רב ערב 27.2.12

הופעת השקה של קוב, ספר במתנה, תערוכה בגלריה החנות, וו.ג. זבאלד בחולון, כנס ייחודי בשנקר ועוד

אי | שקט – שתי נובלות מאת אור ארנסט

סדרת "קיטובים נפגשים", הוצאת כרמל
סיפור אווירה לירי, רוחש דימויים צבעוניים, ובעל עלילה מאופקת – מעמיד במרכז הנובלה הראשונה, טרנסג'נדרית בגיל העמידה. לאורך הסיפור משובצים קטעים מנקודת מבטה של הזהות הגברית המתקיימת בתוכה, וביחד נוצר דיאלוג פנימי, תובעני ודחוס. בנובלה השניה, ציניות נואשת ופרצי חמלה מלווים את חיה הסוערים של צעירה – מילדות בשכונת פשע ביפו, ועד לניו יורק הדקדנטית של תחילת שנות ה-80, כשמאבקה הפנימי לבסס לעצמה זהות כיוצרת, מניע את העלילה.
העיר יפו מרחפת מעל לשתי הנובלות, ובדומה לגיבורות, גם זהותה חמקמקה, ונעה בין שני קטבים.

לקטע קריאה, ביקורות, וזרם תודעה: orernst.co.il
מעוניינים/ות בספר? שלושה עותקים ממתינים לפונים/ות הראשונים/ות לכתובת: [email protected]
בפנייה יש לציין שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

 

כרטיס זוגי בחינם להופעת ההשקה של אלבומו החדש של קוב "סימני תשוקה"

בשנים האחרונות אפשר היה להתרשם מהטקסטים הנוקבים של קוב, שסיכמו את מצב התרבות בארץ. עכשיו מתפנה המוזיקאי לעסוק גם בקונפליקטים אישיים. אלבומו החדש "סימני תשוקה" הוקלט באווירה מיוחדת באולפן קטן בראש פינה, והוא כולל שמונה קטעים סוחפים ומעוררי השראה המהווים פסקול מושלם לימים הקודרים של החורף. קוב חוזר למתכונת של אלבומיו הקודמים שזכו לביקורות מעולות, ומגיש טקסטים חדים, הדוקים בעלי אמירה בליווי מוסיקה עשירה ומלאת רבדים.
"סימני תשוקה" – מילים ולחן: קוב, הפקה מוזיקלית: נדב כץ, עיבודים: נדב כץ, קוב ואלעד אייזיקוביץ.

מופע השקה לאלבום החדש:
רביעי, 29/2, 22:00, אוזןבר, ת"א
כרטיסים: 40 ש"ח (מומלץ להזמין מראש)
כרטיס זוגי במתנה יחכה לפונה הראשון/ה. כתבו ל: [email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.

 

שנקר מנסה פורמט חדשני בלימודי אמנות – הקוצ'מוצ' יוצא לדרך

כנסים אקדמיים בתחום לימודי האמנות מאורגנים בד"כ באופן שבלוני וצפוי: לאחר שהוחלט על נושא מרכזי נבחרים מרצים בכירים שיש להם מה לומר בנושא שיועד לכנס ולשאת דברים. אך האם מבנה קבוע מראש כל כך, יכול לשרת התפתחות של חשיבה אמנותית המחפשת השראה מחוץ למסגרות מקובעות? הוגה רעיון הקוצ'מוצ', פרופ' מיכה לוין, ראש המחלקה לאמנות רב-תחומית בשנקר, חיפש דרך לעודד השראה בין אמנים מתחומים שונים ובחר לנסות פורמט חדש של מפגש אקדמי – הקוצ'מוצ', הקרוי על שם המאכל המסתורי והבריאותי שפולה בן גוריון נהגה להכין. בניגוד לכנסים אקדמאיים שגרתיים הקוצ'מוצ' משאיר מקום להשראה בלתי צפויה. לכל מרצה מוקצות 15 דקות שבהן הוא יכול לדבר על נושא שלא נבחר מראש, וללא תיאום עם מרצים אחרים. כל מרצה מציג נושא או רשמים באופן חופשי, ללא שום פורמט מחייב פרט למגבלת הזמן.

הקוצ'מוצ' הראשון, בהנחייתו של פרופ' מיכה לוין, יתקיים ב-5 במרץ בשעה 20:00 בשנקר,
בבניין עלית (רחוב ז"בוטינסקי 8, ר"ג), בגלריה ע"ש פאטי וארנסט וורת'. 
ישתתפו:
עדי ברנדה: צלם, אוצר, DJ ומרצה ב"שנקר"
אלכס פדואה: מעצב תעשייתי
בתיה קולטון: מאיירת ספרים, פרסמה רומן גרפי
פרופ' לארי אברמסון: צייר ומרצה בכיר ב"שנקר"
שרון פוליאקין: ציירת, מרצה ב"שנקר" וראש המחלקה לאמנות באוניברסיטת חיפה
רועי קופר: צלם ומרצה ב"שנקר"
www.shenkar.ac.il

 

Slums Goldrush

תערוכה של אורי שפירא בגלריה החנות
תוך שימוש בטכניקה ייחודית של הזרעת מתכות ההופכות לגידולים, פורס אורי שפירא שני אקווריומים המודבקים לויטרינות של החנות, ובהם מערכת של ריאקציות כימיות, וריאציה חיה על אבולוציית הדו מימד. זהו כמו-ציור המקבל חיים משל עצמו לאחר רגע הבראשית של ההזרעה. האמן מוותר על השליטה בעבודה אשר נשארת להתהוות תוך כדי תצוגה של כמה שבועות: ממופשט כתום, דרך גידולי טבע מוזהבים, ועד לכדי קריסה פנימית, ולבסוף התפוררות עם העקירה מהחלון.
זוהי תערוכת היחיד הראשונה של שפירא, אשר מזה כמה שנים מייצר מנגנונים המתכתבים מצד אחד עם ציור ומצד שני עם עבודות ניו מדיה דינאמיות, אלא שהוא עושה זאת באמצעים כמעט-חיים וכמעט-אורגניים – באקווריומים נטולי פורמלין המלאים במתכות ובתמיסות, מייצרים משהו שהוא בין הדמייה של טבע דומם להדמייה של טבע חי, מעין זיוף המטשטש את גבולות הטבעי והמקורי.

פתיחה – יום חמישי, 1.3, בשעה 20:00
נעילה – 22.3
העבודה מוצגת בויטרינות הפונות לרחוב במשך 24 שעות ביממה
גלריה החנות, רח' העליה 31, תל אביב

 

נופי זיכרון – אירוע מיוחד על יצירתו של וו. ג. זבאלד במלאות עשור למותו

יום שני, 5.3.12 – פתיחת דלתות ב 17:30, מדיטק חולון, רח' גולדה מאיר 6, חולון
הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש  במייל: [email protected]

מדיטק חולון ומכון שפילמן לצילום יקיימו אירוע מיוחד תחת הכותרת "נופי זיכרון", שיוקדש ליצירתו של הסופר הגרמני החשוב וו. ג. זבאלד במלאות עשור למותו. האירוע ייפתח בפאנל שיעסוק בדימויים ובתצלומים ביצירתו של זבאלד ובאופני ייצוג המתעתעים בקוראים ובתודעה ההיסטורית והאסתטית שלהם, בהשתתפות האמן צבי גולדשטיין, הפסיכולוג, מבקר האמנות והאוצר איתמר לוי וד"ר רומי מיקולינסקי, מנהלת המחקר של מכון שפילמן לצילום.
לאחר הפאנל יוקרן סרטו של הבמאי הבריטי גראנט ג'י "סבלנות (בעקבות זבאלד)" (90 דק', תרגום לעברית), המבוסס על הספר "טבעות שבתאי". זהו הסרט הראשון שעוסק ביצירתו של זבאלד ומשתתפים בו כותבים חשובים, אמנים ואנשי קולנוע. הסרט ההגותי ורווי האווירה עוסק בנופים, אמנות, היסטוריה, חיים ואובדן. הבמאי מציג נקודת מבט מיוחדת במינה על יצירתו של זבאלד, תוך כדי הליכה בשבילי אנגליה המזרחית בעקבות ספרו. כמו הספר שחומק מהגדרה גנרית ולא ברור אם הוא רומן, ספר עיון, מדריך טיולים או סקירה היסטורית, כך גם הסרט אינו מתיישב בהגדרות הז'אנרים הקולנועיים המוכרים. בתום הסרט תתקיים שיחה עם הקהל בהשתתפות הבמאי, המגיע לישראל לרגל הקרנת הבכורה.

בתאריכים 18-4 במרץ, תוצג בספריית המדיטק ספריה זמנית מיוחדת שתוקדש לכתביו של וו. ג. זבאלד ולאמנים והסופרים שהושפעו ממנו ושמוזכרים בספריו.
הערב יתקיים בשיתוף סינמטק חולון, ספריית המדיטק, מכון גתה וכתר ספרים.

 

רגע! שירה

"פלאש-מוב" ביום השירה הבינלאומי

משוררות ומשוררי כל העולם – התאחדו!

ביום רביעי ה-29.2.2012 יצויין יום השירה הבינלאומי ברחבי העולם. כאן, בישראל, נציין את יום השירה באירוע שיהפוך למסורת מדי שנה – רגע שירה.

באותו יום, בשעה 17:13 בדיוק, אנו מבקשים מכל משוררת, משורר וכל אוהבי השירה, לקרוא שיר אחד במקום בו הם נמצאים. זה יכול לקרות במשרד, ברחוב, בהפגנה, בבית הקפה, תוך כדי נשיקה, על חוף הים, באיזור החלב במכולת, בחדרכם הפרטי, בתחנת הרדיו או ברכב.

באותה דקה תהדהד השירה בכל רחבי הארץ, בעברית, ערבית, רוסית, אמהרית, אנגלית, יידיש,וכל שפה אחרת, ומשם, אל העולם.

כדי שהרגע השירי יזכר ויתועד אתן מוזמנות לצלם אותו בוידאו או בסלולר ולהעלות ליוטיוב או לשלוח אלינו לכתובת [email protected]

האירוע יערך ביוזמת מאבק המשוררים: יוזמה של משוררים שהחלו להפגש בספטמבר כדי להעלות את קרנה של השירה. המאבק זכה לאחרונה להישגים עם החזרת התמיכה בשירה על ידי קרן רבינוביץ' ומפעל הפיס. יוזמה נוספת של המאבק היא 'תו שירה', תעודה המעודדת חנויות ספרים למכור שירה. יוזמה נוספת שתקיים ביום השירה היא הגעה של משוררים לבתי הספר כדי להפגיש את התלמידים עם שירה עכשווית.

נתאחד כולנו, באותו רגע, סביב השירה!

דף הפייסבוק של האירוע

אמנות – חברה – קהילה

מקבץ תערוכות במוזיאון פתח תקוה לאמנות

אוצרת: דרורית גור אריה

אמנות – חברה – קהילה ויחסי הגומלין המתהווים ביניהן, עומדים במרכז מקבץ תערוכות שמבקש להאיר מודלים שונים של מעורבות חברתית דרך מגוון פרויקטים של אמנים ישראלים ובינלאומיים הפועלים בקרב קהילות באזורים גיאוגרפיים ותרבותיים שונים, כחלק מקידום אג'נדה חברתית ופוליטית שמטרתה להניע תהליכים ולהשפיע על החברה והממסד.

אל סרו: צ'מי רוסאדו סייחו
הפרויקט של האמן הפורטוריקני צ'מי רוסאדו סייחו (בתמונה למעלה), מפגיש בין אמנות עכשווית, אקטיביזם חברתי ותרבות מסורתית לבין אדריכלות ונוף. רוסאדו סייחו יזם יצירה סביבתית בעיירה אל סרו, במסגרתה רתם את אנשי הקהילה לצביעת חזיתות של יותר ממאה בתים בקשת של גווני הירוק – צבע המקושר למפלגת "העצמאות" של פורטו-ריקו ובה בעת גורם להטמעת בתי העיירה בנוף ובטופוגרפיה, כאילו היו חלק אינטגראלי מהצמחייה המקומית. יוזמה זו התגלתה כבעלת השפעה עצומה על היחסים הבין-אישיים בקהילה, ותרמה למיצובה מחדש ולתחושת שייכות וגאווה מקומית.

פרויקטים נוספים:
אופקים: ז'וזף דדון
פרויקט אופ-אר: ז'וזף דדון, איציק קריספל, אפרת- קובלסקי אדריכלים  ודן חסון
בית: דדון ׀ פון-בידר
ארץ אינסוף: אלונה הרפז ומיקה רוטנברג
Nomansland – טרילוגיה של מסעות: הרשות העצמית וקבוצת מוסללה
אין שם כלום: קטרינה שֵׁדה
החוג לקולנוע: אורי רוזנווקס

שיח גלריה בתערוכות מתקיים מדי שבת בשעה 12:00
מוזיאון פתח תקוה לאמנות, ארלוזרוב 30, פ"ת 03-9286300
www.petachtikvamuseum.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *