פרס לסרטו של רועי רוזן "צא" בפסטיבל הסרטים בוונציה

סרטו של האמן, הסופר ויוצר הקולנוע הישראלי רועי רוזן, "צא" (Out), זכה בפרס האוריזונטי (אופקים) לסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים בוונציה לסרטים באורך של 30-60 דקות. בראש חבר השופטים עמדה האמנית והקולנוענית האיראנית הנודעת שירין נאשאט. האוריזונטי מוקדש ל"מגמות חדשות בקולנוע העולמי" ולצד סרטו של רוזן הוצגו בו גם סרטים של וינסנט גאלו, מנואל דה […]

סרטו של האמן, הסופר ויוצר הקולנוע הישראלי רועי רוזן, "צא" (Out), זכה בפרס האוריזונטי (אופקים) לסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים בוונציה לסרטים באורך של 30-60 דקות. בראש חבר השופטים עמדה האמנית והקולנוענית האיראנית הנודעת שירין נאשאט. האוריזונטי מוקדש ל"מגמות חדשות בקולנוע העולמי" ולצד סרטו של רוזן הוצגו בו גם סרטים של וינסנט גאלו, מנואל דה אוליברה, דגלאס גורדון ורבים אחרים. סירטו של רוזן הוא המשתתף הרשמי הישראלי היחיד בפסטיבל ונציה השנה.

במרכז הסרט, המשלב בדיוני עם תיעודי, סצינה סאדו מזוכיסטית בין שתי נשים אשר הופכת בהדרגה לטקס גירוש שדים; דברי השד הבוקעים מפיה של אחוזת הדיבוק (אלה שפירא) בתגובה למכותיה של ה"מגרשת" (יוענה גונן) מורכבים כולם מציטוטים של שר החוץ, אביגדור ליברמן. לסצינה זו מקדים ראיון כמו-תיעודי, המגשר בין סצינת המין האלטרנטיבי בתל אביב, סצינת הפוליטיקה הישראלית ונסיבות חייהן של שתי הדמויות הראשיות. המיזוג מסיט את מוקד הביקורת מליברמן עצמו אל הנפש והגוף הידראליים, כפי שמנסחת זאת בסרט יוענה גונן: "ליברמן אינו השד אלא רק אחת ההתגלמויות של השד של כולנו". הסרט נחתם בסצינה מוסיקלית הממחיזה את שירו של סרגיי יסנין, "מכתב לאמא".

מתוך "צא" - רועי רוזן

מתוך "צא" - רועי רוזן

שופטי התחרות הגדירו את הסרט כ"עבודה נועזת המקשרת את הפרטי והפוליטי" אשר "מאירה לצופה אידיאולוגיות מסוכנות". הסרט, אשר נוצר ללא כל תמיכה ממסדית, היה אמור להיות מוצג במסגרת התערוכה "איווט" בגלריית המדרשה, אך לאור דרישת פסטיבל ונציה לבכורה הוצא ממנה והוקרן רק בערב הפתיחה. בעקבות הזכייה הוזמן הסרט לבמות מרכזיות ברחבי העולם (ובינהן פסטיבל "וייאנלה" באוסטריה), אך לא ידוע עדיין מתי יוצג בישראל.

"צא" out 35 דקות
משתתפים: יוענה גונן, אלה שפירא, איגור קרוטוגולוב, בוריס מרצ'ינובסקי
תסריט ובימוי: רועי רוזן
צלם ראשי: אבנר שחף
מפיקה: שרון בנרף
עורך: מקס לומברג
פס קול: בניה רכס.

1 תגובות על “פרס לסרטו של רועי רוזן "צא" בפסטיבל הסרטים בוונציה”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *