• מערכת ערב רב
  • 01/04/2024

איזבלה וולובניק היא הזוכה במענק לורן ומיטשל פרסר במוזיאון הרצליה

האמנית איזבלה וולובניק (נ' 1995, ישראל) היא הזוכה במענק ע"ש לורן ומיטשל פרסר לאמנות עכשווית, במוזיאון הרצליה. המענק ניתן אחת לשנה ונועד לקדם מצוינות באמנות העכשווית בישראל ולשקף את המורכבות וריבוי הגוונים של החברה והתרבות המקומית. בכל שנה, בוחרים התורמים מתוך תוכנית התערוכות השנתית של המוזיאון תערוכת יחיד אחת, שהמענק מסייע לממשה.

איזבלה וולובניק היא אמנית רב־תחומית, בעלת תואר ראשון באמנות, המדרשה מכללת בית ברל. היא הציגה מגוון תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובחו"ל. עבודותיה נכללות באוספים מוזיאליים, בהם מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית, מוזיאון תל אביב לאמנות ומוזיאון חיפה לאמנות. עבודותיה של וולובניק עוסקות בייצוגים של נשיות וחייתיות בתרבויות ובשפות שונות. דמוניזציה ודה־הומניזציה כהעצמה סמויה או כעמדת כוח אלטרנטיבית. בשאלות של היררכיה, יחסי כוחות, מיניות ותשוקות אלימות – בחברה, בתרבות ובנפש.

תערוכתה של וולובניק "שלוש שריטות ומכתב אהבה", באוצרותן של אילנית קונופני ואיה לוריא, תיפתח ב 15 באפריל 2024, ותציג עולם מבוכי הנע בין חללים דומסטיים מדומיינים לנופים מקומיים, תוך דיאלוג סְבוך הקשרים עם דימויים מההיסטוריה של האמנות ומהסביבה המיידית שלה. בתערוכה יוצגו ציורי שמן, רישומי פחם ופסלים שמתוכם מגיחות דמויות של נשים צעירות וילדות, דובים, נמרים, כלבים וכלבות, וגם מפלצות, שדים וחפצים, חלקם פונקציונליים, חלקם חדים ומסוכנים. בלב חלל התערוכה יוצב אובייקט פיסולי בהשראת שולחן של משחק מלחמה, שיתפקד כמעין ציור תלת־ממדי, המרחיב את מערכות היחסים בין הדמויות, האובייקטים וסביבתם.