רב ערב 23.10.2012

כרטיסים מתנה לפרויקט כלייזמר ומוזיקת קברט יהודית עכשווית, שיח על מחול ומחשבה פילוסופית ואמנותית, פיוט ותיאטרון, תערוכה חדשה וסדרת מפגשים על תרבות

פסוי קורולנקו (רוסיה) + אוי דיויז`ן – במופע חדש ומשותף

כלייזמר ומוזיקת קברט יהודית עכשווית של להקת הכלייזמר הישראלית "אוי דיוויז'ן" והזמר והמשורר היהודי-רוסי פסוי קורולנקו

הפרויקט מציג מוזיקת קברט יהודית עכשווית המבוססת על כלייזמר, מוזיקת עולם, דיסקו, סקא והיפ-הופ בשפות שונות ולהיטים מפורסמים ברוסית וביידיש, אשר חלקם נכתבו במקור ע"י פסוי או "אוי" בגרסאות החדשות. התוצאה מראה כי כלייזמר, המוצג בדרך כלל כמוסיקה יהודית מסורתית, עשוי להיות לא לגמרי יהודי, לא ממש מסורתי ולפעמים גם לא מוזיקלי. פייסעחה בורשטיין, ביטלס, שוברט, ארקדי סברני – אלה הם כמה דוגמאות של יוצרים שעבודותיהם יעובדו ויוצגו בהופעות.
פסוי קורולנקו (מוסקבה), הוא זמר וכותב שירים יהודי-רוסי עם רפרטואר מגוון ורב סגנונות: החל משירי המורשת הרוסית של שנות העשרים וכלה במוזיקה אלקטרונית. פסוי כותב ומבצע שירים ברוסית, יידיש, אנגלית, צרפתית ועברית.
להקת אוי-דיוויזן (תל אביב), מתמחה כהגדרתה ב"כלייזמר בועט מהשטעטל". חברי הלהקה שרים ומנגנים על אקורדיון, כינור, קלרינט וקונטרבס, ונמנעים משילוב כלים חשמליים לשם שמירה על אותנטיות ונאמנות לאופן הביצוע המקורי.
אירוע בפייסבוק (יש שם וידאו!) 

 

25 באוקטובר 20:00, לבונטין 7, ת"א. כניסה 80/90  ש"ח
תאריכים נוספים:
26 באוקוטובר 13:00, פישקא – אילת 7, ת"א. כניסה 80/90  ש"ח
הופעה + שיחה ומפגש עם היוצרים
27 באוקטובר 20:30, ברקוט – יאיר שטרן 40, באר שבע. כניסה 80/90  ש"ח
29 באוקטובר 20:30, רודאו – בלפור 23, חיפה. כניסה 80/90  ש"ח
30 באוקטובר 20:00, מרכז התרבויות הרמוניה – הלל 27, ירושלים. כניסה 80/90  ש"ח

רוצים/ות כרטיסים להופעה?
כרטיס זוגי להופעה בכל עיר יוגרל בין קוראי ערב רב. כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת, מספר טלפון ואת העיר שבה תרצו לראות את ההופעה.

 ***

"אני אף פעם לא הפסקתי לראות עננים"

אילנה אפרתי – תערוכת יחיד 
אוצרת: מילנה גיצין-אדירם
גלריה פריסקופ, רחוב בן יהודה 176, תל אביב
נעילה: 3.11.12
שיח גלריה עם האמנית יתקיים ביום רביעי 24.10.2012 בשעה 20.00בשעה שהעולם בכלל, ועולם האופנה בפרט, עוסק ברדיפה אחר העכשווי והטרנדי ומאבד את הקשר לטבעי, אילנה אפרתי מבקשת לעצור ולהתבונן בטבע ובשימוש שעושה האדם בחומרי הגלם שסביבו. בתערוכת יחיד חדשה היא מהרהרת על הקשר בין עיצוב לתהליכי הטבע: מחזור העונות, נביטה, פריחה וריקבון. התערוכה מזמינה את המבקר למסע פיוטי הרחק משאון העיר, אל המרחב שבין הטבע הפראי, הטבע המעובד, העיצוב ומלאכת היד. בתערוכה עבודת וידיאו המתעדת את השפעות עונות השנה על גן הירק בבית היוצרת, ולצידה מיצב של בדים, מעין יומן שנתי שנועד 'להקפיא' רגעים במחזור הטבע בגן. בתהליכים ידניים אפרתי מטמיעה את עושר הטבע על בדי משי, כותנה, פשתן וצמר. בעבודת הוידיאו ובמיצב הבדים אפרתי חוקרת את היחסים בין הטבע לבין הניסיונות השונים של האדם לארגן ולנכס אותו. היא מציגה בפני הצופה סצנות ובדים בהם לכאורה הטבע הוא הכוכב הבלתי מעורער, אולם מבט מעמיק יותר חושף יד מכוונת המבקשת להדגיש את היופי הטמון בבחירה בטבעי.
שעות פתיחת הגלריה:
ימים ב-ה 17-20
ימים ו-ש 11-13
לבלוג של אילנה אפרתי: masaot.com

***

"אבל את הגוף בוודאי רואים"

ערב שישי בסדרת "טייץ" לשיח על מחול ומחשבת הפילוסופיה והאמנות

בערב זה נדרש לטקסט של פרופ' רות רונן החוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, שכותרתו היא "הגוף הוא הבלתי נראה במחול" והוצג בטייץ 5. נעשה זאת באמצעות היוצרות שני גרנות ומאיה וינברג, שהוזמנו על ידי טייץ להציג לטקסט תגובה פרפורמטיבית, ובדיון בהשתתפות הקהל על רעיונותיו המרכזיים והתגובות לו.

טייץ: ברית מחול ומחשבה היא סדרת אירועי מחול-ושיח שמתקיימת מאז ינואר 2012 בגלריית החנות ברחוב העליה 31. בטייץ אנו מבקשים להחזיר את המחשבה למחול, ולהעמידו כאתר משמעותי לשיח פילוסופי ואמנותי כאחד, שגם בו הדיון על המפגש בין החושי והמושגי יכול ורצוי שיתרחש. הברית, אם כן, היא השתתפות עקבית בחלל עבודה שבו מצטברות מחשבות הסטוריות, פוליטיות ואסתטיות על מחול.
אוצרים: שיר חכם ועדו פדר
יום שבת, 27.10.12, 21:00, רח' העליה 31, ת"א. 30 ש"ח בכניסה

***

"אנוע כשיכור" 

יצירתו של גיא בירן בעקבות רבי ישראל נג'ארה
פסטיבל הפיוט מרחיב את גבולותיו בשיתוף הזירה הבין תחומית, ומעלה הפקה ייחודית הפוגשת את עולם הפיוט ממקום מקורי וחדש.
מרכז ז'ראר בכר, ירושלים
25.10 בשעה 20:30
מחיר כרטיס: 80 שקלים מחיר מלא ו 70 שקלים לסטודנטים, חיילים ותושבים ותיקים
כתב וביים: גיא בירן
משתתפים: אייר וולפה ודני שטג
מוסיקה מקורית: ישראל ברייטההצגה מבוססת על סצינות קצרות, שהן תמונות כמעט מופשטות מחיי זוג, ועל מתיחות שעולה מתוך יחסיהם של האישה והגבר. בין התמונות ובתוכן שזורים הפיוטים שבוקעים מפי המקהלה, מעין סירנות נסתרות. הגבר שקוע כולו בפיוטים, ברצון קדחתני להתחבר אליהם, בזמן שהאישה כמהה אליו. היא מבקשת למשוך אותו חזרה אליה, אל הקרקע. הוא מצידו מתעמק בכתובים עד כדי אבדן חושים והכרה.
היחסים האינטימיים הם במקרה זה משל ליחסי אדם ואלוהים, או למתיחות בין רוחניות לארציות. נג'ארה זכה בחייו לתהילה על פיוטיו, אך גם לביקורת קשה על תיאורי היחסים בין אלוהים לאדם כיחסי גבר ואישה. ב"אנוע כשיכור" מונחת זכוכית מגדלת על השאיפה להתעלות רוחנית, ועל המחיר שלה בחיי העולם הזה.

***

איימי אדלשטיין – 4 מפגשים על התפתחות התודעה והתרבות

איימי אדלשטיין היא מורה בכירה בארגון הבינלאומי EnlightenNext מיסודו של אנדרו כהן, שעוסק בהתפתחות התודעה והתרבות. חייה מוקדשים ליצירת מבנים בתרבות שיתמכו בערכים גבוהים יותר מאלה הרווחים בימינו. היא מנהלת תוכניות הכשרה שונות כמו "הארה אבולוציונית: כלים לטרנספורמציה", מעבירה סדנאות ברחבי העולם ומתכננת קורסים מתקדמים לטרנספורמציה. amyedelstein.comתוכנית המפגשים:
איימי אדלשטיין – טיפוח יכולת מנהיגות עבור העתיד: השקפת עולם אבולוציונית
ששי ה-2 לנובמבר, 14:00, בית העם, רוטשילד 69
כניסה חופשית
הלוחם הרוחני עם המאסטר באייקידו מיילס קסלר
שבת, ה-3 לנובמבר, בין 9:30-16:00, בדוג'ו האינטגרלי, האחים מסלוויטה 7
תשלום, כולל כיבוד קל: 100/70 ש"ח, 120 כולל ארוחה קלה
הגל הרביעי של הפמיניזם: נשים מתקדמות בדרך חדשה, עם ראש החוג לתקשורת במכללת ספיר ד"ר הגר להב
ראשון, ה-4 בנובמבר, 20:00, תולעת ספרים, מאז"ה 7
אהבה ונישואין: הקשר חדש ליחסים מחויבים
שני, ה-5 בנובמבר, 20:00, נווה שכטר, רח' שלוש 42 נווה צדק
המפגשים באנגלית. תרגום חלקי לעברית (מלבד בסדנה).
35/25 ש"ח
להרשמה: [email protected]
כל הפירוט: amyedelstein2012.com

***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *