רב ערב 08.11.22

"חתכים, שברים, אזורי שוליים": על צילומיו של כריסטופר גריל בישראל | מפגש ת(א)עשיה #107 / גבי המבורג־פימה: "תיבת הפנדורה של האוצרת" | סיור ושיח גלריה בתערוכה של שרון בלבן + פודקאסט | אירוע נעילה בתערוכה של רועי קופר

"חתכים, שברים, אזורי שוליים": על צילומיו של כריסטופר גריל בישראל

הגלריה בסדנאות האמנים, תלפיות

פתיחה: רביעי, 9.11.22 בשעה 19:30

צילום כרוך, לכל הפחות, בבחירה משנית של המציאות. הוא חוצה את המציאות במונחים זמניים, כפי שהמחיש בססגוניות רבה ג'ון ברג'ר, והוא מצמצם את הרצף המרחבי לאוריינטציה ופרספקטיבה אחת. שתי נגזרות צילומיות אלו קשורות בתהפוכות המאפיינות – זמנית ומרחבית – את המציאות עצמה. לצילומים טובים יש לפחות שתי דרכים לנהל משא ומתן על מערכת היחסים של התמונה והמציאות: האחת מופיעה באופן מודגש ובולט, הסדקים מתבהרים כבר במבט ראשון; השניה מופיעה בצורה בלתי־מודעת, בשקט, במבט שני הופכים הסדקים לחומר.
הצילומים של גריל חוצים היררכיות מוכרות והופכים את היחס בין המשמעותי לשולי. לבסוף, הם נותנים תוקף לקונפליקט שבמונח "טופוגרפיות חדשות": האמביוולנטיות בין התיאור הטופוגרפי של המצוי לבין החדש, שמתגלה כאשר התיעוד מחויב לסטנדרטים אמנותיים.

כריסטוף גריל



מפגש ת(א)עשיה #107 / גבי המבורג־פימה: "תיבת הפנדורה של האוצרת"

רביעי, 9.11.22 בשעה 20:00

עד כמה חשובה הביוגרפיה של האמןית להבנת היצירה?
במפגש תציג המבורג־פימה דוגמאות לתערוכות ואוספים המצביעים על חשיבות קריאת גוף עבודתו של האוצר מנקודת מבט השמה דגש על הביוגרפיה שלו כגרעין אישי עמוק, שהוא מקור לעוצמה שלא באה על חשבון האובייקטיביות המחקרית.
להרשמה להרצאה: https://forms.gle/x1WpFyHk7RyjT2Uq8

גבי המבורג פימה



סיור ושיח גלריה בתערוכה RESTING BITCH של שרון בלבן

סיור ושיח גלריה בתערוכה RESTING BITCH של שרון בלבן

בית הנסן והמרכז לאמנות ומחקר מעמותה

שישי, 11.11.22 בשעה 11:00
נעילה: 7.12.22
אוצרות: סלה־מנקה

הכניסה חופשית

11:00 – סיור ייחודי בתערוכה, בהנחיית האמנית שרון בלבן

12:00 – שיח גלריה בחדר הקולנוע בבית הנסן, בין בלבן לאוצרת התערוכה לאה מאואס על תהליכי עבודה, שוטטות, וידאו ופיסול פרפורמטיבי.

במיצב וידאו מרובה מסכים שנפרש על שתי קומות עוסקת בלבן, מהדמויות המרכזיות באמנות הווידאו העכשווית בישראל, בפירוק הגוף ובבחינתו מחדש ביחס לסביבה שבה הוא מתקיים. התערוכה היא מעין שיטוט במרחב הביתי, שיש בו התבוננות אך גם פעולה מכווונת. דרכו מזהה בלבן חווית בית מודחקת, חייתית וחושנית מצד אחד ואבסורדית ומלאת הומור מצד שני.

לפרטים נוספים

מראה הצבה מתוך "Resting Bitch", צילום: אלעד שריג



שרון בלבן – משוטטת ביתית

היא אמנית וידאו ומרצה שמגדירה את עצמה כ״משוטטת ביתית״. בהתאם לכך עבודותיה מבוססות על מפגשים לא צפויים בין אברי גוף לבין חומרי ניקוי, מיכלים וכלי בית. בימים אלה היא מציגה בחללי בית הנסן ומרכז מעמותה את התערוכה resting bitch, מקבץ של 12 עבודות וידאו המוקרנות על גבי 29 מסכים ומתפרסות על פני שתי קומות.

קוראים לה שרון בלבן והיא האורחת שלנו בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן

להאזנה



אירוע נעילה בתערוכה "ראייה נוטלת" של רועי קופר

גלריה P8, הפטיש 1, תל אביב

שבת, 12.11.22 בשעה 12:00

שיחה פתוחה על צילום, שירה, התבוננות וזיכרון.

בהשתתפות:

רועי קופר

אלון בר, משורר ועורך

לי ברבו, אוצרת התערוכה

הכניסה חופשית, כולןם מוזמנותים | לארוע בפייסבוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *