רב ערב 30.10.2012

מבצע מנויים לזירה הבינתחומית, תערוכות בפ"ת ובר"ג, השקת ספר עיון ופאנזין, הקרנת הסרט "הדרך לגואנטנמו" ועוד

הזירה הבינתחומית מציעה מנויים סטודנטים מיוחדים

מחיר מיוחד למנוי סטודנטים לזירה הבין תחומית: 80 ש"ח בלבד.
המנוי כולל ארבע הצגות מתוך מגוון מופעי הזירה בתחומי התיאטרון, המחול, המוזיקה, האמנות פלסטית, המיצג והוידאו.
ניתן לרכוש מנוי זוגי במחיר 150 ש"ח. המנוי כולל הצגות אורחות ותקף לשנה.

הזירה הבין תחומית היא פלטפורמה לאמנות עכשווית ובמה ליצירה אחרת. הזירה ממקדת את פעילותה בתחומים שונים של אמנויות הבמה ובשילוב ביניהן: תיאטרון, מחול, מוזיקה, מיצג ומולטימדיה, פרויקטים מיוחדים של אמנות המופע ואמנות פלסטית. היא מפיקה מופעים מקוריים, מארחת הצגות ומופיעה ברחבי הארץ.
פרטים בטלפון 02-6783378 או באתר הזירה: www.hazira.org.il
לכבוד המבצע החדש הזירה הבינתחומית מציעה לקוראי רב ערב שני מנויים במחירים מוזלים של 80 ₪. שלחו מייל לכתובת:[email protected] עם שם מלא, כתובת ומספר טלפון

***

נפתחה ההרשמה ללימודי המשך במוסררה
"מוסררה המשך" – המסלול להתפתחות אישית: חממת מחקר אמנותית רב תחומית

התכנית מבקשת לשמר ולחזק כוחות יצירתיים צעירים, לעזור להם להתנהל כאנשים יוצרים במציאות המורכבת של עולם האמנות, ולפתוח בפניהם אופציות נוספות ושונות להתנהלות זו. התוכנית תתנהל במתכונת של מפגשים שבועיים לאורך שלושה סמסטרים, והיא מיועדת לבוגרי בתי ספר לאמנות או צילום המעוניינים במסגרת ניסיונית ותומכת ובשנת התמחות ויצירה אישית מונחית.

שכר הלימוד מסובסד.
לפרטים נוספים: 02-6286519,  www.musrara.co.il

***

רויטל לסיק  – פני תהום

2.11-30.12
אוצרת: איילת השחר הכהן
מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, רח' אבא הלל 146, רמת גן

בתערוכה "פני תהום" מתפוגג "המרחק התקין" בין האישה לחיה, ובמפגש זה, בין המתורבת לפראי, נוצרות הכלאות המחברות את דמות האישה לטבעה הפראי. לא מדובר בציור פנטסטי של נשים שחברו לשפריריות והפכו ליצורים מכונפים יפהפיים, אלא בחיבורים דיסהרמוניים המצויים בשלבי אבולוציה והטמעה שונים.
רויטל לסיק, המציירת תוך התבוננות במראה, מחפשת את הנשים האחרות בתוך פניה ובתוך נפשה. הדמויות הרבות שהיא מוצאת הן הנשים הביוגרפיות, הנשים הפנטסטיות, וגם נשים זרות שהיא אינה מכירה, ואת כולן היא משקפת דרך עצמה; כמו מסכות היא משילה אותן מחוצה לה ומקרינה את בבואתן על הקנבס.
רויטל לסיק היא בעלת תואר שני באמנות מאוניברסיטת חיפה, והציגה בעבר תערוכות יחיד בין השאר בבית האמנים ע"ש זריצקי בתל אביב, בגלריה גורן של מכללת עמק יזרעאל, בגלריית קיבוץ לוחמי הגטאות ובבית האמנים בירושלים.

***

הזוכים 2011 במוזיאון פתח תקוה לאמנות

תערוכת זוכי פרסי משרד התרבות והספורט לאמנות ולעיצוב
אוצרת: נעמי אביב, זוכת פרס האוצר לשנת 2011
התערוכה מציגה עבודות במגוון מדיות של 35 אמנים זוכי הפרסים לאמנות ולעיצוב בחמש קטגוריות:
פרס שרת התרבות: נלי אגסי, ראידה אדון,שי איגנץ, איתן בן משה, גיא בן נר, יעקוב מישורי, דוד עדיקא, נועה צדקה
פרס עידוד היצירה: דוד אופנהיים, עילית אזולאי, שי אזולאי, עמית ברלוביץ', מאיה ז"ק, אורי ניר, רותי סלע, ניר עברון, אנג'לה קליין, דפנה קפמן
פרס אמן צעיר: בן הגרי, תמר הרפז, עמית לוינגר, אבי סבח, נדב עשור, טניה קרוון, גבי קריכלי, אלונה רודה, אלהם רוקני, אסתר שניידר
פרס ליוצרים בתחומי העיצוב: דרור בן דב, חוה מרדכוביץ, איתי נוי, יעל פרידמן, גילה קפלן ונירית בנימיני
פרס מפעל חיים: ראובן ברמן קדים

שיח גלריה עם האמנית מאיה ז"ק,
 זוכת פרס עידוד היצירה: יום שבת, ה-3 בנובמבר בשעה 12:00
כניסה חופשית
מוזיאון פתח תקוה לאמנות, ארלוזורוב 30, פ"ת
www.petachtikvamuseum.com

***

השקת הספר "הגולגולת של מנגלה" וחלוקת 5עותקים לקוראי/ות "רב-ערב"

הוצאת רסלינג, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית והתוכנית לתואר שני באמנות בבצלאל, מתכבדים להזמין אתכם/ן לאירוע השקת ספרם של אייל ויצמן ותומס קינן "הגולגולת של מנגלה – לידתה של האסתטיקה הפורנזית"
יום חמישי ה-1 בנובמבר בשעה 20:00
גלריה סלמה 60, ת"א
הכניסה חופשית

בתכנית:
פתיחה: יהושע סימון, אוצר ראשי ומנהל מובי, מוזיאוני בת-ים, עמית מחקר במרכז ורה ליסט לאמנות ופוליטיקה בניו סקול, ניו יורק
אייל ויצמן: על הגולגולת של מנגלה, לידתה של האסתטיקה הפורנזית.
על הספר: "במחקר מרתק זה (אשר עוקב אחר הבדיקות הפתולוגיות שנעשו לגולגולת של יוזף מנגלה – אשר מת בטביעה בברזיל בשנת1979 – על מנת להגיע לוודאות מרבית ביחס לזהות הגופה), עומדים אייל ויצמן ותומס קינן על התמורה שחלה בפוליטיקה של זכויות אדם הודות למדענים שהתייחסו לשרידים אנושיים כאל צורת צילום ולצילום כאל צורה של שרידים אנושיים. הם גרמו לעצמות, החשופות לכל פרטי חייו של אדם בדומה לתשליל רגיש, לדבֵּר. לידתה של האסתטיקה הפורנזית (המשפטית) היא לידתו של האובייקט שניחן בקול. האובייקט המדבר ממלא את תפקידו של העֵד, ובעשותו כן הוא פותח פרק חדש במשפט. הספר המרתק הזה מבקש מאתנו לשקול מחדש את דרך גיבושן של עובדות, ופורש לפנינו אופק חשיבה חדש ורחב היקף".
עבודת הווידיאו המוצגת בתערוכה במוזיאון הרצליה צולמה ברובה בגואטמלה. הקרן לאנתרופולוגיה פורנזית בגואטמלה (FAFG) בודקת שרידי עצמות של קרבנות מלחמת האזרחים, כדי לברר את זהותם ואת נסיבות הירצחם. בנובמבר 2011 הגיעה לגואטמלה קבוצה של מומחי 'ארכיטקטורה פורנזית' והצטרפה לקבוצת הארכיאולוגים והאנתרופולוגים המקומיים של הקרן במסע המחקרי שערכו.

מעוניינים/ות בספר? 5 עותקים יוגרלו בין הפונים/ות. כתבו ל:[email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

***

"חתיכה" – הפאנזין הראשון של Foma<3 (עם לב)

השקה: 8.11 בשעה 19:00 ב"אלבי"- רחוב הגדוד העברי 8, תל אביב

בשלוש השנים האחרונות עוסקת האמנית Foma <3 בתכנים פוליטיים, חברתיים ומגדריים ומציגה אותה במוזיאונים וגלריות כמו גם ברחובות העיר בה היא חיה. הפנזין "חתיכה" הינו חוברת של רישומים המהווה מעין מראה המשקפת דרך זווית ראיה פמיניסטית את עולם הדימויים המעוות של חברות הפרסום ותקשורת ההמונים.
ציורים קוויים ועדינים בדיו שחור, בכתב ידה האופייני והמוכר של האמנית, מציגים יצוריי כלאיים גרוטסקיים המורכבים מחיות משק, סממני מגדר ואובייקטים מיליטנטיים. דרך הצבה של הדימויים הללו אל מול סיסמאות פופולריות וריקות מתוכן נוצר הקשר אסוציאטיבי בין מושגים מעולמות שונים אך דומים: תעשיית היופי, תעשיית הבשר, תעשייה צבאית, פורנוגרפיה ופגאניות.
הפאנזין יראה אור בהוצאת עצמית, במהדורה של 200 עותקים בהם 44עמודי B/W בגודל A5, בכריכה רכה. באירוע יוצגו ויוצעו למכירה הרישומים המקוריים מתוך הפאנזין.

בערב ההשקה יתקיימו 4 הופעות:
שלומציון המלכה – אמנית מיצג פמיניסטית
Amanda Amazing –  קברט בערבית
Alte Igor – במופע "ליאור שליין"
Malkiella Page – ניאו בורלסק ביזאר

***

"הדרך לגואנטנמו" – הקרנת הסרט זוכה פרס הכסף ודיון מיוחד על עינויים בגלריה החללית

לאחר ההקרנה יתקיים דיון עם רפרם חדד שנכלא ועונה בלוב בשנת2010 ועם ד"ר ישי מנוחין, מנכ"ל הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל.

יום חמישי, 1.11.2012, בשעה 20:00

ב"חללית", הירקון 70, תל-אביב
***

גלריית הריביירה בבת-ים ומותג בגדי הים טורקיז  מזמינים אתכם לקבל השראה מחוף הים ולהשתתף בפרויקט חדשני בעיצוב טקסטיל

גלריית החוף, בתמיכתה ועידודה של עיריית בת-ים, יחד עם מותג בגדי הים "טורקיז", קוראים למעצבים ולאמנים לחקור את פוטנציאל היצירתיות על חוף הים וליצור בהשראתו Pattern/Art חדש אשר ייושם בהמשך בטקסטיל קולקציית 2013 של מותג בגדי הים "טורקיז". פרויקט זה מאפשר לאמנים ולמעצבים לפרוץ את הגבולות המוכרים של הטקסטיל ובכך לספק למותג טורקיז פיתוחים מקוריים ליצירת קולקציה, וכן להדק את הקשר בין התעשיה למעצבים המקומיים.
העבודות הנבחרות יוצגו במהלך חודש מרץ בגלריית הריביירה במסגרת תערוכה המספרת סיפור של יוצר ויצירה ומתארת את תהליך החשיבה והעשייה של האמן/המעצב. עבודה אחת מתוך האוסף המוצג תיבחר על-ידי המותג "טורקיז" ותיוצר כחלק מקולקציית 2013 עם מתן קרדיט ליוצריה, וכן תזכה את האמן/המעצב בפרס על סך 5000 ש"ח.
מוזמנים להשתתף בפרוייקט: בוגרי לימודי עיצוב/אמנות או סטודנטים שנה שלישית ומעלה ממוסד מוכר להשכלה גבוהה. אמנים/מעצבים ללא לימודים רשמיים אשר עוסקים בתחום מעל לשנתיים.
על המשתתפים לשלוח עד חמישה קבצי jpg ברזולוציה של 72dpi, הכוללים:תמונה של החוף בו מצאו השראה, תמונה של ההשראה עצמה, תיעוד של שתי נקודות ציון מתהליך העיבוד ותמונה של התוצאה הסופית. משתתפים אשר יזכו להציג בתערוכה יתבקשו לשלוח את הקבצים הנ”ל ברזולוציה של 300 dpi בגודל 100×70 ס”מ.
תאריך אחרון לשליחת עבודות: 21/11/2012
להשתתפות*, לעוד פרטים ולתקנון: http://www.hariviera.com/competition/

* מערכת רב ערב אינה אחראית לפרסומים וממליצה למעצבים לקרוא את תקנון ההשתתפות בקפידה.

***

רקדנית הבטן, הגמל והטרוריסט: דימויי מוסלמים, ערבים ופלסטינים בצילום עכשווי ובתרבות החזותית של יפן

הרצאה של ד"ר אילת זהר במסגרת "שלישי בבית האמנים – סדרת הרצאות על סוגיות בת זמננו" בהנחיית יונתן אמיר

למרות המגע הקלוש שהיה ליפן עם תרבות ערב עד לשנות ה-50 של המאה ה-20, מגוון מעניין של דימויים החל להופיע במקורות תרבותיים שונים כבר בראשית המאה ה-19. היו אלו דימויים ותדמיות שהעידו יותר מכל על האופן בו ייבאה יפן את המושג "ערביות", וכיצד הגישה האוריינטאליסטית שגוייסה אל השיח התרבותי והפוליטי המקומי עזרה ליפן עצמה לייצב את מקומה שלה ביחס למערב.

בהרצאה יוצגו שישה מוטיבים עקרוניים ביחס לייצוגי תרבות ערב, תוך דיון במקומם הן בצילום עכשווי והן בהקשר ההיסטורי.

יום ג' ה-30 באוקטובר, 19:00, בית האמנים בירושלים (שמואל הנגיד 8).
הכניסה חופשית

***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *