רב ערב 5.7.2016

אמנות שכונה – אירוע של ״ערב רב״ | "ילד. הורה. בוגר", דלית פרוטר | התוכנית ללימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות הסאונד | קארין זינגר, "מקום כמוס" | רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות בחוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

״סלון בטון״, ערד. צילום: ארז חרודי

אמנות שכונה
בית הנסן, ירושלים

"ערב רב" מזמין אתכם לשיחה עם היוצרים שפועלים בקהילות השונות.בג'סי כהן, בקטמונים, בוואדי ניסנאס, בדרום תל-אביב ובערד, אמנים ואוצרים מפתחים מודלים חדשים של עבודה אמנותית בשכונות ומאתגרים את התפיסות השגורות ביחסים שבין מרכזי אמנות, אמנים וקהילות מקומיות. תוך כדי כך הם שואלים מה מקומם בשכונה ומהם היחסים וההשפעות ההדדיות בין התושבים המקומיים ליוצרים, שרובם מגיעים מבחוץ.

משתתפים: אייל דנון, מאי עומר – המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון | אלעד ירון, נטע מייזליס – בית ריק | הדס קידר – מייסדת גלריה נוזהא ביפו ותוכנית שהות אמן "אמנות אדריכלות ערד" | מתן ישראלי – מוסללה | סלה-מנקה – מעמותה | מלי ברוך – "עיר משחק" בוואדי ניסנאס, קריאייטיב פלייסמייקינג בירושלים (CPJ), לשעבר מעבדת האמנים לעירוניות חדשה, בת-ים | יורם בלומנקרנץ – אמן ופעיל חברתי בדרום תל-אביב.

לאחר השיחה במרכז מעמותה בבית הנסן תיפתח תערוכה של קרן שביט (בשיתוף עדי עמרי). כמו כן ייערך קונצרט מיוחד של הצמד הצרפתי-ישראלי Winter Family, ובו חומרים מתוך האלבום החדש שלהם.

הכניסה חופשית.
בית הנסן, מרכז לעיצוב מדיה וטכנולוגיה, רח' גדליהו אלון 14, ירושלים.
פייסבוק

שי עם סינר, שמן על בד, 50X60 ס"מ, 2015, מתוך התערוכה "ילד. הורה. בוגר", דלית פרוטר, גלריה צדיק, יפו

"ילד. הורה. בוגר", דלית פרוטר
צדיק, גלריה לאמנות האפשר, יפו

בסדרת ציורים פיגורטיביים מאתגרת דלית פרוטר את גבולות האגו האנושי בחוכמה, בהומור ובחמלה רבה. כדרכה, מציירת פרוטר את בני משפחתה כדי להביע את יחסה לבני-אדם, לתקשורת וליחסים בין-אישיים וליחסי הגומלין שבין הורה לילדיו. כמו הסינר, כך גם כפפות אגרוף, תחתוני בוקסר, נדנדה, מצנפת, שרשרת, כומתה, אקדח, שמלת רקדנית בטן וגם פיילה ישנה הופכים באחת לסיפור על ילדות חופשית ואימפולסיבית, התבגרות כואבת, מציאות פוליטית טעונה והורות אמביוולנטית הנעה בין סמכותיות לתמיכה. פרוטר מעניקה לדוגמניה את החירות לבחור את האביזרים שעימם יצוירו. רוב הדמויות מישירות מבט אל הצופה ולפיכך אל פרוטר עצמה. המבט, מלא אמון ותום או מתריס ופרוע, מעיד על מערכת יחסים אינטימית, לא מבוישת והרמונית בין האמנית למושאיה.

צדיק, גלריה לאמנות האפשר, רח' שמעון הצדיק 16, יפו. שעות פתיחה: ב'-ה', 11:00–17:00; שישי-שבת, 11:00–14:00.

***

התוכנית ללימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות הסאונד
בית-הספר מוסררה לצילום, ניו-מדיה מוזיקה חדשה, תקשורת חזותית ופוטותראפיה ע"ש נגר

התוכנית ללימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות הסאונד היא ייחודית וראשונה מסוגה בארץ. התוכנית מתמקדת בפיתוח והקניית מנעד רחב של כלים ליוצרים הרואים בתחום זה את מרכז העשייה האמנותית שלהם. התוכנית משלבת את תחומי הקומפוזיציה ואמנות הסאונד, הביצוע המודרני והתיאוריה הביקורתית, במטרה לחשוף את הסטודנטים לתכנים פורצי גבולות בתחום. התוכנית מיועדת ליוצרים מדיסציפלינות שונות – מוזיקאים, מלחינים, אמני סאונד וכן יוצרים מתחומי האמנות הפלסטית, מדיה דיגיטלית ואחרים – החוקרים את הקצוות הרדיקליים של הצליל העכשווי ומעוניינים לפתח ולשכלל את שפתם האמנותית במסגרת יצירתית ואינטלקטואלית מאתגרת.

ההרשמה בעיצומה. מלגות בגובה עד 50% לשנת הלימודים הראשונה.
להרשמה וקבלת ייעוץ: מזכירות בית-הספר, [email protected], טל' 02-6286519.

קארין זינגר, "מקום כמוס", בית מוזה, רעננה

קארין זינגר, "מקום כמוס", תערוכה חדשה
בית מוזה, רעננה
אוצרת: רותי חינסקי-אמיתי

נעילה: 24.7.16
בתערוכה "מקום כמוס" מציגה קארין זינגר שתי סדרות של ציורים המטפלות בדימויים שבודדה מסביבת חייה. באחת היא מציירת את שיחי האגבות הגדלים בצדי השבילים בסביבת מגוריה, ובאחרת הדימוי המטופל הוא המיטה שבחדר השינה. בתוך ובין שני מרחבים אלו, שעל פניו נראים כהפכים משלימים, מתרחשת יצירתה; בין המרחב הפרוץ וחסר ההגנה שבו שיחי האגבות הקוצניים צומחים כסבך מאיים – לבין המרחב המוגן, המוכר והאינטימי של המיטה הרכה שבחיקו של הבית.
בתהליך העבודה על התערוכה הפכו דימויים אלו למייצגים של מצבי נפש פנימיים ומאבקים ששיא ביטוים הוא בעבודת הווידיאו "המטלה השנייה". בעבודה זו מוחקת זינגר בטיפקס לבן את העלים של שיח האגבה המצולם. בפעולתה העקשנית, המתמשכת והחוזרת על עצמה, היא הופכת את פני השטח למרחב לבן, המעלה על הדעת תכריך המכסה את האגבה, כמו היתה יצור מפלצתי שעליו התגברה, כאנלוגיה למצבי התגברות והתפתחות בחיים.

בית מוזה, רח' תל-חי 3, רעננה. שעות פתיחה: ימים ב', ד', 16:00–19:00; שישי, 10:00–14:00; שבת, 10:00–14:00, 16:00–20:00.

רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות
החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

תוכנית למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות לקראת קריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, ביקורת, אוצרות ועוד. עם אורחי התוכנית נמנים מנהלי מוזיאונים ואוצרים מהמוסדות המובילים בעולם: לובר, אופיצי וגטי. התוכנית כוללת סמינריונים יישומיים במוזיאונים וגלריות בארץ, שיעורים בכתיבת ביקורת אמנות, כיתות אמן, התנסות בחומרים ובטכניקות וסמינר יישומי בפריז במימון החוג. נושאים נוספים: מקבץ ייחודי באמנות ישראלית לקראת קריירה מחקרית; לימודי תיאוריה והיסטוריה של הצילום; אמנות גלובלית.
מסלול ישיר לתואר ראשון ושני בארבע שנים.
מלגות למצטיינים בכל התארים, כולל מלגות קיום בלימודי תואר שני.
למידע מלא באתר החוג.להרשמה ולקבלת ייעוץ יש לפנות למזכירות החוג: [email protected], 03-6408482, 03-6409481.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *