רב ערב 7.8.2012

ספר חדש על המחאה החברתית, פסטיבל ניסוי כלים ותוכנית לימודים באמנות קול

רוטשילד: כרוניקה של מחאה
ספר של אשר שכטר בהוצאת הקיבוץ המאוחד
אולי נדמה לכם שאתם יודעים הכל על המחאה: ראיתם טלוויזיה, קראתם כתבות ופוסטים, השתתפתם בתהלוכות ובעצרות, אולי אפילו ישנתם כמה לילות או קיץ שלם באיזה אוהל. אבל גם אם עקבתם אחרי ההתרחשויות באמצעי התקשורת וברחובות, הדברים שלא ידועים לכם יכולים למלא ספר.ברצף כרונולוגי עלילתי ומותח, שמשובץ במאות ציטוטים מתוך עשרות ראיונות, העיתונאי אשר שכטר עוקב אחרי המחאה – מן הפגישה הראשונה של מייסדי המחאה בדירתה של דפני ליף בתחילת יולי 2011 ועד המעצר המתוקשר של ליף והפגנת האלפים הסוערת שבאה בעקבותיו ב-23 ביוני 2012. התוצאה היא רשומון שמגלה תמונה מורכבת בהרבה מזו שנקפה בתקשורת, וגם מזו שנשקפה מן האוהלים, הרחובות והבמות של המחאה ברחבי הארץ. בחלק מיוחד בספר מספרת דפני ליף, לראשונה ללא הפרעה או סילוף, איך היא עצמה חוותה את השנה הדחוסה שעברה עליה.
זוהי כרוניקה של מחאה, נכונה לאמצע יולי 2012, אבל זאת גם תמונת דיוקן: דיוקן של האנשים שעמדו במרכזה, אלה שהובלטו בתקשורת וגם אלה שלא, ושל התהליכים שהם עברו במהלכה. דיוקן של הדינמיקה של תנועות מחאה בכלל – האנרגיה, הרעות, התככים, הקרעים, כל הגורמים הפנימיים והחיצוניים שבונים את המחאה, הורסים אותה ומגדירים אותה בעל כורחה. ואפילו דיוקן של מדינת ישראל, ברגע מסוים בזמן. הסיפור עוד רחוק מלהסתיים, אבל כאן מסופרת ההתחלה שלו, מפיהם של האנשים שיצרו ויוצרים אותו מדי יום. המשך יבוא.

אשר שכטר, יליד 1985, הוא כתב בעיתון "דה מרקר", שהשתתף במחאה ועקב אחריה מקרוב ביומה הראשון. הספר מבוסס על מאות שעות של ראיונות מוקלטים שקיים עם עשרות אנשים שנטלו חלק במחאה במוקדיה השונים.
מעוניינים/ות בספר? ארבעה עותקים יוגרלו בין קוראי "רב ערב". כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון. 

 

אמנות קול בין תחומית – Vocal Performance Art
תכנית דושנתית לאמני מופע וליוצרים בהנחיית אמני הקולוהמילה:
ד"ר ג'וזף שפרינצקסמדר אימוררות וידר-מגן,מאיה דוניץויקטוריה חנהדפנה שפירא-חסון.
תוכנית לימודים דו שנתית המתמקדת בחקר מגוון אפשרויות המופע של הקול האנושי והמילה המדוברת. מטרת התכנית להוות מעבדה לחקירה ולחיפוש של שפת מבע אמנותית אישית על בסיס הכרות ודיאלוג עם אמנויות מופע, פרפורמנס ארט ומוזיקה עכשוויים.
המסלול מקנה שיטות עבודה והכרות עם גישות שונות לחקר הקול, לקשר בין קול לתנועה ולעבודת גוף, לקומפוזיציה ולבניית מופע בז'אנרים שונים של קול: קול בתנועה, שירה פונטית, אמנות טקסט סאונד, Spoken word, תיאטרון מוזיקה עכשווי, אלתור קולי מוזיקלי ועבודה קולית באנסמבל.

התכנית מיועדת לבעלי רקע וניסיון באמנויות המופע: זמרים, מוזיקאים, אנשי תיאטרון, מחול, אמני מיצג ואמנים בין תחומיים. הלימודים מציעים אפשרויות הן בהרחבת האספקט הקולי בתחום שממנו בא היוצר, וכמו כן בהצעת פורמטים וכיווני יצירה חדשים.
לאתר התכנית: http://www.synapsa.co.il/?p=5320
להרשמה, סדנאות הכרות ופרטים נוספים: 
  054-5726729,  054-8128768 או[email protected]

 

ניסוי כלים #9

פסטיבל ניסוי כלים יפתח בבית תמי ובגינת שנקין ביום ג' ה-7.8, וימשך עד ה-9.8. האירוע מופק על ידי עיריית תל אביב-יפו, במסגרת שנת האמנות, ומטרתו לתמוך ביוצרים עצמאיים מכל תחומי האמנויות, לפתח יצירות מקוריות בדגש על שילוב אמנויות, לחשוף אמנים ואת יצירותיהם לקהל הרחב והמקצועי גם יחד.

השנה יעסוק הפסטיבל במושג "תהליך" ויציע שילוב של עבודות מתחומי אמנות שונים המוצבות זו לצד זו, זולגות זו אל זו ויוצרות "ביחד" חדש הגדול מסך מרכיביו.
במהלך הפסטיבל יתקיימו מופעי מחול, תאטרון, תאטרון-מחול, תאטרון-תנועה, אמנות חזותית, מוזיקה, רוק, מיצגים, תאטרון רחוב, ג'אז ומופעים לכל המשפחה.
כל המופעים באורך של עד 30 דקות

מנהל אמנותי בתחום הבמה: גיל אלון
אוצרת: כרמית בלומנזון
מנהלת בית תמי מרכז קהילתי לב תל אביב: אורית ארבלי

לתוכניה מלאה:
https://www.facebook.com/events/341218292626542/?notif_t=plan_user_invited

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *