רב ערב 24.7.12

הרצאות על אמנות, מדע ותרבות, פסטיבל מחול, תערוכת בוגרים בשנקר, אמנות ציבורית בירושלים, אמנות טאיוואנית בהרצליה, לימודי אמנות קול וגיליונות מודפסים של "ערב רב" במשלוח בדואר


הערב: בעיית הצילום

מחשבות על תוקפו של הצילום בתוך שיח האמנות
הרצאה של הצלם, האוצר והכותב יאיר ברק בבית האמנים בירושלים

ההרצאה, שנערכת במסגרת "שלישי בבית האמנים – סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בת-זמנננו בעריכת יונתן אמיר", תציג את השבר הערכי והאסתטי שמאפיין את הצילום בפוסטמודרניזם, ותנסה לסמן ולהציג דוגמאות לדרכי ההתמודדות המרתקות העולות מתוך עבודות צילום מושגיות ב-30 השנים האחרונות.

שלישי, 24.7.12, בשעה 19:00
בית האמנים – שמואל הנגיד 12, ירושלים
הכניסה חופשית

12 דקות, ערב 9#

חמישה כרטיסים בודדים במתנה לקוראי "רב ערב"

12  דקות הוא ערב הרצאות קצרות שמארח את השמות המובילים בתרבות, במדע ובאמנות. הערב נערך ללא מטרת רווח, ומאפשר לקהל הרחב להאזין לשישה מרצים ומרצות מהשורה הראשונה תמורת 30 ש"ח בלבד.

הערב ה-9 של 12 דקות יתקיים ב-29 ביולי בשעה 20:30, במועדון צוותא בתל-אביב. במסגרת האירוע יקבל כל אחד מהמרצים 12 דקות כדי לדבר על נושא שמעניין אותו. ההרצאות מצולמות ומועלות לאתר:www.12dakot.com

בערב ישתתפו המרצים הבאים:

דן אריאלי – כלכלן התנהגותי ומחבר רב המכר "לא רציונלי ולא במקרה". ידבר על צדק וחוסר שוויון.
חלי גולדנברג – דוגמנית, שחקנית ובלוגרית, תדבר על הפרעות קשב ועל תרופות.
נעמי לשם – אמנית צלמת, תדבר על האינטימיות בעבודותיה.
ישי אדר – מוזיקאי, מחברי "נושאי המגבעת" בעבר והרכב "בני המה" כיום, ידבר על מוזיקה אפלה.
יגאל מאיר – פיזיקאי ומומחה בעל שם עולמי לתחום המוצק. ידבר על תאוריות מדעיות.
יהונתן משעל – אמן ומדריך סיורים, ידבר על העיר ועל האמנות שמתפתחת בה.

מעוניינים/ות בכרטיס? חמישה כרטיסים אחרונים יוגרלו בין קוראי "רב ערב". כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון

תערוכת בוגרי שנקר
דור המעצבים הישראלים הבא יוצא לדרך
31-18 ביולי, בניין מיטשל (רחוב ידע-עם 8), ובניין עלית (ז'בונטינסקי 8), רמת-גן

בתערוכת בוגרי ביה"ס שנקר משתתפים למעלה מ-200 סטודנטים מ-6 מחלקות, המסיימים ארבע שנות לימוד מרתקות ומפרכות ומציגים את עבודות הגמר שלהם.
תערוכת הבוגרים של שנת 2012 היא הראשונה בה משתתפת המחלקה לאמנות רב-תחומית: 27 בוגרים מציגים עבודות מקוריות, מאתגרות ומרעננות בציור, פיסול, צילום, וידאו-ארט ועוד. התייחסות עדכנית לגוף האנושי, הטבע והמרחב הפרטי ניתן למצוא בעבודות הגמר של בוגרי המחלקה לעיצוב תכשיטים. אלו מבטאים דו-שיח עם מסורות עיצוב, עם עולמות הטקסטיל והאמנות, כמו גם עם הטכנולוגיה והשפה החזותית של ימינו.

בשל ריבוי הסטודנטים המסיימים השנה, התערוכות יתקיימו ב-2 מוקדים:
♦ בבניין מיטשל (רחוב ידע-עם 8, רמת-גן), יוצגו עבודות בוגרי המחלקות לתקשורת חזותית, עיצוב אופנה, עיצוב פנים מבנה וסביבה, עיצוב תכשיטים ועיצוב תעשייתי.
♦ בבניין עלית (רחוב ז'בוטינסקי 8, רמת-גן), יוצגו עבודות בוגרי המחזור הראשון של המחלקה לאמנות רב-תחומית.

לפרטים מלאים על התערוכה: http://tinyurl.com/bpnshwp
שעות פתיחת התערוכות: ימים א'-ה', בין השעות 21:00-10:00, ימי ו' – בין 13:00-10:00

דימוי: אורה לוין (צילום-רן-פלוטינצק)

פרויקט מחול חדש – פסטיבל זירת מחול 2012
רעיון, מחקר, מודל  24-26.7

פרויקט "מחול חדש" של הזירה הבין תחומית בירושלים תומך בכוריאוגרפים בראשית דרכם, שעשייתם האמנותית כוללת היבטים רעיוניים ומחקריים המקיימים זיקות להתנסות הגופנית והתנועתית. לאחר תהליך עבודה בן חצי שנה שכלל סדנאות מעשיות, מפגשים רעיוניים וליווי אמנותי, מציג פרויקט "מחול חדש 2012" את עבודותיהם של יוצרי מחול צעירים ונועזים.
כל המופעים מתקיימים באולם ליאו מודל במרכז ז'ראר בכר, בצלאל 1, ירושלים, למעט "קליניקת המחול של מקס", שיוצג במתחם המעצבים בעיר, רח' בצלאל 7, ירושלים.
למידע נוסף על המופעים בפסטיבל והזמנת כרטיסים:
http://www.hazira.org.il

מחירים:
תכנית א'\ תכנית ב' – 60 ₪ (הכרטיס מקנה כניסה לשלושת מופעי התכנית)
תכניות א' וב' – 80 ₪ (הכרטיס מקנה כניסה לכל המופעים של אותו יום)

מנהלות אמנותיות של פרויקט מחול חדש 2012: מיה חביב ואיריס לנה
מנהל אמנותי הזירה הבין תחומית: גיא בירן
מנכ"ל הזירה הבין תחומית: סיגל כהן
הפרויקט נתמך על ידי מנהל התרבות, עיריית ירושלים וקרן ירושלים

גבולות בתנועה: שיח חוצה תרבויות בשיתוף עם מוזיאון טייפה לאמנויות

יעקב מישורי – ציורים

נעילה: 11.8


התערוכה "גבולות בתנועה" מציגה עבודות של 16 אמנים מטייוואן מן השנים  2012-1980, וארבעה אמנים עכשוויים מישראל ומן המזרח התיכון, המנהלים שיח משותף. האמנים בוחנים את הגבולות הנתונים בתנועה שבחיי היום־יום, כמו גם גבולות הקשורים לסוגיות חברתיות, פוליטיות וכלכליות הרלוונטיות לחיים בטייוואן, בישראל ובמזרח התיכון בימים אלה.
אוצרות: פאנג ווי צ'אנג, מנהלת הביאנלה והפרויקטים הבין־לאומיים של מוזיאון טייפה לאמנויות, ודליה לוין, מנהלת מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.
האמנים המשתתפים: צָ'אנְג ג'יֶאן- גִ'י, צֶ'ן גִ'י- רֶן, צֶ'ן גִ'ינְג-יָאוֹ, הוֹאוּ ג'וּן-מינג, סיֶה יינג-צ'וּן, הוּאָנְג גִ'י-יָאנְג, הוּאָנְג הָאי-סין, בֶּנְג הוֹנְג-גִ'י, סויוֹאוּ-סיֶין, דְזָאי ג'יָה-ווֶיי, דְזוּי גוּאָנְג-יוֹאוּ, דוּ בֵּיי-שְה, ג'וּ ג'וּן-טֶנְג, ווָאנְג יָה-הוּי, ווּ גִ'י-דְזוֹנְג, יָאוֹ רוּי-ג'וֹנְג, נירה פרג, מיקי קרצמן, מיכל שמיר ושריף ואכד.
התערוכה נערכת בסיועם הנדיב של מוזיאון טייפה לאמנויות ושל המשרד לקשרים כלכליים ותרבותיים של טייפה בתל אביב.

התערוכה יעקב מישורי – ציורים מציגה סדרת ציורים גדולי ממדים ובעלי צבעוניות עשירה שנעשו בשנים 2008-2012. במסגרת התערוכה יוצגו גם טקסטים שנכתבו על ידי האמן ומתייחסים לעולם האמנות.
אוצרת: דליה לוין

מוזיאון הרצליה – רח' הבנים 4, הרצליה
שעות פתיחה
ג', ה' 16:00-20:00
ב,ד',ו', שבת 10:00-14:00

 

אמנות קול בין תחומית
Vocal Performance Art


תכנית דו-שנתית לאמני מופע וליוצרים בהנחיית אמני הקול והמילה ד"ר ג'וזף שפרינצק, סמדר אימור, רות וידר-מגן, מאיה דוניץ, ויקטוריה חנה ודפנה שפירא-חסון

תוכנית לימודים דו-שנתית המתמקדת בחקר מגוון אפשרויות המופע של הקול האנושי והמילה המדוברת. מטרת התכנית להוות מעבדה לחקירה ולחיפוש של שפת מבע אמנותית אישית על בסיס הכרות ודיאלוג עם אמנויות מופע, פרפורמנס ומוזיקה עכשוויים.
המסלול מקנה שיטות עבודה והיכרות עם גישות שונות לחקר הקול, לקשר בין קול לתנועה ולעבודת גוף, לקומפוזיציה ולבניית מופע בז'אנרים שונים של קול: קול בתנועה, שירה פונטית, אמנות טקסט סאונד,Spoken word, תיאטרון מוזיקה עכשווי, אלתור קולי מוזיקלי ועבודה קולית באנסמבל.
התכנית מיועדת לבעלי רקע וניסיון באמנויות המופע: זמרים, מוזיקאים, אנשי תיאטרון, מחול, אמני מיצג ואמנים בין תחומיים. הלימודים מציעים אפשרויות הן בהרחבת האספקט הקולי בתחום שממנו בא היוצר, וכמו כן בהצעת פורמטים וכיווני יצירה חדשים.

לאתר התכנית:
 http
://www.synapsa.co.il/?p=5320
להרשמה, סדנאות היכרות ופרטים נוספים על התכנית:  054-5999863 מרינה, או [email protected]

 

מתחת להר: פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה
30 ביולי – 4 באוגוסט

מתחת להר הוא שבוע של אמנות, חיים, פעולה‫.‬
זוהי השנה השנייה שבה יחגוג האירוע את החיים בירושלים בתערוכה רבת משתתפים‫,‬ מישראל ומחו‫"‬ל‫, שתתמקם במרחב הציבורי‫,‬ בכלי תקשורת ובמוסדות המדינה ותכלול שידורים, ניסויים חברתיים, אירועי החלפת ידע, באסטת אבטיחים, הפגנות וכן, גם קריוקי.
מתחת להר מבקש לשלב בין עשייה אמנותית לבין המרחב הציבורי, מעודד מעורבות של אמנים בחברה ושל החברה באמנות, ותומך בפיתוח של עבודות אמנות שהציבור משתתף בהן באורח פעיל והכרחי. אמנות ציבורית יוצאת מחלל הגלריה והמוזיאון. זוהי אמנות חיה שעשויה מבני אדם ומהיחסים ביניהם. אמנות ציבורית חדשה נובעת מההבנה שכל רגע חברתי הוא מופע. כולנו מופיעים, כל הזמן.
הפסטיבל זה אנחנו. המרחב הוא ציבורי רק אם משתתף בו הציבור, בגופו ובדעתו. פסטיבל מתחת להר מעודד מעורבות של אמנים בחברה ושל החברה באמנות, ותומך בפיתוח של עבודות אמנות שהציבור משתתף בהן באורח פעיל והכרחי, מתוך הכרה בקשר שבין פעולה אמנותית במרחב ציבורי ובין התפתחותה של המעורבות האזרחית והתרבות הדמוקרטית בישראל.

מנהל אמנותי: עומר קריגר
באתר העונה ניתן להתרשם מלוח האירועים המלא,
להכיר את האמנים ולהירשם לסדנאות ולסיורים. ההשתתפות בחלק מהאירועים הינה במחיר סמלי.

בין האירועים:
קבוצת מוסללה מקימה באסטת אבטיחים בשכונת מוסררה למול חומת העיר העתיקה.
פרויקט אמנית העיר המשלב אמניות במסגרת פעולת העירייה השוטפת.
שבוע של מופעים, פעולות וסדנאות בבצלאל/יפו 23
קריוקי פוליטי בפאב הסירה, התקליט ובגן הסוס
העולם הזה: מדי ערב יוקרנו בתכנית "לונדון וקירשנבאום" כתבות שיצרו אמני וידאו. במקביל לשידור, ייערכו בחלל יפו 23 מפגשים, שיחות בנושאי חדשות ואמנות וצפייה משותפת בשידור החי.
סיורים בהנחיית אמנים בהר ציון וברחוב יפו.

גיליון "עיר עולם" של "ערב רב" – עכשיו גם בדואר!

20 ש"ח למשלוח בארץ, 30 ש"ח למשלוח לחו"ל. מלאו את הפרטים ותקבלו עותק לביתכן/ם.

על הגיליון: http://erev-rav.com/archives/18789

"ערב רב" הוא כתב עת עצמאי, תרומתכם/ן חשובה לקיומו.
תורמי סכום של 100 ש"ח ומעלה יקבלו משלוח מיוחד של שני גיליונות"ערב רב" – "עיר עולם" מ-2012 ו"שחרור ירושלים" מ-2011.

לחצו על הקישור ומלאו סכום וכתובת למשלוח: http://bit.ly/SEk1Yq

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *