רב ערב: 13.9.2011

תערוכה קבוצתית במוזיאון בת-ים, מיצב של אתי אסתר נאור, מזרח אירופה מזרח תיכון – תערוכה קבוצתית במרכז "מעמותה" , הקונגרס 13 – תערוכה קבוצתית, באבה יגה בהופעה באוגנדה, "הגולם" בתאטרון מלנקי ועוד

"רב-ערב" הוא ניוזלטר שבועי וחינמי הכולל מידע על אירועי אמנות ותרבות נבחרים כתערוכות, הופעות, הצגות וכנסים, ונשלח מדי שבוע לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום,  נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


אמנות

"בריסטולים" – תערוכה קבוצתית במוזיאון בת-ים 

בית ספר 02, נורית ירדן,צילום גידיטלי הדפסת למבדה,100X60 סמ

מובי – מוזיאוני בת ים, רחוב סטורמה 6, בת-ים
התערוכה "בריסטולים" מתבוננת בתהליכי חינוך, במנגנוני חברות ובדרכים בהן מתעצב עולמם של אזרחים צעירים. הבריסטול – המצע האולטימטיבי עליו מועמסים מסרים חינוכיים ואידיאולוגיים באמצעות כללים, דימויים, פתגמים וחוקים – מתפקד כסמן ומוביל רעיוני: התערוכה מבקשת לבחון את הסביבה הבית ספרית הנורמטיבית כסביבה אידיאולוגית, הרואה את התלמיד בעיניה-שלה ומעצבת אותו למידותיה. היא בוחנת גם את הסביבה האסתטית הבית ספרית, דלה ככל שתהיה, ותוהה אילו בני אדם צומחים בתוכה, והאם הותירה בהם עקבות ויזואליים.
בלב התערוכה נבנה מרכז מידע ממוחשב שמרכז יוזמות חינוכיות חדשות ומחשבה אלטרנטיבית בתחום החינוך בארץ, ובמהלך התערוכה יהפוך המוזיאון כולו לחלל לימוד אקטיבי, ויועברו בו שיעורים על ידי האמנים המציגים ועל ידי אנשים מבחוץ.

אמנים משתתפים: יוחאי אברהמי, אלון אנדורן, חדווה אטלס בן דוד, דגנית ברסט, אביטל גבע, קרן גלר, דרורה דומיני וזהבה ברקני, שרגא ווייל, מדריכי קן השומר הצעיר ג'סי כהן, רענן חרל"פ, נורית ירדן, רוני להב והיידי מוטולה, רותי סלע, סשה סרבר, שי-לי עוזיאל, דפנה שלום, ג'וזף שפרינצק

אוצרים: טלי תמיר ומאיר טאטי
פתיחה: מוצ"ש 17.9.2011 בשעה 20:00
הכניסה למוזיאון ואירועים נלווים יהיו בחינם לכל אורך התערוכה
נעילה: 28.01.2012
ב-15.11.2011 יתקיים יום עיון במסגרת התערוכה

שעות פתיחה: ב, ד, ו, ש 10:00-14:00  ג, ה 16:00-20:00
טל:             03-6591140

www.moby.org.il


"כולך אדומה, וכל-כך לבנה" – מיצב של אתי אסתר נאור 

Eti Esther Naor

חלל הפרויקטים בגלריה פלורנטין 45
המיצב "כולך אדומה וכל-כך לבנה" מתייחס לחלל בו נוצר, והוא בנוי מחסימות וממסלולי זרימה אופקיים ואנכיים אותם יוצרים בדי הגזה ונזילות השעווה האדומה מתוכם. הקלילות והשקיפות של הבדים חוברת לתפקוד הרפואי שלהם של עצירת זרימת הדם מתוך פצעים פתוחים, חבישה וחיטוי. התחושה הנוצרת למראם היא אמביוולנטית – רכות ותנועה הטומנות בחובן כאב. אמביוולנטיות זו מתקבעת ומתעצמת על-ידי השעווה האדומה שנדמית כנוטפת מתוך הבדים. היא מושכת אותם מטה ומתגבשת בתצורות המזכירות נטיפים בטבע על זמן התהוותם האיטי, המתמשך, והצטרפותם העקבית של משקעי גיר זעירים זה על גבי זה.
עבודתה של נאור עוסקת בשניות שבשליטה ובחוסר שליטה, ביפה ובבזוי, בלבן הלוגוצנטרי ובאדום המתפשט של מיניות ותשוקה, בטהור ובמוכתם ובמתח ביניהם. השניות שמציבה העבודה היא מלכודת ופתח לעולם אחר, מודחק ולא נהיר בו איום ומיניות, פחד וארוטיות משמשים בו בערבוביה. האקספרסיביות בעבודתה של נאור פוגשת מגבלות של ניקיון ואסתטיזציה כדי ליצור מרחב ההופך את הסדרים ומוציא את הפנים אל החוץ בעודו מעלה על נס את ההתנסות האחרת, המודחקת, זו שמחפשת עדיין קול משלה.

אוצרת: אירנה גורדון
קרדיט לצילום: יותם פרום

במקביל לתערוכה תוצג בקומה התחתונה של הגלריה תערוכתו של דרור קרטה Warship Worship

פתיחה: יום חמישי 15.9.11, 20:00
נעילה: 29.10.11
שעות פתיחת הגלריה:
ב'-ה  11:00-13:00, 18:00-20:00. ו' ושבת  11:00-13:00,
ניתן לתאם ביקורים מחוץ לשעות הפתיחה.
פלורנטין 45 פינת רחוב השוק
טל' 050-2763249
www.florentin45.com


מזרח אירופה מזרח תיכון – תערוכה קבוצתית במרכז "מעמותה" בעין כרם 


פרויקט מעמותה במרכז לאמנות ומדיה ע"ש דניאלה פסל, מיסודה של הקרן לירושלים וקבוצת סלה-מנקה – בית אל-דן, מדרגות הביקור 58, עין כרם, ירושלים 077-4310485
התערוכה ‘מזרח אירופה מזרח תיכון’ מאגדת קבוצת עבודות של אמנים אירופים וישראלים העוסקים בשאלות הסכסוך הישראלי-פלסטיני וברעיונות של זהות והכרה לאומית. העיסוק בנושאים אלה מתבטא בגישות שונות בציר הנע החל מנקודת פירוק הדימוי לעמדתו האישית של האמן ביחס לזהותו.
חלקה השני של התערוכה יתקיים בחודש נובמבר 2011במרכז לשלום בבית לחם ובהקרנת עבודות וידאו על חומת ההפרדה בכפר הפלסטיני אל-וואלג’ה. התערוכה תוצג בהמשך במרכז דוקס לאמנות עכשווית בפראג, בגלריה לאבור בבודפשט, בגלריה ציאזין בפולין ובגלריה ספייס בברטיסלבה.

אמנים: רפאל יקובוביץ, דאמיר ניקשיץ, אתמר רוז ויוסי עטיה, תמרה מויזס ושלומי
יפה, וולפראם פ.קסטנר, רונן אידלמן, מיכל ריבלין
אוצרות: תמרה מויזס, זוזאנה שטפקובה
פתיחה: יום רביעי 14.9. 20:00 | בפתיחה פרפורמנס של מיכל ריבלין
תאריכי פתיחת התערוכה: 27- 14 לספטמבר, 2011
שעות פתיחה: ימי שני ורביעי: 10:00- 14:00| שלישי וחמישי: 14:00-17:00
www.mamuta.org