רב ערב 27.3.12

כרטיסים במתנה למופע של רננה רז, הרצאה על אמנות מהודו ופקיסטאן, מופע חדש של להקת בת-שבע, הצגה בתיאטרון תמונע ועוד

צילום: אלי בן בחור

YouMake, Remake

חמישה כרטיסים לפונים/ות הראשונים/ות

מופע תנועתי רב-תחומי בהשתתפות אמנים מתחומי הבמה השונים שמגיבים לקטעי YouTube, מקיימים דיאלוג עם המקור ונותנים פרשנות חדשה לסרטונים. המפגש בין האמנים לסרטונים הוא מפגש מלא דמיון, מחשבה, מתח והומור. במהלך הערב מוצגים הקטעים אחד אחרי השני כאשר לאמן יש אפשרות לבחור האם הסרטון יוקרן לפני, אחרי או במהלך תגובתו הבימתית. על הבמה נוצרת שרשרת של סרטונים ותגובות, שונות, ייחודיות ומרתקות.

משתתפים: רננה רז, עופר עמרם, אור מורן, שני בן חיים, ענבר נמירובסקי, ענבל יעקובי, טל קלאי, טלי פרץ, הלל קוגן, אוליביה קורט מסה ולאה לבנה.

28.3 בשעה 21:00 בבית מיומנה, רח' לואי פסטר 15, יפו, 03-6811787

מעוניינים/ות בכרטיס? כתבו ל: [email protected] וציינו שם, כתובת ומספר טלפון.

הקליפ "ציפור בלי כנפיים":http://www.youtube.com/watch?v=519-5lZUbo8&feature=uploademail

 

בצילום למעלה: באני אבידי שמור, 2006 (פרט וידאו)

אמנות מתת-היבשת: הודו ופקיסטאן

הרצאה של האוצרת רותם רוף בבית האמנים בירושלים

יום שלישי 27.3.2012 בשעה 19:00
שדה האמנות העכשווית בתת היבשת ההודית נמצא בפריחה רעיונית ויצרנית חסרת תקדים. הדבר קורה במקביל וכפועל יוצא מהשינויים הפוליטיים, הכלכליים והחברתיים שעוברים על תת היבשת בשני העשורים האחרונים, ומביא מחד לעניין עצום של הממסד האמנותי העולמי ושוק מכירות משגשג, ומאידך יוצר עבודות שהופכות יותר ויותר ניסיוניות ובעלות אוריינטציה פוליטית-חברתית מובהקת. האוצרת רותם רוף תציג בהרצאתה את סצינת האמנות העכשווית בהודו ופקיסטן. רוף תצביע על האופנים שבהן מבקרת האמנות הנוצרת בארצות אלו את הנחות היסוד המובלעות בדיכוטומיה מזרח/מערב ומציעה פרוק של  סטריאוטיפים תרבותיים, ועל הדרכים שבהן היא מעוגנת בשיח האמנות הגלובלי ובמסורת האמנותית העשירה של תת היבשת.

נפיץ: תיירות מלחמה

עבודתן של נעמי יואלי וגליה יואלי
זוכת פרס פסטיבל עכו 2011 על פריצת דרך ביצירה תיאטרונית

ב-16.1.2009, במהלך מבצע עופרת יצוקה, הפציץ טנק ישראלי את ביתו של ד"ר עזאלדין אבו אל עייש, רופא נשים מג'בליה שעבד בישראל. שלוש מבנותיו, ביסאן, מיאר ואיה, ואחייניתו נור, נהרגו.
אם ובת, תיירות מלחמה, מסיירות במחוזות הזכרון האישי והקולקטיבי ומציגות את עקבות הקולות, העדויות והתגובות שליבּו וליוו את כרוניקת המוות. מעין "והגדת לביתך" של הזכרון הקצר.
העבודה מוקדשת לזכר הבנות ולכבוד קרן Daughters for Life שהקים אביהן לזכרן.
עיבוד וביצוע: נעמי יואלי וגליה יואלי | הפקה ושירה: רויטל מלכה | עיצוב: הדס עפרת | תאורה: אורי רובינשטיין | מוסיקה: יוסי מר-חיים | סאונד ארט וויולה: אילת לרמן | תלבושות: וליה פירטינוף | יעוץ סאונד: דודו שביט
צילום: ארל'ה הצמצם הבוער | תודות: ד"ר עזאלדין אבו אלעייש, קבוצת איפה דנה, יזהר באר, אנהאל הרפז, עירא אבנרי, מלי ברוך, מרית בן ישראל, אורי יואלי, ננה יואלי, דליה מעיין.
ההצגה עלתה בבכורה בפסטיבל עכו 2011
משך המופע כשעה ורבע

"חווית צפייה המאפשרת העמקה בפרטים הקטנים ומהם נפרשת לצופה תמונת עולם הנעה בין האישי לחברתי ומסתייעת בטכנולוגיה חיה של האינטרנט המלווה את היצירה בתחושת אותנטיות רבה" מנימוקי השופטים
"מתוך קרעי המידע, שיטוט אינטרנטי בלייב, עדויות והקלטות – נעמי וגליה יואלי בוראות עולם אינטרנטי מופלא, מתוק ומריר" טיים-אאוט
למידע נוסף באתר תיאטרון תמונע, למאמר שכתבה לין חלוזין דברת בערב-רב אודות ההצגה.

27/03 יום שלישי בשעה 20:00
65₪
תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב, 03-5611211

פסטיבל "מדרום"

פסטיבל "מדרום" יתקיים באופקים ב-29 במרץ, ויציג מגוון פרויקטים אמנותיים שנוצרו בשיתוף הקהילה המקומית.
האירועים יוצגו בחמישה מוקדים בעיר:
"יוצרים אופקים" (הנחיית אוצרות: דרורית גור אריה): התערוכה המרכזית נבנתה סביב אמנים בני ובנות העיר אופקים, ותוצג למשך יום האירוע בלבד בחללים השונים של המרכז המסחרי בו מתקיים הפסטיבל. בין השאר יוצגו:
אופקים בשחור לבן  ז'וזף יוסף דדון עם תצלומים המתייחסים לאירועים ומקומות בעיר, כמו מפעל הטקסטיל הנטוש "אופ-אר" וכן נופי המדבר.
IT אייל אסולין יציג יצור דמוי עכביש שכמו מנסה להבקיע את דרכו החוצה, מבקש לפרוץ את גבולות שטח התצוגה והופך לאגרסיבי ורועש.
הצעירים המבטיחים של אופקיםיגאל חדד ומזי אלימלך בפרויקט שמעלה שאלות באשר לעתידם של צעירי אופקים החיים במקום דרך 10 דיוקנאות בסגנון מגזיני נוצץ.

בשעה  17:30 ייצא סיור הליכה מודרך שבמהלכו יפגשו האורחים במשורר, אמנית ופייטן תושבי אופקים, ויתוודעו לאמנות מקומית.
בשעה 18:30 יתקיים רב שיח בנושא "המקום שממנו מגיעה היצירה" ותיפתח התערוכה "צומת" של האמנית   אליס אטגדי, שיצירתה מושפעת מההתמודדות עם האובדן שחוותה בעקבות מותו של בעלה, האמן הבינלאומי חיים אטגדי ז"ל.
פסטיבל מדרום מחבר עשייה תרבותית ייחודית הקיימת באופקים יחד עם עשייה תרבותית מסקרנת המגיעה מכל הארץ. הפסטיבל הוא יוזמה של  "המחלקה לתרבות, יצירה והפקה" במכללת ספיר.
לתוכניה המלאה: http://maamul.sapir.ac.il

לא מתיילד

"הכיוון מזרח"- כתב עת לתרבות וספרות – גיליון ילדים ראשון
לראשונה בארץ ולראשונה בעשר שנותיו של כתב העת "הכיוון מזרח", גיליון מס' 23 שיוצא לאור בימים אלו פונה כולו לילדים. הכותבים והמאיירים התייחסו לנושאים המזוהים עם כתב העת, העוסק ברב-תרבותיות ובחברה בישראל, וכל טקסט מלווה באיורים שנוצרו במיוחד לגיליון. בגיליון זה עורכי כתב העת, עמרי הרצוג ובת-שחר גורמזאנו גורפינקל, שיתפו פעולה עם אתר "הפנקס", ועורכיו – יותם שווימר ותמר הוכשטטר – ששימשו כעורכים-אורחים. שיתוף פעולה נוסף נעשה עם ארגון "ביקורים", המקדם ספרות חברתית לילדים.
הגיליון פונה לילדים, אך האתגר שבפניו ניצבו הכותבים והמאיירים היה, איך מעבירים סיפורים ושירים בנושאים חברתיים אקטואליים, מבלי להתיילד או להיות דידקטיים; מבלי לנאום או להטיף, רק לספר סיפור טוב בהומור רב וברגש. הנושאים שבהם מטפל הגיליון עוסקים בין השאר בחיי משפחה, מהגרי עבודה, הקשר עם יהדות ארצות הברית, משטרת ההגירה, מלחמה ויריבות, עולים חדשים, גדר ההפרדה. צורת הכתיבה והאיורים שמלווים אותם מקנים לילד ולילדה מודעות חברתית ומספקים חווית קריאה מהנה ומגוונת.

רשימה המשתתפים: עמית וייסברגר, דולה יבנה, מיכל גלעד, סוזי מורגנשטיין, יערה עשת, צחי פרבר, קרן כץ (ע"פ סיפור של יובל בן-עמי), ענבל מלכה, זאב אנגלמאיר, רוני פחימה, תמר הוכשטטר, דורון זהרי, תמר ורטה-זהבי (ע"פ סיפור של עבד-אלסלאם יונס), אביחי נזר, לירון כהן.

הכיוון מזרח הוא כתב-עת לספרות, לתרבות ולאמנות, הדן בסוגיות של רב-תרבותיות ושל זהות מזרחית וישראלית. הכיוון מזרח יוצא לאור בבימת קדם – הוצאת ספרים ונתמך על-ידי משרד המדע התרבות והספורט – מנהל התרבות, הקרן החדשה לישראל,עיריית תל-אביב וקבוצת אוטו תקשורת למידע מוטורי.
למידע ולרכישת גיליונות: 054-3550105 [email protected]

 

צילום: גדי דגון

ערב חדש לאנסמבל בת-שבע

בכורה: 29 במרץ 2012

 LOST CAUSE יצירה חדשה מאת שרון אייל וגיא בכר
"טאבולה ראסה" מאת אוהד נהרין

LOST CAUSE: שרון אייל, גיא בכר, המוסיקאי אורי ליכטיק ומעצב התאורה במבי חוברים שוב ליצירה חדשה נוספת, והפעם לאנסמבל בת-שבע. שרון אייל על היצירה החדשה: "אני אוהבת לראות איך אנשים חושבים כשהחיבורים שלהם במוח הם אחרים. איך יכולת של ניואנסים וג'סטות משנה עולם ובונה אותו.   ביצירה החדשה השפה ישירה ונגישה ובו בזמן מתוסבכת ונעלמת, כמו משחק מאתגר, שלא חושף תמונה מלאה אלא משאיר במכוון משבצות חסרות".
עיצוב התלבושות ליצירה זו הוא של מעיין גולדמן בשיתוף שרון וגיא.
"טאבולה ראסה": "טאבולה ראסה" נוצרה ע"י אוהד נהרין בשנת 1986 לבלט פיטסבורג בארה"ב, טרם הגעתו ללהקת בת-שבע, ומאז בוצעה ומבוצעת על ידי להקות מחול רבות ברחבי העולם. הכוריאוגרפיה, למוסיקה המכשפת של המלחין האסטוני ארוו פארט, נחשבת לקלאסיקה של מחול עכשווי ומהווה מקור השראה ליוצרים ומבצעים בעולם. "טאבולה ראסה" הוצגה בישראל בפעם האחרונה בשנת 2004, והצגתה מחדש היא הזדמנות לצפות שוב באחת מאבני הדרך הנודעות ברפרטואר הנהריני.

אולם סוזן דלל, מרכז סוזן דלל, תל-אביב
29.03.2012, יום ה' 21:00
30.03.2012, יום ו' 22:00
31.03.2012, יום ש' 21:00

מחיר כרטיס 150 \  ₪130₪ (יציע)
להזמנת כרטיסים: קופה: 03-5171471
http://www.batsheva.co.il

 

פלורנטינית

תערוכה של לני דינר-דותן בגלריה החנות

לני דינר-דותן, אדריכלית, אמנית ונגרית, מציגה שלוש נשים כלואות בשלושה דימויים מהאמנות הפלורנטינית האיטלקית ויוצרת אותן מחדש בפלורנטין של דרום תל אביב בוידאו פיסול וצילום.
"כלואה בפרופורציות מושלמות" הוא דיוקן עירום של האמנית, נעה לנצח בין שתי תנוחות מאזכרת את הדיוקן הגברי של ליאונרדו דה ווינצ'י, האדם הויטרוביאני, שעל בסיסי הפרופורציות המושלמות שלו נבנו מקדשים וכנסיות, בעוד היא כלואה בפרופורציות שנכפו עליה. "המדונה הנרדמת" היא עבודת וידאו שבה הופכת המדונה לאמא אמיתית, כזו שלא הייתה יכולה להתקיים באמנות הרנסנס משום שהיא חלשה, עייפה ונרדמת על משמרתה. מועלת בתפקיד האם המושלמת. ו"הסעודה הממש אחרונה" היא מיצב בעל פרספקטיבה בלתי אפשרית. סצנה דתית המסמלת שלמות הופכת לארוחה המשפחתית האחרונה, האוכל נופל נשפך ונשבר על הרצפה. המשפחה נהרסת. הצופה נכנס לרגע אינטימי בחיי משפחה שהייתה פעם מושלמת ועולמה  מתפרק. השולחן של הסעודה האחרונה שעליו סועדים האבא, האמא והילד משיל מעליו את המזון שהוא בסיס קיומם.

אוצר: עודד ורטש
פתיחה: יום חמישי, 29.3 בשעה 20:00. נעילה: 19.4
העבודה מוצגת במשך 24 שעות ביממה בויטרינות
תצוגה גם בחלל הפנימי של החנות: שישי ושבת, 30-31.3 בשעות 10:00-14:00
רח' העליה 31, ת"א

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *