קול קורא: פרס הצילום ע"ש מיכה קירשנר

פרס הצילום השנתי ע"ש הצלם מיכה קירשנר יוענק גם השנה לסטודנטים/ות מהמחלקות לצילום/אמנות בשנת הלימוד הרביעית, הלומדים במוסדות אקדמיים בארץ. מטרת הפרס לקדם את אמנות הצילום והווידאו בקרב יוצרים/ות צעירים/ות בראשית דרכם.

החוג לצילום בבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה על שם נרי בלומפילד ומיסודה של ויצו העולמית, בשיתוף משפחת קירשנר ומשפחת בן-ימי, מכריזים על קול קורא רביעי לפרס לצילום על שם הצלם מיכה קירשנר

פרס הצילום ע"ש מיכה קירשנר

 פרס הצילום השנתי ע"ש הצלם מיכה קירשנר יוענק גם השנה לסטודנטים/ות מהמחלקות לצילום/אמנות בשנת הלימוד הרביעית, הלומדים במוסדות אקדמיים בארץ. מטרת הפרס לקדם את אמנות הצילום והווידאו בקרב יוצרים/ות צעירים/ות בראשית דרכם.

הפרס יעמוד השנה על סכום מצטבר של 30,000 ₪ תרומת משפחות קירשנר ובן ימי.

החוג לצילום בבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה על שם נרי בלומפילד ומיסודה של ויצו העולמית, בשיתוף משפחת קירשנר ומשפחת בן-ימי, מכריזים גם השנה על קול קורא לפרס לצילום על שם הצלם מיכה קירשנר.

מיכה קירשנר, מהצלמים המשפיעים והבולטים ביותר שפעלו בארץ. דרך עדשת מצלמתו הוא היטיב לתאר את הכיעור, הכאב והיופי השלובים יחד בחברה הישראלית. קירשנר כיהן כראש המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה בין השנים 2012-1997. כמרצה הדגיש את חובתו של מדיום הצילום ככלי פוליטי בעל אחריות תרבותית וחברתית.

הפרס אשר הושק בשנת 2021 במטרה לקדם את אמנות הצילום והווידאו בקרב יוצרים ויוצרות צעירים בראשית דרכם, יוענק לסטודנטים מהמחלקות לצילום ולאמנות בשנה האחרונה (ד') ללימודיהם במוסדות אקדמיים בארץ. סך הפרסים השנה יעמוד על סכום של 30,000 ₪, תרומת משפחות קירשנר ובן ימי. עבודותיהם של הזוכים יוצגו בחממת האמנות של מוזיאון חיפה במהלך השנה.

ועדת השיפוט תורכב מאנשי מקצוע מובילים מתחום הצילום והאמנות ונציג משפחות התורמים. הקריטריונים לזכייה יתבססו על מקוריות, חדשנות וטביעת אצבע אמנותית ייחודית.

המועד האחרון להגשת המועמדות לפרס הוא ה-09.05.2024 למייל [email protected] ההנחיות והדרישות מופיעות באתר המרכז האקדמי ויצו חיפה www.wizodzn.ac.il/news/13578

הכרזת שמות הזוכים תתקיים ב 27.5.2024 ביום העיון השנתי ע"ש מיכה קירשנר שיתקיים השנה בשיתוף החוג לצילום בבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה ומוזיאון חיפה לאמנות. יום העיון יוקדש לנושא טעון פנים.בית ויפתח בהרצאה של שלומי אלקבץ. השנה הופך יום העיון לטעון וחשוב כנגזרת מהאירועים הקשים הסובבים אותנו. בהשראת עבודותיו של מיכה וניסיונו לצוד את האמת המסתתרת מאחורי כל דימוי אנו רואים כחובה להמשיך לחקור וליצור כחלק ממרחב של שפיות ואיזון בתקופה זו.

יום עיון זה עומד בסימן האיחוד עם האוניברסיטה (ינאם בו רקטור האוניברסיטה) ועם יצירת חזון חדש לחוג לצילום עם ההתמחות החדשה בקולנוע שנוספה לתוכנית הלימודים.

ערן חדד ברק, ראש החוג לצילום בבית הספר לעיצוב של אוניברסיטת חיפה: "דווקא בימים קשים ומורכבים אלה אנו ממשיכים במסורת השנתית לעידוד יצירה ותמיכה בתחומי הצילום, הווידאו והקולנוע. יום העיון הרביעי ע"ש הצלם מיכה קירשנר עומד בסימן שבר, אובדן וחוסר וודאות. החוג לצילום רואה ביצירה כלי לשיקוף ובחינה של המציאות ומעודדת סטודנטים ואמנים בתחילת דרכם להמשיך לחקור ולהגיב גם בימים מורכבים אלה. השנה בשיתוף עם מוזיאון חיפה לאמנות ובסימן האיחוד בין המרכז האקדמי ויצו חיפה אוניברסיטת חיפה הופך יום העיון השנתי ע"ש מיכה קירשנר לאירוע בולט בשדה התרבות והאקדמיה. בעזרת תרומתם של משפחות קירשנר – בן ימי יעמדו הפרסים השנה ע"ס של 30,000 ש"ח שיחולקו לסטודנטים מצטיינים בשנת לימודיהם האחרונה באקדמיות השונות לצילום ואמנות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *