סדנת ארדווינו במעמותה – מרכז לאמנות ע"ש דניאלה פסל בעין כרם, החל מה-6 באפריל

מיקרו בקרים – שבבים הניתנים לתכנות, מצויים כיום בלבו של כמעט כל מכשיר אלקטרוני העולה על הדעת ומהווים את מרכז השליטה והבקרה שלו. בשנים האחרונות הפכו המיקרו בקרים לנגישים גם עבור חובבי אלקטרוניקה, מעצבים ואמנים בעקבות הוזלת מחירי התוכנה והחומרה הנחוצים לתיכנותם, וההיצע של כלי פיתוח ידידותיים למשתמש הלא מקצועי. שינויים אלה פותחים אפשרויות חדשות […]

מיקרו בקרים – שבבים הניתנים לתכנות, מצויים כיום בלבו של כמעט כל מכשיר אלקטרוני העולה על הדעת ומהווים את מרכז השליטה והבקרה שלו. בשנים האחרונות הפכו המיקרו בקרים לנגישים גם עבור חובבי אלקטרוניקה, מעצבים ואמנים בעקבות הוזלת מחירי התוכנה והחומרה הנחוצים לתיכנותם, וההיצע של כלי פיתוח ידידותיים למשתמש הלא מקצועי. שינויים אלה פותחים אפשרויות חדשות לביטוי יצירתי בתחומי המדיה הדיגיטלית.

בסדנה זו נעסוק בתכנות בסיסי של מיקרו בקרים באופני השימוש של מעגלים אלקטרוניים המבוססים עליהם ובאפשרויות ההרחבה של מעגלים אלו. במסגרת הסדנה נשתמש בלוח הפופולרי ארדווינו (Arduino) שנבנה סביב המיקרו בקר atmega168, ובתוכנה יעודית המשמשת לכתיבת תוכניות עבורו וכן לצריבתן לתוך הבקר. נלמד לכתוב תוכניות פשוטות שיאפשרו לנו לקבל קלט (צליל, אור, מרחק מעצם מסוים, וכו'), לעבד אותו, ולהגיב עליו בצורות שונות (לדוגמה – הפעלת מנוע, העברת נתונים לתוכנה שרצה על PC, שינוי צבע של נורה, וכן הלאה).

נושאים
מבוא בסיסי לאלקטרוניקה מעשית – כללים בסיסיים, בניית מעגלים פשוטים על מטריצת חיבורים, קריאת תרשימים.
מבוא למיקרו בקרים
מבוא לתכנות, הכרת הארדווינו
יסודות התכנות – קלט ופלט במיקרו בקר
יסודות התכנות – משתנים
יסודות התכנות – תנאים ולולאות
יסודות התכנות – פונקציות וספריות
תקשורת מיקרו בקר – מחשב
סוגי מנועים חשמליים והשימוש בהם

משך הסדנה: עשרה מפגשים המיועדים לאמנים, מעצבים וחובבי אלקטרוניקה, שיתחילו ביום שלישי, ה-6 באפריל ויימשכו מדי יום שלישי.
להרשמה: 077-4310485

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *