מענקי מחקר בצילום ופילוסופיה מטעם מכון שפילמן

מכון שפילמן לצילום מזמין חוקרים ועוסקים בצילום לשלוח הצעות למאמרים שיתמודדו במסגרת תכנית המענקים שלו לשנת 2011. המענקים, המיועדים לחוקרים בודדים ולקבוצות מחקר ונעים בין 5,000$ ל-15,000$, ינתנו להצעות מחקר נבחרות בתחומי הפילוסופיה והצילום. המכון, שתומך במחקר חדשני לקידום הבנת הצילום וסוגי מדיה הקשורים בו, מזמין כעת ערב רב של תיאורטיקנים ואמנים להתמודד על המענקים: אנשי […]

מכון שפילמן לצילום מזמין חוקרים ועוסקים בצילום לשלוח הצעות למאמרים שיתמודדו במסגרת תכנית המענקים שלו לשנת 2011. המענקים, המיועדים לחוקרים בודדים ולקבוצות מחקר ונעים בין 5,000$ ל-15,000$, ינתנו להצעות מחקר נבחרות בתחומי הפילוסופיה והצילום.
המכון, שתומך במחקר חדשני לקידום הבנת הצילום וסוגי מדיה הקשורים בו, מזמין כעת ערב רב של תיאורטיקנים ואמנים להתמודד על המענקים: אנשי סגל אקדמי ממוסדות מוכרים לשכלה גבוהה, דוקטורנטים ומועמדים לדוקטורט, חוקרים עצמאיים שכבר פרסמו מחקרים, צלמים מקצועיים ואוצרים בעלי גישה מחקרית. המענקים מבוססים על הצעות מחקר האמורות להניב מסמך כתוב, בין אם מסה או מאמר מחקרי נרחב המפגין עומק מחשבה ומחקר יסודי ומקורי בתחום הנבחר. יתקבלו רק הצעות לעבודות כתובות ולא לפרויקטים אמנותיים, תערוכות או אירועים כגון כנסים ודיונים.

מבחינת תוכן המחקר, חמישה נושאים נבחרו לכל אחד מתחומי ההצעות לשנת 2011.
בתחום הפילוסופיה והצילום יושם דגש מיוחד למחקר בנושא הצילום כאתר לחקירה אונטולוגית. ארבעת הנושאים הנוספים הם היחסים בין צילום ובין טבע וטכנולוגיה; צילום וזיכרון, צילום כזיכרון; הצילום והויכוח על ערך-העובדה; ועיון מחודש בריאליזם ואנטי-ריאליזם דרך הצילום.

נושאים למאמר הכללי בתחום חקר הצילום כוללים את הצילום והגוף; צילום וסוגי מדיה אחרים; צילום ופרטיות; אלבום, ארכיון, מאגר מידע, פליקר והפרה-היסטוריה של הצילום.

תנאי ומועדי ההגשה מפורסמים באתר המכון  www.thesip.org. המועד האחרון להגשת ההצעות הוא 1 במרץ 2011.

מכון שפילמן מיסודו של שלום שפילמן, הינו מכון מחקר היוזם ותומך בעבודות מחקר ובפרוייקטים אמנותיים אשר יקדמו את הבנת שלל המשמעויות, התפקידים וההשלכות של הצילום ושל תחומי מדיה הקשורים בו, במטרה לקדם  את הבנת  הצילום, יישומיו, האידיאולוגיות הכרוכות בו והמנגנונים העומדים בבסיסו.  מכון שפילמן מבקש לא רק להבין את עולם הצילום אלא גם להבין את העולם באמצעות הצילום, הן במסגרת הגבולות החברתיים והתרבותיים המסורתיים והן מחוצה להם

1 תגובות על “מענקי מחקר בצילום ופילוסופיה מטעם מכון שפילמן”

    ומה עם מענקים ליוצרי צילומים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *