רב ערב 3.7.12

השקת גיליון מודפס של "ערב רב", ערב לכבוד ספרו של ג'ון ברג'ר, תערוכה בבית הגפן בחיפה, פסטיבל דולוס ביפו, קורסים בצילום ושיח גלריה במוזיאון הנגב

תל-אביב, עיר עולם

השקת גיליון מודפס ומיוחד של כתב העת המקוון לאמנות, תרבות וחברה "ערב רב"
יום חמישי 5.7.12, החל מ-20:30, רוטשילד 12, ת"א
בתוכנית: ברכות, שתיה, חלוקת עותקים ומוזיקה
הכניסה חופשיתעל הגיליון:
בשנים האחרונות מטפחת ת"א תדמית קוסמופוליטית, ליברלית ורב-תרבותית הבאה לידי ביטוי באופנים שונים ומגולמת במושג "עיר עולם" שהעיר מבקשת לאמץ. בגיליון המיוחד של כתב העת "ערב רב", שהופק במסגרת "שנת האמנות" ובסיוע מנהלת "שנת האמנות" של עיריית ת"א-יפו, משתתפים אמנים ואמניות, אנשי ונשות רוח, כותבים/ות, צלמים/ות, אמנים/ות ומעצבים/ות, שמעמידים את המושג "עיר עולם" ואת הקשרו התל-אביבי בסימן שאלה. באמצעות יצירות אמנות, תיאוריה, מאמרי דיעה, איורים, שירים ועבודות נוספות, מציג הגיליון נקודות מבט שונות ומגוונות על העיר ומבקש לתהות על קנקנה ועל מקומה כעיר שמרכז ופריפריה מתקיימים בה במקביל, בניסיון לתת תשובות רבות המתייחסות למגוון רחב של היבטים ביקורתיים העולים מכך.הגיליון שיצא בשבוע שעבר מחולק בחינם במוקדי אמנות ותרבות ברחבי הארץ (גלריות, מוזיאונים, מרכזי תרבות, בתי קפה וכיו"ב), ומהדורה מקוונת עולה בהדרגה גם לאתר.

עורכי הגיליון: רונן אידלמן ויונתן אמיר
משתתפים/ות (ע"פ סדר אלפבתי):
מאמרים: שירה אוחיון, שלום בוגוסלבסקי, ראג'י בטחיש, אסעד זועבי, ליאורה לופיאן, יואב לרמן, עדו פדר, חגי קלעי, שרון רוטברד, עידן רינג, מורן שוב
אמנות: איתן בן משה, נעה בן שלום, שירה גלזרמן, הינדה וייס, רקפת וינר עומר, רעפת חטאב, אורית ישי, עידו מיכאלי, מרב מרודי, אסי משולם ורד ניסים, אבי סבח, טנו סואוסטר, דוד עדיקא, אלי פטל, יאן פינדט, זויה צ'רקסקי, קווירפש, רותם מקרית גת, אלעד רוזן
שירה: תומר גרדי, אליעז כהן, תהל פרוש, נעם פרתום, רחל פרץ
מעצבי הגיליון: פזית בנימין והראל שרייבר

אירוע לכבוד ספרו של ג'ון ברג'ר על ההתבוננות 
גלריה גורדון, ת"א
יום ד', 4.7.2012, בשעה 19:30
כניסה חופשית

ערב המוקדש לג'ון ברג'ר ולספר המסות "על ההתבוננות" [1980], שראה אור לאחרונה בעברית; ערכה, תרגמה, הוסיפה הערות ואחרית דבר: אסתר דותן, הוצאת פיתום.
ברג'ר רב ההשפעה הוא אחד הכותבים חדי המבט, החדשניים והמקוריים ביותר על אמנות, צילום ותרבות. הוא מסוללי הדרך להיסטוריה הרדיקלית-חברתית של האמנות.
דוברים: הסופר והמשורר דרור בורשטיין, אסתר דותן
הקרנת פרק 4 בשלמותו מתוך עותק נדיר של תוכנית הטלוויזיה פורצת הדרך של ג'ון ברג'ר: "דרכי ראייה", 1972, בי-בי-סי (אנגלית, 25 דק')

פרטים על הספר וביקורות עליו ראו באתר הוצאת פיתום:
www.pitom.co.il
האירוע באדיבות גלריה גורדון, בן יהודה 95, תל אביב, טל'  03-5244862,  03-5240323

 

נקודת מיצוי  نقطة إستنفاد   Extraction Point
תערוכה חדשה בגלריה לאמנות בית הגפן
אוצרת: רולא ח'ורי
אמנים: רביע סלפיתי, נרדין סרוג'י, רים קאסם, מחמוד קייס

התערוכה "נקודת מיצוי"כוללת עבודות צילום,וידיאו ומיצב המתייחסות למצבים של מיצוי או נישול בהם מתבטל האחרלאחר שנכבש,רוקן מתרבותו והורחק מההיסטוריה שלו. האמנים המציגים בתערוכה מבקשיםלנסות ולאשש את קיומו והימצאותו של עם מנושלבמרחב, דרך עיסוק בסמלים ודימויים המעוררים שאלות והתנגדות תרבותית למה שמוגדר כ"דרך הטבע".
זהות והיסטוריה של חברה מבוססות על נקודת מבטו ופרשנותו של החזק. נקודת המיצויהיא המקום בו החלש נשאר מנושל והחזק מדגיש וממצה את התכונות שהוא מבקש להשליך על השני. כמו בנוף שסובב בתים ישנים כשלצידם נבנים בניינים חדשים ומודרניים או בפלאפל שנהפך למאכל לאומי ישראלי ובאותו זמן לאסוציאציה הדומיננטית לזהות הערבית. דימויים של אבנים מיותמות מכפרים הרוסים עטופות בצמחי צבר או יונים על רצפה מקושטת של בית ערבי נטוש וחתום,חושפים מאבקים מקבילים כמו מאבק האדם והטבע או מאבק בין הקיים לבין הפרשנות שניתנת לו.

פתיחה: יום שישי 6 ביולי 2012 בשעה 16:00
נעילה: יום שבת 18 באוגוסט 2012
גלריה לאמנות בית הגפן, מרכז תרבות ערבי יהודי, רחוב הגפן 2, חיפה
טל':  04-8525252
שעות פתיחה: ראשון-חמישי:8:30-16:00,  שישי- שבת: 10:00-14:00

הצילום למעלה: רביע סלפיתי, פורטרט עצמי, שפרעם, 2010

 

דולוס – במה בנמל יפו
27/6/12-18/7/12  פסטיבל מחול
פסטיבל המחול דולוס – במה בנמל יפו מציג מגוון עבודות במה, מחול, תיאטרון חזותי ומיצג. זו שנתו הראשונה של הפסטיבל ולדברי יוצריו הוא "נוצר מתוך תחושת הכרח ליצירת פלטפורמה אשר תתקשר עם עולם המחול העכשווי בארץ ובעולם ותהווה צוהר להצגתו".

ביום שלישי 3/7 בין 19:30-22:30 יארח פסטיבל דולוס את טייץ  5 | ברית מחול ומחשבה.
סדרת הערבים “טייץ” שאוצרים שיר חכם ועדו פדר בשיתוף גלריה תיאטרון “החנות”,מקיימת ערב חמישי וחגיגי ב”דולוס – במה בנמל יפו”. הערב יקיים וריאציות על הבלתי נראה במחול בישראל.
משתתפים: היוצר גלעד בן-ארי: “ירידה לרגל”, פרופ’ רות רונן: “הגוף הוא הבלתי נראה במחול”, ארקדי זיידס (כוריאוגרף), שרון צוקרמן-ויזר (ממקימות עמותת “סוללות” – בית הארחה לתהליכים יצירתיים בתחום המחול), עירד מצליח (ממנהליו האמנותיים של פסטיבל “אינטימדאנס”) וליאור אביצור ורן בראון (עורכי כתב העת “מעקף”).

בהמשך השבוע יתארחו בפסטיבל דולוס בית הספר לתאטרון חזותי;אמפליפייר מאת גיא גוטמן; להקת ליאת דרור ניר בן גל; בשבוע של ה-10/7יתארחו צל של מגדלו – רות דלורס וייס, תמר בורר, מאיה ויינברג, איילה פרנקל, KEPA; ספינת השוטים – ניב שינפלד ואורן לאור; אגסי פאלאס מבקיעה – רן בן דרור; חיים מרוצפים/Paved Life– רותם תש"ח; עכשיו ולעולם לא – נאוה פרנקל.

יוזם: משה שכטר אבשלום
ניהול: קבוצת זיק בשיתוף משה שכטר אבשלום
ניהול בפועל: לימור בן דרור, קבוצת זיק

חלל הסורגים, מחסן 2, נמל יפו
מחיר כרטיס: 50-80 ₪
להזמנת כרטיסים וללוח המופעים:  03-5284763
www.dolos.co.il
http://www.facebook.com/dolos.jaffa

שתי מסגרות קיץ בסטודיו של יאיר ברק

עוד מחשבות על צילום – סדרת שיחות והרצאות, למי שעוסק או חושב על צילום, אמנות עכשווית ותרבות בכלל.
שישה מפגשים, ימי רביעי, 20:00-21:30 החל מה- 18ביולי.

כיתת אמן – קבוצת עבודה מעשית בצילום, מיועדת למי שעוסק ברצינות בצילום ומעוניין במסגרת תומכת, אינטימית לצורך עבודה אינטנסיבית על גוף עבודה מתמשך.
שישה מפגשים, אחת לשבועיים, החל ב-8 ביולי.
לפרטים נוספים והרשמה:  050-5285885 [email protected]

קורס לתולדות הצילום וקורס לצילום ישראלי
בצילום בעם, בית ספר עצמאי לצילום בתל אביב

מרצה: ד"ר יוחאי רוזן – חוקר ומרצה בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת חיפה, מתמחה בתולדות הצילום ובצילום ישראלי.

קורס צילום ישראלי: בשנות השבעים החל להתפתח בישראל צילום שיש בו ביטוי אישי וביקורתי ושפועל כחלק מסצנת האמנות המקומית. הקורס יעסוק בהתפתחותו של הצילום כמדיום אמנותי בישראל: בשורשיו בצילום הציוני, בשלבי התפתחותו העיקריים, בדמויות המפתח שעיצבו אותו ובשפה האופיינית לו.
מועד פתיחת הקורס – יום רביעי, 11.7
משך הקורס שישה מפגשים  חד שבועיים בין השעות 18:00-19:30
מחיר – 450 ש"ח

קורס תולדות הצילום: הצילום הוא מדיום מרכזי בהוויה המודרנית ובעל השפעה עצומה על עולם הדימויים שלנו. הקורס יתמקד בהתפתחות הצילום כמדיום אמנותי על רקע ההתפתחויות ההיסטוריות ויעסוק בזרמים ובצלמים מרכזיים, שאלות אסתטיות וטכניות, ויחסי הגומלין בין הצילום למדיות האחרות.
מועד פתיחת הקורס – יום רביעי, 11.7, 20:00
משך הקורס שישה מפגשים  חד שבועיים בין השעות 20:00-21:30
מחיר – 450 ש"ח

לנרשמים לשני הקורסים מחיר מיוחד – 780 ש"ח
www.zilumbaam.com
צילום בעם, בית ספר עצמאי לצילום בתל אביב, בית אלפא 13, תל אביב
טלפון – 036247695
[email protected] 

צבע מקומי: אמנות ישראלית מאוסף הללה טל
אירוע נעילת התערוכה במוזיאון הנגב בבאר-שבע

מפגש עם אוצרת התערוכה ומנהלת המוזאון ד"ר דליה מנור, האמן והמורה יאיר גרבוז והאספנית הללה טל, שהשאילה יצירות מאוסף האמנות שלה למוזיאון.
בתוכנית: ד"ר מנור תציג את ההיבט ההיסטורי של התפתחות האמנות הישראלית המודרנית; את מקומם של אמני האוונגרד של שנות השישים והשבעים בשינויים שהתרחשו בעולם האמנות הישראלי מאז אותה תקופה. האספנית הללה טל תספר על קשריה עם האמנים ועל סיפורה האישי כאספנית אמנות, כיצד בחרה ורכשה יצירות מן האמנים הישראלים בתחילת דרכם. האמן יאיר גרבוז, אשר 7 מעבודותיו נרכשו על ידי הללה טל במשך השנים, יספר מנקודת מבטו כאמן על רוח התקופה בשנות השישים והשבעים, על האווירה בסצנת האמנות הישראלית ועל ייחודה של האספנית שטיפחה את האמנים הצעירים שמרדו בדור הקודם והביאו רעיונות חדשים לאמנות בישראל.

יום חמישי 12.7.12 בשעה 19:0
רחוב העצמאות 60, העיר העתיקה, באר שבע
כרטיס: 20 ש"ח

בתמונה: מאירה שמש

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *