מיכל היימן היא זוכת פרס שפילמן למצויינות בצילום

האמנית מיכל היימן נבחרה כזוכה הראשונה בפרס שפילמן למצוינות בצילום המוענק על-ידי מוזיאון ישראל ירושלים. בנימוקי הבחירה נכתב כי "כאחת האמניות המוכשרות והיצירתיות בארץ שבעברה העשיר הישגים מוכרים ומשמעותיים, מיכל היימן מצטיינת במגוון תחומים הכוללים ציור, צילום, וידיאו, ומיצבים. יצירותיה מבוססות על מחקר תיאורטי נרחב ומעמיק בעיקר בתחומי הפסיכולוגיה והפילוסופיה". הימן נבחרה מבין 35 מועמדים […]

האמנית מיכל היימן נבחרה כזוכה הראשונה בפרס שפילמן למצוינות בצילום המוענק על-ידי מוזיאון ישראל ירושלים. בנימוקי הבחירה נכתב כי "כאחת האמניות המוכשרות והיצירתיות בארץ שבעברה העשיר הישגים מוכרים ומשמעותיים, מיכל היימן מצטיינת במגוון תחומים הכוללים ציור, צילום, וידיאו, ומיצבים. יצירותיה מבוססות על מחקר תיאורטי נרחב ומעמיק בעיקר בתחומי הפסיכולוגיה והפילוסופיה".

הימן נבחרה מבין 35 מועמדים מ-9 מדינות. חבר השופטים כלל את היו"ר ניסן פרז, אוצר בכיר לצילום במוזיאון ישראל, מר פיטר גאלאסי, אוצר ראשי לצילום במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, גב' מרטה גילי, מנהלת הז'ה דה פום, פריס, פרופ' חנן לסקין, מייסד המחלקה לצילום בבצלאל ויועץ למוסדות אקדמים, ודר' שלמה אברהמוב, צלם ומרצה בשנקר ובמכון הטכנולוגי בחולון. מועמדותה של מיכל היימן הוגשה על פי המלצתה של  פרופ' חנה נווה, דיקנית הפקולטה לאמנות באוניברסיטת תל אביב.

עבודותיה של מיכל היימן בשנים קודמות עסקו בקשרים שבין יצירת האמנות לנושא היצירה עצמה ולמילה המדוברת ופיתחו הקשרים בין העשייה האמנותית והפסיכואנליזה. בין העבודות החשובות הסדרות: "צלם לא ידוע", "נשים שוכבות", "מה הן חושבות?", "HOLDING", "PHOTO RAPE", "ATTACKS ON LINKING" ועוד. בין היתר פיתחה היימן את מבחן MHT  (MICHAL HEIMAN TEST) המבוסס על המבחן הפסיכולוגי TAT  (THEMATIC APPERCEPTION TEST) שהוצג בדוקומנטה בקאסל, שם הזמינה מבקרים להיות חלק מניסוי של מבחני אישיות המבוססים על תגובת הנבדק לצילומים.

הפרס בסך 40,000 דולר יאפשרו למיכל היימן לפתח וליישם את הפרויקט החדש שלה
THE UNTHINKABLE –TEST BAND.
"פרויקט חדשני זה", נמסר מהמוזיאון, "הצטיין במקוריות ובתכנון ראשוני חקור היטב, מוקפד, ומבטיח תוצאות הולמות. זהו מחקר רב תחומי ורב שלבי שמטרתו לחקור את תפקידו של הצילום במסגרת מבחנים פסיכולוגיים, לפתח ולנסות שיטות ומערכות אבחון חדשות ליישום שהוא בעיקרו מבחן פסיכו-דינאמי. המחקר אף יכלול מימוש וביצוע מעשי בשטח, בחלל שיעוצב על ידי האמנית. בתום המחקר יפורסמו תוצאותיו בספר שיוצא לאור על-ידי מוזיאון ישראל".

פרס שפילמן למצוינות בצילום הוא פרס הניתן השנה לראשונה ויחולק מדי שנתיים. הפרס נועד לספק לחוקרים ולאמנים בצילום את האפשרות להתמסר למחקר חדש אשר יקדם את הידע בתחום. זהו פרס ראשון מסוגו הניתן על הצעה חדשה לקראת מחקר. לזוכים יוענק סכום בגובה  40,000 דולר לתמיכה במימוש מחקר חדש אשר בסיומו יפורסם ע"י המוזיאון.

קרן הפרס בגובה מיליון דולר היא יוזמה של משפחת שפילמן (תל-אביב) וקרן שפילמן לאמנות ולתרבות. תרומה זו מרחיבה את הפעילות של המחלקה לצילום ע"ש נואל והרייט לוין במוזיאון. תרומתה של הקרן גם נענית לאתגר שהציבה קרן שוסטרמן, אשר הבטיחה להרים תרומה בגובה מיליון דולר כנגד סכום דומה מתורם ישראלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *