ציור של ריכטר נתרם למוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל הודיע היום כי יצירתו של גרהרד ריכטר "ציור מופשט (849-3)" נתרמה למוזיאון ע"י לילי ספרא לזכר בעלה, אדמונד ג' ספרא. גרהרד ריכטר – ציור מופשט (849-3) "ציור מופשט (849-3)" הוא הציור השלישי והאחרון בסדרה החוקרת מחווה מופשטת וצבעוניות מודגשת והוא מסכם תקופה ממושכת של חקירה בשדה המופשט. הציור כולל שכבות מגורדות של צבע […]

מוזיאון ישראל הודיע היום כי יצירתו של גרהרד ריכטר "ציור מופשט (849-3)" נתרמה למוזיאון ע"י לילי ספרא לזכר בעלה, אדמונד ג' ספרא.

גרהרד ריכטר – ציור מופשט (849-3)

"ציור מופשט (849-3)" הוא הציור השלישי והאחרון בסדרה החוקרת מחווה מופשטת וצבעוניות מודגשת והוא מסכם תקופה ממושכת של חקירה בשדה המופשט. הציור כולל שכבות מגורדות של צבע על פני בד הנראה אינסופי ומדגים את השיטה הייחודית של ריכטר לבנייה הדרגתית של ציורים – הנחת שכבות צבע לסירוגין ואז מריחתן וגירוד שלהן במגב – המותירה על הבד עקבות לכל אחת מפעולותיו. בסדרה זו של ציורים (849) האמן השלים את התהליך היצירתי באמצעות קילוף פיסות מן השכבה החיצונית היבשה ויצר מראה פגום המספק גם חלון לתהליך עבודתו. באוסף מוזיאון ישראל נכללת גם יצירתו של ריכטר "ציור מופשט (אדום, מטושטש) 743-3" משנת 1991 בהשאלה ארוכת טווח מאוסף פרטי.

היצירה המופשטת והגדולה המצוירת בגוני אדום וכחול, מוצגת כעת באולם ספרטוס בכניסה לאגף אדמונד ולילי ספרא לאמנויות אשר עוצב מחדש בנדיבות קרן אדמונד ג' ספרא כחלק ממיזם חידוש המוזיאון שהושלם בחודש יולי 2010.

1 תגובות על “ציור של ריכטר נתרם למוזיאון ישראל”

    אני חושב שריכטר עבר תהליך ארוך להגיע לדרגה רוחנית כזאת שדומה מאוד לציורים מופשטים של בנות ממכללת אמונה פשוט לבחורות מהאלה יש גישה יותר ישירה למהות הרונית שלהן ולכן הן פחות רלוונטיות בייצוג התהליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *