רב ערב 13.11.2012

תערוכות בגלריה אינדי, הקיבוץ, בית בנימיני, מוזיאון הרצליה, מוזיאון פ"ת ובית מאני, הרצאה של גליה יהב בבית האמנים, תוכנית לימודי המשך במוסררה וספר חדש במתנה

היפוקמפוס

תערוכת יחיד של רונית פורת בגלריה אינדי
פתיחה: יום ה' ה-15.11, בשעה 20:00
נעילה: 11.12.12
ב-15 בנובמבר 1942 מתה אנמארי שוורצנבאך – עיתונאית, סופרת וצלמת שוויצרית. בדיוק שבעים שנים אחרי, מציגה רונית פורת את התערוכה היפוקמפוס בגלריה אינדי.
שוורצנבאך הייתה אישה ייחודית – אשת מסעות, מכורה למורפיום ובעלת מראה אנדרוגני, שחיה ויצרה במקביל לדעיכתה של רפובליקת ויימאר, ומתה בגיל 34 בתאונת אופניים סמוך לביתה.
בעזרת חומרים ארכיוניים חוקרת פורת את דמותה של שוורצנבאך, שהפכה מכבר לדמות קאלט, ויוצרת מאגר הקשרים בדיוניים השוזר בתוכו הקבלות בין שתיהן. על-ידי שימוש בשלל מקורות ויזואליים ועיבוד מינמלי של חומרי מקור היסטוריים, מקבעת פורת את שוורצנבאך כחלק ממערך זיכרונותיה שלה. זהו ההיפוקמפוס – אותו חלק במוחנו הקשור לטווחם של זיכרונות ומיפויים של מרחבים.
פורת, ילידת 1973, נולדה וגדלה בקיבוץ כפר גלעדי וכיום מתגוררת ויוצרת בתל אביב. למדה לתואר ראשון במכללת הדסה בירושלים ולתואר שני ב-Chelsea College of Art and Design בלונדון, וחברה ב-Indie, גלריה שיתופית לצילום.

גלריה אינדי, יהודה הלוי 57תל אביב
שעות פתיחה: ב'-ה' 11:00-14:00, 16:00-19:00
ו'-שבת 11:00-14:00

***

חדרי פלאות באמנות עכשווית – מהשתאות להתפכחות

תערוכה במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית
29.12-8.9
אוצרות: דליה לוין, דריה קאופמן וגילה לימון
חדרי הפלאות היו חלק ממסורת אירופית של אספנות על ידי אצילים ובעלי ממון במאות ה־16, ה־17 וה־18. בחללים אלה קובצו מאגרים אנציקלופדיים של אובייקטים מוזרים, מטרידים, מפתיעים ואקזוטיים. התערוכה "חדרי פלאות" מבקשת לעמוד על טיבה של אמנות עכשווית, העוסקת בנושאים דומים לאלה של חדרי הפלאות ההיסטוריים. התערוכה מציעה פרשנות, שלפיה יצירות אמנות עכשווית מעלות תמונת עולם שונה מזו של חדרי הפלאות המוקדמים, תמונת עולם הנובעת הן מהשינויים מרחיקי הלכת שחלו בעולם והן מהשינויים הדרמטיים שחלו בתפיסה שלנו את העולם. בתערוכה שזורים מספר קווים רעיוניים, בהם המתח הקיים בין ההתרחקות מהטבע והטבעי ובין הכמיהה אל המקום הבראשיתי, המתורגמת לאמצעים מלאכותיים; היקסמות מיפי הטבע, שבחינה מעמיקה יותר מגלה כי מדובר באסונות אקולוגיים שנגרמו כתוצאה ממעשה ידי אדם; גיוסו של הידע המדעי לטובת קפיטליזם דורסני; יצירתם של מיתוסים תרבותיים המשמנים מערכות של כוח; ולבסוף – ריקון מתוכן של דימויים עד כדי תחושה של אובדן יכולתם לייצג את המציאות.
מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, רח' הבנים 4, הרצליה
דימוי: אילה צרפתי

***

השַׁער של ג'ולייט, מאת דורית אדרין

"השַׁער של ג'ולייט" הוא סיפור משפחה רחב יריעה הכתוב בשפה נדירה, שבמרכזו סיפור התהוותו של ציור ענק ממדים.
בערב הפתיחה של תערוכת הציורים שלה, בגלריה תל אביבית, מחליטה ג'ולייט להתחיל פרויקט אמנותי שאפתני – ציור על בד קנבס של 3 מ' על265 ס"מ – "הציור המשפחתי" שלה, מתנה לאמהּ ליום הנישואים. הספר עוסק בעבודה על הציור הזה, שבני המשפחה יופיעו בו בשלבי חיים שונים ובסצנות שונות. ברקע נערם הסיפור המשפחתי, שכבה אחר שכבה, פרט אחר פרט.
"ספר יפהפה הזוהר מרוב צבע של ציוריו ופרטיו" (גבריאל מוקד).
"השַׁער של ג'ולייט" הוא ספרה הראשון דורית אדרין, ציירת ופסלת.מעוניינים/ות בעותק במתנה? כתבו ל-[email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

***

"הזוכים 2011" במוזיאון פתח תקווה לאמנות

תערוכת זוכי פרסי משרד התרבות והספורט לאמנות ולעיצוב
אוצרת: נעמי אביב, זוכת פרס האוצר לשנת 2011
בתערוכה מוצגות עבודות של 35 אמנים זוכי הפרסים לאמנות ולעיצוב.
שיח גלריה עם האמן ניר עברון, זוכה פרס עידוד היצירה, יתקיים בשבת,17.11, בשעה 12:00.
מוזיאון פתח תקווה לאמנות, ארלוזורוב 30 פתח תקווה
petachtikvamuseum.com

***

"שברים טקטוניים"

מוזיאון פתח תקווה לאמנות מתארח בבית מאני, מרכז המבקרים והאמנות של לאומי
אוצרת: דרורית גור אריה
התערוכה מפגישה בין מבחר יצירות מאוסף מוזיאון פתח תקווה משנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20, בין יצירות עכשוויות שהתווספו לאוסף בשנים האחרונות ובין עבודות של אמנים עכשוויים שהוזמנו ליטול חלק בתערוכה. בתערוכה מוצגות מעל 30 עבודות בציור, בצילום, במיצב, בווידיאו, בפיסול ובסאונד.
משתתפים: אתי אברג'יל,  פנחס אברמוביץ', אורית אדר בכר, צבי אלדובי, יעקב אלחנני, יפעת גת, יוסף-ז'וזף דדון, פלג דישון, אורית חופשי, חנה טברסקי, רוית כהן גת, עופר כהן,  חגית לאלו, חנה לוי, ליאב מזרחי, מתן מיטווך, יוסי מרק, אברהם נתון, שרון פוליאקין, גל קינן, יחיאל קריזה,  נטי שמיע עפר, תמר שקין פרדו.
שיח גלריה עם סיגל קרינסקי והאמנים מתן מיטווך ופלג דישון יתקיים ביום חמישי, 15.11, בשעה 19:00
בית מאני לאומייהודה הלוי 36 תל אביב
דימוי: פלג דישון, אנדרטת כיס, 2010

***

בית בנימיני מזמין לסיור מודרך בתערוכה "חמור", בהשתתפות האוצרת רויטל בן אשר פרץ והאמנים המציגים שבת, 17.11, בשעה 11:00

הזדמנות אחרונה להשתתף בהדרכה בתערוכה.
התערוכה "חמור", שזכתה לסיקור נרחב בכלי התקשורת השונים ולאלפי מבקרים, מבקשת לגעת בסוגיית מקומה של האמנות הקרמית בשיח האמנות הישראלי ובמעמדה. בתרבויות רבות סובל החמור מיחסי ציבור שליליים ומחוסר זוהר וכריזמה. האם הקרמיקה הישראלית משולה לחמור, חיה נטולת מובהקות, הסוחבת על גבה סטיגמות של בינוניות, אי-אטרקטיביות ואפרוריות? בתערוכה "חמור" משתתפים אמנים מתחומים שונים, היוצרים עבודות קרמיקה ומיצבים בחומרים מגוונים.בית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית
רחוב העמל 17 תל אביב 66532
טלפון: 03-5182257
שעות פתיחה: יום ראשון: 10-13 (הגלריה סגורה)
ימים שני עד חמישי: 11:00-19:00
ימים שישי ושבת: 11:00-14:00

***

אמנות משק הבית

הרצאה של גליה יהב בבית האמנים בירושלים
יום שלישי, 20.11, בשעה 19:00
בית האמנים, שמואל הנגיד 8 ירושלים
הכניסה חופשית"מוזר", כותבת ברברה ארנרייך במאמרה "עוזרת לפי הזמנה" בספר "האישה הגלובלית", "איש אינו מדבר עוד על 'הפוליטיקה של הבית'". היא מתכוונת לכך שעבודת משק הבית הפכה משדה מאבק פמיניסטי לקוריוז, ומסבירה בפשטות בוטה למה: חוקרות פמיניסטיות רבות מעסיקות עוזרות בית. בכלכלה העכשווית עבודת משק הבית אינה רק "התגלמות סימבולית של היחסים בין המינים", אלא היא כוללת גם פוליטיקה של גזע ומעמד, והבית כמקום עבודה הפך לאתר מורכב ומאתגר מבחינה כלכלית-תרבותית.
בהרצאתה תבחן מבקרת האמנות והאוצרת גליה יהב מבחר התייחסויות אמנותיות לסוגיית הניקיון בכלל והניקיון כפרנסה בפרט משנות ה-70ואילך, בארץ ובעולם, תוך בחינת העבודות כקשורות למוסד המוזיאון, להשפלה מינית וזנות, למשרתת הפרטית, לעובד הזר, לטקסי טוהרה ואקולוגיה ועוד. בין האמניות שעבודותיהן יוצגו: מירל יוקלס, מרינה אברמוביץ, שנטל אקרמן, נועה גרוס, לוסיאנה קפלון, ורד נסים,דורון סולומונס, סופי קאל, אפרת נתן, אלן קפרו ורותם בלוה.
ההרצאה תיערך במסגרת "שלישי בבית האמנים – סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בת זמננו", בעריכת יונתן אמיר.

***

שמש מלאהשמיים מלאים תערוכת יחיד של שחר גולן סריג בגלריה הקיבוץ

פתיחה: 15.11.12
נעילה: 14.12.12
אוצרת: יעל קיניבתערוכה "שמש מלאה, שמיים מלאים"  יציג שחר גולן סריג כשלושים ציורים שצויירו בצבעוניות חריפה בטושים צבעוניים, דיו וגואש על נייר, לצד סרטוני וידיאו קצרים, אנימציה ואובייקט – מעין תיבה על גלגלים שבתוכה נמצאים "כלב" לבן עשוי עיסת נייר ושני מסכי וידיאו קטנים. כל העבודות נוצרו בשנתיים האחרונות ונשענות על מקורות חזותיים שונים ומגוונים באופן קיצוני, מתצלומים מארץ ישראל של המאה ה-19, עבור דרך דימויים מסרטי "פילם נואר" ומערבוני ספגטי, וכלה בציורים דתיים ובתצלומים שנוצרו במכשירים סלולאריים ובאייפד.
דימוי: שחר גולן סריג, "ללא כותרת", 2012, צבעי מים, דיו וטושים על נייר, 100 על 70 סמ. צילום העבודה: אריאל רייכמן
לפרטים נוספיםגלריה הקיבוץ03-5232533
דב הוז 25תלאביב
[email protected]
www.kibbutzgallery.org.il

***
Save the Date

"רב ערב" יוצא מהרשת: מסיבה בצימר 

מוצ"ש, 1 בדצמבר 2012, החל מ-19:00
בתוכנית: הופעות רוק נ' רול, מוזיקה אלקטרונית ואמנות
הצימר – הגדוד העברי 5, ת"א
פרטים נוספים בקרוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *