נטע ליבר שפר זוכת פרס שיף לשנת 2023

הפרס כולל מענק כספי בסך 10,000 דולר ותערוכת יחיד מלווה בקטלוג במוזיאון תל אביב לאמנות שתתקיים ביוני 2024

האמנית נטע ליבר שפר היא זוכת פרס שיף לשנת 2023, הכולל מענק כספי בסך 10,000 דולר ותערוכת יחיד מלווה בקטלוג במוזיאון תל אביב לאמנות, שתתקיים ביוני 2024.

ליבר שפר נבחרה מבין 121 מועמדים ומועמדות ע"י ועדת שיפוט שכללה את מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות טניה כהן־עוזיאלי, האוצרת הראשית של המוזיאון מירה לפידות, האוצרת עמנואלה קלו, חבר מועצת המנהלים דורון סבג, פרופ' אריאל הירשפלד וד"ר דיויד גרייבס.

מנימוקי חבר השופטים: עבודתה של נטע ליבר שפר, בולטת בממדיה העצומים, עושר הפרטים ובאמביציה של "סיפור המסגרת" שמאגד אותן. הדבר מפתיע שבעתיים, מאחר שהמדיום שבו היא עובדת הוא רישום – בעיפרון, בפחם או בצבעי מים על ניירות גדולים. ליבר שפר נעה בווירטואוזיות בין עבודות המכסות את קירות הגלריה ומטעות את העין (trompe-l'œil) לראות ברישום את המשכה של אדריכלות החלל. תיאור של מדפים עמוסים בחדר פלאות אקלקטי בדוי, שעליהם מגובבים שכיות חמדה, פסלים וחפצים משלל תרבויות וסדרה חדשה של רישומי סירות הנושאות "פגים היסטוריים" של דמויות שונות מתנועות פוליטיות ותרבותיות שנזנחו ולא מומשו. הרישום בידיה הופך לכלי אפקטיבי ביצירת חוויית צפייה מושכת עין ולב, אך גם כאמצעי חוקר ומתעד המתחקה אחר שרידים תרבותיים, היסטוריות ידועות יותר ופחות, וכזה היכול להשיב חיים במה שנידון לכליה ושכחה.

נטע ליבר שפר, צילום: יאיר ברק

נטע ליבר שפר (ילידת 1972) היא בוגרת תואר שני בהצטיינות בחוג לאמנות באוניברסיטת חיפה, ותואר ראשון במחלקה לאמנות בבצלאל, ירושלים.

3 תגובות על נטע ליבר שפר זוכת פרס שיף לשנת 2023

    בחירה גרועה מאוד. איור ופלקטים אינם אמנות ואף פעם לא היו. אם רפי לביא היה רואה את הסירות שלה עם הדמויות ההסטוריות היה שולח אותה לוועדת קישוט . יצירת פלקטיציזם לא מביא קהל ולא גורם לקהל להתעמק באמנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *