האמנים אולאפור אליאסון ואניש קאפור יציגו יצירות חדשות שנוצרו במיוחד עבור מוזיאון ישראל

מוזיאון ישראל הוסיף לאוספיו 2 יצירות מונומנטליות שיצרו אולאפור אליאסון ואניש קאפור, והן יוצבו בשטחו מיד בסיומן של עבודות השדרוג וההרחבה בקיץ הקרוב.  היצירות -"קשורות מקום"- נוצרו במיוחד לאתרים מסוימים במוזיאון, והן יוצגו בשטח המחודש במקומות מרכזיים. "והיתה הקשת" הוא מיצב של אולאפור אליאסון, ובו 300 רצועות בד קנבס צבועות ביד, כל אחת בצבע אחר, […]

מוזיאון ישראל הוסיף לאוספיו 2 יצירות מונומנטליות שיצרו אולאפור אליאסון ואניש קאפור, והן יוצבו בשטחו מיד בסיומן של עבודות השדרוג וההרחבה בקיץ הקרוב.  היצירות -"קשורות מקום"- נוצרו במיוחד לאתרים מסוימים במוזיאון, והן יוצגו בשטח המחודש במקומות מרכזיים.
"והיתה הקשת" הוא מיצב של אולאפור אליאסון, ובו 300 רצועות בד קנבס צבועות ביד, כל אחת בצבע אחר, מציגות את קשת הצבעים שהעין האנושית יכולה לראות במנסרת האור (ספקטרום). מרחוק נראית היצירה, שגודלה 15 X 2.4 מטרים, כרצף ארוך של צבעים. היא תוצב בסוף המעבר המקורה החדש המחבר את הכניסה הראשית שבחזית עם לב המוזיאון.
היצירה "ללא כותרת" של אניש קאפור, היא פסל דמוי שעון חול בגובה 5 מטרים ובקוטר 5 מטרים, שיעמוד במרכז רחבת קראון, הנקודה הגבוהה ביותר בשטח הקמפוס. צורתו המעוגלת של הפסל, העשוי פלדת אל-חלד מבהיקה, יוצרת מראה מהופכת לשמי ירושלים ולמבני המוזיאון.
היצירות יוצגו לקהל בקיץ 2010, משיושלם פרויקט החידוש והשדרוג של המוזיאון.

עבודתו של אולאפור אליסון (הדמייה)

עבודתו של אולאפור אליאסון (הדמייה)

עבודתו של אניש קאפור (הדמייה)

עבודתו של אניש קאפור (הדמייה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *