על הטיפשות" – תערוכה העוסקת בתופעת הטיפשות מנקודת מבטם של אמנים ישראלים ובינלאומיים
אוצרות: דורית לויטה הרטן ודיאנה דלל
משתתפים: נדין אוספינה, הנס אופ דה-בק, קוקן אֶרגוּן, מל בוכנר, דוד גינתון, אליעזר זוננשיין, ואדים זכארוב, כריסטיאן ינקובסקי, גיל יפמן, לוס טורֶסנוס (רפאל למאטה וחיימה ואלאורה), פול מקדוויט, אוהד מרומי, רוית משלי, מירי סגל, נדקו סולאקוב, זיגמר פולקה, פיטר פישלי ודיוויד וייס, טום פרידמן, דן פריובסקי, פרנץ' וסונדרס, זויה צ'רקסקי, אורי קצנשטיין

Feature – פרויקט מיוחד
אוצרת: דרורית גור אריה
Feature, סרטו של האמן והקולנוען הבריטי שזאד דאווד משנת 2008, מציג סוגה קולנועית חדשה והיברידית, הנשענת על המערבון האמריקני ובה בעת קוראת עליו תיגר.

חדר מצב – איתי זיו
אוצרת: הילה כהן-שניידרמן 

האמן איתי זיו פותח חדר מצב בחלל גלריית האוסף של המוזיאון. בעיניו זוהי פעולה הכרחית להתמודדות עם המציאות הישראלית המתחזקת מצב חירום תמידי. חדר המצב של זיו מתפקד כמתקן הנע בין הציבורי לפרטי, בין מציאות לבדיה, בין ההגדרה המוכרת שלו מהתחום הצבאי ובין הסטודיו הפרטי של האמן.
באירוע הפתיחה, בשעה 21:30, יתקיים מופע של צמד המוזיקאים ואמני היודל הנורבגים פולקה ביורן וקליין היינה. 
דימןיי: נדין אוספינה, צלמית עם בובה

***

דוקאביב בנמל: "מארינה אברמוביץ' האמנית נוכחת"

שלישי, 11.12, פתיחת דלתות: 20:00, תחילת ההקרנה: 20:30
25 ש"ח
בית היוצר – האנגר 22, נמל תל אביב
במסגרת "Inspired by the Namal" – סדרת ההקרנות המיוחדת של דוקאביב בשיתוף נמל תל אביב. סרטים העוסקים באנשים ובסיפורים שמציבים דרכים שונות ומגוונות להתעלות מעל המציאות היומיומית.
תערוכת רטרוספקטיבה במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (2010) משמשת רקע למסע קולנועי אל תוך עולמה של מרינה אברמוביץ', אמנית שהגבולות המקובלים בין האמנות והחיים אינם חלים עליה. הסרט עוקב מקרוב אחר הכנותיה לתערוכה, מרכז חומרי ארכיון נדירים ומתעד את פגישתה המחודשת עם אוליי, שאיתו הייתה בקשר רומנטי ואמנותי 12שנה.
לרכישת כרטיסים:
http://www.namal.co.il/events.aspx?%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%A0%D7%94-%D7%90%D7%91%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A5/11-12-2012

שני זוגות כרטיסים יוגרלו להקרנות בחמישי ובשישי לקוראי רב ערב שיכתבו מייל  ל-[email protected]  שכותרתו "דוקאביב" ויציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון

***

רב-שיח: "השימוש באמנות ככלי במאבק על המרחב הציבורי בחיפה ובירושלים"

סדנאות האמנים – גלריה ת(א)עשייה 
חמישי, 13.12, בשעה 19:00
נעילה: שבת, 15.12
מנחה: יעלה חזות, מנהלת הגלריה לאמנות בבית הגפן
ד"ר אביגיל ווד, מרצה לאתנומוזיקולוגיה בחוג למוזיקה באוניברסיטת חיפה: "מאבק בקול רם: נופי צליל בעיר העתיקה בירושלים"
רולי רוזן, דוקטורנטית במחלקה לאנתרופולוגיה באוניברסיטת חיפה: "יונת שלום בחפ"ק: על שרטוט וטשטוש גבולות הלאום במרחב העירוני בחיפה"
השיח ייערך במסגרת התערוכה "דרך חברון דרך ההר"
האומן 26, תלפיות, ירושלים (קומה 4)

דימוי: העיר העתיקה ירושלים, 2009

***

סדאם חוסיין – מחזה מסתורין

אולם נחמני
חמישי, 13.12, בשעה 20:30; שישי, 14.12, בשעה 14:30
שחקנים יוצרים: סער סקלי, ניר שאולוף, אמיר פרג'ון ויונתן לוי
מוזיקאים: יפתח כדן והראל גל
מחזה מקורי מאת יונתן לוי, הכתוב בלשון שירית ומגולל את ימיו האחרונים של הצורר העירקי שמסתגר בבונקר עם שלושה מכפיליו. ההצגה מבקשת להכניס את הקהל בסוד דמותו של הרודן, לפלס דרכי גישה נוחות בין הנשגב למגוחך ולהציע צורת התבוננות חדשה על ההיסטוריה ועל תפקידו של האדם בעולם. זוכת פרס ראש העיר עכו, פסטיבל עכו 2011, ציון לשבח על העבודה המוזיקלית וציון לשבח על מחזה מקורי.
נחמני 4, תל אביב
כרטיס זוגי יוגרל להצגות בחמישי ובשישי לקוראי רב ערב שיכתבו מייל שכותרתו "סדאם חוסיין" ויציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון [email protected]

***

"אי-צל"

תערוכת יחיד של עדנה אוחנה
אוצרת: אסנת שפירא

פתיחה: חמישי, 13.12, בשעה 19:00
התערוכה "אי-צל", של האמנית עדנה אוחנה, עוסקת בהיעדר שמצמיח אמנות; אמנות הבונה דימויים מאור וצל ואף רומזת על אותו חוסר מתוך שרטוט מקום. במרכז התערוכה ניצב גג רעפים הפוך: הרעפים הדקיקים העשויים שעווה מוסיפים מתח שמא יתקרבו מדי לאורות הגלריה וישרפו או יימסו, כמו שקרה לאיקרוס.
המילה "בית" מעוררת אינספור מחשבות: זהו ארכיטיפ טעון המסמן, בין השאר, את השתלטות האדם על הטבע ויצירת מרחב מוגן; אך לעתים דווקא הביתי והמוכר משתנה ונהיה מקום בעל גוון זר ומאיים.

שיריזלי 6, נחלאות ירושלים

***

פסטיבל ריקודי חדר תל אביב

חלל התיבה, חצרות יפו
13-15 בדצמבר
שלושה ימים, ארבעה מופעים, תשע עבודות וכנס אחד
ניהול אמנותי: עמוס חץ וליאור אביצור
לו"ז הופעות:
יום חמישי ה-13 בדצמבר בשעה 20:30 מופיעים: עמוס חץ, ענת דניאלי, ליאור אופיר ושלי פלמון.
יום שישי ה-14 בדצמבר בשעה 20:30 מופיעים: רוני הלר, שרון צוקרמן וענת שמגר.
יום שבת ה-15 בדצמבר בשעה 20:00 מופיע: יורי קוניאר (סלובניה).
יום שבת ה-15 בדצמבר בשעה 22:30 מופיעים: פלייגראונד.

בין שתי ההופעות בשבת יהיה אוכל טעים וזול. כולם מוזמנים להישאר, לאכול ולפטפט.

כרטיסים:
כרטיס אחד: 50 ש"ח. שני כרטיסים לשתי הופעות שונות: 80 ש"ח.
טלפון להזמנות: 03-6822403

ירושלמים, נגיע גם להרים בתאריכים 26, 27, 29 לדצמבר. פרטים בהמשך.

הכנס:
יום שישי ה-14 בדצמבר, 14:00-17:00: התכנסות סביב מסתו של אריך פון קלייסט "על תיאטרון המריונטיות".
ידברו: פרופ' עמוס חץ, גב' ליאור בינג-היידקר, דר' גיא הופמן, ענת שמגר, ענת דניאלי, ענבל שחר ואיתמר גרוס. מנחה: ליאור אביצור
הכניסה חופשית!

***

"Low Tech”

רישומים ותחריטים 
החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה והמכון לאמנות במכללת אורנים
אוצרות: פרופ' שרון פוליאקין, ראש בית הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה; ודורית רינגרט ראש המכון לאמנות, מכללת אורנים
משתתפים: בגניה נוביקוב, היבה עזאם, מחמוד קייס, נטע קריאל, היבא נשאשיבי, טליה דבורי, חוה לו-יון, מיטל סעדון, רמי שן, סמאח שחאדה 
שיח גלריה ייערך בשישי, 14.12, בשעה 14:00
במסגרת פסטיבל "החג של החגים", החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה והמכון לאמנות במכללת אורנים מציגים תערוכת רישומים ותחריטים מעבודותיהם של הבוגרים ושל אמנים העובדים בסדנת התחריט. התערוכה מציעה התייחסות רעננה ורחבה לסוגי המדיה שנחשבים מסורתיים ומעלה לדיון תכנים העוסקים בחברה הישראלית ובתרבות הישראלית, במסעות אישיים, כמו גם שאלות על המדיום עצמו.
הוואדי 17 חיפה

 ***

"לפני עלות השחר"

מרים פ. לוי 
בית חיים שטורמן, עין חרוד מאוחד
נעילה: 20.1.2013
אוצרת אורחת: סמדר שינדלר
השעה החשוכה ביותר, היא זו שלפני עלות הזריחה
מרים פ. לוי מציגה בתערוכה "לפני עלות השחר" עבודות עשירות בשכבות, בטקסטורות ובצבעים נועזים. האמנית עובדת בשיטה מסורתית ועתיקה בשם "אנקאוסטיק", שמשמעותה ביוונית "לשרוף ב-", ובהשאלה: תהליך של מיזוג הצבע, המורכב מדונג דבורים, שרף דמאר ופיגמנטים. שיטת עבודה ייחודית זו יוצרת שכבות מרובדות של צבע אשר נרקח בתהליך ארוך. תהליך יצירת החומר ואופן העבודה מדגישים ומחדדים את ההקשבה לקול הפנימי הפרטי ומאפשרים גילוי של משהו חדש מתוך החומר בראשיתי.
בית חיים שטורמן, עין חרוד, 04-6486328[email protected]

***
***

"קצוות פרומים"

יונתן שרב 
גלריה גרשטיין
נעילה: 31.12
אוצרת: נעמי גרשטיין
עבודותיו של יונתן שרב גדולות ומלאות פרטים והתרחשויות – הכל רוחש בהן ללא סדר או היררכיה. שרב מצייר כפי שנגן ג'אז מאלתר: הוא פורש בד גדול ללא גבולות ופועל עליו בעזרת מכחולים, טושים ועפרונות. אמנם הצופים נחשפים רק ליצירה המוגמרת, אך התהליך שמוביל לתוצאה, הלבטים והמאבק בעת היצירה, ניכרים על הבד והם אלה המעניקים לעבודותיו את הכנות הבולטת שבה. לציור של שרב היגיון שברור לו, מעין דקדוק פנימי; גם אם יש בו כאוס, הוא מהדהד בנפש הצופה כתמונה אותנטית של מצב קיומי. עבודותיו מזכירות גרפיטי, בעיקר כאשר מופיע בהן משפט, אך הצפיפות והמינוריות של הדימויים עצמם הם למעשה שיקוף של תודעה תזזיתית ותוססת הרבה יותר מאשר "כתובת על הקיר".

גלריה גרשטיין, בן יהודה 99 (הכניסה מרח' ישורון) תל אביב, 03-5293826

***

"היפר-מטרופיה"

תערוכת יחיד של טובה לוטן 
בית האמנים, תל אביב
אוצרת: דניאלה טלמור
נעילה: 22.12
סדרת הציורים החדשה של טובה לוטן עוסקת ביחס בין ראייה למבט: שמה של התערוכה לקוח מתחום האופטיקה, ומתייחס לליקוי האופטי המכונה "רוחק ראייה", המתאר מצב שבו מבנה העין קצר מדי ביחס לזווית השבירה של קרני האור. הציורים נוצרו על פי תמונות שצילמה האמנית במהלך נסיעותיה – שיטוטים במרחבים אורבניים מגוונים.
העבודות מציגות מרחבים מרוחקים, מקטעי נוף ושברירי רגע שבהם חולפת התנועה בשולי שדה הראייה. הציורים, העשויים בטכניקה מעורבת של שמן, אקריליק, גרפיט ופיגמנטים על לוחות עץ, מערבים סגנונות שונים, מאבסטרקט גיאומטרי ועד ריאליזם, מעבודה פרטנית ועד צמצום מינימליסטי. התערוכה מעלה הרהור על שאלת הנראות ומזמנת מסע בין מקטעים של זמנים ומקומות, בין נקודות מבט בלתי שגרתיות, תוך בחינת יחסי הנראה והבלתי נראה.
בית האמנים, אלחריזי 9 תל אביב 

דימוי: טובה לוטן, "פרספונה", 2012, טכניקה מעורבת על עץ

***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *