כנס על וידאו ארט

פרוייקט רוטשילד 69 והמכון הצרפתי בשיתוף עם מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ומרכז פומפידו (צרפת), יערכו את כנס "סוגיות עכשוויות בוידאו ארט". הכנס יתקיים ביום ראשון ה28 לנובמבר, 15:00- 09:30 ברוטשילד 12, תל אביב, לקראת השקת חלל האמנות החדש בתערוכה "ניאו ברבריזם". תוכנית הכנס: 09:30-10:00 התכנסות וקבלת פנים 10:00-11:00 פרקטיקות דוקומנטריות בוידאו ארט מנחה: דורון סולומונס- […]

פרוייקט רוטשילד 69 והמכון הצרפתי בשיתוף עם מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ומרכז פומפידו (צרפת), יערכו את כנס "סוגיות עכשוויות בוידאו ארט". הכנס יתקיים ביום ראשון ה28 לנובמבר, 15:00- 09:30 ברוטשילד 12, תל אביב, לקראת השקת חלל האמנות החדש בתערוכה "ניאו ברבריזם".
תוכנית הכנס:
09:30-10:00 התכנסות וקבלת פנים

10:00-11:00 פרקטיקות דוקומנטריות בוידאו ארט
מנחה: דורון סולומונס- אמן, עורך וכתב בחדשות ערוץ 2
סיני אבט- מנהל לשעבר של ערוץ 8
נירה פרג- אמנית וידאו, זוכת פרס גוטסדינר
דור גז- אמן, אוצר וחוקר צילום באוניברסיטת תל אביב

פרקטיקות שונות של וידאו ארט שהיו תחומות בעבר בהגדרות מצומצמות יותר נפתחו והתרחבו בשנים האחרונות. הז'אנר הדוקומנטרי הוא אחד מהמרכזיים שהגדרתו השתנתה באופן משמעותי. במושב זה ננסה לשאול על מהותו של הוידאו ארט הדוקומנטרי: איפה מתחיל הדוקומנטרי ונגמר העלילתי והיכן הוידאו-ארט מתיישב ביניהם? האם ישנם קודים אתיים? אם ישנם, האם מתקיימת הפרה שלהם? האם בימוי של הדמות המשתתפת נחשב לעבודת אמנות והאם לאמנות יש חירויות שלקולנוע דוקומנטרי אין? האם יש עדיין מתודה דוקומנטרית טהורה, ללא התערבות והכוונת מושאי הצילום והאם היא יכולה להיחשב לאמנות?
בו בזמן המושב יעסוק ברלוונטיות של הגדרות אלו בתקופתנו. החיבור האינהרנטי כיום בין הז'אנרים השונים יצר אבטיפוס חדש. במושב זה ננסה לרדת לעומקו של חיבור זה.

11:00-11:30- הפסקה

11:30-12:30 ניאו-ברבריזם ושיח הבגידה של האמן המינורי
מנחה:  נעמי אביב-  אוצרת
רועי רוזן-  אמן, ראש המסלול ללימודי תואר שני במדרשה
שרון אייל  וגיא בכר-  כוריאוגרפים
גלעד רטמן- אמן וידאו
במסגרת התערוכה "ניאו-ברבריזם" המושתתת על מיצבי וידיאו תנחה נעמי אביב דיון בסוגיות רלוונטיות, כמו: מהו "ניאו ברבריזם"? האם יש חדש בתחום הברבריות? מדוע מוצע להצמידו אל הוידיאו-ארט? מהו "שיח הבגידה" החדש ואיזו זיקה יש לו אל "שיח הנאמנות" שנכפה על הישראלים בעקבות כוונות של חברי ממשלה לחוקק את חוק הנאמנות ולהשתיתו על אזרחים ומתאזרחים? האם ניתן להחיל על האמן את "חוק המינוריות" שניסחו הפילוסופים הצרפתיים דלז וגואטרי בספרם "קפקא – לקראת ספרות מינורית"? הוידיאו ארט הישראלי זוכה להכרה בינלאומית? איך זה קורה, ולמה התכוונה מבקרת האמנות של הניו-יורק טיימס רוברטה סמית' כשהצביעה על "כימיה מיוחדת" בין אמנים ישראלים ומצלמת הוידיאו? ברבות מעבודות הוידיאו המוצגות בתערוכה ובכלל יש מימד פרפורמטיבי מובהק. בלא-מעט מקרים מדובר בהופעה של האמן עצמו או של שחקן המייצג אותו. איזו משמעות נקשרת להופעתו של האמן כ"שחקן" בסרטו? האם ניתן לקשור זאת אל תופעה רחבה שניתן לכנותה "החזרה אל התיאטרון" בעידן הריאליטי טי.וי?

12:30-13:00- הפסקה

13:00-14:15 מעבר לקובייה הלבנה: הווידיאו ארט כאינדקס של זמננו
מנחה: אילנה טננבאום-  אוצרת ומנהלת המרכז למדיה חדשה, מוזיאון חיפה לאמנות
קריסטין ואן אש-  אוצרת ראשית, המחלקה למדיה חדשה, מוזיאון לאמנות מודרנית פומפידו, פאריז
אמיתי מנדלסון-  אוצר, המחלקה לאמנות ישראלית, מוזיאון ישראל
דליה לוין – מנהלת ואוצרת ראשית, מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

עבודות מדיה חדשה המתרחשות בזמן ולעיתים דורשות את השתתפות הצופה אתגרו את פרקטיקות התצוגה, האיסוף והשימור המוזיאליות שבאופן מסורתי התבססו על אובייקט אמנות נייח ונדיר. צורות אמנות אילו הציעו מדד סימפטומטי של רוח-הזמן  והופיעו בעשורים האחרונים "כדומיננטה תרבותית" של צירוף נסיבות חברתי וכלכלי חדש – ככלים אלגוריים ופרשניים לתיאור מחודש של התרבות העכשווית. המושב יעסוק בהיבטים הפילוסופיים, מושגיים ומעשיים של אוצרות, תצוגה, תיעוד ואיסוף במרחב המוזיאלי.

לפרטים נוספים:
[email protected]
(972) 3-796 80 00
הכניסה חופשית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *