רב ערב 7.6.2016

"סיסמוגרף | Seismograph" – בוגרים ומורים מציגים בצמדים | "עגנון בלורנץ", תערוכה קבוצתית | "שכוי", מירי איתן-שדה | "קובה שרדר: הכלכלה הפוליטית של האמנות מעבר לאמנות" | דוד שוילי, "ספר ההיסטים" – השקת ספר אמן

"סיסמוגרף | Seismograph", תערוכה חדשה, גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, חיפה

"סיסמוגרף | Seismograph" – בוגרים ומורים מציגים בצמדים
המחלקה למדיה, צילום וקולנוע, המרכז האקדמי ויצו חיפה
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, גרנד קניון עופר, חיפה

נעילה: 25.8.16

משתתפים: בר זלי/אורי גרשוני, אריק יודקוביץ'/חנה שביב, פולי בלום/רחל ארז, יעל ברקת/יעקב ישראל.

אוצרת: שירלי משולם בשיתוף עמית זולר, ראש המחלקה.

העבודות של אורי גרשוני באדיבות גלריה שלוש.
גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, גרנד קניון עופר, קומה 3, דרך שמחה גולן 54 חיפה, טל' 04-8121111.  שעות פעילות: א'–ה', 12:00–20:00, ו', 10:30–13:00. לפרטים: 050-5912953.

יובל יאירי, "הזבוב", 2006, הדפסה בהזרקת דיו פיגמנטי

"עגנון בלורנץ", תערוכה קבוצתית בנווה-שכטר, תל-אביב–יפו
אוצרת: שירה פרידמן

פתיחה: 15.6.16, ב-19:30
נעילה: 11.8.16

באירוע הפתיחה יתקיים שיח גלריה בהשתתפות דני קרמן ושירה פרידמן, אוצרת התערוכה. ב-20:30 תיערך הופעה של יסמין לוי וליאור אלמליח, במסגרת חודש הקריאה.
אמנים משתתפים: אורי ליפשיץ, ג'ודי קופלמן, דני קרמן, יובל יאירי, יכין הירש ומיכה שגריר ורעיה ברוקנטל.
התערוכה "עגנון בלורנץ" נפתחת בשנת היובל להענקת פרס הנובל לש"י עגנון. בספרו "תמול שלשום", שהתפרסם ב-1945, כותב עגנון על עלייתו ארצה כפי שחווה זאת גיבור הספר, יצחק קומר, שמגיע בין השאר לקפה לורנץ (כיום נווה-שכטר) ולא אוהב במיוחד את התה.
בתערוכה מוצגות יצירות אמנות מקוריות העוסקות בדמותו של עגנון ובדמויות היסטוריות המוזכרות בסיפור "תמול שלשום", ובהן הסופר ברנר והרב קוק. התערוכה מדגישה את חלקה החשוב של נווה-צדק בהיסטוריה של הסופר. בחניון שכטר צויר לכבוד התערוכה ציור קיר המבוסס על "תמול שלשום". כמו כן יוצג סרט תיעודי ופריטים מארכיון הספרייה הלאומית.
הכניסה חינם, מספר המקומות מוגבל.
ב-29.6.16 יתקיים שיח גלריה המשלב סיור ספרותי מומחז בעקבות "שבועת אמונים", בהנחיית עופר רגב וצפריר קורסיה. הסיור בתשלום.

נווה-שכטר, רח' שלוש 42 (פינת רחוב אילת), נווה-צדק, תל-אביב–יפו. טל' 03-5170358. מייל:[email protected].

"שכוי", מירי איתן-שדה בגלריה העירונית, הרצליה

"שכוי", מירי איתן-שדה
הגלריה העירונית, בית אמני הרצליה, בשיתוף היכל-העיר
אוצרת: שוש אינדיק

1.5.16–30.6.16

מירי איתן-שדה, ציירת ואספנית אמנות, תושבת הרצליה, החלה לצייר לפני כשני עשורים, לאחר קריירה ארוכה כפורצת דרך בתחום היזמות וההייטק. הציור משמש עבורה סטארט-אפ עדכני שבאמצעותו היא מבטאת את הטוטאליות הרבגונית של החיים. הציור מאפשר לה לבטא עולם פנימי וחיצוני, המבוסס על שילוב בין הומור לכאב ובין התפרצות הרגש לשכל, תוך שהיא מקיימת דיאלוג עם הסביבה, ויחד עם זאת מגשרת על פערי זמן ומקום. ציוריה עשירים צבע ותנועה ואקספרסיביים. התרנגול, מוטיב חוזר בציוריה, מסמל את החיפוש התמידי אחר האיזון בין "התכונות הגבריות" הקיימות בה כיזמית ומנהלת לבין "תכונות נשיות" כרכות, הכלה ואמהות.

הגלריה העירונית, בית אמני הרצליה, רח' בן-גוריון 5, הרצליה.
התערוכה בחסות ראש עיריית הרצליה, משה פדלון.

"קובה שרדר: הכלכלה הפוליטית של האמנות מעבר לאמנות"
מובי – מוזיאוני בת-ים

רביעי, 15.6.16, ב-019:30
הכניסה חופשית

במסגרת אירועי נעילת הסבב הראשון של "הילדים רוצים קומוניזם" במובי – מוזיאוני בת-ים, יתארח האמן והאוצר הפולני קובה שרדר, חבר ברשת המוסדות שיזמה את סדרת התערוכות השנתית במובי. בהמשך לפרויקט שלו Making Use במוזיאון לאמנות מודרנית בוורשה (2016), שפיתח יחד עם סבסטיאן צ'יקוצ'י בעקבות כתביו של סטיבן רייט, יציע שרדר מודל של אמנות אחרי-אמנות.
שינויים אקלימיים חריפים מתחוללים בעולם האמנות בשנים האחרונות – תזוזות טקטוניות מייצרות נתיבים וחללים אחרים, אלטרנטיביים לאלה של המיינסטרים על שלל הגלריות המסחריות, ירידי האמנות והביאנלות הידועות לשמצה. שרדר ינתח שינויים אלה ויציג בפנינו חזון שבו עבודות אמנות יהיו לא רק אמנות, אלא גם מיזם כלכלי, פעולה פוליטית, אלגוריתם פרוץ.
קובה שרדר הוא אמן, אוצר, כותב ועורך. מחזיק בדוקטורט מאוניברסיטת לוהבורו, אנגליה. ב-2009 הוא הקים את האוניברסיטה החופשית/אטית בוורשה (Free/Slow University Warsaw). ספרו האחרון, "ABC of Projectariat", חוקר את ההיבטים השלטוניים והכלכליים של פרויקטים אוצרותיים ואת משמעותה של פרקטיקת האוצרות העצמאית.

"הילדים רוצים קומוניזם" הוא פרויקט שנתי של תערוכות המתקיים במשותף עם שורה של מוסדות ואמנים שונים ברחבי העולם. הוא כולל תערוכות, הרצאות, מיצגים, הקרנות ופרסומים לכל אורך שנת 2016. המוסדות השותפים כוללים את Tranzit שבפראג, גלריה Skuc בלובליאנה,State of Concept באתונה, F/SUW באתונה, המרכז לחקר תרבות חזותית בקייב (VCRC) ומובי – ­מוזיאוני בת-ים.

דוד שוילי, "ספר ההיסטים", השקת ספר אמן

דוד שוילי, "ספר ההיסטים" – השקת ספר אמן
קריאה ודיון בהשתתפות ד"ר בן ברוך בליך, ד"ר ראובן זהבי, איציק סיידוף
מכירה של ספרים והדפסים שנוצרו במיוחד להשקה
גלריה שלוש, תל-אביב

חמישי, 16.6.16, ב-20:00

דוד שוילי מגבש ומנסח את תפיסת עולמו בספר מקיף שהוא יצירת אמנות בפני עצמה. הוא מעניק למלים ולעיצוב הגרפי מעמד מוביל בעשייתו האמנותית, ובימים שבהם האקסטנציה הקיברנטית-דיגיטלית של האדם מתעצמת ביותר, נראית ביקורתו של שוילי כקריאה הומניסטית שבטרם אובדן.

הספר הזה – תוצר של כעשר שנות עבודה – מכונן על מערכת דיפרנציאלית המשתנה מקורא לקורא במהלך ה"שיטוט" בו, כאשר כל קורא בורא לעצמו את הרכב הספר הפרטי שלו, ואם תרצו, יוצר את היסטיו הפרטיים מתוך דגם מושלם שאינו קיים. "שוילי בא אל האמנות כהוגה המשקיף על העידן הטכנו-מדעי הפוסטמודרני, מסרב לדיכוטומיה המודרניסטית בין 'לשון המדע' ל'לשון האמנות', מתנחל ב'שטח האויב' ומפעיל מתוכו את הסורק הביקורתי שלו" (גדעון עפרת).גלריה שלוש, רח' מזא"ה 7, תל-אביב

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *