לא רק יין זול, ה-21.10.2010 – המלצות השבוע של הדס רשף

בוקר טוב אנשי אמנות יקרים, בשבוע שעבר קיבלנו הוכחה לא רעה שהאהבה לאמנות היא דבר פנימי ועמוק, וכשזה בא ממקור חיצוני, הרבה מעדיפים להשאר בסטודיו וליצור או פשוט לקחת איזה ערב חמישי חופש. אירועי אמנות המוניים הם חשובים, אך באופן טבעי פחות מוצלחים כאירוע פנים אמנותי. לכן יש לנו את הערב! מספר פתיחות שפוי, פניות […]

בוקר טוב אנשי אמנות יקרים,

בשבוע שעבר קיבלנו הוכחה לא רעה שהאהבה לאמנות היא דבר פנימי ועמוק, וכשזה בא ממקור חיצוני, הרבה מעדיפים להשאר בסטודיו וליצור או פשוט לקחת איזה ערב חמישי חופש. אירועי אמנות המוניים הם חשובים, אך באופן טבעי פחות מוצלחים כאירוע פנים אמנותי. לכן יש לנו את הערב! מספר פתיחות שפוי, פניות לניידות, שמחה גדולה ויין זול.

זצוקללה - זאת לא קללה, זאת ברכה. פלג דישון בגלרית המדרשה

זצוקללה - זאת לא קללה, זאת ברכה. פלג דישון בגלרית המדרשה

היום, יום חמישי ה-21.10.2010, יג בחשון תשע"א. עדיין חם ולח, מדי לעונה.

שמחה גדולה הלילה בגלריה של המדרשה בדיזינגוף: פלג דישון המוכשר אש פותח תערוכת יחיד שמלבד תערוכת שש-לסף בבית האמנים – היא למעשה תערוכת היחיד הגדולה הראשונה שלו. לכן כולנו נלבש מיטב מחלצותינו ונבוא לפרגן. בתוכנית: 'זצוקללה', שזה למעשה ראשי תיבות של זכר צדיק וקדוש לברכה לחיי העולם הבא, לכן מי שמגיע צדיק, ולבוא לתערוכה זה כבר גן עדן. פייסבוק.

בגלריה של התוכנית לאוצרות בקלישר רוית הררי פותחת הערב את 'דומטופוביה' (חרדה מבתים או משהייה בסביבה ביתית). כמה רבות נכתב על השפעת הארכיטקטורה על חיי היום יום! התערוכה תציג עבודות בהן משהו קצת יותר אפל מחלחל מתוך המבנים אל תוך נפש הצופה הרכה. "בתערוכה יוצגו עבודות של אמנים ישראלים צעירים העוסקות בצורות אדריכליות הספוגות בתחושות פסיכולוגיות ומתמודדות עם מקומות נסתרים ועם תחושה של זרות ואיום העולה מהם". משתתפים צעירים ויפים: שחר יהלום, אורלי סבר, ניבי אלרואי, אסף שושן, גלי גרינשפן וליאת אלבלינג. פייסבוק. על הדרך, תוכלו לבקר גם בתערוכתו של יאן טיכי.

מה לא בסדר בתמונה? ליאת אבלינג תגרום לכם לחשוב פעמיים, מהערב בקלישר

מה לא בסדר בתמונה? ליאת אבלינג תגרום לכם לחשוב פעמיים, מהערב בקלישר

אם יש דבר מסעיר הלא אלה הכרזות גדולות – והאם ניתן להשאר אדישים מול הבטחה לאמנות כשיח דחוף, מרכזי וחי? בקונטמפוררי בי גולקונדה, טלי תמיר אוצרת את 'אמנות על האש'. שימו לב לעוד משפטי מפתח הורסים מתוך הטקסט: הכמיהה לאמנות חורכת, משלחת להבות ומעוררת מחשבה ורגש, בצל מלחמה, תחת כיבוש, לאור הכיבוש. אמנות צעירה, מתבשלת, צוברת טעמים וניחוחות, ישראלית, מקומית, באוויר הפתוח, כמו בשר על האש, כמו מנגל… משתתפים: מוריה אדר-פלקסין, עדי בר, אבנר גבריאלי, נועם ונטורה, שחר כהן, איל פנקס, סיגל פריידקס, שני פרי-נס, יערה צח, אלי קופלביץ, אדווה קרני, חיה רוקין ואסתר שניידר. פייסבוק. לדימויים נוספים ב-NRG.

בגלריה של אוניברסיטת תל אביב נפתחת הערב תערוכה רומנטית, המציגה צילום שנוצר דרך מצלמות צעצוע שעוד עושות שימוש בפילים ובשעשועים של הדפסה. אני חייבת לשבח, שכן אני מאמינה גדולה בצילום שאיננו רק פריים היפר-נקי-בלי אפקטים וכו, כי הרי גם זה בולשיט ורוב מה שמודפס היום הוא גם ככה דיגיטלי ולכן עובר פוטושופ, וגם כי אפקטים זה מגניב אם עושים אותם חכם. הכותרת מפוצצת: 'הדפקט כאפקט: מצלמות צעצוע בעידן הדיגיטלי'. אוצרת: ענת גורל-רורברגר, משתתפים: סשה אברמוביץ, רות אגסי, טלי אמיתי-טביב, דניאלה הורבין, יניב וייסה, נטלי צבילינגר, מיקי קרצמן ומלכה שפיגל-ניומן. פייסבוק.

רק הגיוני שפסל בדמותו של אריאל שרון שוכב על מיטת בית החולים יעשה רעש וצלצולים. זה בדיוק מה שנעם ברסלבסקי יציג היום בתערוכתו בגלריה קישון: פסל היפר ריאליסטי בגודל מלא של ראש הממשלה לשעבר. אני רק יכולה לדמיין את החוויה של פתיחת תערוכה שכזו – אנשים עוברים ובוחנים את הדמות השוכבת, קרובים לאיש השנוי במחלוקת יותר מתמיד, כוחות של סקרנות ודחייה מתחרים זה בזה, ומסביב שותים קצת יין. את תגובתה של רונית תירוש וחברים נוספים, קראו כאן.

איך זה מרגיש? נעם ברסלבסקי ואריאל שרון בגלריה קישון

איך זה מרגיש? נעם ברסלבסקי ואריאל שרון בגלריה קישון

באלון שגב כבר הצהירו זה מכבר על המגמה להביא מעצבים שהם בגדר אמנים לעבוד עם הגלריה. הערב תפתח שם התערוכה 'בלגאן טבעי' של המעצב אריק לביא. יובל סער ראיין אותו לרגל המאורע.

בגלריה זוכרות נפתחת הערב תערוכה העוסקת בנכבה, בה ישתתפו אמנים מן השורה לצד סטודנטים. שיתוף הפעולה בין הצעירים לבוגרים, הוא גם מתוך מטרה חינוכית וומסר לצעירים על הצורך שבדיון חברתי דרך האמנות. את ההזמנה אפשר לקרוא בשלוש שפות.

החל מהיום בגלריה של המחלקה לצילום במדרשה, תוכלו לבקר בתערוכתו של גבריאל בן-נאים 'תל אביב 2008-2010', שתציג תצלומים של העיר שצולמו בשחור לבן ובפורמט ענק (8X10), מה שמבטיח איכות קסומה שרק פגישה עם ההדפסה עצמה יכולה להניב. פייסבוק.

בגזרה הצפונית: גלרית האגף חוגגת שנה ופותחת את התערוכה 'עבודות בית'. התערוכה גם מזכירה את הפרויקט המיתולוגי של דנה גילרמן 'קיר אמן', וגם קשורה לתערוכת האוספים שהוצגה בשנה שעברה במוזיאון חיפה: שבעת חברי הגלריה ליקטו מבתיהם עבודות שנאספו, נקנו, נמצאו, הוחלפו והתקבלו. "בתערוכה מוצגות  עבודות של אמנים ישראלים כגון אביבה אורי, עופר ללוש  ומשה גרשוני, אמנים  בינלאומיים כגון סלבדור דאלי וגילברט & ג'ורג' לצד עבודות של בני משפחה וחברים" – זה נשמע שאפשר למצוא שם מציאות, וגם לחשוב מחדש על עניין הטעם האמנותי, ועל אסתטיקה. פייסבוק.

תמונה מרגשת של עילית אזולאי בגלרית האגף החיפאית

תמונה מרגשת של עילית אזולאי בגלרית האגף החיפאית

מוצ"ש

סלון יפו לאמנות פלסטינית נפתח בחגיגיות, הפעם באופן קבוע, ויציג עבודות של אמנים פלסטינים מישראל, מהראשות ואף מירדן.

שלישי

החלל הנסיוני של בצלאל "יפו 23" בירושלים פותח תערוכה חדשה תחת הכותרת 'התכתבויות', שלמעשה מהווה את הפתיחה הרשמית והחגיגית של המקום. עשרים אמנים מהארץ ומחו"ל יצרו יחדיו עשר עבודות משותפות שנוצרו בעקבות התכתבויות. בעיני זה נשמע מרתק, וגם החברה לא רעים בכלל: עפרי כנעני, אתי אברג'יל, פאבלו פרננדס זפאטה, ג'ונתן קיטס, קולין שמפסו, לינדסי לאוסון, יערה כהן, מעין שטראוס, אביב שחורי, רוני קרני, לי אורפז, ניר הראל, תכלת רם, אנדרו דה-פרייטאס, ומעין אליקים, מיה מוצ'בסקי פרנס. פייסבוק.

רביעי

ערב רב חוזר להפיק ערבים על אמנות ופוליטיקה – והפעם, פגישה ססגונית עם יוחאי מטוס ואלונה רודה! לפי מיטב המסורת, הערב יתרחש ברוגטקה-בר, שם תוכלו להזמין שתיה ומזון טבעוני במחירים זולים. פייסבוק.

נוספים לקריאה – ושוב תזכורת ללחוץ לייקים, לשתף ולרשום תגובות, כי ככה העורכים מבינים שאתם קוראים את זה. אם לא תהיו פעילים – זה יהיה לרעתכם!

רחלי רוטנר, אחת היוצרות המוכשרות, האנרגטיות והאהובות, מתנכרת אט לאט לעולם האמנות לטובת עולם הזוהר, אבל הנה, לרגל השבוע שעבר, היא הכינה כתבת וידאו חיננית במיוחד.

אפרת קדם ממשיכה לעדכן מפרינסטון.

ואם לא נכנסתם כבר זמן מה – Theories of The Deep Understanding of Things פשוט מלא בפנינים יקרות.

כתבת ענק מעולה של ים המאירי על חן שיש.

כתבה מרתקת של אסתר זנדברג על תל אביב, הלא היא בירת האמנות הישראלית.

כתבה מתורגמת של קייט טיילור מהניו-יורק טיימס על יריד האמנות פְריז שבלונדון, והשפעת המצב הכלכלי.

מהדורת החדשות של דניאל ראוכוורגר + דיווח על כמות מבקרים מטורפת במוזיאון ישראל המחודש.

מסתבר שסבא של העיתונאי אמיר בוגן היה צייר, והוא נפטר השבוע. יהי זכרו ברוך.

על תערוכתו של אלי דינר.

וידאו על התערוכה 'היטלר והגרמנים' במוזיאון ההיסטוריה בברלין.

אייל דץ על תערוכתו של האמן הסיני בעל השם הכי מצחיק בעולם – איי ווייוויי בטייט מודרן. והפתעה! גם דנה גילרמן כתבה על זה בכלכליסט – גרעיני חמניות עושים להם את זה!

כתבה משעשעת של דרור רפאל.

מלון צ'לסי בניו יורק אשר איכסן בעבר אורחים כמו ארתור מילר, אנדי וורהול וג'ימי הנדריקס עומד למכירה, הוא ימשיך וישמור על צוויונו כמקום לאמנים.

טלי שמיר עם עמליה דיין.

דנה גילרמן עם דני קורן על האתר artrustee  המספק דו"חות ומידע על שוק האמנות הישראלי.

לקראת הפתיחה שבוע הבא של התערוכה 'אנדי וורהול ואמנים ישראלים מציגים: גיבורי תרבות יהודים' בבבית התפוצות, העלתי בשבילכם לקט עבודות נבחרות.

יונתן אמיר מבקש ממוזיאון בת ים קצת יותר, ומפרגן לרחל קיני ואלעד רוזן.

להתראות בערב!

♥הדס

2 תגובות על לא רק יין זול, ה-21.10.2010 – המלצות השבוע של הדס רשף

    הדס –

    ראי עצמך מוזמנת לסקר/ להופיע בפתיחת התערוכה החדשה "הסטייה של הצלקת". יום חמישי הבא, 28 באוקטובר שעה 20:00. קומה 6, יחידה 612, בית פנרמה, דרך בן צבי84 תל אביב.

    מעוניינת להיות מנויה על ערב-רב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *