תנועה ציבורית תקיים פעולה חדשה באוניברסיטת תל-אביב בשיתוף משטרת ישראל

בתאריכים 7,8,9 בדצמבר 2010 תתקיים באוניברסיטת ת"א פעולה של תנועה ציבורית, בשיתוף משטרת ישראל. הפעולה תכלול סדרה של אירועים בקמפוס האוניברסיטה, ובהם מפגן כח פוליטי, טקס, הפגנה, הפרות סדר, צעדה, תרגיל התנהגות ציבורית והרצאה עם להקת קרוסלה וד"ר יגאל דותן. לראשונה תשתתף משטרת ישראל בפעולת אמנות. כח מיוחד של המשטרה יבצע יחד עם תנועה ציבורית […]

בתאריכים 7,8,9 בדצמבר 2010 תתקיים באוניברסיטת ת"א פעולה של תנועה ציבורית, בשיתוף משטרת ישראל. הפעולה תכלול סדרה של אירועים בקמפוס האוניברסיטה, ובהם מפגן כח פוליטי, טקס, הפגנה, הפרות סדר, צעדה, תרגיל התנהגות ציבורית והרצאה עם להקת קרוסלה וד"ר יגאל דותן.

לראשונה תשתתף משטרת ישראל בפעולת אמנות. כח מיוחד של המשטרה יבצע יחד עם תנועה ציבורית תרגיל הפרות סדר בקמפוס המוגדר 'מופע של כוריאוגרפיה ציבורית'.
הפעולה, שמתחקה אחר האפשרויות השונות למגע, תנועה וחילופי רעיונות שנוצרות במרחב האוניברסיטאי, תכלול רצף של אירועים שונים בשיתוף הציבור שיתקיימו במשך כשעה וחצי במדשאות, ברחבת הספריה המרכזית ובית התפוצות ובאולם הרצאות בבנין גילמן. בפעולה ימומשו תרחישים שונים של התאספויות ציבוריות ואירועים קיצוניים באוניברסיטה.

הפעולה תסתיים מדי ערב במפגש פתוח של כל המשתתפים, לשתייה ושיחות בעקבות התרגיל.

תנועה ציבורית היא קבוצת מחקר ופעולה המקיימת אירועים במרחבים ציבוריים בישראל ובאירופה בשיתוף עם מוסדות אמנות, תיאטרון ומחול ועם גופים ציבוריים מתחומים שונים. התנועה מתעניינת באפשרויות הפוליטיות והאסתטיות הטמונות בקבוצת אנשים שפועלת יחד. תנועה ציבורית לומדת ומייצרת כוריאוגרפיות של ציבור, צורות של סדר חברתי, טקסים פומביים וסמויים במרחב ציבורי. התנועה הוקמה ב-2006 על ידי עומר קריגר ודנה יהלומי ומאז קיימה, בין השאר, פעולות בתל-אביב, חולון, בת-ים, עכו, ברלין, אמסטרדם, ורשה וערים נוספות.

תחום המחקר האמנותי של תנועה ציבורית עוסק, בין השאר, בפעולות הפיזיות ובכישורים המקצועיים-גופניים של כוחות המדינה השונים, בהפעלת הציוד ובתרחישי הפעולה הגלויים של כוחות הבטחון וההצלה. תנועה ציבורית מציעה לאזרחים, בחסות האמנות, לתרגל את אזרחותם ולגלם בגופם את השתייכותם לציבור. התנועה מזמינה לבוא במגע עם כוחות המדינה והגופים המסדירים את ההתנהגות במרחב הציבורי בזמן אירועי חירום המוניים, ללמוד אותם, להבינם ולהתמודד איתם כחלק ממרקם פעולתה של המדינה.

תנועה ציבורית שיתפה פעולה בעבר עם פיקוד העורף, מכבי האש, מד"א וארגון זק"א. שיתוף פעולה זה התקיים במסגרת הפעולה 'פיגוע' שפותחה לקראת פסטיבל עכו 2008 בהפקת החממה למחול עכו.

הפעולה באוניברסיטת תל-אביב מבוססת על 'תרגיל באוניברסיטה (היידלברג, 2010)' – פעולה שהתקיימה באוניברסיטת היידלברג שבגרמניה. הפעולה התקיימה בהפקת התיאטרון העירוני של היידלברג ובשיתוף האוניברסיטה, מכבי האש המקומיים וכן משטרת היידלברג.

משתתפים:
חברי תנועה ציבורית: הגר אופיר, גלי ליבריידר, לוסיאנה קפלון, סער סקלי
חברי גוף הסטודנטים החדש של תנועה ציבורית
להקת קרוסלה והד"ר יגאל דותן
ראש הפעולה: עומר קריגר
רכז המחקר: סער סקלי
מנהיגי תנועה ציבורית: עומר קריגר ודנה יהלומי
מנהל המבצעים: אייל וקסלר

7,8,9 בדצמבר 2010
נפגשים בכיכר אנטין
19:30

קוי אוטובוס:
דן: 7, 13, 24, 25, 27, 45, , 121, 127
אגד: 74, 86

1 תגובות על “תנועה ציבורית תקיים פעולה חדשה באוניברסיטת תל-אביב בשיתוף משטרת ישראל”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *