לא רק יין זול, ה-24.6.2010 המלצות השבוע לכם ובשבילכם מפי הדס רשף

מרכז הכובד השבוע הוא בכלל ההמתנה לשבוע הבא, ללילה הלבן, להפנינג האדיר והעמוס כל טוב שבמסגרתו כל גורם תל אביבי מנסה לגרור אתכם אליו בהבטחות מסעירות ומרגשות. מה אומר: קיץ סוער, הקרנות וידאו בכל פינה, יש מי שהולך לים, יש מי שמסתגר במזגן ויש כמה מזליסטים שטסים לחופשה בחו"ל. כך או כך, גם השבוע הזה צופן ריגושים […]

מרכז הכובד השבוע הוא בכלל ההמתנה לשבוע הבא, ללילה הלבן, להפנינג האדיר והעמוס כל טוב שבמסגרתו כל גורם תל אביבי מנסה לגרור אתכם אליו בהבטחות מסעירות ומרגשות. מה אומר: קיץ סוער, הקרנות וידאו בכל פינה, יש מי שהולך לים, יש מי שמסתגר במזגן ויש כמה מזליסטים שטסים לחופשה בחו"ל. כך או כך, גם השבוע הזה צופן ריגושים – והנה הם לפניכם.

מסע סוער ברחבי תל אביב. זהר אלפנט פותחת את הסטודיו באבולעפיה.

מסע סוער ברחבי תל אביב. זהר אלפנט פותח את הסטודיו באבולעפיה.

היום, יום חמישי ה-24.6.2010, יב בתמוז תשע. יומולדת שמייח למיכל יניב, האמנית עם העבודות הסקסיות בסצינה.

לשגיא רפאל היתה שנה ממש ממש עמוסה – בשליפה זריזה מהזכרון אני יכולה למנות את התערוכה של מלני דניאל במוזיאון תל אביב, את התערוכה במתחם התחנה ואת דקדנס שעוד רצה בחדר הפרויקטים של זומר. לכן לא סתם הוא מצהיר בגאון שהתערוכה שהוא פותח הערב בגלריה שי אריה תהיה האחרונה לשנה זו. תכלס' מגיע לו לנוח קצת, כמו שנת שמיטה אבל כמה חודשים. אז מה הערב? התערוכה 'מבוגרים קטנים' מציגה עבודות הבוחנות את מושג הילדות האובד של ימינו. שאלות אתיות וחברתיות שהתערוכה מעלה עוסקות במיניותם של הילדים, האם הם מודעים אליה, משחקים איתה או מנוצלים באמצעותה. האמנים המשתתפים: רלי אברהמי, בלהה אהרוני, דויד אמויאל, סוזן אנדרסון, טירני גירון, נטע הררי, רוד ואן אמפל, רקפת וינר עומר, מיכל חלבין, אחים ליפוט, טרייסי מופט, גוסטבו סגורסקי, אסף סילנר, ג'ון קלייטור וגדעון רובין. פייסבוק.

אגב, אם תהיתם איך נראה הבית של שי ואריה – כנסו לכאן.

גיא גולדשטיין מפרק רמקולים ולוקח אתכם למסע בזמן.

גיא גולדשטיין מפרק רמקולים ולוקח אתכם למסע בזמן.

אם אדם נוסע לאחור בזמן והורג את סבו, ובכך מונע את לידתו שלו, כיצד הוא יכול לחזור בזמן ולהרוג את סבו? זהו פרדוקס הסבא שעל שמו נפתחת הערב תערוכה בגלריה שלוש. את התערוכה אוצר אבי לובין ומשתתפים בה גסטון צבי איצקוביץ, גיא גולדשטיין, נועה גיניגר ותומר ספיר החתיך, אשר יבחנו כל אחד בדרכו שאלות לגבי היכולת לחשוב במונחים של סיבתיות, של ציר זמן לינארי ושל מציאות ברורה וחד משמעית. פייסבוק.

בבצלאל נפתחים הערב הסטודיואים של מסיימי השנה הראשונה בתואר השני. באבולפיה 6 תוכלו לנבור ולפשפש בחפציהם האישיים, כמו גם לפגוש, לדבר, לשאול שאלות ולפרגן. מי שלא יגיע היום יכול להגיע גם בשישי-שבת בין 10-16. לסיור מקדים ותיאום ציפיות, תוכלו לבקר באתר ולראות דימויים נבחרים. פייסבוק.

בבית האומנים באלחריזי נפתחות להן לא פחות מתשע תערוכות יחיד של שלומית אוורבוך, אילן שגב, רות פינס, עירית גובי, מרי מיטרני, אבי גורדון, רינה לויט, גליה זמיר, ושרון פוליאקין. מזל טוב.

במוזיאון תל אביב תפתח תערוכת הפרס ע"ש חיים שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית לזוכה המאושרת מיה זר. שם התערוכה 'ציורים' זוכה בתואר השם המקורי של השבוע. העבודות יציגו בריאליזם פיגורטיבי סצנות יומיומיות בהשראת הרנסנס.

מוצ"ש

בסדנאות האמנים ב(נזמר נא את שיר) אליפלט, חנה סהר ויפעת בצלאל יפתחו תערוכה זוגית על משפחה ומוות.

רביעי

באלון שגב אלינור מילצ'ן פותחת את תערוכת היחיד 'מבעד לעדשה המתבוננת', בה יוצגו קולאז'ים של תצלומים דרכם תוכלו לצאת למסע שבין הדימויים והתרבויות שבארה"ב וישראל.

חמישי הבא יהיה הלילה הלבן, אתם יכולים כבר לפשפש כאן וכאן.

הפתעות נוספות

בטיים אאוט 399 גליה יהב לא התרגשה מהשת"פ המוזיקלי של אורלי מיברג, אבל ממש אהבה שתי עבודות שמוצגות עכשיו בזומר. בעמוד הצמוד, איתן בוגנים נפגש עם מיכל ריבלין ורועי פביאן לקראת פרויקט אמנות-קהילתי-חברתי שהם ירימו בשבוע הבא במסגרת הלילה הלבן (עמ' 90-91). בעמוד 20 טיים אאוט מפרטים 10 סיבות למה אתם חייבים לבוא לחגוג איתם את חגיגות הגליון ה-400 מכל אירועי הלילה הלבן – במסגרת אמן בגן עם אלינור מילצ'ן. וגדולת הכותרת: בעמוד 42 תוכלו לקרוא על פרויקט 'רדיו תדר' – הקבוצות חרגול וטבק פותחים תחנה אינטרנטית קיצית במתכונת של בר, מוזיקה ואולפן שקוף. ולמה אני מספרת לכם על זה? ההסבר שווה פסקה עצמאית:

במסגרת 'רדיו תדר', איתי מאוטנר החתיך שובר הלבבות שהולך להחיות את ירושלים התרבותית ושמביא את הפצ'ה קוצ'ה, מקבל, שימו לב – תוכנית שבועית, כל יום חמישי בין 18-19, בשם 'רגע לפני, כרוניקה מהורהרת של תרבות'. בתוכנית ידבר מאוטנר על אמנות, יפגוש אמנים, יספר מה קורה והיד עוד נטויה – והסטארט אפ ההורס: פינת "לא רק יין זול – גם ברדיו" – שפחתכם הנאמנה תסקור בפניכם תמצית של הטור האהוב עליכם. כן כן! צפו להפתעות.

גם עכבר אונליין ינסו לשכנע אתכם להסתובב בלילה הלבן, אבל באופן קצת יותר אובייקטיבי מטיים אאוט, להלן הסקירה.

אמיר בוגן עושה עבודת קודש בכתיבתו לויינט. תוך שבוע הוא כתב על התערוכה הבינלאומית הראשונה באיראן מאז המהפכה החומיינית, סיבוב אמנות מסביב לעולם, סקירת עבודות נבחרות מארט בזל, והדובדבן: כתבת וידאו ססגונית עם אהוב לבכם טמיר ליכטנברג לרגל חנות המפעל הרוזנפלדית. אל תשכחו לעשות לייק לכל כתבה וכתבה, כי זה מה שישאיר אותנו בחיים.

גם דנה גילרמן מספרת על ארט בזל.

עם הקיץ מגיעות כל תערוכות הגמר, טליה לינק שהולכת לסיים את המדרשה בקרוב, השיקה לפרויקט שלה וידאו פרומו מאמם לגבות.

אביטל בורג במדור החדשות היחיד בסצנה.

רותם רוזנטל זועמת על עיריית תל אביב שהזניחה את הביאנלה האמנותית שלה.

אלי ערמון אזולאי מפרגנת לדורות המייסדים ופוגשת את יוסל ברגנר, בן ה-90 בסטודיו.

מה בין אמנות ופוליטיקה? משחק אינטראקטיבי חדש משלב אנימציה, מסמכים, סרטוני וידאו ובלוג – אשר לאור ההודעה על הקלות על העברת סחורות לעזה, מדגיש את הצורך לבטל את מדיניות ההפרדה בין עזה לגדה – מדיניות שמאיימת לחסל את פתרון שתי מדינות.

רותי דירקטור על זיגמר פולקה.

כאן בערב-רב: ניצה ינאי על התערוכה 'גם מצפנים מתהפכים, אני אומרת לך', רונה סלע על תערוכתו של ח'ליל ראאד, מוזיאון בית התפוצות מוציא כתב עת חדש, ותמר יוגב בוחנת את בריחת מוחה של רות אופנהיים.

כרגיל, אל תשכחו לסמן לייק שקראתם, אל תשכחו לרשום טוקבקים בכתבות אמנות, ואל תשכחו לפרגן. שבוע טוב!

הדס

רונן אידלמן, העורך השותף בערב רב, חגג גם הוא יומולדת השבוע, ולכן הוא מקבל את תמונת סיכום הטור. מזל טוב רונן!

רונן אידלמן, העורך השותף בערב רב, חגג גם הוא יומולדת השבוע, ולכן הוא מקבל את תמונת סיכום הטור. מזל טוב רונן!

7 תגובות על לא רק יין זול, ה-24.6.2010 המלצות השבוע לכם ובשבילכם מפי הדס רשף

    מזל טוב רונן!
    מזל טוב הדס!
    התרעננתי

    אני שמח מאוד לשמוע על תוכנית הרדיו של איתי מאוטנר , כולי תקווה שאכן יוכל להחיות את ירושלים התרבותית !
    דוד רקיע – צייר ירושלמי וותיק !

    טוב, שגיא רפאל, זה שקורא לעצמו א ו צ ר , הוא ללא ספק ה"אוצר" הכי נקניקי בישראל שהרים פה תערוכות מקושקשות ושחוקות להחריד.אפילו את מלני דניאל שסימפטתי קלות עד לתערוכה במוזיאון ת"א הוא הצליח להחריב. אבל למה ללכת כל כך אחורה, לכו לזומר ותראו את ההבדל בין שתי התערוכות שמוצגות שם.

    אמני תל אביב, ברחו מישראל לחו"ל,נסו את מזלכם כי אין לכם מה לחפש פה. זו המגמה שרק תלך ותשתרש כאן: שגיאים ומאוטנרים.

    יו, הוידאו של טליה לינק באמת מאמם! מישהו יודעע עוד פרטים?

    טליה לינק? מה זה צריך להיות הכלום הזה ועוד עם טעויות כתיב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *