• מערכת ערב רב
  • 16/04/2024

הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה לא ייפתח לקהל הרחב

הביתן הישראלי בביאנלה לאמנות בוונציה, שצפויה להיפתח לקהל הרחב ב־20 באפריל, יוותר נעול. הביתן, שבו מוצגות עבודות וידאו של האמנית רות פתיר, יישאר מואר, ועוברים ושבים יוכלו להיחשף לחלק מתכניו מבעד לחלונות הזכוכית הגדולים שבחזיתו.

היום, בוקר פתיחת התערוכה לעיתונאים, נתלה על הקיר החיצוני של הביתן שלט המבהיר כי ״האמנית והאוצרות של הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה יפתחו את התערוכה כאשר תושג עסקת חטופים ועצירת האש״.

לפי ההודעה לעיתונות, שיצאה דרך הדס שפירא יחסי ציבור, ״ההחלטה היא לא לבטל את עצמן ולא לסגת מהצגת היצירה, אלא לעשות מעשה שיש בו התייצבות בסולידריות עם משפחות החטופים ועם קהילה גדולה שמייחלת לשינוי״.

"כאמנית וכמחנכת, אני מתנגדת בתוקף לחרם תרבותי, אבל אני מרגישה קושי גדול להציג פרויקט שמדבר על ערך החיים בתקופה של זילות איומה בהם", אומרת פתיר.

לדברי האוצרות מירה לפידות ותמר מרגלית: "חצי שנה עברה מאז המתקפה המזעזעת על ישראל ב־7 באוקטובר, שהובילה למלחמה הנוראית בעזה, ואין סיום באופק. רק עוד כאב, עוד אובדן, עוד הרס. התערוכה עלתה והביתן ממתין להיפתח. האמנות יכולה לחכות, הנשים, הילדים והאנשים שחיים בגיהנום אינם יכולים".

רות פתיר, מקוננות צילום מתוך עבודת וידאו, 2024