שיחות בין יוצרים לחוקרים בבצלאל

בשבוע הבא (יום ג, 4.1.11), בשעות 9:30-19:00, יערך בבניין בצלאל בירושלים כנס תחת הכותרת זוג או פרד: יוצרים / חוקרים / משוחחים. למרות שיוצרים וחוקרים ניזונים זה מזה בכל היבטיה של היצירה וחקר התרבות מתקיים ריחוק מסוים בין התיאורטיקנים, המתקשים לעיתים לעקוב אחר קצב השינויים בעולם היצירה, לבין היוצרים שאינם מוכנים להתחייב לתיאוריה מסוימת. הכנס […]

בשבוע הבא (יום ג, 4.1.11), בשעות 9:30-19:00, יערך בבניין בצלאל בירושלים כנס תחת הכותרת זוג או פרד: יוצרים / חוקרים / משוחחים.

למרות שיוצרים וחוקרים ניזונים זה מזה בכל היבטיה של היצירה וחקר התרבות מתקיים ריחוק מסוים בין התיאורטיקנים, המתקשים לעיתים לעקוב אחר קצב השינויים בעולם היצירה, לבין היוצרים שאינם מוכנים להתחייב לתיאוריה מסוימת. הכנס 'זוג או פרד: יוצרים/חוקרים/משוחחים' מבקש לשוחח על הפערים בין היצירה לתיאוריה על ידי רצף של כעשרים מפגשים בין דמויות מובילות בעולם היצירה הישראלי לחוקריה.

מטרת הכנס להתחקות אחר תהליכי היצירה ולבחון אותם כמוצר סופי וכתהליך חברתי. השיחות מבקשות להעלות על פני השטח, בעזרת שיקוף תיאורטי, היבטים נסתרים וגלויים של תהליך היצירה ולהנכיח את הפרקטיקה היום-יומית של היוצרים בשדות השונים מחד ואת הרלוונטיות של המבט התיאורטי מאידך.

השיחות מבקשות לבחון את הקשרים בין תיאוריה ופרקטיקה במגוון של שאלות כגון: האם השיח התיאורטי מאפשר לאמנים לבחון את יצירתם בעין חדשה? האם הוא עוזר להם בניסוח השקפת עולמם או נקודת מבטם? האם הכרת התיאוריות החדשות הכרחית לעבודתו ומאפשרת לו להיות חלק בשיח האמנותי הקיים או לחלופין לבחור בדרך אחרת? האם התיאוריה מרחיבה את השיח היצירתי בשדות השונים. השיחות ישימו דגש על העכשווי ועל מחקר ונושאי שיח עדכניים בארכיטקטורה, עיצוב ואמנות.

במהלך היום יתקיימו חמישה פאנלים שיעסקו בתקשורת חזותית, עיצוב תעשייתי, אמנויות המסך, אמנות וצילום ותחומי יצירה נוספים הנלמדים באקדמיה. ייקחו בו חלק יוצרים וראשי מחלקות בבצלאל אשר יעסקו בנושאים הבאים:

גיא שטיבל + מולי בן ששון            שאלות על השאלות הגדולות בעקבות השואה
עינת לידר + יעל טרגן                   בין מעשה למאמר בצורפות ואופנה: חומרים משולחן העבודה
חיים דעואל-לוסקי + עדו בר-אל      מהי אמנות עכשיו?
טל דקל + אסתי עלמו משאבים      שיחיים: אמנות כסוכנות וכפרקטיקה, יצירתה של אסתי עלמו
מאיה ויניצקי + עדו ברונו               מבוא לטכנולוגיה שנה א', שנתי
רפאל זגורי-אורלי + עזרי טרזי        מודרניזם / פוסט מודרניזם?
אוהד לנדסמן + צחי פרבר             לאייר ולהנפיש מציאות
דודו מזח + דנה אריאלי-הורוביץ     הרווח שבין אהבה וידאו ואמנות
אורי ברטל + פיליפ בולקייה           על אהבה ויין – בין אמנות למיתוג
מרב סלומון + נעמי מאירי-דן          דברים שקראו עיניי – על איור וקריאה ועל קריאה ואיור
מיכל וקסלר + עדי שטרן               עיצוב למעצבים – יש דבר כזה?

הכניסה לאירוע חופשית

1 תגובות על “שיחות בין יוצרים לחוקרים בבצלאל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *