רב ערב 15.5.12

השקת "הקפיטל", הצגות חדשות, תערוכות בבית בנימיני, מוזיאון הרצליה ויריד צבע טרי, ושיח גלריה באורבן גלרי.

הקפיטל המציאות הישראלית פוגשת מרקס
השקת ההוצאה המחודשת של "הקפיטל" וחלוקת חמישה עותקים של הספר לפונים/ות הראשונים/ות
יום חמישי ה-17.5בשעה 17:30, בית אריאלה, שד' שאול המלך 25, תל אביבהדיון ב"הקפיטל", ספרו המונומנטלי של קרל מרקס ואחד הספרים העיוניים רבי ההשפעה בכל הזמנים,  הוא רלוונטי יותר מתמיד לאחר המחאה בקיץ האחרון. יום העיון לרגל הוצאתו המחודשת מיועד לציבור הרחב ולפעילים חברתיים המעוניינים לבחון את משנתו של מרקס ואת הרלוונטיות שלה למציאות החברתית-כלכלית בישראל.
האירוע ייפתח בלימוד משותף של קטעים נבחרים מהספר. לאחר מכן יתקיימו פאנלים והרצאות שיעסקו במשנתו של מרקס, תוך ניתוח תמונת המצב החברתית-כלכלית בישראל.
בין המנחים והמרצים משתתפים אנשי אקדמיה בכירים, אנשי משק מובילים ופעילים חברתיים.
להפקת יום העיון שותפים הוצאת הקיבוץ המאוחד – מערכת קו אדום, המכללה החברתית כלכלית קרן רוזה לוקסמבורג, בית אריאלה, שתי"ל.
מספר המקומות מוגבל. יש לאשר הגעה במייל: [email protected]
קישור למידע נוסף ותכניה מלאה.

נפיץ: תיירות מלחמה
עבודתן של נעמי יואלי וגליה יואלי
ב-16.1.2009, במהלך מבצע עופרת יצוקה, הפציץ טנק ישראלי את ביתו של ד"ר עזאלדין אבו אל עייש, רופא נשים מג'בליה שעבד בישראל. שלוש מבנותיו, ביסאן, מיאר ואיה, ואחייניתו נור, נהרגו.
אם ובת, תיירות מלחמה, מסיירות במחוזות הזכרון האישי והקולקטיבי ומציגות את עקבות הקולות, העדויות והתגובות שליבּו וליוו את כרוניקת המוות. מעין "והגדת לביתך" של הזכרון הקצר.
העבודה מוקדשת לזכר הבנות ולכבוד קרן Daughters for Life שהקים אביהן לזכרן.
זוכת פרס פסטיבל עכו 2011 על פריצת דרך ביצירה תיאטרוניתעיבוד וביצוע: נעמי יואלי וגליה יואלי | הפקה ושירה: רויטל מלכה | עיצוב: הדס עפרת | תאורה: אורי רובינשטיין | מוסיקה: יוסי מר-חיים | סאונד ארט וויולה: אילת לרמן | תלבושות: וליה פירטינוף | יעוץ סאונד: דודו שביט
צילום: ארל'ה הצמצם הבוער | תודות: ד"ר עזאלדין אבו אלעייש, קבוצת איפה דנה, יזהר באר, אנהאל הרפז, עירא אבנרי, מלי ברוך, מרית בן ישראל, אורי יואלי, ננה יואלי, דליה מעיין.
ההצגה עלתה בבכורה בפסטיבל עכו 2011  | משך המופע כשעה ורבע
27/03 יום שלישי בשעה 20:00 | 65 ₪

"חווית צפייה המאפשרת העמקה בפרטים הקטנים ומהם נפרשת לצופה תמונת עולם הנעה בין האישי לחברתי ומסתייעת בטכנולוגיה חיה של האינטרנט המלווה את היצירה בתחושת אותנטיות רבה" מנימוקי השופטים
"מתוך קרעי המידע, שיטוט אינטרנטי בלייב, עדויות והקלטות – נעמי וגליה יואלי בוראות עולם אינטרנטי מופלא, מתוק ומריר" טיים-אאוט

למידע נוסף באתר תיאטרון תמונע, למאמר שכתבה לין חלוזין דברת בערב-רב אודות ההצגה.
תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב, 03-5611211

הריקוד של פלורה
פלורה, אלמנה קשישה, עולה לקברו של בעלה ביום השנה. כמיטב המסורת היא מנקה את הקבר, מחליפה פרחים ועורכת פיקניק עם מאכלים שהמנוח אהב במיוחד. מתוך הטקסיות השנתית הקבועה, עולים וצפים זיכרונות על אהבה שחלפה וריקוד שכמעט וגווע.
תאטרון בובות ותנועה למבוגרים, ללא מילים.יצירה ובימוי: אביטל דבורי
שותפות ליצירה ומבצעות: יפעת ויינר, מוריה בן אבות, אורית ליבוביץ'-נוביץ'
ייעוץ אמנותי: אילן סביר
עיצוב ובניית בובות: אורית ליבוביץ'-נוביץ'
עיצוב חלל ותלבושות: יערה צדוק
עיצוב תאורה: אסי גוטסמן
מוזיקה ועיצוב פס-קול: בוריס מרצינובסקי
ניהול הצגה ומפיקה בפועל: סמדר חרפק"אין רגע דל בהצגה, יש מתח, יש התרגשות, יש הזדהות וגם הומור עדין. הפעלת הבובה נעשית ע"י כמה שחקניות/רקדניות.  הפתרונות המעשיים והחזותיים מרתקים. לכל פרט מטרה מדויקת….. הצגה מעולה. לכו לראות."  לוסי אלקויטי/ 6/2/2012
צוותא ,אבן גבירול 30 ת"א
יום שישי 18/5 בשעה 21:00
יום שבת 19/5 בשעה 20:30
הזמנת כרטיסים בקופה 03-6950156/7 או באתר
ההצגה עלתה לראשונה בערב הפתיחה של פסטיבל הבובות הבינלאומי,חולון 2011, בסיוע מרכז תיאטרון בובות חולון ובתמיכת מנהל תרבות ואיב.

שיח גלריה לקבוצת סלונה באורבן גלרי
ביום שישי, 18במאי 2012, בשעה 11:00 יתקיים שיח גלריה בתערוכתה של קבוצת סלונה "משת"פים" בהשתתפות שרון ב.ה. ומעצב ספר הקבוצה שהושק במסגרת התערוכה, ירון שין (jewboy).
חברי הקבוצה יציגו את עבודותיהם ויענו על שאלות.משתפ"ים
אוצרים: סיגל קשקש וגיא מורג צפלביץ'
תאריך נעילה: 28 במאי 2012
התערוכה "משתפ"ים" מציגה את דיוקנותיהם של שבעת חברי קבוצת 'סלונה'. אין מדובר בדיוקנאות עצמיים, כי אם באמנים, כפי שהם משתקפים במראה הנוקבת של חבריהם. התערוכה הינה שיתוף פעולה ומסע לגילוי עצמי בין החברים, שהסכימו לחשוף אחד בפני השני מכתבים ויומנים אישיים, ששמשו כחומר גלם לדיוקנאות. תערוכה זו מהווה איחוד מחדש של הקבוצה שהתפרקה בשנת 2009.
ספר האמן של הקבוצה מסכם שמונה שנות יצירה. במקום להציג את מיטב עבודותיהם בקטלוג רגיל, התיך המעצב הגרפי והאמן Jewboyחומרים ויזואליים שונים שנאספו מהאמנים (דימויי עבודות, צילומים ומסמכים אישיים) ליצירה חדשה ובלתי צפויה.
חברי הקבוצה: אדם שר, דדי ליפשיץ, שרון ב.ה., אוהד אלימלך, רנה רזניקוב רוזנטל, קרן שפילשר ו-Jewboy.
URBAN GALERY רחוב בית אשל 12, יפו, טל' 03-5181401.
א'-ה' 10:00-18:00, יום ו' 10:00-15:00, שבת 11:00-16:00.
www.urbangallery972.com

שתי תערוכות יחיד בבית בנימיני
דודי אלדר – קו בחומר, אוצרות דלית שרון ורונית צור (תערוכה בהפקה משותפת עם כנפיים)
תמר בן שאול – שוהה, אוצרת רונית צור
פתיחה: יום חמישי 17.5.12בשעה 20:00
נעילה: שבת 16.6.12
בתערוכה קו בחומר מוצג מערך עבודות בשני מדיומים מרכזיים: החומר הקרמי ורישומי נייר מיניאטורים. דודי אלדר מנווט את דרכו בין הדו-מימד לתלת-מימד, בין הצורך לחוש בחושניות של הפורצלן בידיו לבין הטיפול העדין והמאופק ברישומים. המתח והריגוש של הקו נוכח בכל עבודותיו. הוא מתייחס לנייר בדומה להתייחסותו אל החומר, ובטכניקה המזכירה מעין אקשן פטרנינג (Action Patterning) הוא חורט, מקפל, ומנקב אותם לכדי יצירה מוגמרת.
שוהה: תמר בן שאול לוקחת אותנו למסע של תעתוע בין פנים וחוץ, של ציור וצילום, של היות רובץ ומתעופף. תמר מציירת על אבנים לפי תצלומים ישנים ועכשוויים. המהותי עבורה בבחירת התצלום שתצייר לפיו היא עמדתו של המצולם במהלך סצינת הצילום. צילומי ווידאו מוקרנים על הקירות ומכניסים את ההתרחשות המרפרפת בחוץ פנימה. זהו צילום השופך אור על משמעות של שהייה, מבוסס על מוכר ושכיח אך ממוסך ומרוחק.
הנחת האבנים המצוירות בחלל הגלריה זו לצד זו מחברת את העכשווי, המשתטה, עם העבר הקיים למעשה בתשתיתו, ויוצרת פסיפס של זמנים.לפרטים נוספים: מרסל קליין   0545449942
בית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל אביב,  טל:  03-5182257
שעות פתיחה:   ימים ב-ה: 19:00– 11:00/ שישי-שבת: 14:00– 11:00
www.benyaminiceramics.org

סדאם חוסיין – מחזה מסתורין בזירה הבינתחומית
"סדאם חוסיין" היא מסכת הכתובה בלשון מיתית-שירית, המגוללת את ימיו האחרונים של הצורר העיראקי המסתגר בבונקר עם שלושה מכפיליו, ומבקשת להציג את סוד דמותו של הרודן, לפלס דרכי גישה נוחות בין הנשגב למגוחך ולפתח צורת התבוננות חדשה בהיסטוריה, בגיאולוגיה ובתפקידו של האדם בעולם.
המחזה הוצג לראשונה בפסטיבל עכו 2011   וזכה בפרס ראש העיר עכו, ציון לשבח על העבודה מוזיקלית וציון לשבח על מחזה מקורי.
מחזה: יונתן לוי
שחקנים יוצרים: סער סקלי, ניר שאולוף, אמיר פרג'ון ויונתן לוי
מוזיקאים: יפתח כדן והראל גל
תלבושות: רות גוילי
תנועה: נטלי תורג'מן
הפקה מחודשת: ורד אבוטבול
מנהל אמנותי הזירה הבין תחומית: גיא בירן
מנכ"ל: סיגל כהן
לוח מופעים:
19.05.2012 בית מזרח מערב, יפו, בשעה 21:00
19.05.2012 בית מזרח מערב, יפו, בשעה 22:30
בית מזרח מערב – דר' ארליך 16 יפו,
להזמנת כרטיסים: 02-6783378
מחיר: 80 ש"ח

אסתר נאור / כל הזמן אני ערפל
תערוכה של גלריה פלורנטין 45 ביריד צבע טרי 5
סדרת העבודות החדשה של אסתר נאור עוסקת בכאב ובפחד באמצעות ז'אנר הדיוקן. נאור מפסלת ראשים עם תווי פנים אנונימיים בטכניקה מיוחדת העושה שימוש בשעווה רכה ש"מתחזה" לשיש. הראשים המפוסלים נעים בטווח שבין המושלם לפצוע והשותת. נאור מתייחסת כאן לקיום אוניברסאלי מאויים, שברירי, שנמצא בסבל מתמיד ובחרדה קיומית. היא מבקשת לקחת את התחושות הללו ולהעניק להן גוף ממשי, כמעין בובות וודו בהיפוך תפקידים המאפשרות לשחרר את הכאב, להביט מבחוץ, להתחבר מחדש לרגש החמלה ולהציע נחמה ומרפא.
הסדרה התפתחה ממיצב שעשה שימוש בדימויים בשרניים מדממים שהונגדו עם מפרשי בד לבנים, והוצג בתחילת השנה בגלריה פלורנטין45. האסתטיקה היתה של איברים פנימיים בעלי מהות לא ברורה, שהוסרו מן הגוף, ספק באקט של אלימות ספק כמעשה ריפוי. העבודות האחרונות, לעומת זאת, פיגורטיביות וקונקרטיות, בצבעוניות של שחור, לבן וגווני האפור שביניהם. באופן פרדוקסלי, הערפול המונוכרומטי של תווי הפנים מעניק לכל דמות מפוסלת זהות וייחוד משלה, למרות נקודת המוצא הגנרית והזהה.
צבע טרי 5 יתקיים בביה"ס העל יסודי החדש, רחוב שושנה פרסיץ 3, קרית החינוך, צפון־מערב העיר, תל אביב
שעות הפתיחה:
רביעי 16.5.12, 22:00-17:00
חמישי 17.5.12, 22:00-17:00
שישי 18.5.12,  18:00-10:00
שבת 19.5.12, 21:00-10:00
לפרטים נוספים: www.etinaor.com  054-4531431

שתי תערוכות חדשות במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית
גבולות בתנועה: שיח חוצה תרבויות בשיתוף עם מוזיאון טייפה לאמנויות
יעקב מישורי – ציורים
פתיחה 18.5 בשעה 12:00
נעילה: 11.8
התערוכה "גבולות בתנועה" מציגה עבודות של 16 אמנים מטייוואן מן השנים 2012-1980, וארבעה אמנים עכשוויים מישראל ומן המזרח התיכון, המנהלים שיח משותף. האמנים בוחנים את הגבולות הנתונים בתנועה שבחיי היום־יום, כמו גם גבולות הקשורים לסוגיות חברתיות, פוליטיות וכלכליות הרלוונטיות לחיים בטייוואן, בישראל ובמזרח התיכון בימים אלה.
אוצרות: פאנג ווי צ'אנג, מנהלת הביאנלה והפרויקטים הבין־לאומיים של מוזיאון טייפה לאמנויות, ודליה לוין, מנהלת מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית.
האמנים המשתתפים: צָ'אנְג   ג'יֶאן- גִ'י, צֶ'ן גִ'י- רֶן, צֶ'ן גִ'ינְג-יָאוֹ, הוֹאוּ ג'וּן-מינג, סיֶה יינג-צ'וּן, הוּאָנְג גִ'י-יָאנְג, הוּאָנְג הָאי-סין, בֶּנְג הוֹנְג-גִ'י, סויוֹאוּ-סיֶין, דְזָאי   ג'יָה-ווֶיי, דְזוּי   גוּאָנְג-יוֹאוּ, דוּ   בֵּיי-שְה, ג'וּ   ג'וּן-טֶנְג, ווָאנְג יָה-הוּי, ווּ   גִ'י-דְזוֹנְג, יָאוֹ   רוּי-ג'וֹנְג, נירה פרג, מיקי קרצמן, מיכל שמיר ושריף ואכד.
התערוכה נערכת בסיועם הנדיב של מוזיאון טייפה לאמנויות ושל המשרד לקשרים כלכליים ותרבותיים של טייפה בתל אביב.התערוכה יעקב מישורי – ציורים מציגה סדרת ציורים גדולי ממדים ובעלי צבעוניות עשירה שנעשו בשנים 2008-2012. במסגרת התערוכה יוצגו גם טקסטים שנכתבו על ידי האמן ומתייחסים לעולם האמנות.
אוצרת: דליה לויןמוזיאון הרצליה – רח' הבנים 4, הרצליה
שעות פתיחה
ג', ה'- 16:00-20:00
ב,ד',ו', שבת- 10:00-14:00

"רב-ערב" – ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. בנוסף למידע השבועי מציעה המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע ומתנות שונות למנויים.

1 תגובות על “רב ערב 15.5.12”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *