דוד בהר-פרחיה יציג בקתדרלה בגלוסטר, אנגליה

האמן הישראלי דוד בהר-פרחיה יציג בתערוכה Crucible – תערוכת פיסול מקיפה שתכלול עבודות משנות ה- 50 ועד ימינו. התערוכה, הנחשבת לאחת מתערוכות הפיסול הגדולות והחשובות בעשור האחרון באנגליה, תוצג ברחבי מתחם הקתדרלה של גלוסטר ותכלול עבודות של 48 אמנים, ביניהם דמיאן הירסט, אנתוני גורמלי, שרה לוקאס, לין צ'דוויק ואדוארדו פאולוצי. התערוכה שאוצרת ג'יין באק, היא […]

האמן הישראלי דוד בהר-פרחיה יציג בתערוכה Crucible – תערוכת פיסול מקיפה שתכלול עבודות משנות ה- 50 ועד ימינו. התערוכה, הנחשבת לאחת מתערוכות הפיסול הגדולות והחשובות בעשור האחרון באנגליה, תוצג ברחבי מתחם הקתדרלה של גלוסטר ותכלול עבודות של 48 אמנים, ביניהם דמיאן הירסט, אנתוני גורמלי, שרה לוקאס, לין צ'דוויק ואדוארדו פאולוצי.
התערוכה שאוצרת ג'יין באק, היא פרי שיתוף פעולה בין הקתדרלה של גלוסטר לגלריה פנגולין המשמשת גם בית היציקה הגדול ביותר באנגליה לפסלי ברונזה.

דוד בהר-פרחיה, השוהה מזה חודשיים בקתדרלה של גלוסטר במסגרת תוכנית שהות אמן שנתית של הקתדרלה, הוא האמן הישראלי הראשון שהתקבל לתוכנית. בהר-פרחיה יציג בתערוכה עבודת וידיאו וסאונד תלוית מקום המתייחסת לתולדות המקום ולאורח החיים של  הנזירים שחיו ופעלו בו.
העבודה Dripping (טפטוף), הינה הקרנת ריצפה המתפרשת על פני חמישה מטרים. היא תוצג בחלל הלבטוריום (ששימש את הנזירים לרחצה), במרחב הביניים בין אזור הכיור הארוך, בו התבצעה פעולת הרחצה, לבין חדר הייבוש, בו מצאו הנזירים מגבות. בין שטיפת הידיים, לפעולת הייבוש, נהגו הנזירים להתהלך עם ידיים מטפטפות. קיום אישי זה של תנועה תוך כדי טפטוף, מובע בעבודה דרך שפת הוידיאו והסאונד. העבודה כוללת דימוי זהה לרצפת האבן של חלל הרחצה, דימוי המופרע מדי פעם על ידי טפטוף מים היוצרים אדוות גלים דינאמית על הרצפה. כמו כן, משולבים בחלל צלילי טפטוף ורחצה. הטפטוף והגלים משנים את הדימוי לכדי תמונה מופשטת – מהלך המוביל את הצופה להרכיב את הדימוי בעצמו.
בהר- פרחיה יצר היפוך חומרי של הרצפה מאבן – למים, דרך השימוש באור – שפה חזותית הנוגעת במימד הזיכרון של המקום ומהדהדת את הפעילות היומיומית שהתרחשה בו.

דוד בהר-פרחיה - טפטוף

דוד בהר-פרחיה - טפטוף

2 תגובות על דוד בהר-פרחיה יציג בקתדרלה בגלוסטר, אנגליה

    למי שמתענין או מתכנן ביקור באנגליה בחודשיים הקרובים, הנה עוד פרטים על התערוכה:
    http://www.crucible2010.co.uk

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *