לא רק יין זול 18.4.13

יום העצמאות הוא יום בו רקס, הכלב שלי, מתעורר בבוקר, הריר כבר זולג מקצות פיו בתגובה לריח בשר חרוך הנישא באויר כאותות עשן, ויודע שזהו יום המזל שלו.

יום העצמאות הוא יום שבו רקס, הכלב שלי, מתעורר בבוקר והריר כבר זולג מקצות פיו בתגובה לריח בשר חרוך הנישא באויר כאותות עשן,  ויודע שזהו יום המזל שלו. יום שהטיולים בו יהפכו למסעות ציד נינוחים אחר העצם המשובחת ביותר.
חג העצמאות. חג העצבנות. חג העצמות העסיסיות. בחג הזה כולנו מנופפים. זהו חג שמאחד את כל הדתות את כל הצבעים את כל התרבויות. זהו חג שמארגן מחדש את הקטלוגים הישנים שגם כך כבר לא רלוונטיים (דת, צבע ולאום) לשתי קטגוריות בלבד: אוכלי בשר וצמחונים. ואני צמחונית. משחררת את רקס לפארק המרעה שלו, מכינה תבשיל חומוס עם מנגולד ולצידו סיר אורז בסמטי.

***

יעל מאירי – "תקוע"

יעל מציגה תערוכה חדשה ב"תועבה" – חדר חזרות נחבא אל הכלים ופאנקיסטי. אני מביאה כאן דברים שיעל כתבה על העשייה שלה:

"זהו המקום הכי הגיוני וטבעי שהתמונות יהיו, בחלל לא סטרילי. שהתמונות של הא/נשים המצולמים יהיו באותו חלל עם הא/נשים עצמם ולא סגורות בתוך עצמן ומנותקות, כמו שקורה לא מעט בחללים לבנים.
התצוגה במקום הזה מאפשרת קריאה יותר מוצלחת של חלק מהעבודות. המקום בו מצולמים הדברים הוא כזה שחיים בו, ואפשר לבקר ולהשתהות בו.
הרבה פעמים כשמתעדות תת תרבות או קהילה מסויימת מייצרות דיכוטומיה בין נושא הצילום ובין העולם בו העבודות מוצגות, וזה די מעפן.
ההצגה בתועבה, והעובדה שיהיו שם א/נשים שזה פחות או יותר הבית שלהם, מאפשרת לי למשוך את הצופה עוד פנימה, יותר עמוק, ולשבור איזו הפרדה שגם היא תוקעת אותנו בתוך עצמנו ובתוך הסביבה שאנחנו מכירות.
במקום בו א/נשים משתמשות באידיאולוגיה או אמונה להגיע להבנה של עולמם, אני משתמשת בצילום כתחליף חזותי.
העין המתבוננת שלי נוכחת כל הזמן, ואני צריכה לדעת שכשאני בוחרת ללכוד באופן אלים רגע מהמציאות, הפעולה שלי נראתה ע"י אחרות, ושניתנה להן הזדמנות להתנגד, להגיב או לפעול.
המסורת הנוקשה והקפדנית של מה שמכונה "צילום בזק" (סנפשוט) היא הכלי שלי, דרכה אני מנסה לראות את העולם בצורה, ולא בתוהו ובוהו, ובאמצעות המסורת הזאת אני מטילה ספק בדרך שאני רואה ומתקשרת עם אחרות, גם אם בסופו של דבר אראה שאני לא יכול לראות אותן כלל."

התועבה. חדר חזרות. יעל מאירי

יעל מאירי

יעל מאירי

יעל מאירי

יעל מאירי

"תקוע"
התועבה
פתיחה: חמישי, 18.4 19:30
הסדנה 16 תל-אביב
*חלל התועבה יהיה פתוח מ-19:30 כל שני ורביעי

***

רינת שניידובר "play"

אחרי אירועי "מרתון חלל פתוח" של שבוע שעבר, גלריה p8 פותחת את שעריה במקום חדש עם תערוכה חדשה של רינת שיינדובר.

שניידובר מתענגת תוך כדי צילום מוקפד על הגוף הנשי ונוכחותו במרחב נטוש וקפיטליסטי. רווי כסף וזוהר נובורישי. בגד ים אדום ובלונד הישר מ"משמר המפרץ" שכובים על מקפצה בבריכה פרטית של וילה נטושה, ולנו הצופים יש תחושה שמימשנו פנטזיה. האם שניידובר מנסחת מבט חדש על הגוף הנשי כמושא תשוקה ואוננות? או שמא היא נותנת לנו מאותו עונג מוכר ושנוא של בלונד ופיטמה זקורה – הארד אג' שקשה להתחרות בו.

רינת שיינדובר play

רינת שניידובר play

רינת שיינדובר

רינת שניידובר

"play"
פתיחה: חמישי 18,4 20:00
אוצר: ליאב מזרחי
גלריה p8, יהודה הלוי 79 תל-אביב

***

נטעלי שלוסר – "לה גוורדיה"

בתערוכה ציורים חדשים, פרי עבודה ממושכת. שכבות הצבע מגלות חרטות והחלטות. מהלכי מכחול ומהלכי נפש. לה גוורדיה דמות דמיון  ששמה כשם המחלף שבדרום תל אביב, עוברת בין דמויותיה המצוירות של שלוסר ושומרת עליהן (ואולי גם על האנשים שחיים בשכונה בסמוך למחלף), היא המאחדת בין הציורים ויש משהו מרגיע בכך שארכיטיפים אישיים קמים לתחייה בדרום תל-אביב ואולי יום אחד יוכלו לשמור גם עלי. בחדר הפרויקטים, כהרחבה והעמקה של התערוכה, מארחת שלוסר את ברכה אטינגר דמות משמעותית ומשפיעה בעולמה.

נטעלי שלוסר

ללא כותרת, שמן על בד 2009-2012

זמרת האופרה 2012-2013, שמן על בד

זמרת האופרה 2012-2013, שמן על בד

"לה גוורדיה"
גלריה זומר
פתיחה:20.4
רוטשילד 13 תל-אביב

***

בגלריה "זוכרות" נפתחה בשבוע שעבר תערוכה:
איתן ויתקון – "שקיעה או זריחה?"

ויתקון כתב מכתב למדינה לאחר מלחמת לבנון השניה, בה שרת כצלם במילואים, ויצר את החומר לתערוכה הנוכחית. מכתב אל אהובה בוגדנית. מכתב שסוגר חשבון עם המדינה והמצב. אם מדי פעם עולה השאלה כיצד החיים במדינה הזאת משפיעים על העשייה האמנותית הנעשית בה אז בתערוכה ובמכתב זו יש איזושהי חוויה ישירה של אוטרקיות. החומרים הם שדה הקרב. הגישה והמפוכחת הזו מרגשת. הצילומים אינם צילומי מלחמה. הם מורדים באתוס של היות צלם מלחמה. אלו צילומים צילומים של פיסות לא מזוהות, מרקמים ונופים.

אבן

אבן

מגן דוד

מגן דוד

נוף תנ"כי

נוף תנ"כי

"שקיעה או זריחה?"
זוכרות, המעבדה למחקר חזותי
אוצרת: מירב עוז
עד ה-30.5
יצחק שדה 35 תל-אביב

***

"העין העירומה" – צילום סוריאליסטי במחצית הראשונה של המאה ה-20

התערוכה מציגה עבודות נדירות של צילום סוריאליסטי מאוסף מכון שפילמן ואוסף מוזיאון ישראל. הסוריאליזם חתר נגד הממסד והבורגנות ועשה זאת באמצעות פרקטיקות נסיוניות לשחרור דחפים ויצרים כמוסים של אדם. שפת החלום ותת ההכרה היו מקורות מידע ליצירה. הצילום הסוריאליסטי עירער על מעמד הצילום כמתעד מציאות מהימן, ועל ידי עבודת מעבדה וקולאז'ים יצר מציאות דמויות חלום.

ארווין בלומנטל

ארווין בלומנטל, שלבי טורמן. ניו יורק. סוף שנות ה-40

ברניס אבוט

ברניס אבוט. ז'אן קוקטו במיטה עם מסיכה של אנטיגונה

אמנים משתתפים: ברניס אבוט, ראול אוּבָּאק, פול אלואר, הרברט באייר, לואי בונואל וסלבדור דאלי, ססיל ביטון, ארווין בלומנפלד, דניז בֶּלוֹן, הנס בלמר, פרנסיס ברוגייר, ג'יימס המילטון בראון, אנדרה ברטון, יוזף ברייטנבאך, ביל ברנדט, רות ברנהרד, פרנץ ברקו, האנץ האייק-האלקה, פול הַייסמן, פלורנס הנרי, פייר ז'האן, מוריס טאבאר, ואל טלברג, אלי לוטאר וז'אן פָּאנְלֶווה, קלרנס ג'ון לופלין, ג'ון פלאט ליינס, נתן לרנר, דורה מאר, פייר מולינייה, ז'אן מוֹראל, ברברה מורגן, לי מילר, אוסקר נרליגר, טיבור סורגאו, לואי פויאד, קלוד קאהון, פרנסואה קולאר, אדמונד קסטינג, ווילי קסלס, ז'רמיין קרול, אנדרה קרטס, מאן ריי, פ. שארלנד,  אוֹסאמוּ שיאיהארה, בֹּוֹהוּמיל שְטאסְטְנ

"העין העירומה"
מכון שפילמן לצילום
אוצרת: ד"ר איה לוריא
פתיחה: חמישי, 18.4 19:00
שוקן 27 תל-אביב

***

מפגש ושיח גלריה עם האמן יאיר ברק בתערוכה "מרחבים חדשים 2"

עבודתו של יאיר ברק מפתה לגעת ולהרגיש  עטיפת ספר ירוקה על מרקם עור הקרוקודיל שלה. תולדות הצילום, נוכחות האור, השיכפול ועוד אבני יסוד של הצילום, נמצאים בתערוכה באלגנטיות נוצצת. יאיר מגיע לשיח גלריה ואני בטוחה שיהיה מעניין.

the fold

the fold

יאיר ברק – שיח גלריה
בית מני
שישי, 19.4 11:00
יהודה הלוי 36 תל-אביב

***

סיור בתחנה המרכזית החדשה

טיול בן שעתיים שבו התחנה המרכזית החדשה הופכת ממפלצת לפיל לבן, למוזיאון לאמנות מודרנית ואין ספור פנטזיות לחללים מעולים למסיבות טכנו. אבק, מונומנטים מבטון, קורות מתכת שיוצרות קומפוזיציות מאורגנות היטב, מרקמי זבל ישן, ריחות, טעמים, תרבויות וכיצד אנשים משתמשים במרחב לנוחותם – כל אלו נחשפים בהדרכתה של הילה הראל.

שישי, 19.4 14:00
60ש"ח
מקום מפגש – בכניסה הראשית על רח' לוינסקי מתחת לגשר
פייסבוק

***

פסטיבל פרינט סקרין

הפסטיבל יתקיים זו השנה השלישית בסינמטק חולון. הפסטיבל עוסק בתחומי טכנולוגיה, מדיה חדשה, קולנוע ואמנות. בוחן ומציג תמונה עדכנית של השפעות המהפכה הדיגיטלית על חיינו.
נושא הפסטיבל השנה הוא user – abuser- כיצד אנו שולטים בטכנולוגיה  בזמן שהטכנולוגיה שולטת בנו?

הקרנות סרטים, תחרות הרמיקסים הראשונה בתולדות הקולנוע הישראלי, לייב די ג'יי סט לסרט "זמנים מודרניים" של צ'ארלי צ'אפלין, העם דורש לייק-המפגש בין הפוליטיקאי, הקהל ומסך מחשב. חץ – ימינה  –  תערוכת משחקי מחשב פאנלים מקצועיים, להאכיל את הטרול: שיח הפרעה ברשת, סדנא לילדים לבניית צעצועי רובוטים ועוד

ועוד במסגרת הפסטיבל: אי כנס אמנות וטכנולוגיה . האי כנס הוא מפגש ספונטני בין אנשי אמנות וטכנולוגיה כאשר תוכנית הכנס נקבעת בזמן אמת על ידי המשתתפים באירוע. האירוע בשיתוף יוסי ורדי ומיועד לאנשי אמנות וטכנולוגיה פעילים בהרשמה מוקדמת בלבד.

יום ו', 19.4
שעה: 08:3
להרשמה בפייסבוק

"פרינט סקרין"
17-20.4
סינמטק חולון, מדיטק חולון

 ***

מידע נוסף ומסתורי שהתגלגל לידי באישון לילה:
תערוכת פופ-אפ לאמן הרמן גרבי
רישומים פרי עטו

הרמן גרבי

חמישי, 18.4 20:00
דרך בגין 15 תל-אביב

***

ועוד אחד קצר:
משה גרשון "מכר אותי מחר אשתנה"
התערוכה החדשה של משה גרשון כוללת מיצב בעל שני חלקים: בויטרינה אחת ציור בעל 4 דפנות המסתובב בעזרת מנגנון מכני – כמעין שיקוף של רחוב העליה ההפכפך ובויטרינה השניה אובייקט דמוי שמלה צבעונית הבנוי מחלקים המתחברים באופן פסיכדלי, גרסת קאוור ליעקב אגם והאמנות הקינטית של שנות השבעים.
פתיחה: שבת 20.4 20:00
אוצר: עודד ורטש
העליה 31 תל-אביב

מכר אותי מחר אשתנה

צילום: נועם קפלן

אשמח לשמוע על תערוכות ואירועי אמנות ברחבי הארץ, להתראות בשבוע הבא. [email protected]

1 תגובות על “לא רק יין זול 18.4.13”

    18.4 חשיפה לצפון- עמי פייצב'יץ'. פינברג פרוג'קטס | גלריה לאמנות עכשווית
    כתובת: שביל המפעל 3, בניין 5, קומה ב', ת"א.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *