סוזן פיליפס היא זוכת פרס טרנר לשנת 2010

אמנית הסאונד סוזן פיליפס היא זוכת פרס טרנר לשנת 2010, כך הוכרז אמש (שני) בטקס במוזיאון טייט בלונדון. פיליפס, ילידת גלזגו 65 המתגוררת ועובדת בברלין, היא אמנית הסאונד הראשונה שזוכה בפרס המחולק מאז 1984 לאמן/ית בריטי/ת מתחת לגיל 50. פיליפס, שגברה על שלושת המועמדים הצייר דקסטר דלווד, הציירת והפסלת אנג'לה דה לה קרוז, וקבוצת האמנים-קולנוענים […]

אמנית הסאונד סוזן פיליפס היא זוכת פרס טרנר לשנת 2010, כך הוכרז אמש (שני) בטקס במוזיאון טייט בלונדון. פיליפס, ילידת גלזגו 65 המתגוררת ועובדת בברלין, היא אמנית הסאונד הראשונה שזוכה בפרס המחולק מאז 1984 לאמן/ית בריטי/ת מתחת לגיל 50. פיליפס, שגברה על שלושת המועמדים הצייר דקסטר דלווד, הציירת והפסלת אנג'לה דה לה קרוז, וקבוצת האמנים-קולנוענים "The Otolith Group", זכתה בפרס בסך 25,000 לי"ש על מיצב סאונד שהציגה מתחת לגשרים העוברים מעל נהר קלייד בגלזגו, וכלל רמקולים מהם בקעו הקלטות של פיליפס שרה שלוש גרסאות לקינה סקוטית מסורתית בשם "Lowlands Away", המספרת על טובע בים החוזר על מנת לספר לאהובו/אהובתו את סיפור מותו.

בנימוקי הבחירה נכתב כי כאמנית סאונד משתמשת פיליפס בקולה שלה באופן החוקר ומרחיב את הפואטיות של מרחבי העבודה הנמצאים לא פעם במקומות לא שגרתיים, ובוחן את הקשר בין סאונד לחלל. פנלופי קרטיס, יו"ר חבר השופטים בפרס, נימקה את הבחירה ביכולתה של פיליפס לגרום לאדם החווה את עבודתה להתבונן בדברים באופן שונה באמצעות האזנה מסוג שונה.

הצגת עבודתה של סוזן פיליפס בטייט

הצגת עבודתה של סוזן פיליפס בטייט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *