רב ערב 21.8.2012

הופעה של להקת המחול סאלי אן, ספר חדש של דייויד פוסטר וואלאס, אירועים בכברי, תערוכה זוגית באלפרד, תוכנית לימודי אמנות קול וכנס קבוצות אמנות בירושלים

Nitrate – מופע של להקת המחול סאלי אן

המופע החדש Human Nitrate של להקת מחול סאלי אן יוצג ביום חמישי הקרוב, 23 באוגוסט בשעה 21:00 במרכז סוזן דלל בת"א, במסגרת פסטיבל מחולוהט.
זו עבודה חדשנית ומרתקת, בה נחשף הצופה לשני עולמות מנוגדים בתכלית בשני חלקיו הנפרדים של המופע, בביצוע שלושה רקדנים צעירים וכריזמטיים.
החלק הראשון Foot-hand-mouth dis-ease הוא קטע מטלטל ומאתגר. "כתוצאה ממצב טעון של מתח מתמיד, התשוקה לאזור הנוחות נהיית בלתי ניתנת להשגה". החלק השני Venus in Fur משרה אווירה שונה לחלוטין ועוסק באופנה ו-Funk, כאשר   נקודת המוצא היא שבתרבות שלנו הבגדים משמשים כסוג של שריון והסוואה. בעבודה זו יש לרקדנים מידה רבה של חופש, המתבטא בבחירה ספונטנית תוך כדי ביצוע מתוך כלים וחומרים מוכנים מראש.  סגנון מיוחד זה יוצר תחושה בולטת של אנרגיה וחדות בביצוע.
העבודה נוצרה בהשראה של המיצב הפיסולי "וונוס של הסמרטוטים" של האמן מיקלאנג'לו פיסטולטו, המוצג במוזיאון הטייט מודרן בלונדון.

קטעי וידאו אפשר לראות בעמוד הפייסבוק של להקות המחול סאלי אן
https://www.facebook.com/mahol.sallyanne
או ישירות בעמוד היוטיוב:
 www.youtube.com/watch?v=DdXlXYsz4ck
www.youtube.com/watch?v=JusNct-BrsE
משך המופע כשעה. כרטיסים ניתן לרכוש במרכז סוזן דלל בטלפון:  03-5105658
מחיר מיוחד לקוראי רב ערב: 55 ש"ח. יש לציין את הקוד "נעמי" בעת הרכישה.

 

משהו כיפי לכאורה שלא אחזור עליו לעולם – ספר של דייוויד פוסטר וואלאס

המסה משהו כיפי לכאורה שלא אחזור עליו לעולם נחשבת לאחת מיצירות המופת של דיוויד פוסטר וואלאס. כוחו האינטלקטואלי והרגשי באים בה לידי ביטוי רב עצמה.
בזכות כישרונו הרנטגני לפרק מבנים ומנגנונים חברתיים לגורמים ולחשוף את הזיוף העומד מאחוריהם, הופכת הפלגת התענוגות בקריביים למקור בלתי נדלה לחקר סוגיות כמו פרסום ושיווק, הזדקנות, הגירה, היררכיות חברתיות ויחסי ניצול, רווח והפסד ותהיות קיומיות.
במיזוג של הומור מבריק ופיכחון קודר עוסק וואלאס בפרטי הפרטים של שיט התענוגות, ואלה מצטרפים יחדיו לפרשנות חברתית-פסיכולוגית מרתקת.
חמישה עותקים של הספר יוגרלו בין קוראי רב ערב. כתבו ל:[email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון

 

אירועי קיץ חם בכברי  

25/8/12-7/10/12 בגלריה כברי, גלריה שיתופית יהודית ערבית בגליל
אירוע פתיחה חגיגי יתקיים בשבת 25/8/12, בשעה 13:00.

במשך ששת שבועות הצגת התערוכה יתקיימו בשבתות מפגשי אמן עם רון עמיר ומירית כהן כספי, הקרנות מונחות של סרטי אנימציה לילדים וסרטי אמנות למבוגרים, וגם הקרנת רצף עבודות וידיאו ארט "הבית שלי הוא הבית שלך", בעריכת ליליאנה אורבך ובהנחייתה.
בנוסף תתקיים תערוכת מכירה בשם "עודף מ-300 ועודף מ-3000", בהשתתפות למעלה ממאה אמנים/ות וביניהם אמני הגלריה השיתופית, אמנים ותיקים וידועים  וצעירים בראשית דרכם. חופש התלייה יאפשר מפגשים מקריים, תנועה דינמית, לגיטימיות וקלילות כיאה ללאות סוף הקיץ.
התערוכה תהיה פתוחה גם בערבי חג וחג, בראש השנה וסוכות כולל חול המועד.
תאריכי פתיחה ושעות פתיחה באתר הגלריה ובפייסבוק
www.cabrigallery.org.il
המכירה מאפשרת לרכוש עבודות במחיר שווה לכל נפש ולתמוך בפעילות הגלריה.
בין המשתתפים: אמני הגלריה השיתופית בכברי וגלעד אופיר, מריק לכנר, יאיר גרבוז, פאהד חלבי, גרי גולדשטיין, רון עמיר, דרורה דומיני, נעה צדקה, רועי מרדכי, אמירה זיאן, ורד אהרונוביץ, טלי כהן גרבוז, סאהר מיעארי, רותם ריטוב, טובה לוטן, יעל בלבן, מיכל שמיר, מרב סודאי, נורית ירדן, יונתן הירשפלד ועוד.

 

מרחב תמותה
תערוכה זוגית לניצן סט ועדי לוי בגלריה אלפרד       
אוצרת: קרני ברזילי
9.8-31.8
שיח גלריה ביום ו', 24.8.12 בשעה 12:00  
גלריה אלפרד – רחוב בן עטר 19, ת"א
מדיום: מיצב, מדיה דיגיטלית בהדפסת פיגמנט, עבודת סאונד
התערוכה 'מרחב תמותה' מציבה בפנינו שרידים, קליפות או שלדים של חיים שבריריים שאינם. חלקי בית וגוף, קונכיות שנותרות כעדות מצבתית גם לאחר שהנפש עוברת לה הלאה. אל פני השטח מועלות סוגיות רגשיות ואינטימיות אודות מראות מוכרים ויומיומיים.

ניצן סט ועדי לוי חוברים יחד לדיאלוג הבוחן את השליטה והמודעות שלנו, את עצמנו ואת הסביבה שלנו. נקודת מוצאם הוא המקום האנושי והפרטי במערכות בסיסיות (ארכיטקטוניות וגופניות), אותן הם בוחרים לחשוף, לפרק ולהפשיט. מערכת היחסים בין יצירותיהם נעה על הציר שבין הסיפור האישי לבין מחויבות פונקציונלית, תיפקודתית.
ניצן סט מציגה קונסטרוקציה מפוסלת מפורצלן.
עדי לוי מציג עבודת סאונד לצד שש הדפסות פיגמנט של עבודות מדיה דיגיטלית.

 

אמנות קול בין תחומית – Vocal Performance Art
תכנית דו-שנתית לאמני מופע וליוצרים בהנחיית אמני הקול והמילה: ד"ר ג'וזף שפרינצק, סמדר אימור, רות וידר-מגן, מאיה דוניץ, ויקטוריה חנה, דפנה שפירא-חסון.
תוכנית לימודים דו שנתית המתמקדת בחקר מגוון אפשרויות המופע של הקול האנושי והמילה המדוברת. מטרת התכנית להוות מעבדה לחקירה ולחיפוש של שפת מבע אמנותית אישית על בסיס הכרות ודיאלוג עם אמנויות מופע, פרפורמנס ארט ומוזיקה עכשוויים.
המסלול מקנה שיטות עבודה והכרות עם גישות שונות לחקר הקול, לקשר בין קול לתנועה ולעבודת גוף, לקומפוזיציה ולבניית מופע בז'אנרים שונים של קול: קול בתנועה, שירה פונטית, אמנות טקסט סאונד, Spoken word, תיאטרון מוזיקה עכשווי, אלתור קולי מוזיקלי ועבודה קולית באנסמבל.
התכנית מיועדת לבעלי רקע וניסיון באמנויות המופע: זמרים, מוזיקאים, אנשי תיאטרון, מחול, אמני מיצג ואמנים בין תחומיים. הלימודים מציעים אפשרויות הן בהרחבת האספקט הקולי בתחום שממנו בא היוצר, וכמו כן בהצעת פורמטים וכיווני יצירה חדשים.

התכנית מיועדת לבעלי רקע וניסיון באמנויות המופע: זמרים, מוזיקאים, אנשי תיאטרון, מחול, אמני מיצג ואמנים בין תחומיים. הלימודים מציעים אפשרויות הן בהרחבת האספקט הקולי בתחום שממנו בא היוצר, וכמו כן בהצעת פורמטים וכיווני יצירה חדשים.
לאתר התכנית: http://www.synapsa.co.il/?p=5320
להרשמה, סדנאות הכרות ופרטים נוספים:   054-5726729,  054-8128768 או [email protected]

 

WE  פסטיכנס לקולקטיבים יוצרים

22-23 באוגוסט, רביעי-חמישי
מתחם הנסן, ירושלים

מפגש פסגה של קולקטיבים מהארץ ומהעולם – יומיים של דיונים, סדנאות, שיחות, מסיבות, חגיגות בשיתוף הקהל!

קולקטיב: התארגנות של יוצרים לטובת פעולה או מטרה משותפת, תוך יצירת מנגנון המאפיין המתייחס לאג'נדה, לחיי היומיום של הקבוצה, לאפשרויות הכלכליות העומדות בפניה. כל קולקטיב מוצא את הדרך להגדיר את עצמו ואופני התנהלותו במרחב.

זוהי השנה הראשונה שבה עונת התרבות בירושלים, ביחד עם קולקטיב "אף" הריחני, עורכים מפגש פסגה של יוצרים מאוגדים בעיר, בארץ ובעולם.

הקולקטיבים יתכנסו במתחם הנסן בירושלים לסדרה של פעולות משותפות ואישיות הנעות בין חללי יצירה שונים. הקהל יוזמן להשתתף, להביט, להגיב ולבחון ההקשרים המרתקים שמציעה הפעולה המשותפת לעשייה תרבותית, ליחיד ולכלל.

נדמה שעשייה קולקטיבית מגיחה לפני השטח ברגעים של משבר: כלכלי, חברתי, פוליטי. יחידים, כך נדמה, מתגבשים לתוך קבוצות ויוצרים פעולות משותפות באין מוצא אחר. אך האם זה כך? האם צורת הפעולה הזו נשענת על מחסור או דווקא משגשגת מתוך שפע? ובכלל, מה מקומו של היחיד בתוך המערך הזה? מתי ה-Me נעמד על ראשו והופך ל-We?

בין הפעולות שיערכו הקולקטיבים בפסטיכנס, הקהל יוכל לשוטט בין מסכים והקרנות וידאו של ג'אזאר קרו בחצר ההנסן, We are Ghosts יקימו אולפן הקלטה פתוח לקהל במרתף, דגלאס פולסון יזמין אתכם להרצאת וידאו הנעה בין ניו יורק, קופנהגן וירושלים ועוד.

הקולקטיבים המשתתפים בפסטיכנס:
אף, נו קואסט, פרא, ג'אזר קרו, We Are Ghosts, We Love To Build, קבוצה וכו', קולקטיב המבול, ארבע וחמישה, הבה להבא,Inex Film (בלגרד), מופע זילות האדם, סלה-מנקה, בית ריק.
עוד משתתפים:
Michael McDevitt / Douglas Paulson / Waka / רדיו מרכז העיר / הירקון 70 / בית ריק / גלריה אלפרד ועוד.

יוזמה, ניהול אמנותי והפקה בפועל: עונת התרבות בירושלים בשיתוף לאו ליברמן ויותם קלנר (מגזין האף)
מנהלת אמנותית שותפה ועורכת תוכן: רותם רוזנטל, עונת התרבות בירושלים
מפיקה: לידיה מלטין
מנהל אמנותי, עונת התרבות בירושלים: איתי מאוטנר  www.jerusalemseason.com

עוד פרטים: We4me.org

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *