רב ערב 8.5.12

אסתר נאור בצבע טרי, נפילת מתח בבית הגפן, מחול עכשווי בסוזן דלאל, הופעה של "בני המה", קולנוע ומאבק בפסטיבל דוקאביב ו"הורה" של להקת בת-שבע

אסתר נאור / כל הזמן אני ערפל
תערוכה של גלריה פלורנטין 45 ביריד צבע טרי 5
סדרת העבודות החדשה של אסתר נאור עוסקת בכאב ובפחד באמצעות ז'אנר הדיוקן. נאור מפסלת ראשים עם תווי פנים אנונימיים בטכניקה מיוחדת העושה שימוש בשעווה רכה ש"מתחזה" לשיש. הראשים המפוסלים נעים בטווח שבין המושלם לפצוע והשותת. נאור מתייחסת כאן לקיום אוניברסאלי מאויים, שברירי, שנמצא בסבל מתמיד ובחרדה קיומית. היא מבקשת לקחת את התחושות הללו ולהעניק להן גוף ממשי, כמעין בובות וודו בהיפוך תפקידים המאפשרות לשחרר את הכאב, להביט מבחוץ, להתחבר מחדש לרגש החמלה ולהציע נחמה ומרפא.
הסדרה התפתחה ממיצב שעשה שימוש בדימויים בשרניים מדממים שהונגדו עם מפרשי בד לבנים, והוצג בתחילת השנה בגלריה פלורנטין 45. האסתטיקה היתה של איברים פנימיים בעלי מהות לא ברורה, שהוסרו מן הגוף, ספק באקט של אלימות ספק כמעשה ריפוי. העבודות האחרונות, לעומת זאת, פיגורטיביות וקונקרטיות, בצבעוניות של שחור, לבן וגווני האפור שביניהם. באופן פרדוקסלי, הערפול המונוכרומטי של תווי הפנים מעניק לכל דמות מפוסלת זהות וייחוד משלה, למרות נקודת המוצא הגנרית והזהה.
צבע טרי 5 יתקיים בביה"ס העל יסודי החדש, רחוב שושנה פרסיץ 3, קרית החינוך, צפון־מערב העיר, תל אביב
שעות הפתיחה:
רביעי 16.5.12, 22:00-17:00
חמישי 17.5.12, 22:00-17:00
שישי 18.5.12,  18:00-10:00
שבת 19.5.12, 21:00-10:00
לפרטים נוספים
www.etinaor.com
054-4531431

נ

נפילת מתח  محنيّ الهامة  Crestfallen 
תערוכה חדשה בבית הגפן בחיפה
אוצרות: יעלה חזות וליאן סייד
בתערוכה מציגים שישה אמנים: עלאא אבו אסעד, אכרם אל חלבי, אחמד טרק חמד, דיאלה מדאח, שדא ספדי ומאיאדה עבוד סלפיטי.
הכותרת "נפילת מתח" המשדרת אווירה של ייאוש ופסימיות, אף מרחיקה במידת מה מחשבות של תקווה וציפייה. ואכן, על אף שאין זה נראה כך במבט ראשון, התערוכה אינה מבקשת להתעכב באזורים חשוכי האור בלבד, אלא לזהות בתוכם את אותם מקומות המבקשים להתרומם ולהזדקף.
בית הגפן יקיים את אירועי חודש התרבות הערבית במהלך חודש מאי. גם השנה יפנו האירועים אל הקהל הרחב במטרה לחשוף את התרבות הערבית על מגוון תחומיה. חודש התרבות הערבית יוקדש השנה לסופר המצרי נג'יב מחפוז, חתן פרס נובל לספרות, שהטביע את חותמו על הספרות הערבית המודרנית.
גלריה לאמנות בית הגפן, רחוב הגפן 2, חיפה
שעות פתיחה: א'-ה 08:00-19:00ו'  09:00-13:00

second count
ערב של מחול עכשווי – אש על הבמה!!!

חמישה כרטיסים בודדים לפונים הראשונים
המנהל האמנותי החדש של "תיאטרון מחול ירושלים" ליאור לב מציג את מופע הבכורה: "SECOND COUNT" עם קאסט בינלאומי חדש!
יום ד', 9.5 מרכז סוזן דלל תל אביב בשעה 21:00
קישור לוידאו מן המופע:  http://www.youtube.com/watch?v=zWqrR7-xWFE&feature=email
ליאור לב, הכוריאוגרף הבינלאומי וזוכה מלגת קרן האמנות של מדינת באדן-וורטמברג בגרמניה, חזר לארץ לאחרונה וקיבל לידיו לנהל אמנותית את תיאטרון מחול ירושלים, שעימו יציג את ההופעה. בהרכב החדש ניתן למצוא רקדנים ישראלים, רקדנית אוסטרלית ורקדן מאיסטנבול אשר יוצרים ביחד מארג בינלאומי ייחודי. המופע יעלה בבכורה ב-9 במאי 2012 במרכז סוזן דלל.
היצירה Second Count מהווה מפנה בתפיסתו היצירתית של לב, המבוססת על ניגודים בין תרבות הבלט האירופאית לבין מחול עכשווי, בין סימטריה לכאוס, בין הקבוצה ליחיד ובין גבר לאישה, דרך פאזל אמנותי מורכב. לב מציג ביצירה מנעד תנועתי רחב של קטעי סולו אישיים, דיאלוגים זוגיים וריקוד קבוצתי אינטנסיבי.
מוזיקה: Penguin Club Orchestra, Appleseed, Bjork, Tobin Amon מחיר: 90 ש"ח
טלפון להזמנת כרטיסים: 03-5105656
או דרך אתר האינטרנט: http://www.suzannedellal.org.il/?CategoryID=163

הופעה של להקת "בני המה"
עשרים שנה אחרי נושאי המגבעת, אהד פישוף וישי אדר משחררים אלבום חדש.
מופע פותח: רייסקינדר
ישי אדר ואהד פישוף הם מהאמנים החשובים של סצינת המוזיקה האלטרנטיבית בישראל. אחרי אינספור פרויקטים שונים ומשונים, ביחד ולחוד, התשוקה לחזור לבמה עם שירים בעברית הובילה אותם להקים את בני המה. על הבמה הם מהווים התגלמות רועשת ואקצנטרית של צמד סינת-פופ.“ההופעה היתה כמו מכת חשמל: קלידיו המוטרפים והחלומיים של אדר נעו קצבים משתנים, בתוספת שירתו המוכרת, שופעת הכריזמה, וריקודיו הסמי-רובוטיים של פישוף". עמיחי שליו, YNETיום חמישי 10.5
תאטרון תמונע, שונצינו 8, תל אביב / פתיחת דלתות: 22:00
להזמנת כרטיסים: http://tmu-na.org.il/Index.asp?ArticleID=1803&CategoryID=102&Page=1

***

יומני המאבק
10-12/5/2012
אזרחי ישראל לא היו היחידים שיצאו לרחובות בשנה החולפת. זו הייתה שנה בה המונים ברחבי העולם כבשו את המרחב הציבורי והרימו קול זעקה בשמו של הצדק ולמען שינוי חברתי. מוקדם לדבר על תוצאות, אך כבר עתה ברור כי מדובר בהתפשטות מסעירה של מחאות עממיות, שפרצה לאחר עידנים של אדישות או דיכוי. לרגל פסטיבל דוקאביב החלטנו לאצור ב"קולנוע בית העם" תוכנית שתעסוק בגל המהפכות והמחאות ששטף את הגלובוס. לצד סרטים שתיעדו את ההתרחשויות, התוכנית כוללת גם דיונים והרצאות בהשתתפות יוצרים, מומחים ופעילים חברתיים שיספקו הקשר מקומי. האירועים יתקיימו תחת כיפת השמיים על גג "בית העם", וכמו שאר האירועים בבית – הכניסה אליהם חופשית.[לאור קיומה של ההפגנה בשבת בערב, אירועי יום שבת הוקדמו לאחה"צ]
פרטים מלאים: http://www.docaviv.co.il/he/2012/events/112
עורכי התכנית: אדם אבולעפיה, דני רוזנברג, שלי בן שחר

הורה מאת אוהד נהרין ובביצוע להקת בת-שבע
הורה מאת אוהד נהרין ובביצוע להקת מחול בת-שבע תשתתף השנה בפסטיבל אדינבורו הבינלאומי שיתקיים במהלך חודש אוגוסט בעיר. בארץ תוצג 'הורה' חמש פעמים: שלוש הופעות בתל אביב, הופעה אחת בקיבוץ יגור והופעה נוספת בכפר בלום.
11רקדנים, תמיד על הבמה, תמיד נוכחים, תמיד זמינים. שש נשים וחמישה גברים בלבוש מעוצב אך פשוט בגווני שחור וללא קישוטים, זרועות ורגליים חשופים. רצפת המחול וקירות הבמה הסינמסקופית צבועים בירוק בהיר, ספסל ארוך כמו צף בפאתי הבמה.
"הורה" מציעה שפע של נקודות התייחסות ואזכורים, מספר אוהד נהרין. "חוויית הצפייה מתקיימת בטלטלה בין הטריות של הרגע, שבו פועל כוחו של הדמיון, לבין מה שהרגע מאזכר והיא קשורה לזמינות של כולנו לרגע הטרי ולאו דווקא לאזכור שלו. הקצב וההיגיון הפנימיים של היצירה מציעים רצף של נקודות שיא כמעט ללא שפל ביניהן ו 'אפקט ההצטברות', שנוצר במכוון, משמעותי מאד בחוויית הצפייה".
המוזיקה האלקטרונית, להוציא קטע קצר מאת איקדה, היא בעיבודו של המוזיקאי היפני איסאו טומיטה ליצירות מוזיקליות של מלחינים מוכרים כגון שטראוס, ראוול, צ'ארלס הובס, דביוסי ומזורסקי, ובביצועו של טומיטה.עריכה ועיצוב פסקול: מקסים וואראט
עיצוב במה ותאורה: במבי
את הספסל עיצב וייצר אמיר רווה
תלבושות: אנה מירקין
לוח מופעים:
אולם סוזן דלל, מרכז סוזן דלל, תל-אביב
יום שני 14.05בשעה 21:00
יום שלישי 15.05בשעה 21:00
יום רביעי 16.05בשעה 19:00מחיר כרטיס 150 ₪130₪ (יציע)
להזמנת כרטיסים: קופה: 03-5171471
http://www.batsheva.co.il
קיבוץ יגור, תיאטרון יד למגינים, להזמנת כרטיסים 04-9848172
יום חמישי 17.05בשעה 21:30
כפר בלום, מחלקת תרבות מ.א גליל עליון, להזמנת כרטיסים: 04-681640/2
יום שני 21.05 בשעה 20:30
צילום דימוי: גדי דגון

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | ‎03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *