רב ערב 7.2.2012

כרטיסים חינם למופע של גל זיו הערב, תערוכות חדשות במוזיאון פ"ת, הצגתן של נעמי וגליה יואלי בתיאטרון תמונע, הרצאה של רונן אידלמן בבית האמנים ועוד

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


אמנות – חברה – קהילה
מקבץ תערוכות חדש במוזיאון פתח תקווה לאמנות
פתיחה: יום חמישי, 9 בפברואר בשעה 20:00
אוצרת: דרורית גור אריה


אופקים, ז'וזף דדון

אמנות- חברה – קהילה ויחסי הגומלין המתהווים ביניהן, עומדים במרכז מקבץ תערוכות שמבקש להאיר מודלים שונים של מעורבות חברתית דרך מגוון פרויקטים של אמנים ישראלים ובינלאומיים הפועלים בקרב קהילות באזורים גיאוגרפיים ותרבותיים שונים, כחלק מקידום אג'נדה חברתית ופוליטית שמטרתה להניע תהליכים ולהשפיע על החברה והממסד.
משתתפים/ פרויקטים:
אופקים: ז'וזף דדון
פרויקט אופ-אר, מרחב קהילתי וחממה תרבותית: ז'וזף דדון, איציק קריספל, אפרת-קובלסקי אדריכלים ודן חסון
בית: דדון ׀ פון-בידר
ארץ אינסוף: אלונה הרפז ומיקה רוטנברג
אל סרו: צ'מי רוסאדו סייחו
אין שם כלום: קטרינה שֵׁדה
Nomansland – טרילוגיה של מסעות: "הרשות העצמית" וקבוצת "מוסללה" יוצרים: גיא ברילר ויובל יאירי
החוג לקולנוע: אורי רוזנווקס

בערב הפתיחה תוצג "הסעודה הראשונה" – מיצג של "הרשות העצמית" ו"קבוצת מוסללה".
כחלק מהתערוכה Nomansland טרילוגיה של מסעות, תקיים קבוצת האמנים מיצג בשטח הפקר – בשרידי חדר האוכל ההיסטורי של קבוץ גבעת השלושה, הסמוך למוזיאון. המיצג ישודר בשידור חי ב"מרכז הפיקוד והבקרה" שבתערוכה וחלקים ממנו ישולבו גם במתחם המוזיאון במהלך אירוע הפתיחה.
במיצג ייטלו חלק עשרות אמנים ולהקת "דבק".
עקבו אחר מסע מועצת נומנסלנד באתר www.thebproject.org ובאתר המוזיאון.

רצף: מיצבים בעקבות אוסף המוזיאון
תערוכה מס. 3: שיטפון
אוצרת: עירית כרמון פופר
האמנים פלג דישון ורענן חרל"פ מציגים מיצבים מותאמי-מקום, המתבוננים בעבודות מאוסף המוזיאון. פלג דישון יציג מיצב מרחבי שמתייחס ליצירתה של טלילה בן-פורת ורענן חרל"פ יציג מיצב תקרה שנוצר בהתייחסות לקיר הפסיפס של מרדכי גומפל.

מוזיאון פתח תקוה לאמנות
ארלוזורוב 30, פ"ת 03-9286300
www.petachtikvamuseum.com


חמישה כרטיסים חינם למופע של גל זיו "תֵּל אָבִיב צָפָה"
לחנים לשירה ישראלית חדשה, שירים מתוך האלבום החדש

הופעה אקוסטית של לחנים לשיריהם של שמעון אדף, יקיר בן משה, אורי ברנשטיין, זלי גורביץ', טל ניצן, ויודית שחר, עם עומר אשר בגיטרה חשמלית ונופר גבעוני בקולות.
יתארחו: בועז ריינשרייבר (1:1, דבק), והמשוררת טל ניצן.

יום שלישי 7 בפברואר 2012, בשעה 20:00 בדיוק
לבונטין 7, תל אביב

5 כרטיסים יחולקו לפונים/ות הראשונים/ות.
מעוניינים/ות בכרטיס להופעה? כתבו ל:[email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.


נפיץ: תיירות מלחמה
עבודתן של נעמי יואלי וגליה יואלי


צילום: ארל'ה הצמצם הבוער

זוכת פרס פסטיבל עכו 2011 על פריצת דרך ביצירה תיאטרונית
ב-16.1.2009, במהלך מבצע עופרת יצוקה, הפציץ טנק ישראלי את ביתו של ד"ר עזאלדין אבו אל עייש, רופא נשים מג'בליה שעבד בישראל. שלוש מבנותיו, ביסאן, מיאר ואיה, ואחייניתו נור, נהרגו.
אם ובת, תיירות מלחמה, מסיירות במחוזות הזכרון האישי והקולקטיבי ומציגות את עקבות הקולות, העדויות והתגובות שליבּו וליוו את כרוניקת המוות. מעין "והגדת לביתך" של הזכרון הקצר.

העבודה מוקדשת לזכר הבנות ולכבוד קרן Daughters for Life שהקים אביהן לזכרן.
עיבוד וביצוע: נעמי יואלי וגליה יואלי | הפקה ושירה: רויטל מלכה | עיצוב: הדס עפרת | תאורה: אורי רובינשטיין | מוסיקה: יוסי מר-חיים | סאונד ארט וויולה: אילת לרמן | תלבושות: וליה פירטינוף | יעוץ סאונד: דודו שביט
תודות: ד"ר עזאלדין אבו אלעייש, קבוצת איפה דנה, יזהר באר, אנהאל הרפז, עירא אבנרי, מלי ברוך, מרית בן ישראל, אורי יואלי, ננה יואלי, דליה מעיין.

מועדי ההצגות:
09/02 יום חמישי בשעה 20:00 | 65₪
10/02 יום שישי בשעה 21:00 | 65₪

תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב, 03-5611211   
ההצגה עלתה בבכורה בפסטיבל עכו 2011
משך המופע כשעה ורבע.

"חווית צפייה המאפשרת העמקה בפרטים הקטנים ומהם נפרשת לצופה תמונת עולם הנעה בין האישי לחברתי ומסתייעת בטכנולוגיה חיה של האינטרנט המלווה את היצירה בתחושת אותנטיות רבה" (מנימוקי השופטים).
"מתוך קרעי המידע, שיטוט אינטרנטי בלייב, עדויות והקלטות – נעמי וגליה יואלי בוראות עולם אינטרנטי מופלא, מתוק ומריר" (טיים-אאוט).
למידע נוסף באתר תיאטרון תמונע: http://www.tmu-na.org.il/Index.asp?ArticleID=2263&CategoryID=83&Page
למאמר שכתבה לין חלוזין דברת בערב-רב אודות ההצגה: http://erev-rav.com/archives/16112


אחי איפה אתה? – הרצאה של רונן אידלמן בבית האמנים בירושלים
יום שלישי 14.2.2012, בשעה 19:00

משמעויותיהן של יצירות אמנות משתנות לאורך השנים ומושפעות מהלך הרוח, ההקשר, הסביבה ונקודת מבטו של הצופה. לעיתים קורה שעבודה שנוצרה בהקשר היסטורי מסויים, מנותקת לגמרי מסביבתה הטבעית וזוכה למשמעות חדשה ואותנטית בסביבה אחרת.
בחודש יוני 2011 הוצג באקדמיה לאמנות ברמאללה ציורו של פיקאסו Bust de femme משנת 1943. הצגתו המחודשת של הציור, וכמוה גם המסע המפרך שעבר ממשכנו במוזיאון ואן-אבה בהולנד לאקדמיה ברמאללה, ניתקו אותו מהקשרי המודרניזם האירופאי שבמסגרתו נוצר והטעינו אותו ברבדים חדשים של משמעויות הנובעות מן התנאים הפוליטיים והתרבותיים שבמסגרתם הגיע למקומו החדש.

בהרצאתו של האמן והעורך רונן אידלמן, תיבחן השאלה מה קורה ליצירות אמנות שונות כשהן מנותקות מהקשרן המקורי. כיצד הצגה בסביבה ובהקשר שונה מעניקה להן משמעות חדשה שלעיתים סותרת את משמעותן המקורית, מה גבולות האוטונומיה של היצירה, האם האמן יכול לטעון לבעלות על פרשנותה, ועוד.

בית האמנים – שמואל הנגיד 12, ירושלים
ההרצאה נערכת במסגרת "שלישי בבית האמנים" – סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בת זמננו.
הכניסה חופשית!


ארכיון קולנוע מאבק – סדרת הקרנות של קולנוע פוליטי ב"בית העם"
והפעם: צללים – סרטו של הבמאי האמריקאי ג'ון קסאווטס

יום רביעי, 8.2.12, 20:30
הכניסה חופשית!

סדרת ההקרנות "ארכיון קולנוע מאבק" מבקשת להרחיב את המהלך שהחל "קולנוע מאבק" עם עליית המחאה החברתית, ואותו ממשיך "קולנוע בית העם" בימים אלו – נתינת במה ציבורית וחופשית למקומו של הקולנוע במאבק החברתי. ההרחבה מתייחסת לשלושה צירים מרכזיים: גיאוגרפי, היסטורי ואסתטי. מבחינה גיאוגרפית, מטרת הסדרה לחרוג מגבולות ישראל אל עבר נקודת מבט גלובאלית המתייחסת לקולנוע מרחבי העולם; מבחינה היסטורית, לבחון תקדימים חשובים בתולדות הקולנוע (ובפרט מאז מלחה"ע ה-2) שהציגו את המציאות הפוליטית-חברתית מזווית חדשה; מבחינה אסתטית, להתייחס לקולנוע שהממד הפוליטי או החברתי שלו אינו נגזר מהנושא בו הוא עוסק, אלא גם ובעיקר מהאופן בו הוא עשוי, וזאת מתוך נקודת מוצא שקולנוע הנקשר למחאה פוליטית חייב להמציא אופני מבע וייצור פורצי דרך שיעשירו את החזון החברתי של המחאה עצמה.

עורך הסדרה: אדם אבולעפיה
עורך שותף: דניאל וייצמן


שיח גלריה בתערוכתה של דורית פלדמן 'כתיבת הארץ'

שבת, 11.2.2012 בשעה 11.00
בהשתתפות פרופ' משה צוקרמן, האוצרת ורדה גינוסר והאמנית
גלריית משכן האמנים, הרצליה

תערוכתה של פלדמן, הכוללת עבודות צילום, פסלי טקסט ועבודת וידאו, מלווה בספר אמן שנוצר בדיאלוג עם שיריה של אוצרת התערוכה ורדה גנוסר, וכולל מאמר של פרופ' משה צוקרמן. שיח מתמשך במרחב הביניים שבין אמנות פלסטית לשירה הניב מפגש הבא לידי מיצוי בייצוגים ויזואליים של נוף מקומי ובשירים השואבים את השראתם מאותו נוף. שתי עמדות תצפית חוברות, באמצעים שונים, ליצירת תהודה חדשה. ב'גוף' פסלי אבן החול   הנקראים 'מִכְרה מילים', הותזו אותיות השירים והן עולות וצפות כתודעות   ארכיאולוגיות או לחילופין מתגלות כ"אוצר של מילים" .
הארץ המופשטת והארץ המקומית מבקשות לייצר את מפת הנִראות, את הזיקה להוויה דיאלקטית, טעונת סמליות צורנית וסמנטית, ואת המנעד של דיבור שירי המבקש תדיר לאסוף את רשמי הזמן והמקום לכדי חטיבה מלוכדת. כדברי משה צוקרמן: יחס דיאלקטי זה בין תרבות וטבע מוצא את ביטויו המובהק באחד מאמצעי המבע האמנותיים המשמשים את פלדמן ביצירותיה: היא משלבת באורח אינטגרלי הדפסי מפות גאוגרפיות בתוך תצלומי הנופים המרהיבים, ומקפידה בתוך כך על מיומנות גרפית ועל דיוק אסתטי כה מהודקים עד כי פעולת האינטגרציה נדמית כ"מובנת מאליה" – הטבע ומיפויו הופכים למקשה אחת. לאקט המונטאז' הצילומי היבטים שונים: מצד אחד, יש בו כדי לתת דין וחשבון אמנותי על אותו ממד ציווילזטורי של השליטה בטבע על־דרך ההתרחקות ממנו: הכפפת הטבע לקטגוריות המארגנות אותו באמצעות סימונו, קטלוגו, כינויו בשמות, פורמליזציה הגרפית־מדעית שלו וכיו"ב. מצד אחר, ייצוגו נעשה מופשט יותר: אם הצילום מתפקד כייצוג מימטי נטורליסטי שלו, מופיעה המפה כבר כהפשטה של נטורליזם זה, בבחינת ייצוגו של הייצוג".

גלריית משכן האמנים, רח' יודפת 7 (כניסה מרח' נורדאו 50)
אוצרת: ורדה גנוסר
שעות ביקור: ימים א'- ה' 10.30-14.00, או על פי תיאום טלפוני  09-9510601
שיח גלריה בהשתתפות פרופ' משה צוקרמן יתקיים בשבת, 11.2.2012, בשעה 11.00
נעילה: 25.2.2012

www.artistsresidence.org
www.doritfeldmanartist.com


רביבה רגב: פלזמות סאבי נייר וצילום


פנורמה, ללא כותרת, צילום 2010

אוצרת: רז סמירה
עבודות הנייר הגדולות של רגב מורכבות מחיבור של שדות צבע שנוצרו במהלך יציקת הנייר על מסגרת אחת. את הנייר יצרה בסדנת נייר ביפן, בה מכינים את הנייר בתהליך מסורתי בעבודה ידנית.
בעבודות הנייר יוצרת רגב מספר רבדים של קולאז' ביצירה אחת. זהו קולאז' ללא ה-"קולא" = הדבק המחבר. התפיסה הקולאז'יסטית של האמנית, משיכתה לאורגני ולמתכלה, החוסר בשלמות, "גימור" לא גמור, גימור לא מלאכותי. תואמים את משיכתה לתרבות היפנית בעיקר לתפיסת החיים של הוואבי-סאבי שהוא יופיים של הדברים הלא מושלמים, ארעיים וחסרים.
סדרת התצלומים "אנדרטאות אנושיות" מתייחסת באופן ישיר הן לתפיסה הראייתית הקולאזיסטית והן לתפיסת היופי של הסאבי. רגב מצלמת רהיטים ישנים בחללים נקיים. היא מכניסה לתוך הווילה היוקרתית (טרם איכלוסה) רהיטים עתירי פגמים, חרוטי זמן. היא משכפלת אותם, מה שמבליט את דלותם, בדידותם ובלותם, והצילום   המבויים   מעצים   את האוביקטים   בחלל   המנוכר לכדי   הפיכתם   ל "אנדרטה אנושית".
כתבה על התערוכה: http://www.haaretz.co.il/gallery/art/1.1626211
שעות פתיחה- ימים ב'-ה' 10:00-13:00, 17:00-19:00, ו' 10:00-13:00, שבת 11:00-14:00
תאריך נעילה –  19.2.2012
בית האמנים ע"ש זרצקי, ר"ח אלחריזי 9, תל אביב
התערוכה מלווה בהשקת ספר אמן


מתיחת קו – אמנות ספרדית בת־זמננו | לוויינים: עומר פסט – עבודות וידיאו
שתי תערוכות חדשות במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית


מתוך עבודת הוידאו של איזבל רוקמורה

מתיחת קו 
אוצרת: גילה לימון
לראשונה בישראל מוקדשת תערוכה לאמנים ספרדים בני־זמננו. האמנים המשתתפים בתערוכה, קרלוס איריחלבה, קרלוס בונגה, דורה גרסיה, אנחלה דה לה קרוז, כריסטינה לוקס, פרן מאנה, מתיאו מטה, חררדו קוסטנסה ואיזבל רוקמורה, מציגים ציורים, מיצבים, תצלומים ועבודות וידיאו שעוסקות בתהליכי יצירתם או חצייתם של גבולות מסוגים שונים. העבודות בוחנות גבולות בין מדינות, בין תקופות היסטוריות, בין צורות התנהגות מקובלות לבלתי מקובלות, בין מרחבים מלאכותיים למרחבי הטבע, ואת הגבולות בין אמנות, פילוסופיה וחיי היום־יום.

לוויינים: עומר פסט 
אוצר: יהושע סימון
התערוכה כוללת קבוצת עבודות מהשנים האחרונות ומשלבת הקרנות סרטים והצבות וידיאו. עבודותיו של פסט, שנולד בישראל, למד בארה"ב וחי ופועל בברלין, טרם הוצגו בארץ, וזוהי הזדמנות ראשונה לצפות בהן בישראל.
במסגרת התערוכה יוצגו עבודתו האחרונה של פסט "5,000 רגל זה הכי טוב" (2011), הצבת הווידיאו "נוסטלגיה" (2009) ועבודת הווידיאו "האמרה הגדולה" (2007). התערוכה, הפזורה ברחבי המוזיאון כלוויינים, מתמקדת בתהליכי העבודה וההצבה המיוחדים שפיתח פסט במסגרת עיסוקו בחומר תיעודי ובפורמטים בדיוניים: ראיונות וצילום במעגל סגור, ז'אנרים טלוויזיוניים ועלילתיים, תצלומי אוויר ותצלומים ממבט־על לא מאויש כשל לוויין. פסט, יליד 1972, זכה בפרס הנויינשיונאלגאלרי לשנת 2009 (המקבילה הגרמנית לפרס טרנר הבריטי), ובמדליה של הביאנלה של מוזיאון וויטני לאמנות אמריקנית בניו יורק (2008).

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, רחוב הבנים 4, הרצליה, מיקוד 46379
09-9551011   www.herzliyamuseum.co.il
שעות פתיחה: ימים ב', ד', ו' ושבת – 14:00-10:00, ימים ג', ה' – 20:00-16:00, בימי א' המוזיאון סגור


ביקרתם כבר בעמוד הפייסבוק שלנו? עשו לייק ותקבלו עדכונים ומתנות גם במשך השבוע.https://www.facebook.com/rav.erev

ארכיון רב ערב: http://erev-rav.com/archives/16535


 המודעות ב"רב-ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר
[email protected]
03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *