רב ערב 22.5.12

תיאטרון פרינג', גלוקאלי 3, אמנות סאונד, מופע לילדים משירי לאה גולדברג, מכירה פומבית, תערוכות וכנסים

"חסד"
חמישה כרטיסים במתנה להצגה
ילדה על גבול המעבר לעולם הנשיות פוגשת אי-שם על פסי רכבת רעועים באשה מבוגרת המבקשת לסיים את חייה. שתי הנשים מוצאות זו בזו 'אם ובת' שאבדו לשתיהן. בשפת תיאטרון מהודקת ופיוטית בחלל מעוצב להפליא (עליו הייתה מועמדת מעצבת ההצגה שני טור לקטגורית מעצבת השנה בפרס הפרינג'), רוקמות שתי הנשים מערכת יחסים רגישה ומטלטלת. האימה מההתבגרות המינית שפירושה ניתוק מחבל הטבור, כמו גם הגעגוע התמידי של האם לקשר העוברי עם הבת, גורמים לשתי הנשים – הצעירה והמבוגרת – לחפש מחילה, גאולה ובעיקר חסד אחת אצל רעותה.

היוצרת הצעירה רותי אוסטרמן, שפרצה לבמת התיאטרון הניסיוני הישראלי עם זכיית יצירתה "כ"ב תמונות" בפסטיבל עכו 2008, יצאה למסע עם שחקניות להקת תיאטרון נוצר. המסע הוליד מחזה ישראלי חדש – 'חסד' – עליו הייתה מועמדת לפרס מחזאית השנה במסגרת פרס הפרינג' 2010. בסוף 2010 קרם המחזה עור וגידים לכדי יצירה בימתית מלאה שהוסיפה לסל הפרסים של תיאטרון נוצר בבת-ים את פרס שחקנית השנה לשפרה מילשטיין.
משך ההצגה: 60 דקות
מועדים: 30-31 במאי בשעה 20:30
רחוב הקוממיות פינת יצחק נפחא, בת-ים
מחיר כרטיס: 50 ש"ח (לתושבי בת ים: 35 ש"ח)
טלפון להזמנת כרטיסים: 036350772
מעוניינים/ות בכרטיס במתנה? כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת, מספר טלפון ואת מועד ההצגה שברצונכם/ן לראות.

לתרבות אין עונה II- אירוע מֶחווה לדניאלה פסל:

פתיחת תערוכת פרפורמנס של אילת לרמן וערב סטודיו פתוח של אמני 'מעמותה'

יום רביעי 30 במאי, 19:30–23:00

הרבה דיבור על חלל

אילת לרמן בשיתוף נטע כהן, גיא יצחקי וזמר סט

אוצרים: קבוצת sala-mancaפרויקט "הרבה דיבור על חלל", המסכם שנה וחצי של עבודה בסדנאות "מעמותה", הוא הזמנה לביקור פלאי שבו מתגלם מפגש מרתק בין הצליל לאמנות הפלסטית בארבעה מיצבים ההופכים לכלי נגינה ייחודי: ארובת מתכת על מתקן של קרוסלה ישנה הופכת בידיה לכלי נגינה מסתובב שהיא מנגנת בו בעת שהיא מחוברת אליו בשערה המלאכותי. הקהל צופה בה כשהוא מסתובב בקרוסלה אחרת או מתנדנד במתקן נדנדה; בעבודה אחרת השתלבו אילת וזמר סט במיצב 'כנסיית הביקורת' של קבוצת סלה-מנקה, והפכו את הכנסייה (העשויה עץ) לתיבת תהודה שמיתרים מתוחים לאורכה, והיא עצמה הופכת לכלי נגינה. שיתוף פעולה עם גיא יצחקי הוא חלום בצלילי לילות האביב, ומתרחש בגינה האחורית של הבניין. הסאונד והנגינה של לרמן מפעילים את עבודת הווידיאו של יצחקי ומקיימים איתו דיאלוג הממחיש את המציאות הפלאית של האתר, הממוקם במרחב היסטורי ופוליטי מורכב. העבודה האחרונה היא '5דקות של שקט', שיתוף פעולה בין לרמן לנטע כהן, ובה רחשי הסביבה הולחנו והודגשו כדי להמחיש את השקט, בדיאלוג עם עבודתו המפורסמת של ג'ון קייג, "4:33".מועדי פתיחת התערוכה:

2, 5, 6, 9, 12, 14, 16, 19, 20 ביוני

שעות פתיחה:

19:30, פתיחת דלתות

20:00, תחילת מופעים

21:30, סיום מופעים

22:00, סגירת דלתות

www.mamuta.org

 

גלוקאלי 3!

אחרי שני ערבים מטורפים לגמרי, עם בארבי מפוצץ ואנשים שמספרים על חווייה שמחלקת את החיים המוזיקלים שלהם ל"לפני ואחרי", הגלוקאלי חוזר לבארבי: 4הופעות מוזיקה מעולמות שונים ומגוונים, כל ההרכבים מקומיים וגלובאלים בו זמנית – חיים כאן, מופיעים בחו"ל ומביאים סגנונות מכל העולם. 4שעות של מוזיקה בלי הפסקה עם ההרכבים הכי מעניינים, מרקידים ומרגשים שלא בטוח הכרתם ושתשמעו ברדיו.ומי יופיע הפעם?אילנה אלייה, הזמרת הכורדית בעלת הקול העוצמתי והגרוב המהפנט, אבטה בריהון ועומרי מור, בשיתוף פעולה נדיר של ג'אז ומוזיקה אתיופית, קרימינל פרוג'קט עם עיבודים תיאטרליים למוזיקה רוסית ישנה, וכמובן DAM, הרכב ההיפ הופ הערבי המוערך ביותר שיצא מהמזרח התיכון, שיסגרו את הערב. 4הרכבים שמופיעים לאורך השנה בחו"ל וניתנת לנו הזדמנות חד פעמית לראות אותם בערב אחד.

יום חמישי הקרוב, בארבי ת"א, 21:00

80 ש"ח לכרטיס למזמינים באינטרנט

https://tickets.barby.co.il/TemplatesPage/showcat.aspx?id2=432

 

החלום הוא צייר גדולמופע לכל המשפחה על פי שיריה של לאה גולדברגשבת, 26/5/201211:30

מרכז סוזן דלל, ת"א.

לכרטיסים: 03-5105656

לפרטים נוספים: www.noadar.com, www.e-tickets.co.il , Bravo-online.co.il

המופע מתאים לילדים מגיל 4 ומעלהמופע חדש של מחול ושירה לילדים ע"פ שיריה של לאה גולדברג. שיריה האהובים "מדוע הילד צחק בחלום", "כובע קסמים" "הילד הרע" ועוד, מוצגים כאן באופן חדש, מרענן ומפתיע.

את המופע מוביל הילד גד שנשאר לבדו בבית ויוצר בדמיונו עולם עשיר וצבעוני שכולל את היצורים המשונים שמצייר "האדון חלום", את "דודה לאה" שמתחפשת לצפרדע, את נצחונו על "הילד הרע" שתמיד נכנס אליו בלי שום אזהרה ואת מסעו בעולם בעזרת "כובע הקסמים". עוד קסמים והפתעות נשלפים מכובעה של גולדברג ונוצרים מחדש על הבמה בתנועה ומוסיקה פיוטיות ומלאות הומור ותלבושות רבות דמיון.

לקטע וידאומתוך המופעכוריאוגרפיה ובימוי: נעה דר.  מוסיקה מקורית: ישראל ברייט. תמליל ועריכה: חגית רכבי. בביצוע: השחקנית\  זמרת אייר וולפה. רקדנים: ענת מרון, נחשון שטיין, תמר בר-ניב, נועה שילה. תלבושות: סווטלנה ברגר.  תאורה: אינה מלכין. תפאורה: אבי שכווי. צילום: תמר לם. המופע עלה לראשונה בפסטיבל "צלילי ילדות" 2004 בחולון.

בית המכירות הפומביות "קדם" יערוך מכירה פומבית ראשונה של אמנות ישראלית ובינלאומית. המכירה תתקיים במוזיאון נחום גוטמן ביום 28 במאי 2012 בשעה 19:30.העבודות תוצגנה לקהל במוזיאון נחום גוטמן בימים ב'-ה', בין השעות 11:00-21:00.במכירה יוצג חתך רחב של האמנות הישראלית לדורותיה. בין היתר, תוצגנה עבודות של אביבה אורי, אופק, אריכא, בזם, מיכל בקי, ברגנר, בלקלב, גרוס, דורצ'ין, הירש, חרובי, ינקו, ליפשיץ, ללוש, עידו מרקוס, אמיר נוה, פיצ'חדזה, קלפיש, ראוכוורגר, ידיד רובין, ריזמן, שטטנר, שלזניאק, תומרקין ועוד רבים אחרים.בין הפריטים הבולטים במכירה:

* אוסף עבודות מושגיות חשובות משנות ה-70, של רפי לביא, גרשוני, דרוקס, גיטלין, יוכבד וינפלד, מיכה אולמן וכהן גן וכן ציור שמן נדיר של יעקב מישורי משנת 1973.

* עבודה נדירה של יונה וולך ועופרה צימבליסטה, שנוצרה כחלק מפרויקט משותף ביניהן בשנת 1984.

* עבודות של אמנים חשובים שהלכו לעולמם בטרם עת, דוגמת מירית כהן, מישל חדד, (שעבודותיהם מופיעות לראשונה במכירה פומבית בארץ) וחגית לאלו.

הקטלוג יהיה זמין בקרוב באתר "קדם"; ניתן ליצור קשר בדוא"ל [email protected] או בטלפון 077-5140223

דימוי: יעקב מישורי, שמן על דיקט,1973

שתי תערוכות חדשות במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית
גבולות בתנועה: שיח חוצה תרבויות בשיתוף עם מוזיאון טייפה לאמנויות
יעקב מישורי – ציורים

התערוכה "גבולות בתנועה" מציגה עבודות של 16 אמנים מטייוואן מן השנים 2012-1980, וארבעה אמנים עכשוויים מישראל ומן המזרח התיכון, המנהלים שיח משותף. האמנים בוחנים את הגבולות הנתונים בתנועה שבחיי היום־יום, כמו גם גבולות הקשורים לסוגיות חברתיות, פוליטיות וכלכליות הרלוונטיות לחיים בטייוואן, בישראל ובמזרח התיכון בימים אלה.
אוצרות: פאנג ווי צ'אנג, מנהלת הביאנלה והפרויקטים הבין־לאומיים של מוזיאון טייפה לאמנויות, ודליה לוין, מנהלת מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.
האמנים המשתתפים: צָ'אנְג  ג'יֶאן- גִ'י, צֶ'ן גִ'י- רֶן, צֶ'ן גִ'ינְג-יָאוֹ, הוֹאוּ ג'וּן-מינג, סיֶה יינג-צ'וּן, הוּאָנְג גִ'י-יָאנְג, הוּאָנְג הָאי-סין, בֶּנְג הוֹנְג-גִ'י, סויוֹאוּ-סיֶין, דְזָאי ג'יָה-ווֶיי, דְזוּי גוּאָנְג-יוֹאוּ, דוּ בֵּיי-שְה, ג'וּ ג'וּן-טֶנְג, ווָאנְג יָה-הוּי, ווּ גִ'י-דְזוֹנְג, יָאוֹ רוּי-ג'וֹנְג, נירה פרג, מיקי קרצמן, מיכל שמיר.
התערוכה נערכת בסיועם הנדיב של מוזיאון טייפה לאמנויות ושל המשרד לקשרים כלכליים ותרבותיים של טייפה בתל אביב.התערוכה יעקב מישורי – ציורים מציגה סדרת ציורים גדולי ממדים ובעלי צבעוניות עשירה שנעשו בשנים 2008-2012. במסגרת התערוכה יוצגו גם טקסטים שנכתבו על ידי האמן ומתייחסים לעולם האמנות.
אוצרת: דליה לוין
נעילה: 11.8
מוזיאון הרצליה – רח' הבנים 4, הרצליה
שעות פתיחה
ג', ה': 16:00-20:00
ב,ד',ו', שבת: 10:00-14:00

***

מבחר כנסים ופסטיבלים

כנס פרפורמנס בינלאומי: performance 0:1

מחשבת מחול – כנס ראשון על פילוסופיה של המחול

פסטיבל מוסררה מיקס12

כנס אמנות, כוח וכסף

פסטיבל לבי במזרח – הכנס הארצי לתרבות ואמנות המזרח בישראל

כנס מפגשים, חיפה

"רב-ערב" – ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. בנוסף למידע השבועי מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות שונות למנויים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *