רב ערב 9.11.2012

תערוכות, כנס על צילום ומוזיקה ותיאטרון פרינג'

וידאו Théâtre – מופע חדש: שלוש ביצים
מובי – מוזיאוני בת ים, יום שלישי ה-11.09.12, 20:30וידאו Théâtre היא סדרת מופעים שיתקיימו בחודשים הקרובים במובי – מוזיאוני בת ים,  במסגרת ערוץ הטלויזיה החדש של מובי באתר האינטרנט של המוזיאון.
עורך התכנית: ליאור ווטרמן

המופע "שלוש ביצים" ממשיך את הצלחת המופע הראשון "קוף לבן". הפעם המופע כולל את Sawdust My Heart, של אמנית המופע והמשוררת מיכל דר; שיחת בירור, מחזהו החדש של יונתן לוי ("סדאם חוסיין – מחזה מסתורין"), המביא סביב שולחן בית ספרי עימות בין מנהלת, סגנית ומורה (במאי: ניר שאולוף, שחקנים: אמיר פרג'ון, יעל מוצפי ומירב אלחדף); "הכוריאוגרף", מסע אל הקרביים של מאסטר בעל שם בעולם המחול שיצרו מוטי ברכר וליאור ווטרמן. זהו מופע המשך להצגה "אוהד" מאת מוטי ברכר אשר ישקף את תוצאות עבודת הסדנה שעוברים היוצרים בימים אלה.
התרחשויות נוספות: האמן צבי בן ארז (ציקי) יחדש עבודת גוף שהציג לראשונה ב-1977
עיצוב האולפן: עירא שליט ואור הרץ. ניהול אמנותי והפקה: ליאור ווטרמן ושיר יפת

***

Sound and (New) Vision
ערב עיון במכון שפילמן לצילום 
יום רביעי, 12.9.12, בשעה 19:00
 ברחוב שוקן 27, קומה 3, תל אביב
טל' 03-7283737
הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש בכתובת: [email protected]מכון שפילמן לצילום יקיים ערב עיון בהשראת התערוכה "LUMA – צילום מודרני במחצית הראשונה של המאה ה-20", המוצגת בחלל התצוגה של המכון. ערב העיון יעסוק בנושאים ותמות מתוך התערוכה בדגש על הקשר בין צילום לבין מוזיקה.
במהלך הערב יתקיימו שתי הרצאות ורסיטל:  פרופ' אוליבייה לוגון מאוניברסיטת לוזאן ידבר על מוהולי-נאג' ויחסו אל ההיסטוריה של הצילום בכלל ואל אסכולת ה-New Vision בפרט. ד"ר ערן גוטר ממכללת עמק יזרעאל והמרכז הבינתחומי ידבר על הקשר בין צילום למוזיקה, תוך התייחסות לעבודות הרלוונטיות בתערוכה. הערב ייחתם ברסיטל של הפסנתרנית ד"ר ענבל גוטר שתנגן יצירות נבחרות מראשית המאה העשרים, בדגש על מלחיני הבאוהאוס.

תכנית הערב
19:00 ביקור בתערוכה
19:30 מר שלום שפילמן, מייסד ויו"ר המכון, דברי ברכה
ד"ר איה לוריא, אוצרת התערוכה, על "צלילים בתערוכה"
19:45 פרופ' אוליביה לוגון, אוניברסיטת לוזאן, "Laszlo Moholy-Nagy's New Vision" (באנגלית)
20:45 ד"ר ערן גוטר, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, "מוסיקה לעין, תמונות לאוזן"
21:30 ד"ר ענבל גוטר, אוניברסיטת חיפה, רסיטל מיצירות מלחיני הבאוהאוס ובני דורם

***

חדרי פלאות באמנות עכשווית – מהשתאות להתפכחות
תערוכה חדשה במוזיאון הרצליה
אוצרות: דליה לוין, דריה קאופמן וגילה לימון
פתיחה: 8.9.12
נעילה: 19.12.12חדרי הפלאות היו חלק ממסורת אירופית של אספנות על ידי אצילים ובעלי ממון במאות ה־16, ה־17 ואף ה־18. בחללים אלה קובצו מאגרים אנציקלופדיים של אובייקטים מוזרים, מטרידים, מפתיעים ואקזוטיים. התערוכה "חדרי פלאות" מבקשת לבדוק מה טיבה של אמנות עכשווית העוסקת בנושאים דומים לאלו של חדרי הפלאות ההיסטוריים. התערוכה מציעה פרשנות שלפיה יצירות אמנות עכשווית מעלות תמונת עולם שונה מזו של חדרי הפלאות המוקדמים, תמונת עולם הנובעת הן מהשינויים מרחיקי הלכת שחלו בעולם והן מהשינויים הדרמטיים שחלו בתפיסתנו אנו את העולם. בתערוכה שזורים מספר קווים רעיוניים, וביניהם: המתח הקיים בין ההתרחקות מהטבע והטבעי ובין הכמיהה אל המקום הבראשיתי, המתורגמת לאמצעים מלאכותיים;  היקסמות מיפי הטבע, שבחינה מעמיקה יותר מגלה כי מדובר באסונות אקולוגיים שנגרמו כתוצאה ממעשה ידי אדם; גיוסו של הידע המדעי לטובת קפיטליזם דורסני; יצירתם של מיתוסים תרבותיים המשמנים מערכות של כוח; ולבסוף – ריקון מתוכן של דימויים עד כדי תחושה של אבדן יכולתם לייצג את המציאות.

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, רח' הבנים 4, הרצליה

***

אני אף פעם לא הפסקתי לראות עננים
תערוכת יחיד של אילנה אפרתי
אוצרת: מילנה גיצין-אדירם
גלריה פריסקופ, רחוב בן יהודה 176, תל אביב
פתיחה: 13.9.2012, 20:00
נעילה: 3.11.2012בשעה שהעולם בכלל, ועולם האופנה בפרט, עוסק ברדיפה אחר העכשווי והטרנדי ומאבד את הקשר לטבעי, אילנה אפרתי מבקשת לעצור ולהתבונן בטבע ובשימוש שעושה האדם בחומרי הגלם שסביבו. בתערוכת יחיד חדשה היא מהרהרת בקשר בין עיצוב לתהליכי הטבע: מחזור העונות, נביטה, פריחה וריקבון. התערוכה מזמינה את המבקר למסע פיוטי הרחק משאון העיר, אל המרחב שבין הטבע הפראי, הטבע המעובד, העיצוב ומלאכת היד. בתערוכה עבודת וידיאו המתעדת את השפעות עונות השנה על גן הירק בבית היוצרת, ולצידה מיצב של בדים, מעין יומן שנתי שנועד 'להקפיא' רגעים במחזור הטבע בגן. בתהליכים ידניים אפרתי מטמיעה את עושר הטבע על בדי משי, כותנה, פשתן וצמר. בעבודת הוידיאו ובמיצב הבדים אפרתי חוקרת את היחסים בין הטבע לבין הניסיונות השונים של האדם לארגן ולנכס אותו. היא מציגה בפני הצופה סצנות ובדים בהם לכאורה הטבע הוא הכוכב הבלתי מעורער, אולם מבט מעמיק יותר חושף יד מכוונת המבקשת להדגיש את היופי הטמון בבחירה בטבעי.
לבלוג של אילנה אפרתי: masaot.com

***

ההיפך מחי / סיור לילי במוזיאון הטבע
מופע לאדם יחיד – כרטיסים במתנה לקוראי "רב ערב"מופע "ההיפך מחי" מזמין אתכם לבקר במוזיאון טבע בסכנת הכחדה. זהו סיור לילי אישי, לאדם יחיד, המלווה בקולה של מדריכה הישר אל תוך האוזן. בעודך משוטט לבדך עם פנס, נזמין אותך לבחון את הגבול שבין חיים למוות, בין קיים, נסתר ונעלם, בין הברדלס לבינינו. ללמוד משהו על הטבע. הטבע שלהם, שלנו, שלך.
מוזיאון הטבע – רחוב מוהליבר 6, ירושלים
משך הסיור כחצי שעה
לאדם הכניסה למופע – לאדם יחיד
כרטיסים בהזמנה מראש באתר.
יום ה' ה-13.9, בין השעות 20:30-01:00

מעוניינים/ות להגיע למופע? כרטיסים במתנה יוגרלו בין קוראי "רב ערב". כתבו ל-[email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *