שני מוזיאונים חדשים בחיפה

שני מוזיאונים עתידים להיפתח בשנת 2011 בחיפה. באפריל יפתח מחדש מוזיאון מאנה כץ ובדצמבר מוזיאון הרמן שטרוק. בית שטרוק ברח' ארלוזרוב בחיפה תוכנן בתחילת שנות העשרים על ידי האדריכל אלכסנדר ברוולד, והוא שימש גם כסטודיו וכסדנת הדפס של האמן. הבניין מוגדר כמבנה לשימור והוא ישוקם ויותאם כמוזיאון לאמן. בקומת המסד נמצא מאגר מים פעיל וגדול […]

שני מוזיאונים עתידים להיפתח בשנת 2011 בחיפה. באפריל יפתח מחדש מוזיאון מאנה כץ ובדצמבר מוזיאון הרמן שטרוק.
בית שטרוק ברח' ארלוזרוב בחיפה תוכנן בתחילת שנות העשרים על ידי האדריכל אלכסנדר ברוולד, והוא שימש גם כסטודיו וכסדנת הדפס של האמן. הבניין מוגדר כמבנה לשימור והוא ישוקם ויותאם כמוזיאון לאמן. בקומת המסד נמצא מאגר מים פעיל וגדול שניבנה כדי לאגור מים לצריכה שוטפת.
במוזיאון תוקם תצוגת קבע מיצירות האמן מאוסף מוזיאון חיפה לאמנות יחד עם אוספים שיצטרפו אליו. כמו כן יוצג חלק מהריהוט המקורי של האמן, חוברות עם סקיצות שערך במסעותיו הרבים בעולם, מקל הליכה שלו וכלים רבים אחרים. בקומה העליונה תוקם סדנת הדפס שתיוחד להוראת ההדפס בדרכו של שטרוק. לצד הבניין הקיים ששטחו כ-350 מ"ר, יוקם מבנה קל על שטח המקלט הציבורי שליד בית שטרוק, ובו יוצגו תערוכות מתחלפות ויערכו סדנאות אמנות.

בית שטרוק. צילום: צבי רוגר

בית שטרוק. צילום: צבי רוגר

מוזיאון מאנה כץ הוקם בשנות ה-60 בביתו של מאנה כץ ושימש לאחר מכן כמוזיאון לאמן ונוהל ע"י עיריית חיפה. באוגוסט השנה הועבר המוזיאון לניהול מוזיאוני חיפה. בימים אלו עובר המוזיאון שיפוץ יסודי. כל חללי התצוגה מעוצבים מחדש, תוך שמירה על שטיחי הריצוף הערבי הקיים.
המוזיאון יפתח ב-2 באפריל 2011. את התערוכה הראשונה תאצור דר' אירית מילר שתציג רטרוספקטיבה של האמן  מאוסף המוזיאון. התערוכה השנייה, שמתוכננת להיפתח בחודש ספטמבר, תעסוק ביודאיקה מאוסף האמן ומהאוסף האתנולוגי של מוזיאון חיפה.

1 תגובות על “שני מוזיאונים חדשים בחיפה”

    אני חושבת שכותרת הכתבה צריכה להיות: מוזיאון חדש בחיפה. בית מאנה כץ משמש מוזיאון מאז 1977.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *