רב ערב 14.8.12

פסטיבל "קולה של המילה" בזירה הבינתחומית, וידיאו במוזיאון בת-ים, כרטיסים להופעה של שלום גד ומיצב של רון ארד במוזיאון ישראל

פסטיבל "קולה של המילה" בזירה הבינתחומית
14-16 באוגוסט
מרכז ז'ראר בכר ירושלים
ניהול אמנותי: גיא בירן

מתי לאחרונה חזרת הביתה ומצאת מעטפה בתיבת הדואר? לא חשבון חשמל או מים, אלא מכתב אישי, ממוען אלייך?
חיבה נוסטלגית לזיכרון ההתרגשות שבה פותחים מעטפה (בזהירות כדי לא לקרוע את המכתב), והשתאות מול המהירות המסחררת של התקשורת בימינו, מצויה במוקד הנושא המרכזי של הפסטיבל השנה – מכתבים. אמנים מכל תחומי המופע הוזמנו לענות באמנותם על השאלה מה משמעותו של אמצעי תקשורת ששינה כל כך הרבה פעמים את תמונת העולם, וצורתו הולכת ונעלמת. כל אמן בחר מכתב או אוסף מכתבים המהווה השראה ליצירתו; מהמכתב העברי הראשון (לוחות הברית), דרך מכתבי משוררים, מכתבים פוליטיים, מכתבי תלונה, מכתבי אהבה, מכתבי דחייה, מכתבים מהכלא, מכתבי דואר אלקטרוני, מכתבים שלעולם לא הגיעו ליעדם, ועד אוסף מסרונים.

בעשור האחרון נותן פסטיבל "קולה של המילה" במה למה שכבר הפך לאופנה ולכן מחייב תשומת לב יתירה: חיבור בין תחומי מופע שונים. הפסטיבל מאגד בפעם ה-11 עבודות מקוריות מכל תחומי האמנות, שנוצרות ע"י אמנים שונים בגילאים שונים.

הפסטיבל נתמך ע"י מינהל התרבות, קרן ירושלים ועיריית ירושלים
לתכנייה המלאה ולרכישת כרטיסים: www.hazira.org.il

וידאו Théâtre
מופע פתיחה: קוף לבן

מובי – מוזיאוני בת ים, יום חמישי 23.08.12, 20:30

וידאו Théâtre היא סדרת אירועים מופעים שיתקיימו בחודשים הקרובים במובי – מוזיאוני בת ים,  במסגרת ערוץ הטלויזיה החדש של מובי באתר האינטרנט של המוזיאון. עורך התכנית: ליאור ווטרמן. המופע הראשון  "קוף לבן" יתקיים ביום חמישי 23.08.12, 20:30, ויכלול הקרנת בכורה של "כבארה" ( kebara), סרט קצר חדש של ליאור ווטרמן בשיתוף סטודנטיות מהמדרשה לאמנות בבית ברל.

בהמשך האירוע יעלו  כמה מהמשתתפים בסרט מספר מופעים:
גיורא ברגל, אמן ומאסטר בקארטה, יציג כוריאוגרפיה קצרה Shigoto #3 בהשתתפות מיה אלרן וליווי מוזיקלי של  נמרוד רמון, מוטי ברכר יציג עם עוזי פיינרמן את סרטם הקצר "שיני בנים" שילווה בשירים, מערכונים והפתעות כמיטב המסורת של ה"תאטרון הנודד", ואיתן בן משה יציג חלקים חדשים מהפרוייקט המונומנטלי  "חלילי האוזון".
ניהול אמנותי והפקה: ליאור ווטרמן ושיר יפת

שלום גד והיהלומים – הופעה בלבונטין 21.8
שירים מכל האלבומים

שלום גד נולד בצרפת ועלה לארץ בגיל 10. בסוף שנות השמונים הצטרף ללהקת "פונץ'", בה ניגן כבסיסט ולקח חלק בכתיבת הטקסטים ובשירה. ב-1996 הוציא את אלבומו הראשון "סוף המדבר", שזכה לביקורות חיוביות, הערכה רבה בעולם המוזיקה ושיר הנושא מתוכו "בסוף המדבר יש ים" הפך ללהיט. גם אלבומו השני, "תנועות מטאטא מהירות" זכה להערכה ולביקורות חמות. בשנת 2000 הוציא את הפרויקט "העבד", אלבום שכולו מלאכת מחשבת של שזירת טקסטים שעוסקים בדת ואמונה בעיבודי רוק אינטימיים וקרובים, בביצוע אמנים שונים.
לאורך השנים לקח גד חלק באלבומים רבים של אמנים שונים והוציא את אלבומיו "אהבה" ולאחריו את "קוץ ברוח" ו"היהודי המעופף".
ב-2011 יצא החלק השני של פרוייקט "העבד" – "שירי ארץ ישראל" שם אירח שוב מבחר גדול של אמנים שליוו ומלווים אותו לאורך דרכו המוזיקלית. באוקטובר 2011 יצא אלבומו השישי של גד, "תל אביב תל אביב" שהוא חלק ראשון בטרילוגיה מרתקת שעוסקת בנקודות ציון ותקופות משמעותיות בחייו. באפריל 2011, חצי שנה בלבד לאחר "תל אביב תל אביב", יצא החלק השני באותה טרילוגיה, "ירושלים". האלבום ממשיך את קו היצירה המהורהר של גד, הוא מארח באלבום את טלי אלבז ואת גבריאל בלחסן לשני שירים, ומעלה בשיריו נושאים טעונים מהמציאות הישראלית. שלום גד : שירה, בס וגיטרה, אלי שאולי : גיטרה, גיל פדידה : בס וגיטרה, סתו בן שחר : תופים.

עמוד האמן  של שלום גד בפייסבוק : http://www.facebook.com/shalomgad5
בדקמפ של שלום גד : http://shalomgad.bandcamp.com

ביום שלישי הבא, ה-21.8 בשעה 20:00, יגיעו שלום גד והלהקה לנגן שירים מכל האלבומים בלבונטין 7.
חמישה כרטיסים בודדים יוגרלו בין קוראי "רב ערב". מעוניינים/ות בכרטיס? כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

רון ארד – 720º
גן האמנות, מוזיאון ישראל, ירושלים
16.8-5.9

"720º" הינו שיא חדש ביצירתו המגוונת והפורה של ארד: את המיצב המדובר, שמגיע לירושלים לאחר שזכה להצלחה עצומה בלונדון, מרכיבים 5,600 חבלי סיליקון התלויים מגובה של שמונה מטרים, ויוצרים עיגול מושלם בקוטר 20 מטר, שהופך לקנבס דיגיטלי  – מסך ריק להקרנות שונות.
על גבי המיצב יוקרנו עבודות וידיאו שהוכנו במיוחד לפורמט ההקרנה הזה על ידי אמנים בולטים ומרכזיים מהארץ ומהעולם שאצר רון ארד, וביניהם: כריסטיאן מרקלי (יוצר השעון), דייויד שריגלי, גבי ושירה קלזמר, אורי גרשט, מאט קולישו, גרינוואי את גרינוואי, באביס אלכסיאדיס (Babis Alexiadis), קותימאן, דניאל לנדאו.

היצירות עצמן מוקרנות בתכנית מחזורית בת שעה. הקהל מוזמן להגיע בכל שעה שירצה ולהישאר ככל שיחפוץ. לרשות הקהל יוקם בגן האמנות פופ-אפ בר, שיציע משקאות ומזון למשך תקופת האירוע.
720º יהיה פתוח ערב ערב (מלבד שישי) מ-16 באוגוסט ועד ה-5בספטמבר בשעות 20:30-23:00. מספר המקומות מוגבל. מומלץ (מאוד) להזמין כרטיסים מראש באתר עונת התרבות בירושלים jerusalemseason.com.

מחיר הכניסה:45 ₪.
36 ₪ לסטודנט/חייל/כרטיס ירושלמי/אזרח ותיק.
הצגת המיצב בישראל מתאפשרת תודות לתמיכת: ראונדהאוס לונדון, בלומברג, המועצה הבריטית והרשות לפיתוח ירושלים במסגרת "קחו יומיים לירושלים" המקדמת את תיירות הפנים סביב אירועי העוגן בתקופת הקיץ.
ניהול אמנותי ואוצרות מופעים ב 720º: איתי מאוטנר, רון ארד ומירה לפידות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *