רב ערב 29.5.12

מהדורה מיוחדת של רב ערב: כרטיסים למופעי מחול ותיאטרון וספר במתנה.
!שימו לב! חשוב לציין במיילים לאילו מופעים ומועדים ברצונכם/ן ללכת

אירוע נעילת התערוכה בגלריה באורנים
יום שני 4.6 בשעה 17:30
הקרנת בכורה של פרק 15: תמר גטר / זנב סוס 12 דק', מתוך סדרת שחזורים – "שיחות": ד. וקשטיין ואמנות ישראלית.
כחלק ממהלך עונת שחזורים בגלריה באורנים, שזו לה התערוכה ה-15 במספר, משחזרת תמר גטר פעולה ציורית משנות ה-90 – הצבת ציור על ארבעה קירות. בהתאמה ייחודית לגלריה באורנים, מציירת גטר בגיר לבן על גבי בדי ענק ציור בעל ארבע פאות. השחזור המושגי והפיזי נעשה בשיתוף הסטודנטיות בקורס אוצרות בהנחייתו של פרופ' דוד וקשטיין, ויוצר בחינה מחודשת של האובייקט האמנותי ושל תנאיי הייצור, התצוגה וההתקבלות שלו. את השחזור ויצירת התערוכה מלווה תהליך הסרטה וצילום. ההסרטה והאוצרות מזמנים לאמנים רפלקציה על עצמם מ"אז ועד היום", וזאת בקונטקסט רחב יותר של סיפורה של האמנות הישראלית.

אוצר ומנחה קורס גלריה: דוד וקשטיין
סטודנטיות אוצרות ואסיסטנטיות בהקמת התערוכה: נטע ויזן, מאיה חורב, סתיו דילבסקי, רותם רז
אסיסטנטים בסטודיו: דניאל צאל, אפרת ליפקין
ניהול הגלריה נעה צורן
הגלריה לאמנות ישראלית, מכללת אורנים, בית 52
קרית טבעון
שעות פתיחה : ימים א-ה 8:00-17:00, ושבת 11:00-14:00

יסמין גודר מציגה: סוף סופה בוא 
"משאירה את הצופים המומים מול החשיפה ועוצמתה" (רות אשל, הארץ)

ב"סוף סופה בוא" מתקיים ערבול של תמונות וסיטואציות אנושיות המקופלות אחת בתוך השנייה, תחת תחושה של אימה ואסון הרוחשים מאחורי הקלעים. האוירה היא של איתני טבע אשר פועלים ומשמשים כיד גורל ומשתלטים ללא אבחנה. כתוצאה מדחיסות זו הפרטי והאישי מתפוררים לרגעים קטנים והבזקים, ונבלעים בהתרחשויות קבוצתיות אשר מחדדות את תחושת חוסר השליטה ושמות דגש על היאחזות בין-אישית והישרדות. בתוך סחף עצום זה מוצפים החוצה הצורך והידיעה הפנימית בשינוי, ואולי כניעה, אשר הופכים את התודעה לנזילה והפכפכה. דימויי החיות הצצים מאפשרים בדיקה מחודשת של גבולות העצמי. מצד אחד החיה כשלמות טבעית הנעה מתוך כוח פנימי עמוק המעורר געגוע לפשטות ושקט ומצד שני כביטוי יצרי, אפל והישרדותי. כל אילו מתחברים למסע החוקר את הצורך להגיע לחורבן והרס על מנת לקיים צמיחה מחודשת.

מעוניינים/ות בכרטיס במתנה? 6 כרטיסים ימתינו לפונים/ות הראשונים/ות. כתבו ל:  [email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

מרכז סוזן דלל, תל-אביב
שלישי 5.6, 21:00
טלפונים לרכישת כרטיסים: 03-5105656
מחיר מיוחד לקוראי "רב ערב" – ציינו את קוד ההנחה 787 ותקבלו הנחה מיוחדת: אולם  70₪, יציע 50₪ (במקום 110₪ באולם ו-90₪ ביציע!)

סוריאליזם באלסקה
רקדני להקת בת-שבע יוצרים 2012
בכורה: 30.5

'רקדני בת-שבע יוצרים' היא מסגרת אוטונומית אמנותית וניהולית המאפשרת לרקדני הלהקות ליצור יצירות משלהם תוך התמודדות עצמאית עם כל תהליכי היצירה, החל בהיבטים האמנותיים ועד להפקה ושיווק. הפרויקט, המתקיים זו השנה התשיעית בתמיכת קרן מיכאל סלע לטיפוח אמנים צעירים בבת-שבע, מאפשר היכרות עם הכישרון היצירתי התוסס והמגוון של רקדני הלהקות. עד כה הועלו בתמיכת הקרן יותר ממאה יצירות של עשרות אמנים צעירים.
הערב החדש כולל 11יצירות חדשות ומקוריות של רקדני להקת מחול בת שבע ואורכו כשעה ועשרים דק' ללא הפסקה. את השם "סוריאליזם באלסקה" נתנו הרקדנים והוא משקף לדעתם את האווירה הכללית, שהיא גם מוזיאלית באוריינטציה שלה, ומצד שני אסוציאטיבית ופתוחה.

היוצרים: לוק ג'ייקובס, צ'ן-וי לי, אייר אלעזרא, שחר בנימיני, יערה מוזס, ארי נקמורה, בובי סמית', איאן רובינסון, גיא שומרוני וסתיו סטרוז

לוח מופעים:
30.5 | 21:00 | אולם ורדה
31.5 | 21:00| אולם ורדה
01.06 | 14:00| אולם ורדה
02.06 | 21:30| אולם ורדה
מחיר לכרטיס: 55 ש"ח
להזמנת כרטיסים: 03-5171471
www.batsheva.co.il
מעוניינים/ות בכרטיס זוגי במתנה? כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת, מספר טלפון וכן את מועד המופע שאליו תרצו ללכת.

***

אמנות החדשות
יום עיון במחלקה לצילום בבצלאל
31.5.12 | 10:00-19:00

יום עיון וסדנה רעיונית ומקצועית על המפגש בין אמנות, טלויזיה וסיקור המציאות
מרצים: בן שני, אבירמה גולן, דוד ויצטום, קרן מנור/אקטיב סטילס, ענת סרגוסטי, מיקי קרצמן ועומר קריגר
יום העיון יתקיים באולם הרב-תכליתי במחלקה לצילום, בצלאל (הר הצופים), בהשתתפות אנשי תקשורת מובילים בעלי קול ייחודי, במטרה לייצר תשתית ראשונית לדיאלוג בין עושי אמנות ועושי חדשות. יום העיון יעסוק בשאלות על אודות חדשות, אקטואליה, סיקור, עשייה טלויזיונית, ציבוריות ומעורבות חברתית.
יום עיון זה הינו אירוע הפתיחה של "העולם הזה" – פרויקט אמנות וטלויזיה שאוצרת אלי ערמון אזולאי, אשר עתיד להתקיים בקיץ הקרוב במסגרת מתחת להר – פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה (עונת התרבות בירושלים. אוצר: עומר קריגר).
במסגרת פרויקט "העולם הזה" יסקרו אמני וידאו אירועים מרכזיים מהתחום המדיני, חברתי, כלכלי ותרבותי בישראל ובבירה ויכינו כתבות או עבודות וידאו אקטואליות שישודרו בגוף שידור מרכזי.
בין האמנים המשתתפים בפרויקט: בועז ארד, ניר עברון ונירה פרג.

סדר הדוברים:
10:00 בן שני (כתב התוכנית עובדה בערוץ 2, משלב בעבודתו עשייה עיתונאית ודוקומנטרית. מרצה בבית הספר לקולנוע סם שפיגל בירושלים): ניתוח עבודת מגזין הטלויזיה: התמודדות עם תחקיר, ערכים עיתונאים ולוח זמנים קצר ומשתנה לצד השימוש בכלים קולנועיים בטיפול בחומרי החדשות.
11:30 אבירמה גולן (סופרת, פובליציסטית ופעילה חברתית): התקווה לעיתונות אחרת: איך להתנער מהעבדות במדיה המסחרית ולפתוח ערוץ חתרני ברשת. מה יהיו תכניו ומהן התכונות הנדרשות מהעיתונאים שייצרו אותו.
13:00 דוד ויצטום (עיתונאי חדשות, ערוץ 1): חדשות בשידור הציבורי
14:00 הפסקת צהריים
15:00 קרן מנור (צלמת עצמאית, פעילה חברתית ופוליטית במאבק לזכויות אדם, ממייסדות קולקטיב "אקטיבסטילס"): השימוש בצילום כאמצעי לשינוי חברתי
16:00 עומר קריגר (אמן וחוקר, מנהל אמנותי של מתחת להר – פסטיבל לאמנות ציבורית חדשה) קיצור תולדות האמנות בטלויזיה: על שידורי הטלויזיה כאתר ייצור והפצה של עבודות אמנות ועל הקשר בין אוונגרד ותקשורת המונים.
17:00מיקי קרצמן (צלם וראש המחלקה לצילום בבצלאל): על ההכרח 'להיות שם' ועל היחסים בין צילום לחדשות
18:00 ענת סרגוסטי (עיתונאית ומשפטנית, מנכ"לית אג'נדה – מרכז ישראלי לאסטרטגיה תקשורתית: סקרנות וביקורתיות, התקשורת כשחקן בזירה הציבורית

עולם המפלצות
קרקס האחים פורמן מגיע לארץ כחלק מאירועי פסטיבל תרבות צ'כית "ימי פראג" ומשתתף בפסטיבל ישראל
תיאטרון האחים פורמן מייצג את המיטב שבתיאטרון האלטרנטיבי של פראג. מטיי ופטר פורמן, בניו של הבמאי ההוליוודי מילוש פורמן, מציעים יצירה המתרחשת באהל קרקס שיוקם ברחבת תיאטרון ירושלים. המופע מגדיר מחדש את האירוע הקרקסי ויוצק לתוכו תוכן חדש כשהוא מעצים את הקשר שבין קברט ובין קרקס. האמנים המשתתפים משלבים תחומי במה שונים – להטוטנות, ריקוד ומשחק, ומשלבים בין וירטואוזיות פיזית ויצירתיות תיאטרונית. הדמויות המוצגות על הבמה מעוותות וגרוטסקיות בהתאמה עם העולם הציורי שמאפיין את הקרקס הנודד.
האחים פורמן מבקשים לקרוא תיגר על תרבות הצריכה, ועל אבדן התמימות, ומבקשים להחזיר אל הבמה עולם אבוד – נאיבי, פשוט וכמעט ילדי. עם תום המופע הופכים האמנים למארחים ומשיקים יחד עם הקהל כוס בירה (צ'כית, כמובן).
המופע זכה בפרס התיאטרון הצ'כי בקטגוריית ההצגה הטובה ביותר לשנת 2009

כרטיסים: 140 ש"ח
קופות תיאטרון ירושלים     02-5605755

לוח הופעות
27.5 |   רחבת תיאטרון ירושלים   |    21:15
28.5 |   רחבת תיאטרון ירושלים   |    21:00
29.5 |   רחבת תיאטרון ירושלים   |    21:00
01.06 |   רחבת תיאטרון ירושלים   |    16:30
02.06 |   רחבת תיאטרון ירושלים   |    21:30
04.06 |   רחבת תיאטרון ירושלים   |    21:00
05.06 |   רחבת תיאטרון ירושלים   |    21:00
06.06 |   רחבת תיאטרון ירושלים   |    21:00
מעוניינים/ות בכרטיס זוגי במתנה? כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת, מספר טלפון וכן את מועד המופע שאליו תרצו ללכת.

מציאות רבה מדי, על אמנות המופע
שלושה עותקים של ספרו החדש של הדס עפרת במתנה לקוראי "רב ערב"
המופע הוא אמנות שהמדיום שלה הוא האמן. הוא משתמש בגופו ומייצר לגביו מעמד ותוקף ציבורי. הוא נוכח פיזית באמנותו, במרחב שבין מציאות חיים למציאות יזומה, פועל בתוך מערך חוקים שרירותי, שהוא קבע, ובמסגרתו הוא מתערב, בוחן תגובות, מתחכך עם חומרי המציאות. המופע במהותו הוא אמנות עכשווית, כי הוא מתקיים בזמן אמת.
בספר זה פותח האמן הדס עפרת צוהר אל תהליכי יצירה ומשתף את הקוראים בניסיון לחוות את החיים באופן אינטנסיבי כ"מציאות רבה מדי". במהלך הנע בין יומן עבודה אישי למהלך רעיוני, תיאורטי וביקורתי, מתגבשים מצבי התודעה, העמדות, הרשמים והתובנות המובאים בספר לכלל הגדרת שפה של אמנות המופע.

פעילותו הענפה של הדס עפרת כיוצר עצמאי, יזם תרבות ומי שהתווה את דרכם של מאות תלמידים ואמנים צעירים, הקנתה לו מקום מרכזי בתחומי אמנות המופע בישראל. עפרת היה שותף להקמתם ומנהלם הראשון של בית הספר לתיאטרון חזותי, הזירה הבינתחומית ותיאטרון הקרון בירושלים. כמו כן היה שותף להקמתה של ספריית גן לוינסקי לקהילות הזרות בתל-אביב.
ספרו החדש של הדס עפרת הוא מתווה, מעין יומן עבודה של אמן פרפורמנס. ייחודו של הספר הוא השילוב של אותו יומן עם מבנה נרטיבי של הגות ותיאוריה כמסורת הכתיבה של רולאן בארת', בודריאר או וולטר בנימין.

הוצאת הקיבוץ המאוחד, קו אדם לאמנות 2012, 158עמודים, 86 ש"ח
מעוניינים/ות בספר? כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת למשלוח ומספר טלפון.

 ***


"רב-ערב" – ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. בנוסף למידע השבועי מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות שונות למנויים.

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטרצרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114‎

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *