לא רק יין זול 22.4.2010 – המלצות השבוע של הדס רשף

הקרקע בוערת: הולילנד, ענת קם, הר געש, עמיר בניון. תוך כדי קיפצוצים לצורך הגנה על כפות הרגליים, עומלים האמנים על דבר קריטי: שמירה על תרבות, ומכאן על חיים. לא קלה היא דרכנו, אך אם זה טוב ואם זה רע, כנראה שאין כבר דרך חזרה. רק לעשות מה שעושים באופן הטוב ביותר. היום יום חמישי ה-22.4.2010, […]

הקרקע בוערת: הולילנד, ענת קם, הר געש, עמיר בניון. תוך כדי קיפצוצים לצורך הגנה על כפות הרגליים, עומלים האמנים על דבר קריטי: שמירה על תרבות, ומכאן על חיים. לא קלה היא דרכנו, אך אם זה טוב ואם זה רע, כנראה שאין כבר דרך חזרה. רק לעשות מה שעושים באופן הטוב ביותר.

להתרגש שוב מאליס, BATT ב-1024

להתרגש שוב מאליס, BATT ב-1024

היום יום חמישי ה-22.4.2010, ח' באייר תש"ע, יום כדור הארץ.

שתי תערוכות חדשות במרכז לאמנות עכשווית בקלישר: מעין שלף אוצרת את תערוכתה של קרן רוסו 'The Remote Viewing Project' ובעברית: 'פרויקט הצפייה מרחוק' (כנסו ללינק, יש דוגמית וידאו מהתערוכה). רוסו הזמינה שלושה אמנים, לא ישראלים (לא צויין מאיפה, מי שבאמת חשוב לו שיעשה גוגל, אבל יש לי השערה שהם גרים בלנדון, כמו רוסו), כדי לבחון טקטיקות של ה-CIA ושל מכניקת הקוונטים בהן עשו שימוש במלחמה הקרה על מנת לתרגם יצירת אמנות, כזאת שהמשתתפים לא ראו קודם. לצידה, סרג'יו אדלשטיין ייבא ואצר את תערוכתה של האמנית הגרמניה רוזה ברבה, 'אי של אי שקט' שתציג עבודות וידאו קולנועיות, שזה הדבר הכי חם עכשיו בוידאו ארט בעולם אם לא ידעתם (גם לי גילו, אל תחשבו). פייסבוק.

נטליה זורבוב, להדפיס או לצייר - זאת השאלה

נטליה זורבוב, להדפיס או לצייר - זאת השאלה

בפלורנטין 45 שתי תערוכות חדשות נפתחות לנטליה זורבוב וגליה אורי. ציוריה של זורבוב מעניים אותי במיוחד, ראשית היא עושה ציור מעובד במחשב, עם משטחי צבע גדולים ואסתטיקה מאוד מובהקת, ואז היא מציירת אותם באקריליק. השאלות המעניינות מבחינתי בשיטה זו היא המעבר בין המחשב לציור, מדוע הכרחית טרחנות המעבר בין המחשב לאקריליק (ז"א – מדוע לא להדפיס את התוצר הממוחשב אלא לציירו מחשב באופן עמלני). כך או כך, האסתטיקה הדיגיטלית היא החיים שלנו, אין להתכחש לה ויותר מזה יש להתייחס אליה. בחלל לידה תציג גליה אורי פלח מחייה דרך החומר של צבע השמן על הבד.

כשאוצר מקבל משרה קבועה, לעיתים לוקחת אפילו שנה עד שנסגרות כל ה"חובות" שנשארו מהאוצר הקודם, תערוכות סגורות וכיו"ב, ורק אז הוא יכול באמת לפעול ולהביא את ייחודו וגישתו. גילית פישר למשל, אצרה את גלריה החדר, ועזבה ממש לא מזמן. התערוכה שנפתחת היום 'מי שתופס' של טלי נבון, היא למעשה התערוכה הראשונה שאצרה בגלריה, וכבר הגיעה כאוצרת אורחת. בתערוכה עבודות וידאו וציור יחשפו כיצד גוף משמש כאמצעי כניסה לקולקטיב לאומי, דרך זכרון אישי. פייסבוק.

בגליה 39 תפתח התערוכה הזוגית 'Footwork הליכה על שתיים': הילה בן ארי ואוריאל מירון יציגו עבודות חדשות דנדשות, טעימה אפשר למצוא בפליקר הזה.

מהיום ועד שבוע הבא תוכלו לבקר בגלריה ג'ולי M ולראות את האמן מרוז בפעולה. התערוכה עצמה תפתח ב30.4. פייסבוק.

נ.ב. הערב, לשברון לב מעריצים רבים, לא תתקיים הרצאתו של ג'ואל פיטר ויתקין. ההודעה הרשמית היא שהוא לא באמת הבריז ושזה בגלל הר הגעש, אבל אתם מוזמנים לבקר כי התערוכה כבר עומדת במנשר מאתמול (ראה/י אפילוג).

יום שישי

עוד שבועיים נפתח היריד צבע טרי. במסגרת הפרויקטים המיוחדים הוזמנה גלריה קישון, אשר נפתחה מחדש לפני כשנה בידי הגלריסטית הבת – רננה, לפתוח תערוכה ייחודית בהאנגר 2 בנמל יפו. האמן זליג סגל החל דרכו כאמן יודאיקה משגשג, "כשזליג היה בן 16, הוא שלח לראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן-גוריון, תמונת דיוקן שצייר על-פי צילום שהתגלגל לידיו. בן-גוריון התרשם מכשרונו והחליט לארגן לסגל, בן למשפחה חרדית דור שלישי בירושלים, מלגת לימודים בבצלאל". בתערוכה 'מזונית' הוא הולך להציג ציורים אקספרסיוניסטים, אותם החל ליצור בשנות השמונים. סיגלית לנדאו הוזמנה לאצור את התערוכה, וטלי תמיר לכתוב את הטקסט לקטלוג. פייסבוק.

הטכנולוגיה מתפתחת, בחור צעיר מתחיל לצלם בטירוף במצלמת הפלאפון הזמינה שלו, מתחיל להעלות את התמונות לפייסבוק, מתחיל לקבל אינסוף תגובות, מחליט להציג אותן ופתאום נהיה אמן. אבל זה לא "סתם" להציג, אלא להדפיס מהן אלפי גלויות, לתלות במרחבי שדרות בן גוריון כמתנות לעוברים ושבים, כך שמשך התערוכה הוא משך הזמן החולף עד שאחרונת הגלויות נלקחת. אבל אז בעצם, תמונותיו ישמרו לזמן לא ידוע בבתי מקבלי המתנות. באופן שמאוד לא אופייני לאמנים, הוא השיג אישורים וחסות מהעירייה. באופן הכי ראשוני, האמן הטרי גבי צ'רטוק מבקש להחזיר לרחוב את הצילומים שדגם ממנו. ויש גם שיר נלווה בהזמנה הפייסבוקית.

מוצ"ש

פתיחה ססגונית וחדשה במוזיאון הרצליה, התערוכה מאנימל מבטיחה להציב לפניכם יחסים, סימביוטיקה (ואולי אפילו פרוורסיה?) בין אדם וחיה. לשם כך נאספו על ידי האוצרות דליה לוין וגילה לימון אמנים מהארץ ומחו"ל. בין החברים שלכם תוכלו למצוא את אסי משולם, עדי נחשון, אריאלה פלוטקין ודינה שנהב. אמן מקסיקני חשוב (גם אם ככל הנראה לא חבר שלכם), הוא קרלוס אמורלס שקיבל תערוכה נפרדת באוצרותה של הדס מאור (ראה/י ראיון בוואלה! בנספחים).

אריאלה פלוטקין, פרטי-זנית בהרצליה

אריאלה פלוטקין, פרטי-זנית בהרצליה

אירוע מיוחד לאלה שלא רוצים לנסוע להרצליה: יניקת שירה, ערב שיתופי פעולה של מיטב השירה החדשה בארץ עם מוזיקאים על במה.  הקהל מוזמן להביא דיסק און קי ולהוריד אליו הקלטה של המשוררים והמוזיקאים. בשפת האמנים: יהיה מאין פרפורמנס, אבל כזה מצחיק ולא מביך. אגב, השמועה אומרת שבחו"ל פרפורמנס זה הדבר הכי חזק שרץ עכשיו, ואנחנו כרגיל מאחור, אבל שמעתי שגם זה תיכף יגיע גם לפה. בערב זה תוכלו למצוא את הצייר משה גרשון מקריא שירה. הוסטל איילון, 20:00.

יום שלישי

בגלריה דרום משעה 20:00 אבי קוג'מן ירצה על "מה מייחד את האמנות מפרקטיקות הרוח האחרות"?,  מדוע האמן רואה יותר ומבטא יותר? מה האחריות המובלעת בייחודיות זו? כיצד האמנות יכולה למלא פונקציה חשובה עד מאד עבור תהליך החשיפה של האמת ובתוך-כך להעלות את האדם-צופה למציאות גבוהה יותר משהיה בה לפני שנחשף לחוויה האמנותית או פותה ללכת אחרי רמזיה". בסוף ההרצאה יתקיים דיון והתענוג במחיר סמלי של 10 ש"ח.

רביעי

בסדנאות ההדפס בתערוכה הנמשכת לרגל השקת 10 ספרי אמן, ידברו נורית גור-לביא ומאיה בז'רנו, סידון רוטנברג, נעם רבינוביץ וישראל הדני. התערוכה תמשך עד סוף מאי.

וגם

בשבוע שעבר חזרה אלינו במפתיע ובריגוש גדול גלריה 1024 באוצרותו והנהגתו של יניב יהודה אייגר. 'd0wn Th3 W@ll@ Hol3' של batt-girl הוא אחד הפרויקטים הגאוניים שראיתי לאחרונה. בהחלט פרוע, דורש טיפה סבלנות אבל שווה כל שניה. שימו לב שיש שם לינק שצריך ללחוץ עליו, ומתוך הלינק עוד אחד, ועוד אחד. ערן הדס כתב: "תערוכתה הפנטסטית ביותר ממובן אחד של בת-גרל היא עיבוד נט-ארט מרשים ל"אליס בארץ הפלאות". הקהל מוזמן דרך לינק לעולם חלומות פקאצי המונע ע"י מנגנוני ניווט מאתגרי-דפדפן. האינטרנט כארץ פלאות, הנערה החולמת כפקאצה, הניווט כחווית משתמש פואטית – כולם מתחברים לחוויה מרגשת, מעוררת מחשבה וגם פחד".

בנענע תרבות הולכת להתפרסם כתבה מיוחדת לקראת ה-1 במאי, להלן מסר מהעורך בעל השם המוזיקלי עמית קלינג: "מחפש אמנים ישראלים צעירים (או לא) שיצרו עבודות ברוח סוציאליסטית / שמתעסקות בעבודה, מעמד הפועלים, וכו' (לאו דווקא עם מסר חברתי ברור, יותר האסתטיקה). פנו אליי  [email protected] ".

בטיים אאוט 390 תוכלו לפגוש את עדן בנט בשיחה בוגנית (לרגל מפגשים חדשים על אמנות ופוליטיקה שיתקימו בגדה השמאלית. בטיים אאוט כתוב שההרצאות יתקיימו בכל יום שני, אבל באתר של חד"ש כתוב שזה בכלל ביום ראשון, אם למישהו יש מידע אמין, אשמח להוסיף כיאות בלו"ז), ואת האוצרת החדשה של קו 16 סאלי הפטל (מזל טוב!) עם גליה יהב. עמודים 94-96.

תגובות מתלהמות #1: כאן בערב רב יש טוקבקיסט בשם בובי שגם עליי הוא כבר כתב כמה פעמים דברים כאלה מתלהמים ולא לא מחמיאים, בקטנה. כמה חבר'ה החליטו כן לענות לו ולהתדיין במסגרת הכתבה של תמר יוגב על ההצלחה של צדוק בן דוד.

תגובות מתלהמות #2: לפני זמן מה סיפרתי על נטע יגיל, שמנסה לפתוח דרך רשתות חברתיות צוהר לקשר בין אספנים לאמנים. הוא פתח בדה מרקר קפה פוסט תחת הכותרת של 'האמן האיטלקי מרקו פילפטי רוצה להציג בארץ', וצפה להצפת תגובות קטנוניות  וארסיות (וערסיות).

רשימת שמות הזוכים בקרב על "חממת האמנים" של צבע טרי 3 פורסמה סוף סוף.

דניאל זילברברג עם הדס מאור לקראת בואו של הסופרסטאר המקסיקני קרלוס אמורלס לבמוזאון הרצליה במוצ"ש.

ידעתם שלשי יחזקאלי יש בלוג? שווה לראות את הטירוף בארכיון שלו.

אלין אלג'ם תפסה את דוד עדיקא לשאלון (מתוך רגעי השיא: תעשו לו מסיבת הפתעה באמריקן לפארל, ותזהרו שהוא לא ירק עליכם בטעות כשהוא יחשוש מעין רעה).

הערב במינחטא היה הדבר הכי חם, תרתי משמע שבוע שעבר. אני לא באמת מבינה את השאיפה של רותם רוזנטל לסקר את התערוכה ולבוא ביום של פתיחה, אבל את הטירוף שהלך שם, לחלוטין אפשר להבין ממה שהיא כתבה.

אמיר בוגן על התערוכה גיבורים בפתח תקווה, עם אמני גרפיטי חובבי ישראל, וגם עם KNOW HOPE.

גלריה חדשה נפתחת בירושלים (מזל טוב ובהצלחה!).

אפילוג

סיפוק ריגושים הוא דבר לא פשוט בכלל, ולנו, אמנים, יש צורך רב בכך. אני כהרגלי משתדלת לעשות כמיטב יכולתי, והפעם רציתי להסב את תשומת לבכם לצלם העולם אלון כהן, שפגשתי רק אתמול, במדרשה, אותה הוא הולך לסיים עוד איזה חודשיים וחצי (הוא גם לקח אותי טרמפ הביתה, ומהמדרשה, זה דבר יקר ערך במיוחד, ואז גם אישר אותי בפייסבוק והמשיך איתי לערב פתיחות+מיכטרוניקס של יום רביעי!!!), בינתיים, כיוון שאף אחד לא שלח לי את הצילום שלו עם כריסטו, ויואל מכפר ויתקין הבריז (אכזבה ונשמת רווחה בו"ז), הנה אני עם אלון כהן, הצלם המבטיח הבא, לצד עבודה של ויתקין:

בתמונה: דיוקן עצמי עם האמן המבטיח אלון כהן לצד האמן הממומש ג'ואל פיטר ויתקין

בתמונה: דיוקן עצמי עם האמן המבטיח אלון כהן לצד האמן הממומש ג'ואל פיטר ויתקין

יאיאיאיי איי אם יור בטרפליי איי ניד יור פרוטקשן יור מיי סמוריי, אייאייאיי איי אם יור בטרפליי איי ניד יוק פרוטקשן, ניד יור פרוטקשן..

איי אם אה פאקינג נינג'ה!

6 תגובות על לא רק יין זול 22.4.2010 – המלצות השבוע של הדס רשף

    בהחלט אכזבה, ונשימה לרווחה בו"ז

    תענוווגגג!!

    לנחש מי? אני?
    זה די קל אבל ביניינו…

    לנחש מי? אני?
    זה די קל אבל ביניינו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *