רב ערב 8.7.2014

TheArtLab | ״כפרה עלייך", איילת השחר-דבירי, ענבל מנדס-פלור | ״בקשר לוויק מוניס" | "נקודת מגע" | תערוכת הבוגרים 2014 של המדרשה | "Climax", מוזיאון פ״ת | "הנחש”, שרון אלכסנדר | סיור אמנות עם האמן ארז אהרון | נינו הרמן

TheArtLab – להכיר אמנים. לקנות אמנות

באתר TheArtLab מרוכזים 250 אמנים ישראלים מובילים, שהומלצו על-ידי 60 דמויות מרכזיות מעולם האמנות הישראלי, במטרה לחשוף ולמכור עבודות אמנות בטווח מחירים רחב, כאשר 100% מהכנסות המכירה מועברים ישירות לאמנים. זהו פרויקט פילנתרופי. כל השירותים הם ללא מטרת רווח, אין כל עלויות תיווך, עמלות או דמי הרשמה. ניתן לרכוש עבודות דרך האתר, או ליצור קשר ישיר עם האמנים באימייל, בטלפון או בביקור סטודיו, ולרכוש ישירות מהם.

שירותים חדשים אמנות בהתאמה אישית: ליווי מקצועי של אוצר בבחירת אמנות איכותית מקורית ללקוחות ואספנים; מנטורינג לאמנים: ליווי אמנותי ומקצועי אישי לאמנים.

ענבל מנדס-פלור

"כפרה עלייך", איילת השחר-דבירי, ענבל מנדס-פלור

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART, חיפה
פתיחה: חמישי, 10 ביולי 2014, ב-19:00
נעילה: 4.9.14
אוצרת: שירלי משולם

הרעיון לקיים תערוכה משותפת לאיילת השחר-דבירי ולענבל מנדס-פלור עלה במהלך לימודיהן לתואר השני באמנות, באוניברסיטת חיפה. בתערוכה יוצגו ציורים ומיצבים פיסוליים שמיוצרים מ"חפצים מטופלים" (Ready Made) ומבטאים את התייחסותן של האמניות הצעירות לנושאים משותפים: הגוף הנשי, מיניות, מגדר, צרכנות נשית, אלימות נשית, תרבות הקיטש, אמנות "גבוהה" ו"נמוכה". גישותיהן השונות ואף המקבילות לנושאים הללו וההתמחות בתחומי מדיה שונים (פיסול, ציור) הכתיבו מפגש של תוצרים אמנותיים מגוונים, השרויים במתח ויזואלי ומעוררים מחשבה. שיתוף הפעולה בין האמניות משקף, מחד, את השמירה על "מרחב אוטונומי", ומאידך את ביטולו. לעתים עבודותיהן "מתרחבות" וכמעט נוגעות זו בזו, ולעתים הן מתכנסות אל תוך עצמן, שומרות על מרחק, אך אינן מנותקות.

הגלריה לאמנות עכשווית, גרנד ART, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54, חיפה. טל' 04-8121111.
ראשון עד חמישי, 20:00–12:00; שישי, 13:00–10:30.

"נקודת מגע" במוזיאון ישראל. צילום: ברק אהרון

"נקודת מגע", סערה לילית של אמנות ואנשים במוזיאון ישראל

לאור המצב הביטחוני: אירוע נקודת מגע נדחה למועד לא ידוע

עונת התרבות בירושלים 2014

פתיחה: חמישי, 10 ביולי 2014, מ-20:00 עד 03:00

גם בשנתה החמישית של "נקודת מגע", אנחנו ממשיכים לאתגר את עצמנו ואת הצופה עם מפגשים מסקרנים ומעוררי מחשבה. השנה מרבית הנקודות לא ימתינו לכם באולמות התצוגה, אלא ינועו ברחבי המוזיאון וגן האמנות. להקת רקדנים תזחל על רצפת המוזיאון, אניה בוקשטיין במופע של שירי מסע, פול הרובוט יצייר דיוקן שלכם, גל ברזילי יכין לכם מסיכה לתהלוכה, מוזיקאים ינגנו בשכיבה על הגב, עידית הרמן תנפח פיל לבן ענק, מופע אימפרוביזציה בהשתתפות הקהל, אחורי הקלעים של עולם האמנות עומדים למכירה פומבית ומסיבת אוזניות. וגם: גל גבאיריקי בליךאלון נוימן ואיתי מאוטנרהילה פלשקסאמיר אגוזיטל ניבקבוצת אוסקולהדנה רוטנברגגיורא ישראלעוזי רמירזדני דורצ'יןבעז כהן ואחרים.השנה ניתן לשלב את "נקודת מגע" עם אירוע הפתיחה של פסטיבל הסרטים בסינמטק ירושלים. אתם מוזמנים להתחיל את הערב בטקס הפתיחה החגיגי של הפסטיבל עם הסרט "ערבים רוקדים" בבריכת-הסולטן, ומשם להמשיך למוזיאון, כשהעניינים ב"נקודת מגע" בדיוק מתחממים.כרטיס משולב: 90 שקל בלבד. מחיר הכניסה למוזיאון: 60 שקל.

פרטים נוספים באתר עונת התרבות בירושלים: www.jerusalemseason.com.

ויק מוניס, "בעקבות גרהרד ריכטר", 2001, מתוך הסדרה "תמונות צבעים", באדיבות גלריות זיפאס

"בקשר לוויק מוניס" 

מוזיאון תל-אביב לאמנות

לקראת נעילת התערוכה של ויק מוניס (2.8.14) יתקיימו במוזיאון תל-אביב שני מפגשים העוסקים בהיבטים מרכזיים העולים מתוך התערוכה ומתוך העשייה של היוצר.

המפגש הראשון, "צילום בעקבות פיסול", שייערך ביום שישי, 11 ביולי 2014, בשעות 14:00–12:00, יעסוק ביחסים המורכבים שבין פיסול לצילום עכשוויים ובאמנים היוצרים עבודות בתלת-מימד רק כדי שיבואו לידי ביטוי, בסופו של דבר, בצילום. מנחה: רותי דירקטור, אוצרת לאמנות עכשווית, מוזיאון תל-אביב. דוברים: נילי גורן, אוצרת לצילום, מוזיאון תל-אביב, "נועדו לדו-מימד"; יאיר ברק, אמן, "הרחבת שדה הצילום"; רמי מימון, אמן, "ארכיאולוגיה של דימוי"

המפגש השני, "צילום – כלי הומניסטי או פטרוני?", יתקיים ביום שישי, 1 באוגוסט 2014, בשעות 12:00-14:00, ויעסוק במצולמים מהעולם השלישי וצלמים מהעולם הראשון ובתפקיד המורכב שממלא צילום בשירות אידיאולוגיות. מנחה: רותי דירקטור, אוצרת לאמנות עכשווית, מוזיאון תל-אביב. דוברים: גלעד רטמן, אמן, "החוזה בין צלם למצולם"; מעין אמיר, אמנית ואוצרת, "ארכיונים מפלילים"; חן תמיר, אוצרת, "בתפקיד הראשי – המצלמה".

מוזיאון תל-אביב לאמנות, אולם אסיא, כניסה: במחיר כרטיס למוזיאון.

תערוכת הבוגרים 2014 של המדרשה

פתיחה: רביעי, 9 ביולי 2014, ב-20:00
נעילה: 23.7.14
אוצרים: אלונה פרידברג וארז ישראלי

המדרשה לאמנות במכללה האקדמית בית ברל מציגה את תערוכת הבוגרים לשנת 2014. במסגרת התערוכה יציגו כ-60 בוגרים פרויקטים אישיים במדיה דיגיטלית, בווידיאו-ארט, בציור, בצילום ובפיסול. התערוכה היא אירוע שנתי משמעותי המעניק לבוגרים הזדמנות ראשונה להיחשף הן בפני הקהל הרחב והן בפני עולם האמנות הישראלי והקהילה המקצועית. במהלך התערוכה יתקיימו סיורים מודרכים ומפגשים למתעניינים בלימודים.התערוכה תתקיים בקמפוס הפקולטה לאמנויות המדרשה שבמכללה האקדמית בית ברל. הכניסה חופשית. ראשון עד חמישי, 20:00–12:00; שישי, 14:00–10:00. טל' 09-7478788.לאתר בוגרי המדרשה, כאן.

לאירוע בפייסבוק, כאן. 

שרון אלכסנדר, מתוך "הנחש"

אנסמבל אספמיה: "הנחש"
שרון אלכסנדר על-פי ספרו של לואיג'י מלרבה

תיאטרון תמונע
שישי, 11 ביולי 2014, ב-14:00 וב-20:00
שישי, 29 באוגוסט 2014, ב-20:00
שבת, 30 באוגוסט 2014,  ב-20:00

בימוי: דליה שימקו

בעל חנות לתקליטים ישנים , חובב זמר עברי, מגיע לתחנת המשטרה ומגולל סיפור אהבה יוצא דופן לצעירה מסתורית שבמהלכו נחשפים צדדים אפלים באישיותו. קומדיה שחורה, חריפה ושנונה על תשוקה, קנאה, רצח ויחסי גומלין המעוררים פליאה וחלחלה בין הממשות לדמיון.תרגום: מרים שוסטרמן-פדובאנו; עיבוד לבמה: שרון אלכסנדר ודליה שימקו; משחק: שרון אלכסנדר; תפאורה: אלכס ברויטמן; מוזיקה מקורית: איסר שולמן; עריכה מוזיקלית: טלי דזיאלובסדקי ושרון אלכסנדר; עיצוב תאורה: יעקוב סליב; בימוי וידיאו: יריב בן-יהודה; תנועה: ליאת אקטע; עוזרות במאית: מיטל חורי, טלי דזיאלובסדקי.כרטיס: 65 שקל, תיאטרון תמונע, טל' 03-5611211.

שני זוגות כרטיסים להופעה בשישי, ב-14:00, לראשונים שיכתבו ל- [email protected].

ארז אהרון, ללא כותרת, 2012

סיור אמנות בתערוכת אוסף דובי שיף במלון מרינה תל-אביב עם האמן ארז אהרון

שבת, 12 ביולי 2014, ב-11:00 

סיור אמנות עם מדריכה מקצועית באוסף שיף. לסיור יתלווה האמן ארז אהרון, שעבודותיו מוצגות לצד 260 יצירות האמנות בתערוכה. טרם הסיור יוגש כיבוד בטרקלין העסקים של המלון אל מול נוף הים.

ארז אהרון, יליד 1974, הוא בוגר הסדנה לרישום וציור ירושלים של ישראל הרשברג ובית-הספר לרישום וציור התחנה בתל-אביב. עבודותיו נעשות מתוך התבוננות במודלים או בתצלומים המשמשים גירוי, ולא נושא העתקה מוגדר. יש בהן חשיבה רציונלית ושיטתית ובנייה מאורגנת של המרכיבים הצורניים. הן מאוכלסות בדימויים המתפרשים לכאורה במהרה ובביטויים של יופי המקלים על הצופה להתחבר אליהם. כל אלה הם מעין פיתוי המוביל להתבוננות מעמיקה המעוררת חוויות חושיות, פרשנויות שונות ולעתים גם אי-שקט.

להרשמה ולתיאום ביקור או סיור באוסף: 03-521177,
[email protected]
כרטיס: 50 שקל. מספר המקומות מוגבל

מתוך "Climax", מיצב ואירוע מחול מאת יסמין גודר. צילום: גדי דגון

"Climax", מוזיאון פתח-תקווה לאמנות

שישי, 11 ביולי 2014, ב-11:00 

יצירת המחול "Climax" מאת יסמין גודר נוצרה במיוחד לתערוכה "צעדים בוני אמון" ולחלל המוזיאון. "היופי הוא בכך שאינך יודע היכן תמצא עצמך בתוך היצירה, אולי במרכז מעגל, או בקרבת רקדן צווח, או גוש צפוף אלים הרוקע ואתה עומד בדרכו. רוב הקהל התבונן במתרחש בעניין, קצת בפליאה, ואני מודה שלולא הייתי מבקרת העיתון, הייתי מצטרפת לריקוד. יש עוצמה מגנטית לרקדן שרוקד כל-כך צמוד אליך" (רות אשל, "הארץ").

מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

לרכישת כרטיסים: 9286300/04 או במוזיאון ביום המופע

נינו הרמן, "ניירות של צלם", שיח נעילה
הדהודים לתולדות הצילום עם גיורא שלמי, צלם ומרצה

חמישי, 10 ביולי 2014, ב-20:00
הגלריה לאמנות בנעןאוצרות: דורית קופיט וחמוטל פרידברג

התערוכה של נינו הרמן בנען פרושה כיומן אישי. היא כוללת תצלומים רבים שצילם כצלם עיתונות משנות ה-60 ואילך, תצלומים עם תוכן אוטוביוגרפי, תצלומי רחוב עם תוכן חברתי, תצלומי נוף, מכתבים ורישומים של בני משפחתו. כל אלה יוצרים רקמת חיים שבה הפרטי והציבורי מתקרבים ומתרחקים ללא הרף. בין הצילומים משובצים קטעי טקסט של הרמן, מעין דיבור נוסף בגוף הסרט של חייו. בין הצלם למושאיו מתגלים יחסים מורכבים הנוצרים מתוך רצון עז ליצירת קשר. הדמויות השונות, בין אם הן דמויות מוכרות מן הצמרת הפוליטית, עובדים זרים ברחובות תל-אביב או בני משפחה וחברים, נפגשות על קירות התערוכה במרחב חדש ומדומיין, נארטיב זמני שנולד ממבטו של האמן.

***

המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]‏ | 03-6041114

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *